Jede na 3 válce...

James
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 20, 2009 0:39

Jede na 3 válce...

Příspěvek od James » pát kvě 08, 2009 3:04

Ahoj, mám dotaz, po druhý mám za sebou výměnu těsnění pod hlavou, tu druhou bohužel pouze po cca 1 roce jezdění (ujetí 20 000 km) :( Při první výměně (ve 157 000) se měnilo vše jak se má (vodní pumpa, palec, gufera, těsnění, atd vše kromě šroubů). Auto je využívaný převážně na jízdu do práce, žádný extra honění a přes to mě po tak krátký době zradilo těsnění znovu. Při druhé výměně jsme po dohodě s mechanikem nechali pumpu původní (po tak krátké době), palec a víčko rozdělovače taktéž ...udělala se výměna těsnění, gufer + se vyměnily šrouby. Teď když je vše komplet, při nastartování studenýho motoru běží na 3 válce...po ujetí cca 1 km párkrát zaškube (jako když bylo u starších aut smetí v karburátoru a potom už jde motor plynule), když ale zastavím a motor vychladne situace se opakuje. Měli jsme podezření na svíčky, v pondělí jsem je vyměnil ale pořád ten samý problém, původní nebyly připálený - nic. Nevíte čím to může být? Kabely, rozdělovač, nebo hledat uplně jinde? Dá se to nějak proměřit nebo zjistit jestli vše funguje správně? Rover je můj miláček ale v poslední době to už přestává být únosný a nějak si k němu začínám budovat averzi, potkalo mě snad už všechno co se u Roveru stává :( Vyměněný všechny ramena, čepy, kotouče, destičky, brzd. válečky, snímač tachometru, snímač teploty, prachovky na poloosách, celý výfuk, rozvody, rezistor topení, motorek stěračů, centrál DO, problémy s alarmem, startérem, v neposlední řadě odlepený tapecírunk včetně celého stropu o těsnění pod hlavou ani nemluvě. Doteď bylo s autem vše relativně v pořádku, ale v poslední době jsou investice výrazně vyšší než radost a prožitek z jízdy. Díky za všechny rady, popřípadě pokud máte i nějaký tipy jak se nejlépe vyhnout další brzký výměně těsnění pod hlavou, vše s radostí uvítám, moc nerad bych dával Rourku z domu ale v poslední době k tomu všechno spěje...Zdraví James :roll:

Auto Rover 214 Si 76 kW, 3.dv, v současnoti najeto 176 600, dovoz Itálie (ne po praseti)

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od Tommi_82 » pát kvě 08, 2009 6:51

Jaký tam jsou svíčky? Tohle dělává když tam dá někdo jiný než doporučený. Jinak bych asi hledal problém od palce ke svíčkám, ale nejsem automechanik.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od Tommi_82 » pát kvě 08, 2009 6:55

Jinak neztrácí se ti voda?

Jak dlouho po koupi auta jsi začal mít první problémy s těsněním?
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od seba » pát kvě 08, 2009 11:42

JEstli je správně udělané to těsnění.Tak změř kompresi a když bude ok tak pak už jedině dodávka směsi a její zapálení no.
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

James
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 20, 2009 0:39

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od James » pát kvě 08, 2009 13:32

Tommi_82 píše:Jaký tam jsou svíčky? Tohle dělává když tam dá někdo jiný než doporučený. Jinak bych asi hledal problém od palce ke svíčkám, ale nejsem automechanik.
Přesný označení Ti teď bohužel z hlavy neřeknu, ale jsou to na sto procent ty který tam mají být...původní byly Bosch a teď jsme tam dávali něco podobnýho, ale určitě to bylo objednávaný přesně podle tohoto typu motoru. OK, zkusím se mrknout na ten rozdělovač, případně kabely...

James
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 20, 2009 0:39

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od James » pát kvě 08, 2009 13:39

Tommi_82 píše:Jinak neztrácí se ti voda?

Jak dlouho po koupi auta jsi začal mít první problémy s těsněním?
Voda se neztrácí, neujel jsem s tím ani 200 km po výměně těsnění, ještě to není ani týden. Musím to ještě několikrát celý propláchnout, pořád se objevují zbytky mastnoty v expanzce. Auto jsem koupil před třemi lety (v r. 2006) a mělo najeto 130 000, první výměna těsnění (v r. 2008) najeto 157 000 a druhá teď po roce, po ani ne 20 000 :( Auto je vyrobený 1998.

