Jakej motor do 200 RF

schizofrenics
Příspěvky: 334
Registrován: ned zář 30, 2007 18:06
Bydliště: brno

Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od schizofrenics » úte črc 12, 2011 15:25

Zdravím všechny :-)
Na zimu je plán dát do mého Rovera jinej motor . Současný stav 1,4 8v.
Ptám se tedy zdá má někdo zkušenost s výměnou motoru za něco většího (samozdřejmě včetně převodovky , El a všeho okolo). Prvotní plán je 1,8 z MG ZR což by neměl být takoví problém , jak doufám:-)
Ale docela by mě zajímalo zda by se nedal pořídit třeba i nějakej 2,0l z Hondy (někdo mi říkal že by to taky neměl být extra problém) nebo něco podobného co by se dalo ještě efektivně poladit.
Jde o to v první fázi vybrat motor s potenciálem a pokud možno s co nejmenší nutnosti zásahu do karoserie a přední nápravy (ikdyž ani toto se nevylučuje).
Pro případne rejpaly říkám zrovna že se bude adekvátně k motoru dělat i podvozek, brzdy a ostatní věci.
Doufám že se tu najde dostatek lidí s nějakou parktickou zkušeností nebo relevantní informací.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18136
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od Trunda » úte črc 12, 2011 15:54

No v prvni rade informace, ktera te asi zklame... pokud nemas penize na homologaci, tak takovou upravu legalne neudelas. Do auta nesmis dat motor s jinym typovym oznacenim bloku. A vzhledem k tomu, ze mas osmi-ventilovou verzi, tak mas v podstate smulu uplnou... kdybys mel 16ventilovou verzi, tak ta ma stejny blok motoru s 1.4, 1.6, 1.8 a 1.8 VVC... rozhodne tam nemuzes strcit motor z hondy, protoze to by bylo do oci uplne...
Jinak predpokladam, ze to auto ma byt pro bezny provoz na pozemnich komunikacich...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

schizofrenics
Příspěvky: 334
Registrován: ned zář 30, 2007 18:06
Bydliště: brno

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od schizofrenics » úte črc 12, 2011 16:17

No stím běžným provozem to není tak docela pravda .
Auto bude určeno jako firemni show car a pro moji radost , takže cesty na srazy a zpět + občasná projíždka.
Papíry neřeším, vše zůstane papírově jak je(technická a pod. věci nejsou problém)
Ale tím co je a není legální bych se tady nezabýval o to tu nejde .
Jde pouze o diskuzi ohledně motoru.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18136
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od Trunda » úte črc 12, 2011 17:04

No tak to pak jo....
... v tom pripade skala toho, co lze je velmi velka:
1.4
1.6
1.8
1.8 VVC
1.8 Turbo
-----------
tyto maji stejny blok lisi se pajslem bloku a velikosti ventilu, pripadne variabilnim casovanim... samozrejme tomu musi odpovidat adekvatni sani a vstrikovani ... jde to tak ruzne kombinovat... treba 1.6 VVC ...

No a pak je i moznost pouzit dvoulitr a to atmosferu a nebo turbo s 200 konikama ;-) ... to uz ale vyzaduje i upravu motoroveho prostoru, pac motor je tam pak hoooodne stisneny. Ale vzhledem k tomu, ze tenhle motor se daval do Roveru 200 XW Coupe a Rover 200 RF ma stejnou napravnici, dokonce ulozeni motoru, tak by to nemel byt moc odlisne...

Jinak osobne bych pro takovy ucel zakoupil MG ZR, protoze ma sportovnejsi podvozek, lepsi brzdy a hlavne vzhled, ktery uz nepotrebuje zadny zasah :-) ... ackoli ja osobne jsem zastancem MG ZS, protoze ma podvozek ze vsech nejlepsi - rovnobeznik vepredu a multilink vzadu ;-) ... mimochodem ten viceprvek na zadni naprave u Rover 200 RF (MG ZR) dost chybi... mam osobne otestovano :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

schizofrenics
Příspěvky: 334
Registrován: ned zář 30, 2007 18:06
Bydliště: brno

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od schizofrenics » úte črc 12, 2011 17:35

Takhle nějak jsem si to přesně představoval :-D
O variabilitě těch motorů už mám něco načteno ale šlo mi právě o to zda se tam nedá dát i něco jiného s ještě lepším výkonem , kterej by se dal ještě poladit .
Takže 2.0 turbo hmm ,tato varianta se mi zdá jako dobrá :-)
Nějaké předělání mot. prostoru není problém, mám na to člověka co to bude dělat a vyzná se . Chtěl mi tam strčit 2litr nissan a udělat náhon na zadek ale do toho se mi nechce pač už by to nebyl rover :-)
Jako nejlepší se mi zdá koupit celí auto z Anglie a vzít s toho motor a vše potřebné. Takže dotaz zní , jakej přesně model se dělal stím 2.0 turbo a případně i označení motoru at vím co hledat .
Je mi jasné že by bylo rozumější koupit rovnou MG ZR ale auto mám už dlouho a bylo do něho už dost investováno co se jiných věcí týče a jako spousta lidí mam k němu svůj vstah takže proto se to řeší takhle .
Uvydím jak to bude z rozpočtem ale víceméně počítám s většíma brzdama z něčeho jiného a bude pravděpodobně třeba poladit i nápravy at už dříve či později :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18136
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od Trunda » úte črc 12, 2011 18:01

