
MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Aha... tak dvousložku fakt ve spreji nemám
.... ale zabral ten kit.... ten to spravil. Už mám danou i barvu a ano, na přechodu na starou barvu se to bohužel míííírně zvlnilo. Ale žádná hrůza. Lak nechám asi až na ráno, ať to pořádně vyvětrá. Jako aktuálně to nevypadá zle.

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak postupně, bo je toho víc, tečou mi nervy a tak začneme něčím, co mě aktuálně hřeje na duši....
O víkendu jsem dokončil akci opravy ohnilého spodního lemu třetích dveří.
Nakonec jsem tedy povrchovku zdolal a pochopil, že prostě takové broušení fakt rukou nelze. Vyštrachal jsem někde oscilační brusku a tou se mi to během pár minut podařilo přebrousit hezky do roviny. Bohužel jak jsem psal, pod lakem je trošku vidět ten přechod z tmelu na tu naleptanou podkladovou barvu, ale myslím, že na jaře po přebroušení to bude na tu bídu luxusní
Dokonce jsem udělal rozstřik, ačkoli místy se mi nepovedl, ale... mám z toho dobrý pocit a rozhodně to nějaký rok vydrží. Jen tedy musím asi na jaře opravit ještě pár začínajících puchýřků kolem lišty s logem.
O víkendu jsem dokončil akci opravy ohnilého spodního lemu třetích dveří.
Nakonec jsem tedy povrchovku zdolal a pochopil, že prostě takové broušení fakt rukou nelze. Vyštrachal jsem někde oscilační brusku a tou se mi to během pár minut podařilo přebrousit hezky do roviny. Bohužel jak jsem psal, pod lakem je trošku vidět ten přechod z tmelu na tu naleptanou podkladovou barvu, ale myslím, že na jaře po přebroušení to bude na tu bídu luxusní

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
ty a proč jsi mi to vlastně volal ráno?



Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
A tu na potvoře jsem musel poléčit alternátor. Už jak jsme s Lenhamem vyhazovali ven klimakompresor a předělávali uchycení altíku, tak jsem hleděl, jak jsou na něm ložiska hlučná. Tedy tak nějak jsem počítal s tím, že přijde na řadu. Jak začalo mrznout, tak po nastartování to začínalo hnusně chrastit a i po zahřátí bylo alternátor dost slyšet. Od Lenhama jsem si dovezl celkem pěkný náhradní altík a dnes jsem ho přehodil. Ten můj při zatočení rukou vydává fakt šílený zvuk 
Přehodit to byla celkem pohoda i přes to, že se řemen napíná manuálně. Díky absenci klimy je tam místa dost, sic ne tolik, jako v XW, které má trošku delší čumák. Tedy pravda, při demontáži jsem to měl usnadněné, protože horní matice volná a dolní sroub do bloku taky už slušně povolený
.... ups... do jara by to asi upadlo 
Nahoru jsem dal novou samojistící matici, dole jsem to pořádně dorval. Na přitáhnutí napínacího šroubku mi dost pomohla aku ráčna... skvělá to věc na to. Ručně si člověk na tom kilometr dlouhém šroubku člověk ukroutí ruku. Jo, akorát jsem tedy na tom altíku musel pro ten napínací šroubek vyříznou v díře závit. Ten asi protahovali jen při montáži bez klimy.
Bonusem je to, že na tomhle altíku neháže řemenice. A ten můj alternátor už byl nějaký repasovaný. Asi tam dali nějaké šmejdské ložiska. Co jsem koukal, tak tam patří spíš nerezová ložiska, která jsou proti obyčejným násobně dražší. Ale vzhledem k exponovanosti ta nerez bude mít celkem význam.
Každopádně teď je to krásně tichoučké a na tomhle zlobivém autě jsem se na chvilku zbavil dalšího strašáka. Už je jen málo věcí, které jsem na tomhle autě nevyměnil, nebo nerevidoval

Přehodit to byla celkem pohoda i přes to, že se řemen napíná manuálně. Díky absenci klimy je tam místa dost, sic ne tolik, jako v XW, které má trošku delší čumák. Tedy pravda, při demontáži jsem to měl usnadněné, protože horní matice volná a dolní sroub do bloku taky už slušně povolený