James
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 20, 2009 0:39

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od James » pát kvě 08, 2009 13:44

seba píše:JEstli je správně udělané to těsnění.Tak změř kompresi a když bude ok tak pak už jedině dodávka směsi a její zapálení no.
Za provedení bych dal ruku do ohně, mám mechanika co by nenechal nic náhodě, ale už je sám z toho Rovera zoufalej, poslední dobou je to pořád něco. Nemůžu se vyhnout porovnání, že máme doma ještě VW Golfa III z 1994, 1.9 TDi 66 kw s 235 000 najetými km a do toho se celou dobu leje akorát nafta, olej a jiný provozní kapaliny a jede jak traktor, za celou dobu provozu nebylo jediný vážnější servisování.

Každopádně Vám díky všem za rady a nápady, hned se na to půjdu mrknout :wink:

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2191
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od KDB » pát kvě 08, 2009 14:38

Tvůj tříválcový problém bych typoval na elektriku, jestli je mechoš solidní.
Kdyby Ti šla voda do válce, poznal bys to na svíčce. Projít zapalování a identifikovat kulhající válec je na chvíli a pak se dá hedat dál.
Osobně používám svíčky od Brisku (pro 16ventily- DR15YC)- životnost a spolehlivost bez problému (na rozdíl od některých renomovaných značek- např.Champion) - a cena 25,-/ks.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

James
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 20, 2009 0:39

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od James » pát kvě 08, 2009 21:09

Tak bohužel, teď odpoledne jsem se tomu věnoval a potvrdila se ta nejhorší prognóza některých z Vás :( Zmizela skoro všechna voda z expanzky. Takže opravdu bude nejspíš prasklá hlava a nebo blok motoru. Tipoval bych to na hlavu, protože to zase začalo bíle kouřit a tak se nejspíš voda spaluje ve válci, kterej špatně chytá. Nezbývá nic jinýho než to opět celý rozdělat a nechat přetlakovat hlavu a uvidí se dál. Celá poslední výměna těsnění tak byla uplně na h****! Tohle je už snad ta poslední tečka...

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2191
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od KDB » pát kvě 08, 2009 21:55

To je první případ, kdybych slyšel o prasklé hlavě na Roveru... :?
Osobně věřím na chybu těsnění (celokovové se silikonovým těsněním nejsou moc doporučenýv-mě se odlepil proužek mezi vodou a vnějškem po 60.000km), nebo sedlou vložkou.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Ptech
Příspěvky: 95
Registrován: pát pro 26, 2008 22:32
Bydliště: United Kingdom
Kontaktovat uživatele:

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od Ptech » pát kvě 08, 2009 22:47

James píše:Tak bohužel, teď odpoledne jsem se tomu věnoval a potvrdila se ta nejhorší prognóza některých z Vás :( Zmizela skoro všechna voda z expanzky. Takže opravdu bude nejspíš prasklá hlava a nebo blok motoru. Tipoval bych to na hlavu, protože to zase začalo bíle kouřit a tak se nejspíš voda spaluje ve válci, kterej špatně chytá. Nezbývá nic jinýho než to opět celý rozdělat a nechat přetlakovat hlavu a uvidí se dál. Celá poslední výměna těsnění tak byla uplně na h****! Tohle je už snad ta poslední tečka...
Unlucky boy :D
pokud mechanik tape, zkousi atd, neni lepsi tam hvizdnout jinej motor? Tohle se obcas stava, a je to na nervy a hlavne drahe. Praskla vlozka je hodne blbe videt, pokud je ta prasklina vubec videt....Pokud byla uplne poprve hlava na orovnani a pretlakovani, a nemicha to ted vodu s olejem, videl bych to na prasklou vlozku, ale blbe se leci na dalku. kazdopadne mechanik by mel vedet, jak zjistit kde je problem, a mit na to naradi / pripravky. Zacal bych natlakovanim chladiciho systemu, pokud jde tlak dolu a hladina v expanzce taky, a voda nekape ven, jde dovnitr / svicky ven, otocit, jestli neni voda ve valci / a kdyz tak ve kterem / dokonce jsem videl, ze byl vypusteny olej a po natlakovani kapala voda z vany. Tohle jsou ale opravdu ne moc jednoduche zavady a chce to opravdu vedet jak na to, anebo radsi jiny moturek ;)

