Povolena remenice
Povolena remenice
Tak uz se mi podruhe povolila remenice na klice.
Mozna si nekteri vzpomenou, jak jsem kdysi psal, ze se mi uvolnil sroub co drzi remenici, a ta se tedy prestala tocit (takze pumpa posilvoace, altik a klima komp nic prakticky nepohanelo).
Spravovali mi to tenkrat v DSku, davali (udajne) novou remenici (protoze byla po tech 300 km ohoblovana), sroub a podlozku (plus jsem samozrjeme nechal vymenit klinaky a udelat rozvody.
Vcera, cca 3.5 roku a 35K Km pote, cestou z prace jsem nastesti zaznamenal stejne symptomy (vybrace skrze radici paku, zvuk jak nejake KO lozislo) jako tenkrat a navic tim ze to bylo v mestskem provozu si toho vsiml hned (minule to bylo na dalnici a v rychlosti se hluk a vybrace od volne remenice moc neprojevi (kor kdyz ZRo toci porad ~ 5K).
Opatrne s tim dojel 5 km domu, s tim ze mozna lozisko na altiku nebo napinaci kladka... (roznula se kontrolka baterky, a radsi jsem tedy vypl klimu a vzhledem k nizkemu palubnimu napeti (mam v interieru digi voltmetr co ukazuje porad) to mohlo byt tohle.... ale pri parkovani vypovedel sluzbu posilovac coz je druhy remen...
Po natoceni a vizualni kontorle bylo temer jasno, na prvni pohled se remenice vaklala, takze jsem to hned zabil a k nasim sme to uz tahli na lane bez kvaltu / motoru.
Takze najeto nulo nula nic.
Zhodil jsem oba klinaky (nebo teda drazkace, to je fuk), sroub vysrouboval rukou. Remenice byla mimo osu kliky.
Neprijemne zjisteni je, ze "klic" (maly vystupek / cepik) na uzobenem kole pro rozvody co je pod remenici a do ktereho se rtemenice indexuje je strzeny. Kdy... to netusim. Po nedavnych zkusenosti mi slo i na mysl, ze se to strhnulo minule cestou z polska a v servise se s tim neserou a proste to dotahli na ten sroub a hotovson.... ale to samozrejme nemusi byt pravda a mohlo to jit do kopru az ted.
K posrani totok.
Plan je ten vystupek na kolecku proste nahradit pruznym kalenym kolikem (proste tam vrtnu diru a cold weldnu a namlatim kolik) a pak zkusit dotahnout remenici ... to jeste musim vymyslet jestli blokovat nejak setrvacnik, nebo to udrzi brzdy) protoze zitra potrebuju jet.
A az se vratim tak zhodim rozvody a to kolecko vymenim... snad.
Mozna si nekteri vzpomenou, jak jsem kdysi psal, ze se mi uvolnil sroub co drzi remenici, a ta se tedy prestala tocit (takze pumpa posilvoace, altik a klima komp nic prakticky nepohanelo).
Spravovali mi to tenkrat v DSku, davali (udajne) novou remenici (protoze byla po tech 300 km ohoblovana), sroub a podlozku (plus jsem samozrjeme nechal vymenit klinaky a udelat rozvody.
Vcera, cca 3.5 roku a 35K Km pote, cestou z prace jsem nastesti zaznamenal stejne symptomy (vybrace skrze radici paku, zvuk jak nejake KO lozislo) jako tenkrat a navic tim ze to bylo v mestskem provozu si toho vsiml hned (minule to bylo na dalnici a v rychlosti se hluk a vybrace od volne remenice moc neprojevi (kor kdyz ZRo toci porad ~ 5K).
Opatrne s tim dojel 5 km domu, s tim ze mozna lozisko na altiku nebo napinaci kladka... (roznula se kontrolka baterky, a radsi jsem tedy vypl klimu a vzhledem k nizkemu palubnimu napeti (mam v interieru digi voltmetr co ukazuje porad) to mohlo byt tohle.... ale pri parkovani vypovedel sluzbu posilovac coz je druhy remen...