Nahoru jsem dal novou samojistící matici, dole jsem to pořádně dorval. Na přitáhnutí napínacího šroubku mi dost pomohla aku ráčna... skvělá to věc na to. Ručně si člověk na tom kilometr dlouhém šroubku člověk ukroutí ruku. Jo, akorát jsem tedy na tom altíku musel pro ten napínací šroubek vyříznou v díře závit. Ten asi protahovali jen při montáži bez klimy.
Bonusem je to, že na tomhle altíku neháže řemenice. A ten můj alternátor už byl nějaký repasovaný. Asi tam dali nějaké šmejdské ložiska. Co jsem koukal, tak tam patří spíš nerezová ložiska, která jsou proti obyčejným násobně dražší. Ale vzhledem k exponovanosti ta nerez bude mít celkem význam.
Každopádně teď je to krásně tichoučké a na tomhle zlobivém autě jsem se na chvilku zbavil dalšího strašáka. Už je jen málo věcí, které jsem na tomhle autě nevyměnil, nebo nerevidoval

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
cca 190.000 km
... takový průběžný report.
Na klubové vánoční večeři jsem od kluků dostal trošku za uši, že tu jsem poslední dobou takový nějaký negativní
..... že bych měl zase začít trošku psát i o těch pozitivních věcech a o tom, co se nepovedlo, psát více s nadhledem, než s vroucí žlučí
A mají pravdu. Auta mají svůj věk a prostě už je s nimi doba, kdy se musí řešit mnoho stařeckých chorob, ale co by člověk čekal.... je potřeba se na to vždy koukat z té lepší stránky. Třeba tak, že ještě pořád mám možnost jezdit normálním autem, což mě v této době těší víc a víc 
A tak hlásím, že ZRo zatím celou zimu slouží bez kiksu. Sic letos tedy moc radosti jízdy na sněhu nebylo, ale tak snad to zas o to míň letos orezne
Minulý víkend jsem byl nucen poladit dvě věci. Prvně se mi uvolnil pravý plastový práh. Vzadu ten úchyt do podběhu už jsem asi kdysi svařoval a tak opět praskl. Tak jsem ho nějak sešrouboval a pro jistotu na prase zafixoval vrutem do plechového lemu prahu tak, jak už to spáchal někdo přede mnou. Ale už mám objednanou takovou jakousi oboustrannou silikonovou lepící pásku cca 2mm silnou, tak jsem zvědav, jestli by to nemohlo být něco, čím by ten plast šel přilepit jak v originálu. Nicméně na jaře, nebo v létě se tan práh bude muset konečně vyvařit, nalakovat a tak se to nalepí definitivně po té.
A pak jsem se hecnul, že si zkusím samo-domo pořešit kudmasi ucházející pravé zadní kolo. Tak co tři dny jsem ho musel pumpičkou dofukovat, protože samozřejmě ješitnost mě nedovolí se s tím stavit v pneuservise. Tušil jsem, že to bude unikat někde okolo pneumatiky, protože už jsem to jednou na těchto kolech řešit skrz jejich oxidaci a odrbané lemy. Tož jsem ho sundal, položil na rovinu a nastříkal kolem lemu vodou se saponátem. A nic.... si říkám, jestli z druhé strany? A pak jsem to uviděl - celkem slušně to ucházelo kolem ventilku
Tak jsem kolo úplně vyfoukl, ventilek jsem kleštěmi natáhl, aby se v průchodu ráfkem ztenčil. Pořádně jsem to tam očistil od oxidace a ..... dokola zakápl Chemoprenem
.... nevím proč mě napadlo zrovna tohle lepidlo, když bych doma měl asi i vhodnější, ale prostě nerozmýšlel jsem se moc. Nechal jsem to trošku zaschnout a pak jsem to zas nafoukl. A světe div se - vypadá to, že to drží
...... takže pro příště mám výzvu, že si asi rovnou doma na dvoře přehodím pneumatiky 
Jinak dobré.... motor po opravě frčí parádně, oleje si vezme jen rozumně a poplatně tomu, že ho prostě nešetřím. Velice mě těší i to, že to po výměně těsnění přestalo tlakovat, s čímž jsem se potýkal od té předchozí výměny. Takže k něčemu ty potkané ventily byly
.... a touto pozitivní peckou pro dnešek končíme. Uvidíme se příště
... takový průběžný report.
Na klubové vánoční večeři jsem od kluků dostal trošku za uši, že tu jsem poslední dobou takový nějaký negativní



A tak hlásím, že ZRo zatím celou zimu slouží bez kiksu. Sic letos tedy moc radosti jízdy na sněhu nebylo, ale tak snad to zas o to míň letos orezne