Kazdopadne uz od prvni vymeny tesneni ta zavada pretrvava :( good luck

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od seba » sob kvě 09, 2009 10:23

Drzim palce at to neni praskla hlava.Byla hlava dobře orovnaná?(tlakovani bych delal u kazde vymeny..)A jaky tesneni ste pouzily?
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od Tommi_82 » ned kvě 10, 2009 17:28

Hlava to je ještě nic, držím palce ať to není v bloku.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

James
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 20, 2009 0:39

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od James » ned kvě 10, 2009 20:08

Ptech píše:Unlucky boy :D
pokud mechanik tape, zkousi atd, neni lepsi tam hvizdnout jinej motor? Tohle se obcas stava, a je to na nervy a hlavne drahe. Praskla vlozka je hodne blbe videt, pokud je ta prasklina vubec videt....Pokud byla uplne poprve hlava na orovnani a pretlakovani, a nemicha to ted vodu s olejem, videl bych to na prasklou vlozku, ale blbe se leci na dalku. kazdopadne mechanik by mel vedet, jak zjistit kde je problem, a mit na to naradi / pripravky. Zacal bych natlakovanim chladiciho systemu, pokud jde tlak dolu a hladina v expanzce taky, a voda nekape ven, jde dovnitr / svicky ven, otocit, jestli neni voda ve valci / a kdyz tak ve kterem / dokonce jsem videl, ze byl vypusteny olej a po natlakovani kapala voda z vany. Tohle jsou ale opravdu ne moc jednoduche zavady a chce to opravdu vedet jak na to, anebo radsi jiny moturek ;)

Kazdopadne uz od prvni vymeny tesneni ta zavada pretrvava :( good luck

No právě a teď babo raď?! :( Souhlasím, že je určitě asi jednodušší a levnější koupit jinej motor, ale kde je záruka, že na něm nebude stejná nebo podobná závada, zvlášť když Rovery problémy s těsněním a podobně trpěj. Popravdě ani nevím na koho bych se v současný době obrátil kvůli jinýmu motoru? Máte někdo nějakej tip? Nebo nemá někdo doma slušnej motor z 214 Si na prodej? Nebo myslíte zajít na vrakáč, neprodaj mě tam nějakou utahanou mrchu? Opravdu nevím. Na co takovej slušnej motor asi může přijít? Stojím právě teď před problémem, jestli to celý rozebrat nechat přetlakovat hlavu a zjistit jestli je problém (prasklina) skutečně v ní a případně sehnat jinou a vyměnit ji, kde však ani potom není jistý jestli to bude všechno a nebo jestli se na to mám vyprdnout a jít hned po jiným motoru? Co všechno mě čeká při výměně motoru, musí se měnit třeba i řídící jednotka? Jinak hlava byla na orovnání po druhé (druhá výměna těsnění) a na přetlakování pokud vím asi ještě nebyla. Vodu s olejem to teď ale nemíchá. Díky Ti moc za rady, hned zítra to proberu s mechanikem :wink:

James
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 20, 2009 0:39

Re: Jede na 3 válce...

Příspěvek od James » ned kvě 10, 2009 20:17

seba píše:Drzim palce at to neni praskla hlava.Byla hlava dobře orovnaná?(tlakovani bych delal u kazde vymeny..)A jaky tesneni ste pouzily?
Na orovnání ji někomu posílá, tak doufám, že ten dotyčnej snad ví co dělá. Na tlakování mě bylo řečeno, že to taky musí někam poslat, kde to údajně stojí 1500,- Kč a nikdy předtím se to asi nedělalo. Těsnění jsme použili to klasický, co je k mání asi za 1200,- ale hned při první výměně mě mechanik upozorňoval, že řešení toho těsnění není dobrý, takže předpokládám že to bylo to s těmi nalisovanými silikonovými kroužky.

Odpovědět