Po natoceni a vizualni kontorle bylo temer jasno, na prvni pohled se remenice vaklala, takze jsem to hned zabil a k nasim sme to uz tahli na lane bez kvaltu / motoru.
Takze najeto nulo nula nic.
Zhodil jsem oba klinaky (nebo teda drazkace, to je fuk), sroub vysrouboval rukou. Remenice byla mimo osu kliky.
Neprijemne zjisteni je, ze "klic" (maly vystupek / cepik) na uzobenem kole pro rozvody co je pod remenici a do ktereho se rtemenice indexuje je strzeny. Kdy... to netusim. Po nedavnych zkusenosti mi slo i na mysl, ze se to strhnulo minule cestou z polska a v servise se s tim neserou a proste to dotahli na ten sroub a hotovson.... ale to samozrejme nemusi byt pravda a mohlo to jit do kopru az ted.
K posrani totok.
Plan je ten vystupek na kolecku proste nahradit pruznym kalenym kolikem (proste tam vrtnu diru a cold weldnu a namlatim kolik) a pak zkusit dotahnout remenici ... to jeste musim vymyslet jestli blokovat nejak setrvacnik, nebo to udrzi brzdy) protoze zitra potrebuju jet.
A az se vratim tak zhodim rozvody a to kolecko vymenim... snad.
Re: Povolena remenice
No, kdyby jsi pročetl moje obsáhlá vlákna o Labuti a Kupéčku, tak jsem tohle řešil už X-krát, tak tam je zapsané moje veškeré know-how, kdybys chtěl 
Základem dlouhé životnosti je X faktorů...
Neožužlaný konec kliky se zkosením pro rozvodové kolečko - pokud je tam po několikerém povolení vůle, tak se to bude pořád povolovat. Dá se řešit tekutým kovem, ale je potřeba si pohlídat správné natočení kolečka.
Rozvodové kolečko opět neožužlané uvnitř. Buď zdravý vlastní klínek a nebo jak říkáš, navrtané s ocelovým klínkem.
Šroub, který neprošel stavem, kdy se s ním jezdilo když byl povolený (tedy má zdravý závit)
Řemenice, která neprošla stejným stavem.
Pokud něco z toho není ok, tak je velký předpoklad, že se to zase povolí.
Základní věcí při sestavování je to, že se šroub dává zásadně vždy na lepidlo a musí se to dotahovat na předepsaný a klidně i mírně větší moment se zaaretovanou klikou. Tedy ne jen přes zabržděná kola a spojku.
Na Kupéčku se mi to povolilo i tehdy, když jsme dali nové kolečko, na tmel, šroub na lepidlo a zánovní řemenici. Zase se to po půl roce povolilo. Už jsem motor odepsal, protože klika byla fakt škaredě ožužlaná a tak jsem se rozhodl pro poslední prasácký pokus. Dal jsem zase kolečko s vrtaným klínkem, dal jsem zánovní šroub, celé jsem to opravdu festovně dal (i styčné plochy řemenic) na silové lepidlo a svařil jsem si ze starých topenářských trubek pořádný trhák, kterým jsem to proti zaaretované řemenici dorval co to šlo. A kupodivu tohle prasácké řešení (bez podtmelení kolečka a řádného dopasování) drží ze všech nejlépe
Prošlo i těžkou zkouškou MiniRaceDay a půlročního denního ježdění. Jo, jestli to půjde rozdělat, to nevím
Ale to neřeším, protože ten motor je fakt na odpis (mimochodem to je ten, místo kterého jsem kdysi naháněl ten motor od tebe
).
Asi jako úplně nejzásadnější vidím ten zdravý šroub, lepidlo, dobrý klínek na kolečku a opravdu festovní dotažení s aretovanou klikou.

Základem dlouhé životnosti je X faktorů...
Neožužlaný konec kliky se zkosením pro rozvodové kolečko - pokud je tam po několikerém povolení vůle, tak se to bude pořád povolovat. Dá se řešit tekutým kovem, ale je potřeba si pohlídat správné natočení kolečka.
Rozvodové kolečko opět neožužlané uvnitř. Buď zdravý vlastní klínek a nebo jak říkáš, navrtané s ocelovým klínkem.