Minulý víkend jsem byl nucen poladit dvě věci. Prvně se mi uvolnil pravý plastový práh. Vzadu ten úchyt do podběhu už jsem asi kdysi svařoval a tak opět praskl. Tak jsem ho nějak sešrouboval a pro jistotu na prase zafixoval vrutem do plechového lemu prahu tak, jak už to spáchal někdo přede mnou. Ale už mám objednanou takovou jakousi oboustrannou silikonovou lepící pásku cca 2mm silnou, tak jsem zvědav, jestli by to nemohlo být něco, čím by ten plast šel přilepit jak v originálu. Nicméně na jaře, nebo v létě se tan práh bude muset konečně vyvařit, nalakovat a tak se to nalepí definitivně po té.
A pak jsem se hecnul, že si zkusím samo-domo pořešit kudmasi ucházející pravé zadní kolo. Tak co tři dny jsem ho musel pumpičkou dofukovat, protože samozřejmě ješitnost mě nedovolí se s tím stavit v pneuservise. Tušil jsem, že to bude unikat někde okolo pneumatiky, protože už jsem to jednou na těchto kolech řešit skrz jejich oxidaci a odrbané lemy. Tož jsem ho sundal, položil na rovinu a nastříkal kolem lemu vodou se saponátem. A nic.... si říkám, jestli z druhé strany? A pak jsem to uviděl - celkem slušně to ucházelo kolem ventilku

Tak jsem kolo úplně vyfoukl, ventilek jsem kleštěmi natáhl, aby se v průchodu ráfkem ztenčil. Pořádně jsem to tam očistil od oxidace a ..... dokola zakápl Chemoprenem



Jinak dobré.... motor po opravě frčí parádně, oleje si vezme jen rozumně a poplatně tomu, že ho prostě nešetřím. Velice mě těší i to, že to po výměně těsnění přestalo tlakovat, s čímž jsem se potýkal od té předchozí výměny. Takže k něčemu ty potkané ventily byly

.... a touto pozitivní peckou pro dnešek končíme. Uvidíme se příště

- djmicho
- Příspěvky: 757
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
no konečně pozitiva...
+1
+1
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tři roky starý rozdělaný projekt karbonovou tkaninou potaženého panelu ovladačů topení, tak jsem si říkal, že bych to aspoň mohl dostat do stavu, kdy budu definitně vědět, jestli to půjde použít, nebo ne....
Bohužel jsem tehdy neodhadl jak velký kus tkaniny, jak nastřihnutý a na jak moc zaschnutý epoxidový základ přimknout. A tak se tkanina při zavákuování na jedné straně trošku smekla a vlákna se tam rozjela. To nejhorší se stalo v místě, které už je ale schované pod plastovým rámem středového panelu a na jiném místě, mezi kulatými otvory, se tkanina trošku rozjela, ale ne tak, aby byl vidět podklad. Zas na té nedokonalosti struktury půjde poznat, že to není žádný fejk

Nechávám to pro jistotu vytvrdit, pak musím vytmelit pár malých míst, kde jsem se probrousil do bublinek nebo do dírky mezi vlákny a pak na to půjde finální vrstva. Uvažuji o tom to spíš nalakovat, jenže z toho zas mám obavu, že to nebude tak oděru odolné a že by se to mohlo začít separovat. A nebo dát dvě vrstvičky epoxidu a doufat, že se mi ho podaří nanést bez bublinek a hezky rovnoměrně tak, aby to nebylo potřeba příliš brousit. Ještě to promyslím.... podle toho taky musím ještě vybrousit zahloubení pro nalepovací štítky nad posuvnou regulací.
Pak mám ještě jednu rozdělanou lištu před spolujezdce, kde jsem tehdy upgradoval upevnění lišty tak, aby šlo použít původní klipy a kde jsem pro přimknutí tkaniny použil vákuování. Bohužel jsem zas uspěchal aplikaci poslední vrstvy epoxidu a udělalo se tam moc bublinek, takže to bude chtít fest přebrousit.
Nicméně moje první karbonová lišta v autě už existuje kolik..... 4 roky a super. Sice časem epoxid trošku stekl, než se na slunci vytvrdil, ale i tak si to zachovalo na pohled téměř dokonale hladký povrch. Jen to má menší problém v létě, kdy to funguje jako bimetal a na slunci se ta lišta hezky prohne



Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Pokusné nastříkání povrchu isopropanolem.... si myslím, že by to mohlo jít 

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Zničený ruce, skalpely, záda, všechno... ale zahloubení pro štítky se mi povedlo vyříznout bez nějakého poškození
Ty škrábance epoxid zaleje...
Jdu zatmelit dírky a zítra to asi zkusím přetřít finálnim epoxidem

Jdu zatmelit dírky a zítra to asi zkusím přetřít finálnim epoxidem

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Z Anglie jsem si nechal poslat zatmavené přední blinkry, ktery mi jeden loni rozbila kráva srnka. Tomu černému autu to slušelo, tak jsem si tento tuning neodpustil zopakovat 

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak hlásím, že jsem to úspěšně v tom posledním kroku podělal a x desítek hodin práce je v pr.......
.... ale není to poprvé, tak se z toho neoběsím
Asi tak.... ten panel jsem si hezky připravil na finální vrstvu epoxidu, jak jsem tu psal. Ale shodou okolností Vjeruška byla kabrňák a zavolala mi Lídla, že tam mají ve výprodeji oscilační multifunkční aku bazmek za litr. A jelikož jsem na tuhle věcičku už trošku koukal, že by možná nebyla od věci, tak mi ju ženuška kópila.
A pecka! Jako tohle je fakt pro mě bingo nástroj. Co já hodin zabil ručním broušením epoxidu.....
Když už jsem se chystal epoxidovat, tak jsem vytáhl i tu odloženou rozdělanou lištu, která skončila na tom, že jsem na ní opět podělal vrchní vrstvu, ve které jsem nadělal mrtdě bublinek a kráterů. A právě tou šikovnou aku blbinou to šlo naprosto luxusně přebrousit. Dá se na to připojit vysavač, takže ani bordel z toho není. Prostě pecka. Jen tedy musím nakoupit šmirgle do zásoby a sehnat 240tku. 120 byla fajn an to hrubé sejmutí větší vrstvy, ale na doladění už to bylo moc rychlé.
Takže parádně připraveno oboje. Tož namíchal jsem epoxid a že to rychle oboje natřu tenkou vrstvou. Jenže v ten moment jsem zjistil, že se mi na tom panelu při odmašťování hadrou vyskubnul malý kousek karbonu v tom teném proužku mezi otvorem podsvícení štítku a otvorem posuvného ovladače. No tak jsem za notného nadávání rychle hledal kousek karbonového štěpu, který jsem se tam snažil sekundáčem nalepit, aby tam nebyla pod epoxidem díra. Ale než jsem to vyřešil, tak epoxid samozřejmě začal tuhnout. A jak jsem to patlal, tak už se to pořádně nerozlilo, fénem už se nedařilo vyhnat bublinky a hlavně jsem to asi taky blbě odmastil a na některých místech se to ani nechytlo
..... prostě úplně blbě
Ta finální vrstva mi nejde....
Výsledek hnus.... jak lišta, tak panel.... hrbolaté a vzhledem k nechyceným místem i blbě přebrousitelné, protože už hrozilo, že zas budu brousit i do karbonu a že ho probrousím. Nechal jsem to dva dny ležet....
Dnes jsem si řekl nu což, mám supr nástroj, lištu snadno napravím. A tak jsem zas brousil. Sice jak to nebylo vykůrované (vypečené), tak se ten epoxid trošku žmolkoval a nemohl jsem tedy moc tlačit. Ale lištu jsem napravil... bohužel ale na hraně jsem se už probrousil na podklad, ale jen na malém místě, které by se ještě dalo zamaskovat. No ale jak jsem to tak měl připravené, tak jsem si říkal, že zkusím použít lak místo epoxidu. Měl jsem už fakt na dně spreje, tož jsem to tím fouknul. Šup šup a byla to nádhera.... pche... blbej epoxid. Asi si seženu epoxidový lak ve sprejí a budu to dělat tím. Problém byl v tom, že už mi nezbylo na víc, než jednu vrstvu a samozřejmě že se mi do toho chytil prach, takže přebroušením pod vodou jsem to sice vyhladil do hladka a téměř do lesku, ale jsou tam vidět mapy od toho, jak jsem to probrousil.... ale s tím jsem tak nějak počítal, bo jsem to už bral spíš jako technologický pokus.
Ale... přeci jen.... jestli to nezkusím přebrousit zpět na epoxid, ale do hladka a nezkusím fakt poslední šanci fakt extra rychlou a extra tenkou vrstvu epoxidu. Ale až se několikrát vyspím z následujícího.....
Jak jsem byl dnes opět v euforii z brousícího udělátka, tak jsem to vzal i na ten panel.... celkem fajn, dařilo se mi to přiblížit zpět do zachránitelného stavu.. Jenže jsem se nechal unést a vzal jsem tím i ty kruhové díry a v tom úzkém rozdělení otvorů se mi vyštípnul kus karbonu
..... já blb! Hrrrr hrrr.... a je vymalováno. Tohle už neopravím. Další panel v pr... neeeeeeeeeee! A já se těšil, že ho konečně dám do auta...
No nic.... dobrou noc.... musím se z toho vyspat