Nu dobra.... tak hlavne at to pak jako rover vypada ;-) Zadny praseciny... to by se nam nelibilo :-)
Nejlip asi udelas kdyz koupis to Coupe - http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_200_Coup%C3%A9 Motor je oznacovan jako T-series http://wikien4.appspot.com/wiki/Rover_T-Series_engine
Jinak jak jsem rikal, Rover RF ma predni napravu a tudiz napravnici shodnou s Coupe (Rover XW)... uchyceni motoru by se poresilo shodne jak v Coupe... jediny vetsi problem vidim uz ted v reseni chladice... RF ma chladic prtavej... A mam pocit, ze by mely sedet i poloosy... Jinak brzdy by se daly dat z Rover 600 Ti, ktere jsou vetsi jak v Coupe...

Jinak s timhle motorem se daji delat opravdu psi kusy :-) Bez znacnych investic se da dostat na 250 koni, ale pak jsou celkem problemy s pevnosti diferencialu (mimochodem to Coupe ma diferak se samosvorem ;-)) a nejvic s rozpadajicima se poloosama :-) - neni divu, proste nejsou na to dimenzovane...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18136
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od Trunda » úte črc 12, 2011 18:23

Takze koukam, ze skutecne z toho Coupe muzes vzit komplet predni napravu na napravnici a poloosy... proste sakum-prdum to muzes prenest z coupe do tveho Roverka ;-) Jen to bude chtit predelat uchyty pro motor... Roverci jsou paradni skladacka :-)
V Anglii tuhle konverzi zvladlo celkem dost lidi a na youtube je spousta videi takto upravenych dvoustovek...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18136
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od Trunda » úte črc 12, 2011 18:33

No to me podrz :-D ... ted koukam, ze snad i ten chladic je stejnej :-D ... resp. mel by tam vejit a uchytit bez nejakych uprav... Hehe... Ty tam mas ABS?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

schizofrenics
Příspěvky: 334
Registrován: ned zář 30, 2007 18:06
Bydliště: brno

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od schizofrenics » úte črc 12, 2011 18:38

Jj mam to s ABS .
Jak se zdá tak to bude jednoduší než jsem čekal :-)
Už jen sehnat něco s motorem v dobrým stavu.
Každopádně díky ti za hodnotné informace .

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18136
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od Trunda » úte črc 12, 2011 19:16

To snad sezenes... ten motor je celkem bytelny a vydrzi opravdu hodne kilometru. Jen teda uz neni tak uplne snadne na neho shanet prvky, ackoli v Anglii se pohledat daji... pripadne na vrakovistich a eBay...
Muj nazor ale tedy je, ze kdyz uz, tak je skoda to davat do RF... ten motor je o cca 100kg tezsi jak K-Series a vzhledem k zadni vlecne naprave to auto bude dost neohrabane a nic moc s tim asi nenadelas... jak rikam, takovy motor budto zanechat v Coupe a nebo ho kuchnout do 400/24/ZS... tam by sis ho uzil nejvic :-) Ale jak myslis ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2191
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od KDB » úte črc 12, 2011 20:04

Ta hmotnost nebude o tolik větší. 95kg je rozdíl mezi modely.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

schizofrenics
Příspěvky: 334
Registrován: ned zář 30, 2007 18:06
Bydliště: brno

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od schizofrenics » úte črc 12, 2011 20:14

Nějakou větší hmotnost motoru považuji vtomto případě za malichernost. Motor se mění vpodstatě jen proto že ten co je tam ted to prostě neutáhne a když už se do toho pouštím tak proč tam nedát něco pořádnýho.
Jak jsem řekl dělám to pro vlastní potěšení a vo tom to všechno je :-DD

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6984
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od AnderN » stř črc 13, 2011 0:38

Jen pro úplnost -- ten motor má 147 kW, označení 20T4G a vyskytoval se standardně v modelech 220 Turbo, 620ti, 820ti (snad jsem žádný další nezapomněl). Tentýž motor bez turba s výkonem 100 kW (označení 20T4H) se používal např. v Roveru 420Si (nesplést s 620Si, který má zcela jiný motor Honda).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

schizofrenics
Příspěvky: 334
Registrován: ned zář 30, 2007 18:06
Bydliště: brno

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od schizofrenics » stř říj 19, 2011 9:28

Tak to trochu oživím :-) Motor je v garáži a po menší základní renovaci půjde do auta :-D
Jak se zdá tak vše bude opravdu pasovat krom toho uchycení a pár detailů v elektrice.
Jeden problém však vidím a to je mechanický otáčkoměr v XW versus elektrický v RF.
Měl by někdo nějaký tip jak to vyřešit při zachování budíků z RF a jejich funkčnost ??

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18136
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakej motor do 200 RF

Příspěvek od Trunda » stř říj 19, 2011 9:39

Poohlednul bych se po tom, jak to ma resene r600 Ti .... rekl bych, ze tam mechanicky otackomer uz nebude...
No teda na tohle auticko su fakt zvedav :-) ... doufam, ze se na jare objevis na srazu ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět