
Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
... tak to bych opravdu nerekl, ale prisun vzduchu ma asi hoooodne velky vliv... dnes jsem schvalne daval pozor na to, jak se auto chova a skutecne - dokud termostat nepustil vodu do chladice a motor nebyl uplne rozehraty, tak akcelerace nadherna.... ale jak se to vsechno prohralo, tak vykon dost citelne ochabl... toz neco budu muset vymyslet 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Je to jen moje úvaha,ale není to tím, že za studena je směs bohatější a tím to i líp jede a až se to prohřeje tak se prostě směs ochudí? Nevím teda, jak dlouho to trvá než je směs upravena pro režim ohřátého motoru
Vzduch s tím samozřejmě taky souvisí, o tom žádná 


R 400 SDI 99
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tak to je pravda, ze do prohrati motoru je smes jina.... Jenze jednou slozkou smesi je prave vzduch a urcite zase zalezi na jeho objemu... Muze ale byt, ze v kombinaci vice benzinu a vice vzduchu (dokud je nasavany vzduch studeny) je objem a kvalita smesi proste vykonejsi... ... Ale je to jen spekulace zalozena na pocitech... Chtelo by to nejake mereni... Premyslel jsem, ze bych vyzkousel dat do sani teplotni sondu a merit dve stejne situace s dvema ruznymi filtry....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Teplotní sonda v sání už je, jen se k ní připojit.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jj, vim ze tam je... ale v podstate je pro me jednoduzsi tam dat vlastni sondu, nez se pripojovat na tu stavajici
.... i kdyz mozna ze to taky zvazim, protoze merit tu stavajici v ohmech by mohlo byt presnejsi....

-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
vyndej jedno predni svetlo 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Vidis.... pravda
.... minimalne na zkousku by se to dalo....

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Samozřejmě, že studená směs obsahuje více molekul kyslíku, proto mají přeplňované motory třeba chladič stlačeného vzduchu. Ale jak už psal Hombre, proto je v sání teplotní čidlo a měřič průtoku, aby podle toho řídicí jednotka upravila množství vstřikovaného paliva, takže poměr paliva a vzduchu zůstává optimální za tepla i za studena. Vyšší spotřeba studeného motoru je pak dána jeho nižší účinností před dosažením provozní teploty.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Když známej upravoval Toyotu na dakar tak tam dávali intercooler z evo 9, je to nějakej 3l Diesel...tak prej co šla teplota nasávanýho vzduchu o 1 stupeň celsia to šel výkon nahoru o 1kůň! Aniž by to motoru nějak zásadně vadilo
Což jsou velice zajímavá čísla, u turbovýho motoru jde udělat jen mezichladičem hodně výkonu nahoru 


Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
O tom mezichladici uz jsem taky uvazoval... 

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
K čemu
Máš přeci atmosféru ne? nemáš co chladit... tobě stačí přivést hadici k filtru uplně zepředu a máš o studenej vzduch postaráno 




Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Toz jeste bych ho prichladil
.... ne, pres klimu ho fakt uz nepozenu 


-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)



Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
cca 219.500 km
Vcera po dokonceni prace na Kupecku jsem se vrhl na vymenu stredniho dilu na Labuti... protoze se nedavno menil zadni dil a prvni dil, bylo nejjednoduzsi potrubi rozdelat v onech spojich... pak jsem flexou upalil prirubu na strane u katalyzatoru, pak matice ... se steftama na katalyzatoru jsem se paral pekne dlouho... nejdriv jsem musel urezat hlavice a pak se mi nastesti podarilo pres podlozku zbytek steftu vylisovat z priruby ven, takze jsem si usetril trapeni s odvrtavanim... toz pak jsem to vsechno smontoval, dal tesneni, tmel a pouzil tentokrat nerezove srouby a matice.... po nastartovani se ozyvalo jen bublani z vyfuku... jenze po chvilce zmena. Ve volnobehu se zacal ozyvat takovy piskavy zvuk
... nevim kde se to bere... jde to jakoby zezadu, ale priruby tesni dobre, tak nechapu... kazdopadne uz jsem nemel silu to znovu rozdelavat, tak to necham tyden vypalit a uvidim.
Mimochodem, vymenovat stredni dil jen pomoci dvou heveru byla fakt hruza... plazil jsem se pod autem jak nemec v zakopu... dolamanej jsem z toho az hruza.... mel bych poridit aspon ty najezdy... Jo a taky jsem se pekne vypekl, jelikoz kdyz jsem montoval kdysi ten zadni dil, tak jsem ho pritahnul medenyma maticema... totalne to neslo povolit, musel jsem si vyfuk zaprit trubkou a pacit to hrubou silou... jeden sroub jsem dokonce ukroutil, coz jsem hledel. Takze jsem opravdu zvedavy, jaky to bude s nerezama
Vcera po dokonceni prace na Kupecku jsem se vrhl na vymenu stredniho dilu na Labuti... protoze se nedavno menil zadni dil a prvni dil, bylo nejjednoduzsi potrubi rozdelat v onech spojich... pak jsem flexou upalil prirubu na strane u katalyzatoru, pak matice ... se steftama na katalyzatoru jsem se paral pekne dlouho... nejdriv jsem musel urezat hlavice a pak se mi nastesti podarilo pres podlozku zbytek steftu vylisovat z priruby ven, takze jsem si usetril trapeni s odvrtavanim... toz pak jsem to vsechno smontoval, dal tesneni, tmel a pouzil tentokrat nerezove srouby a matice.... po nastartovani se ozyvalo jen bublani z vyfuku... jenze po chvilce zmena. Ve volnobehu se zacal ozyvat takovy piskavy zvuk

Mimochodem, vymenovat stredni dil jen pomoci dvou heveru byla fakt hruza... plazil jsem se pod autem jak nemec v zakopu... dolamanej jsem z toho az hruza.... mel bych poridit aspon ty najezdy... Jo a taky jsem se pekne vypekl, jelikoz kdyz jsem montoval kdysi ten zadni dil, tak jsem ho pritahnul medenyma maticema... totalne to neslo povolit, musel jsem si vyfuk zaprit trubkou a pacit to hrubou silou... jeden sroub jsem dokonce ukroutil, coz jsem hledel. Takze jsem opravdu zvedavy, jaky to bude s nerezama

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
.... tak jsem po ceste do prace dal Labuti trosku pocoudit a zadna zmena
... porad se pri volnobehu ozyva dost neprijemne jakoby chrasteni.... pritom predtim to nedelalo, dal jsem si bacha na to, aby mi nezustal zadny bordel v kataku... zeby se treba uvolnil kus vymacknuteho tmelu a ten tam delal nekde neplechu?