.... ale není to poprvé, tak se z toho neoběsím

Asi tak.... ten panel jsem si hezky připravil na finální vrstvu epoxidu, jak jsem tu psal. Ale shodou okolností Vjeruška byla kabrňák a zavolala mi Lídla, že tam mají ve výprodeji oscilační multifunkční aku bazmek za litr. A jelikož jsem na tuhle věcičku už trošku koukal, že by možná nebyla od věci, tak mi ju ženuška kópila.
A pecka! Jako tohle je fakt pro mě bingo nástroj. Co já hodin zabil ručním broušením epoxidu.....
Když už jsem se chystal epoxidovat, tak jsem vytáhl i tu odloženou rozdělanou lištu, která skončila na tom, že jsem na ní opět podělal vrchní vrstvu, ve které jsem nadělal mrtdě bublinek a kráterů. A právě tou šikovnou aku blbinou to šlo naprosto luxusně přebrousit. Dá se na to připojit vysavač, takže ani bordel z toho není. Prostě pecka. Jen tedy musím nakoupit šmirgle do zásoby a sehnat 240tku. 120 byla fajn an to hrubé sejmutí větší vrstvy, ale na doladění už to bylo moc rychlé.
Takže parádně připraveno oboje. Tož namíchal jsem epoxid a že to rychle oboje natřu tenkou vrstvou. Jenže v ten moment jsem zjistil, že se mi na tom panelu při odmašťování hadrou vyskubnul malý kousek karbonu v tom teném proužku mezi otvorem podsvícení štítku a otvorem posuvného ovladače. No tak jsem za notného nadávání rychle hledal kousek karbonového štěpu, který jsem se tam snažil sekundáčem nalepit, aby tam nebyla pod epoxidem díra. Ale než jsem to vyřešil, tak epoxid samozřejmě začal tuhnout. A jak jsem to patlal, tak už se to pořádně nerozlilo, fénem už se nedařilo vyhnat bublinky a hlavně jsem to asi taky blbě odmastil a na některých místech se to ani nechytlo


Výsledek hnus.... jak lišta, tak panel.... hrbolaté a vzhledem k nechyceným místem i blbě přebrousitelné, protože už hrozilo, že zas budu brousit i do karbonu a že ho probrousím. Nechal jsem to dva dny ležet....
Dnes jsem si řekl nu což, mám supr nástroj, lištu snadno napravím. A tak jsem zas brousil. Sice jak to nebylo vykůrované (vypečené), tak se ten epoxid trošku žmolkoval a nemohl jsem tedy moc tlačit. Ale lištu jsem napravil... bohužel ale na hraně jsem se už probrousil na podklad, ale jen na malém místě, které by se ještě dalo zamaskovat. No ale jak jsem to tak měl připravené, tak jsem si říkal, že zkusím použít lak místo epoxidu. Měl jsem už fakt na dně spreje, tož jsem to tím fouknul. Šup šup a byla to nádhera.... pche... blbej epoxid. Asi si seženu epoxidový lak ve sprejí a budu to dělat tím. Problém byl v tom, že už mi nezbylo na víc, než jednu vrstvu a samozřejmě že se mi do toho chytil prach, takže přebroušením pod vodou jsem to sice vyhladil do hladka a téměř do lesku, ale jsou tam vidět mapy od toho, jak jsem to probrousil.... ale s tím jsem tak nějak počítal, bo jsem to už bral spíš jako technologický pokus.
Ale... přeci jen.... jestli to nezkusím přebrousit zpět na epoxid, ale do hladka a nezkusím fakt poslední šanci fakt extra rychlou a extra tenkou vrstvu epoxidu. Ale až se několikrát vyspím z následujícího.....
Jak jsem byl dnes opět v euforii z brousícího udělátka, tak jsem to vzal i na ten panel.... celkem fajn, dařilo se mi to přiblížit zpět do zachránitelného stavu.. Jenže jsem se nechal unést a vzal jsem tím i ty kruhové díry a v tom úzkém rozdělení otvorů se mi vyštípnul kus karbonu

No nic.... dobrou noc.... musím se z toho vyspat

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Operation fuel pump gasket 2.0 in progress 



- djmicho
- Příspěvky: 757
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
To chce klid a 1/4 až 1/2 flašky dobrého karibského rumu
Já ležím v autech co týden, malinko se mi to i přes ty snahy to redukovat spíš rozrůstá...

Já ležím v autech co týden, malinko se mi to i přes ty snahy to redukovat spíš rozrůstá...

Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tož a já tu dlužím výsledek operace čerpadlo...
Tak fotka mluví za vše.... jo, aha, teď koukám, že mluví jen o tom, že su idiot a že jsem si při focení po otočení klíčku nepřepnul počítadlo
.... tak nic no.... prostě počítadlo jinak ukazovalo 470 km a tedy konečně se to podařilo a po 4 letech je vyřešena asi největší záhada na autě.
Tedy provedl jsem druhou demontáž nádrže. Tentokrát, poučen z minulé akce, jsem na to šel postupem tak, abych si neřezal větev pod nohami a tak celá operace mi zabrala jestli 5 hodin? V první řadě jsem si nejprve povolil závitové tyče, což samozřejmě už šlo po půl roce celkem snadno. Ale pro jistotu, abych si zase nenaběhl. Pak jsem vymordoval pryč zahnilý vrut držící u nádrže plastové trubky nálevky. Tím jsem získal lepší manipulační prostor pro to nádrž z nich vyvléknout. Rychlospojky hadic šly také už relativně dobře rozdělat. No a hlavně tentokrát jsem hadičkou vycucnul maximum benzínu do kanystru (asi 15 litrů), takže nádrž pak byla výrazně lehčí na manipulaci a nebyla nestabilní skrz přelejvající se benzín. Tedy tentokrát jsem k tomu nepotřeboval asistenci.
Nádrž ven, čerpadlo ven, rozdělat a hle! Ono tam těsnění bylo, ale bylo žvejnuté bokem a skřípnuté, takže vůbec netěsnilo. Bohužel tím bylo dost zdeformované a nepoužitelné... a tak jsem použil to těsnění z XW.
O co šlo, že bylo tak žvejklé? Šlo o to, že to náhradní čerpadlo zmetci vyrobili s o 180° pootočeným spodkem, kdy ta boční trubička pro nasávání z bandasky (nebo možná sloužící jako ventil zavírající sání z bandasky) byla natočena špatně k bližší straně bandasky a při montáži tak bránila tomu, aby si spodek čerpadla s těsněním sedl do zahloubení. Při secvaknutí spodku a vršku bandasky tak spodní část čerpadla do osazení nezapadla, žvejkla těsnění z části bokem a .... tak to dopadlo. Nakonec jsem tedy použil to původní čerpadlo, které mělo trubičku natočenou správně, sic i tak to sestavení i s těsněním byl dobrý vopruz, aby to tam sedlo s jistotou správně. Jako ono by to čerpadlo šlo použít, kdyby se ta trubička zkrátila, ale ... vrátil jsem se k původnímu. No... a o tom to je. Je to prostě past na mechaniky. Buď tam nedají těsnění, když si nevšimnou, že na náhradním čerpadle není. Nebo dostatečně neprozkoumají to, jak to do sebe zapadá a před finální montáží to nespasují tak, aby si to opravdu sedlo správně. Ale za oboje se na ně nedá tak moc zlobit, protože to je prostě na po palici výrobcům náhradních dílů
Takže já už jen trošku poléčil nějakou korozi na nádrži a v místě, kde se opírá o karoserii, dal vše do kupy, nalil benzín, otočil klíčkem a ono nic!
....
Jsem myslel, že mě zobne. Prostě čerpadlo točilo naprázdno. Napadlo mě, že se asi nedokázala natlačit hladina do bandasky okolo čerpadla a tak si to nedokázalo nabrat benzín do čerpadla. Tak jsem zkoušel auto rychleji spustit na jedné straně, ať to šplouchne a nic. Uvažoval jsem, jak bych přepadovou hadičkou tam benzín natlačil do bandasky.... a tak jsem odpojil hadici na liště, čučím na ni jako že co s ňou spáchám, když mě z té marnosti napadlo ji zkusit pusou profouknout. Chvilku se to bránilo, ale po chvilce tlačení se to jakoby provalilo a profouklo. A jak jsem povolil, tak si to celkem dlouze upšouklo. Nevím, jestli dovnitř, nebo ven, ale zcela evidentně se to buď odvzdušnilo, nebo se někam konečně protlačila hladina benzínu. No a po otočení klíčku to konečně benzín nabralo a tradááááá!
.... se mi ulevilo 
No a tak jsem nabral plnou a jezdil a dnes jsem po 470 km dobral 38 litrů 100 oktanové Vervy za 29,90 Kč
..... paráda.... s takovou můžu příště s klidem tankovat i při nějakých 520 km
Sláva!!!
.... tak a teď můžu řešit to, proč mi někde kolem výfuku nehorázně kovově něco rezonuje, ale jen když je to zahřáté. Jak zastavím, tak než stihnu s někým druhým to stojící prošlápnout, abych si to poslechl odkud to jde, tak to mírně zchládne a drnčet to přestane...... to sou nervy toto!
Tak fotka mluví za vše.... jo, aha, teď koukám, že mluví jen o tom, že su idiot a že jsem si při focení po otočení klíčku nepřepnul počítadlo

