Brzdy
Brzdy
Tak jsem se dneska v rámci dalších oprav pustil i do ruční brzdy. Původně jsem ji chtěl seštelovat přes zadní popelník, ale je tam málo místa a nenašel jsem vhodný vercajk. Vyšrouboval jsem tedy čtyři samořezky z tunelu a pak ještě dva šrouby vpředu (velmi bolestivě, byly tam zarezlý a skoro s nimi nešlo hnout) a nadzvedl tunel. Pak jsem postupně přitahoval šroub na táhlech, ovšem chtělo to až na konec, aby ručka brzdila asi na 4 zoubky. To se sice povedlo, ovšem účinnost parkovací brzy je minimální. Na rovině je ještě cítit, že zabírá, ale z kopce nic. Takže bych rád věděl, co dál, případně jaké díly budu potřebovat a zda se na to nemám vybodnout a nechat to na příští dny, kdy mi přijdou přední a zadní brzdový kotouče a desky, případně co je potom při výměně desek a kotoučů třeba udělat navíc.
Díky.
Díky.
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ruční brzda
myslím že jak tam dáš nový destičky a kotouče tak ti to bude zas brzdit jak vino, mě se to po výměně o dost zlepšilo. Akorát mi jedno zadní kolo mírně drhne( ta rozpěra je nějaká nerozchozená). měl jsem to sundaný, vzadu je to na dvou šroubech, ale do té rozpěry jsem si netroufl vrtat. Někdy jak bude čas tak mrknu do manualu jestli tam nebude jak to rozebrat celý.
Re: Ruční brzda
Možná ani kotouče nebudou třeba, desky asi jo, a jak sundáš třmen brzdy (ve kterém je pístek a ten mechanismus), tak pořádně rozkýbej ten pístek tak, že ho opatrným šlapáním va pedál vysuneš aby vyčníval asi 2 cm z válečku, očistíš a namažeš pístel pod manžetou (jestli tam ještě nějaká je) a pak pístek zašroubuješ ve směru hod. ručiček zpět do válečku. Celý postup je dobré tak 3x opakovat, aby se všechny nečistoty a rez dostaly ven. Pak taky musí být čisté a namazané vodící čepy, na kterých celý třmen drží. Jestli je manžeta roztrhaná, jako mám já na levé straně, budeš to muset dělat častěji - nejlépe každé jaro. Pokoušel jsem se manžetu sehnat, ale podařilo se mi sehnat jen přední. Tak kdybyste o něčem někdo věděli tak napište.cbx píše:Tak jsem se dneska v rámci dalších oprav pustil i do ruční brzdy. Původně jsem ji chtěl seštelovat přes zadní popelník, ale je tam málo místa a nenašel jsem vhodný vercajk. Vyšrouboval jsem tedy čtyři samořezky z tunelu a pak ještě dva šrouby vpředu (velmi bolestivě, byly tam zarezlý a skoro s nimi nešlo hnout) a nadzvedl tunel. Pak jsem postupně přitahoval šroub na táhlech, ovšem chtělo to až na konec, aby ručka brzdila asi na 4 zoubky. To se sice povedlo, ovšem účinnost parkovací brzy je minimální. Na rovině je ještě cítit, že zabírá, ale z kopce nic. Takže bych rád věděl, co dál, případně jaké díly budu potřebovat a zda se na to nemám vybodnout a nechat to na příští dny, kdy mi přijdou přední a zadní brzdový kotouče a desky, případně co je potom při výměně desek a kotoučů třeba udělat navíc.
Díky.
Re: Ruční brzda
diky za rady, za par dni budu menit a mazat 

Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ruční brzda
sakra, taky bych se měl donutit se na to podívat protože mě to občasné zapískání brzdy pěkně sere. Hombre dík za návod.
Brzdy a jejich účinnost
Tak výměnu brzd (kotouče a desky) na celým autě mám za sebou, skutečně to pomohlo i na ručku, avšak pořád to ještě není úplně ono. Asi to sundám až bude čas a ty pístky vzadu ještě jednou promažu podle návodu, který jste sem dali.
Dál mám ale otázku: včera jsem jezdil s Golfem IV, kterej je jen o 3 roky mladší než můj Rover, měl sice kotouče už vpředu v háji, ale pořád oproti Roverovi byly jeho brzdy dost jedovaté, tedy zakously se rychleji a byly o dost účinnější. Oproti tomu jsou ty v Roverovi dost mdlé, i když brzdí dobře. Otázka je, čím to může být a zda se jim nedá ještě pomoct. Takže znalci a odborníci: brzdový válec, brzdiče, brzdová kapalina, hadičky a trubky nebo něco dalšího? V čem to může být?
Dál mám ale otázku: včera jsem jezdil s Golfem IV, kterej je jen o 3 roky mladší než můj Rover, měl sice kotouče už vpředu v háji, ale pořád oproti Roverovi byly jeho brzdy dost jedovaté, tedy zakously se rychleji a byly o dost účinnější. Oproti tomu jsou ty v Roverovi dost mdlé, i když brzdí dobře. Otázka je, čím to může být a zda se jim nedá ještě pomoct. Takže znalci a odborníci: brzdový válec, brzdiče, brzdová kapalina, hadičky a trubky nebo něco dalšího? V čem to může být?
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Brzdy
To ti na dálku nikdo neřekne.Ale ty možnosti jsi vyjmenoval dobře. 

ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Brzdy
spíš mi jde o pravděpodobnost. A taky zkušenosti. Třeba steřelá hadička asi těžko nějak výrazně brzdný účinek ovlivní (pokud v ní není díra). Ale někdo by třeba mohl mít zkušenost s výměnou brzdového válce a poté s prudkým nárůstem brzdného účinku. Tedy mi jde hlavně o to, kde začít "měnit."Zakar píše:To ti na dálku nikdo neřekne.Ale ty možnosti jsi vyjmenoval dobře.
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.
Re: Brzdy
Spíš se jedná o to, že Golf má brzdy jinak dimenzované, jediné, co mě napadá by byl vadný posilovač nebo vedení podtlaku od sání k posilovači, nebo zavzdušnění. Vadný hlavní brzdový válec se většinou projevuje propadáním pedálu až na podlahu, sjeté desky brzdí pořád stejně, až jsou na plechu tak nebrzdí ale strašně skřípou. Hadičky můžou mít vliv, některé staré hadičky totiž zevnitř nabobtnají a při zvýšení tlaku se ůplně uzavřou, ale je nepravděpodobné, že by takto dopadly obě najednou, a rozdíl v účinku brzd bys poznal.