Baterie
Baterie
Zdravim pánové a dámo:)potrebuji poradit. Pres zimu mi muj krasavec stal dlouho pred domem a tak jsem se moc nedivil kdyz mi jednoho rana nechtel nastartovat.Dobil jsem baterku a startoval v pohode. No a po dvou mesicich se situace opakuje znovu.Tyden jsem s autem nejel a den pred udalosti ano,ale druhy den rano otocim klickem, motor se jednou otoci a pak slysim jen mlatit starter jak z kulometu.Tak jsem hledal ve foru cim by se baterie mohla rychle vybijet a svetlem v kufru to neni:)tak jsem vyndal i radio kde blika dioda a dal uz me nic nenapada cim by to mohlo byt. Poradite mi jak hledat jednoduse cernej odber:)?a nebo je to prirozeny jev baterie kdyz se moc nepouziva? Baterka je stara max rok a pul je to Varta 44Ah a zatim jsem ji jednou dobijel ted se chystam podruhy. Diky za reakce
Chce to změřit odběr,já mám při zamčeném autě 55mA a pokud jedu jen do práce 4km nebo krátké popojížděčky po městě a pak týden stojím tak teď v zimě taky dobíjím.Prostě při krátkých popojíždění se baterka nedobije(světla,ventilátor topení,občas vyhřev zad. skla).Chce to jednou za čas projet aspoň 50km.
Taky mám podobný problém, když v zimě stojím delší dobu (týden), tak je to slabé a to mám novou baterku. Když ji ale odpojím, můžu stát měsíc a je to OK. Chystám se změřit odběr, mám podezření na rádio, ale ještě je tam alarm a podobní žrouti. Měří se to tak, že multimetr nastavený na měření stejnosměrného proudu připojíš k dosud neodpojenému ale uvolněnému minus pólu baterie, jeden drát ke kostře a druhý zespodu ke kontaktu baterie, potom je dobré mít pomocníka, který kabel od baterie opatrně odpojí, aby měřič zůstal připojený. Samozřejmě nesmí nic svítit ani být zapnuté.
Odemknu dálkou,otevřu kapotu,zamknu dálkou a nic nehouká.Odpojim baterku,zavřu kapotu.Po nabití-odemknu klíčem,otevřu kapotu,zamknu klíčem,připojim baterku-nic nehouká,odemknu dálkou.Jo a ještě změřit dobíjení,mam 14,6V,při zap.světlech a ventilátoru 14,2VKomi píše:Diky za rychlou radu:)Zkusim jeste zmerit kolik si bere miliamper.Snad se mi nespusti alarm pri otevreny kapote a zamcenym aute.Jeste jsem to nezkousel.Hlavne,ze neni autiko nemocny a je to vseobecny jev:))
Kdyžtak můžeš tu kapotu nechat otevřenou, ale větším šroubovákem zatlačit dozámku kapoty jakoby se zavřela - zámek se zacvakne. Pak teprve zamknout autoKomi píše:Diky za rychlou radu:)Zkusim jeste zmerit kolik si bere miliamper.Snad se mi nespusti alarm pri otevreny kapote a zamcenym aute.Jeste jsem to nezkousel.Hlavne,ze neni autiko nemocny a je to vseobecny jev:))
odbery
ja s timhle nemam problem , jezdim kratke vzdalenosti ...
potencionalni odber u vozu muze zpusobovat starsi typ radii (popr. no name stereo), alarm (stale blika ledka a jsou v pohotovosti vnitrni ssenzory) a pote i vyse zminovane svitici svetlo.
dobre by bylo i zmerit zatezovym meric. pristr. baterii, tzn. ze baterie nemusi drzet pri zatezi....
potencionalni odber u vozu muze zpusobovat starsi typ radii (popr. no name stereo), alarm (stale blika ledka a jsou v pohotovosti vnitrni ssenzory) a pote i vyse zminovane svitici svetlo.
dobre by bylo i zmerit zatezovym meric. pristr. baterii, tzn. ze baterie nemusi drzet pri zatezi....
Re: Baterie
Tak jsem to změřil, ne, že bych byl tak aktivní, ale nic jiného mi nezbylo, protože jsem v neděli nenastartoval z důvodu slabé baterie. Po nabití jsem teda naměřil odběr v klidu 117mAh, z toho rádio má jen 5 mAh. Načež jsem si vzpoměl, že když odcházím od vypnutého auta, je slyšet slabounké monotóní pískání - z alternátoru. Po odpojení tenčího kabelu z alternátoru odběr i s rádiem jen 27 mAh, pískání utichlo. Navíc se mi zdá, že čím je napětí baterie nižší, tím je ten mrtvý odběr vyšší - po několika startech byl kolem 560 mAh, po krátkém dobití se opět snižoval. Jestli někdo máte zkušenosti s alternátorem, tak prosím napište, bude to asi něco v regulátoru (tyristor?). Až to opravím, tak dám vědět. Ještě jsem zapoměl napsat, že po připojení toho drátu k alternátoru to žádný odběr nemělo, (zůstal na 27 mAh)ale taky se při zapnití klíčku nerozsvítila kontrolka dobíjení. Až jsem nastartoval, a zhasl, už to zase pískalo a žralo baterku.
Re: Baterie
pokud ti nesvitilo dobijeni, je problem tam, a to bud v kabelu , jak popisujes ten tenky co z alt. vede, ktery vede na kontrolku.nebo v alternatoru, skontroluj regulator (uhliky) a popr. diody...
Re: Baterie
Dobíjení nesvítilo a dobíjelo to 14,1V, tak to tipuju na ten regulátor, ale nevím, jestli se dá koupit samostatně. ¨Nevíš, jestli se ten regulátor dá nějak zkontrolovat - proměřit?dados píše:pokud ti nesvitilo dobijeni, je problem tam, a to bud v kabelu , jak popisujes ten tenky co z alt. vede, ktery vede na kontrolku.nebo v alternatoru, skontroluj regulator (uhliky) a popr. diody...
Re: Baterie
Tak to dopadlo celkem neočekávaně dobře: dal jsem alternátor opraváři a ten chtěl 3000, že tam je spálené vinutí a diodový můstek a že to nedobíjí a žádný odběr to nemá. Tak jsem mu řelk, ať mi to vrátí a ať si mně nežádá, jestli to nebude dobíjet. Pak jsem sundal kryt s alternátoru a zjistíl, že je to plné svinstva . oleje s prachem a pilinkama se zběrných kroužků, zkrátka taková měděná kaše. Po vyčistění, vyfoukání a montáži je vše OK, dobíjí 14,1V, odběr v klidu 25mA 

Re: Baterie
regulator se neda promerit, kdyz ho sundas (nemusis ani alternator sundavat) tak ho muzes max. skontrolovat opticky, zda jsou uhliky dost dlouhe a zda krouzky na rotoru alternatoru nejsou velike.
popr. bych doporucil zkontrolovat zda kontrloka a kabel k ni je v poradku. to zkus tak ze odpoj z alternatoru ten kabel,ktery vlasnte vede ke kontrolce a priloz ho ke kostre vozu (neco kovoveho, napr. plast alt., nebo - pol baterie) a kontrolka musi svitit, kdyz nesviti problem neni v alt.
popr. bych doporucil zkontrolovat zda kontrloka a kabel k ni je v poradku. to zkus tak ze odpoj z alternatoru ten kabel,ktery vlasnte vede ke kontrolce a priloz ho ke kostre vozu (neco kovoveho, napr. plast alt., nebo - pol baterie) a kontrolka musi svitit, kdyz nesviti problem neni v alt.

Re: Baterie
Díky za dobré rady, ale jak jsem už psal, problém byl vyřešen vyčistěním toho humusu. Alternátor dobíjí, baterku v klidu nežere. Kdybych vysolil tomu "elektrikáři"3000, tak bych byl spokojenej taky, protože by to kromě zbytečné výměny vinutí vyčistil taky. 