Tedy provedl jsem druhou demontáž nádrže. Tentokrát, poučen z minulé akce, jsem na to šel postupem tak, abych si neřezal větev pod nohami a tak celá operace mi zabrala jestli 5 hodin? V první řadě jsem si nejprve povolil závitové tyče, což samozřejmě už šlo po půl roce celkem snadno. Ale pro jistotu, abych si zase nenaběhl. Pak jsem vymordoval pryč zahnilý vrut držící u nádrže plastové trubky nálevky. Tím jsem získal lepší manipulační prostor pro to nádrž z nich vyvléknout. Rychlospojky hadic šly také už relativně dobře rozdělat. No a hlavně tentokrát jsem hadičkou vycucnul maximum benzínu do kanystru (asi 15 litrů), takže nádrž pak byla výrazně lehčí na manipulaci a nebyla nestabilní skrz přelejvající se benzín. Tedy tentokrát jsem k tomu nepotřeboval asistenci.
Nádrž ven, čerpadlo ven, rozdělat a hle! Ono tam těsnění bylo, ale bylo žvejnuté bokem a skřípnuté, takže vůbec netěsnilo. Bohužel tím bylo dost zdeformované a nepoužitelné... a tak jsem použil to těsnění z XW.
O co šlo, že bylo tak žvejklé? Šlo o to, že to náhradní čerpadlo zmetci vyrobili s o 180° pootočeným spodkem, kdy ta boční trubička pro nasávání z bandasky (nebo možná sloužící jako ventil zavírající sání z bandasky) byla natočena špatně k bližší straně bandasky a při montáži tak bránila tomu, aby si spodek čerpadla s těsněním sedl do zahloubení. Při secvaknutí spodku a vršku bandasky tak spodní část čerpadla do osazení nezapadla, žvejkla těsnění z části bokem a .... tak to dopadlo. Nakonec jsem tedy použil to původní čerpadlo, které mělo trubičku natočenou správně, sic i tak to sestavení i s těsněním byl dobrý vopruz, aby to tam sedlo s jistotou správně. Jako ono by to čerpadlo šlo použít, kdyby se ta trubička zkrátila, ale ... vrátil jsem se k původnímu. No... a o tom to je. Je to prostě past na mechaniky. Buď tam nedají těsnění, když si nevšimnou, že na náhradním čerpadle není. Nebo dostatečně neprozkoumají to, jak to do sebe zapadá a před finální montáží to nespasují tak, aby si to opravdu sedlo správně. Ale za oboje se na ně nedá tak moc zlobit, protože to je prostě na po palici výrobcům náhradních dílů

Takže já už jen trošku poléčil nějakou korozi na nádrži a v místě, kde se opírá o karoserii, dal vše do kupy, nalil benzín, otočil klíčkem a ono nic!

Jsem myslel, že mě zobne. Prostě čerpadlo točilo naprázdno. Napadlo mě, že se asi nedokázala natlačit hladina do bandasky okolo čerpadla a tak si to nedokázalo nabrat benzín do čerpadla. Tak jsem zkoušel auto rychleji spustit na jedné straně, ať to šplouchne a nic. Uvažoval jsem, jak bych přepadovou hadičkou tam benzín natlačil do bandasky.... a tak jsem odpojil hadici na liště, čučím na ni jako že co s ňou spáchám, když mě z té marnosti napadlo ji zkusit pusou profouknout. Chvilku se to bránilo, ale po chvilce tlačení se to jakoby provalilo a profouklo. A jak jsem povolil, tak si to celkem dlouze upšouklo. Nevím, jestli dovnitř, nebo ven, ale zcela evidentně se to buď odvzdušnilo, nebo se někam konečně protlačila hladina benzínu. No a po otočení klíčku to konečně benzín nabralo a tradááááá!


