Už dlouho hledám výkonnostní grafy pro káčkovej motor o objemu 1,6. Ale zřejmě nejsou.
Nedávno se mi podařilo najít grafy pro k seriji o objemu 1,8. Výkonnostní rozdíl u modelu R45 (1,6 vs 1,8 ) je nějakých 8 koní. To hlavní se ale odehrává u točivého momentu. A né pouze v jeho síle, ale v jeho umístění hodně odspodu. O tom že motor 1,8 je o několik let mladší, a značně lepší není pochyb...
Chci ale poukázat na použití vzduchových filtrů, a položit otázku, zda je někdo používáte, a jaký z toho máte dojem.
Pro začátek graf motoru K- serie 1,8. Který ukazuje rozdíly při použití různých filtrů. Nejlépe zde vychází filtr K_N který v maximu dává až + 6 Kw. Ale už při 2500 otáčkách to sou nějaké 3-4Kw. Dá se předpokládat že u motorů 1,6 ale i 1,4 bude nárůst výkonu menší, ale bude. Otázka ale je, nakolik to ovlivní běžnou jízdu a spotřebu. Protože celý systém je vyvážený, a počítá s určitým odporem v sání. Snížení odporu může způsobit změny nejen pozitivní. To samé pak platí o výfukovém potrubí.

Jako nejlepší z grafu vychází Filtr K_N, tedy něco takového. V ceně cca 1 400Kč