No a tak jsem nabral plnou a jezdil a dnes jsem po 470 km dobral 38 litrů 100 oktanové Vervy za 29,90 Kč


Sláva!!!
.... tak a teď můžu řešit to, proč mi někde kolem výfuku nehorázně kovově něco rezonuje, ale jen když je to zahřáté. Jak zastavím, tak než stihnu s někým druhým to stojící prošlápnout, abych si to poslechl odkud to jde, tak to mírně zchládne a drnčet to přestane...... to sou nervy toto!

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
193.534 km
Mea culpa, mea maxima culpa!
Po roce a půl jsem se konečně dokopal vyměnit olej. Vždy jsem ho měnil před MiniRaceDay, ale jelikož letos nebyl, tak mě to rozhodilo biorytmy a až včera jsem to konečně spáchal.
Zároveň jsem vyměnil i olej v převodovce. Ten jsem tam měl sic dolívaný asi kolik? ..... 5-6 let. Loni, když jsem měnil ložiska, tak jsem ho tam s úmyslem dočasnosti vracel a už byl i studený hodně řídký. Tedy jak do motoru, tak převodovky jsem nalil Millers Oil 10W40 Nanodrive. Trošku jsem čekal, jestli to nepoznám na tahání od samosvoru, ale nic extra jsem nezaznamenal. Ale dnes jsem nejel místem, kde samosvor vyniká.
I přes běžnou jízdu k omezovači jsem za ten cyklus dolil do motoru jestli třeba 2 litry oleje, což považuji za naprostou pohodu. Z převodovky jsem vylil 2 litry oleje a to jsem tedy čekal výrazně méně vzhledem k tomu, jak mi z převodovky kape a jak mi to leze kolem gufer. Zpět jsem tam nacpal asi 2,15 litru, což tak nějak odpovídá tabulkám.
Jinak mě čeká technická (potažmo mám ji propadlou, ale využívám možnosti ji odsunout, protože termín přes prázdniny mi fakt nevyhovoval), takže tam chci vrátit origo kat a zrevidovat výfukové vedení, protože mi to ve spojích profukuje a nevím, ale možná v Janspeedovém backboxu jestli se něco uvolnilo, ale dost hnusně se z tama ozývá takový plechově drnčící zvuk, který působí spíše ostudně
Mea culpa, mea maxima culpa!

Po roce a půl jsem se konečně dokopal vyměnit olej. Vždy jsem ho měnil před MiniRaceDay, ale jelikož letos nebyl, tak mě to rozhodilo biorytmy a až včera jsem to konečně spáchal.
Zároveň jsem vyměnil i olej v převodovce. Ten jsem tam měl sic dolívaný asi kolik? ..... 5-6 let. Loni, když jsem měnil ložiska, tak jsem ho tam s úmyslem dočasnosti vracel a už byl i studený hodně řídký. Tedy jak do motoru, tak převodovky jsem nalil Millers Oil 10W40 Nanodrive. Trošku jsem čekal, jestli to nepoznám na tahání od samosvoru, ale nic extra jsem nezaznamenal. Ale dnes jsem nejel místem, kde samosvor vyniká.
I přes běžnou jízdu k omezovači jsem za ten cyklus dolil do motoru jestli třeba 2 litry oleje, což považuji za naprostou pohodu. Z převodovky jsem vylil 2 litry oleje a to jsem tedy čekal výrazně méně vzhledem k tomu, jak mi z převodovky kape a jak mi to leze kolem gufer. Zpět jsem tam nacpal asi 2,15 litru, což tak nějak odpovídá tabulkám.
Jinak mě čeká technická (potažmo mám ji propadlou, ale využívám možnosti ji odsunout, protože termín přes prázdniny mi fakt nevyhovoval), takže tam chci vrátit origo kat a zrevidovat výfukové vedení, protože mi to ve spojích profukuje a nevím, ale možná v Janspeedovém backboxu jestli se něco uvolnilo, ale dost hnusně se z tama ozývá takový plechově drnčící zvuk, který působí spíše ostudně