Šroub, který neprošel stavem, kdy se s ním jezdilo když byl povolený (tedy má zdravý závit)
Řemenice, která neprošla stejným stavem.
Pokud něco z toho není ok, tak je velký předpoklad, že se to zase povolí.
Základní věcí při sestavování je to, že se šroub dává zásadně vždy na lepidlo a musí se to dotahovat na předepsaný a klidně i mírně větší moment se zaaretovanou klikou. Tedy ne jen přes zabržděná kola a spojku.
Na Kupéčku se mi to povolilo i tehdy, když jsme dali nové kolečko, na tmel, šroub na lepidlo a zánovní řemenici. Zase se to po půl roce povolilo. Už jsem motor odepsal, protože klika byla fakt škaredě ožužlaná a tak jsem se rozhodl pro poslední prasácký pokus. Dal jsem zase kolečko s vrtaným klínkem, dal jsem zánovní šroub, celé jsem to opravdu festovně dal (i styčné plochy řemenic) na silové lepidlo a svařil jsem si ze starých topenářských trubek pořádný trhák, kterým jsem to proti zaaretované řemenici dorval co to šlo. A kupodivu tohle prasácké řešení (bez podtmelení kolečka a řádného dopasování) drží ze všech nejlépe



Asi jako úplně nejzásadnější vidím ten zdravý šroub, lepidlo, dobrý klínek na kolečku a opravdu festovní dotažení s aretovanou klikou.
Re: Povolena remenice
Jo a jinak je dobré povolit rozvody a zkusit, jestli kolečko na klice drží bez vůle (v rotaci). Pokud tam vůle bude i maličká, tak bys měl pak sehnat raději nové kolečko a to pak dát na tmel.
Každopádně bohužel je to opět nedobrá vizitka servisu
Každopádně bohužel je to opět nedobrá vizitka servisu

Re: Povolena remenice
Lepidlo na zavity (nejake silne / permanentni tam samozrejme dam).
Uprimne na tom sroubu ho takhle kdyz na nej koukam moc nebylo. Pokud vubec a neni to nacervenale jen rez. Ale spis je to lepidlo ale jen u vrchu zavitu.
Kontrolovat kolecko a rozvody ted nebudu. Neni cas zitra rano musim jet do vizovic. Takze dnes prcham z prace brzo a musim to spravit. Rozvody necham tak jak sou. Vypada to cajk a fakt nemam cas takze budu doufat ze tohle ovlivnene nebylo.
Az se vratim , tak mi borec z UK posle nove kolo, takze pak zhodim rozvody zkontroluju ten zbytek... a kolo vymenim
Zatim trochu bastl oprava ale kdyz to dotahnu, zalepim dost a udelam dobre ten cepik do kola, tak verim ze by to mohlo fungovat.
Klika snad ozuzlana moc nebude. Tak jen zabrousim zbytek klinku a vrtnu tam diru a tekutym kovem vlepim a vtlucu cep.
Remenici sroub i podlozku dam to co mam. Od povoleni to najelo necelych 5km a opticky to vypada v poradku.
Slo mi spis o to dotahovani.... takze zkusim bloknout setrvacnik skrze sundane dekliky na prevodovce jak mi radili z UK.
Rikal 8 mm vutlucnik do diry v setrvacniku. Snad se tam zespodu dostanu az vyheveruju i druhou stranu auta. Taky parada to delat v kopci na silnici.. aaaaa
Uprimne na tom sroubu ho takhle kdyz na nej koukam moc nebylo. Pokud vubec a neni to nacervenale jen rez. Ale spis je to lepidlo ale jen u vrchu zavitu.
Kontrolovat kolecko a rozvody ted nebudu. Neni cas zitra rano musim jet do vizovic. Takze dnes prcham z prace brzo a musim to spravit. Rozvody necham tak jak sou. Vypada to cajk a fakt nemam cas takze budu doufat ze tohle ovlivnene nebylo.
Az se vratim , tak mi borec z UK posle nove kolo, takze pak zhodim rozvody zkontroluju ten zbytek... a kolo vymenim
Zatim trochu bastl oprava ale kdyz to dotahnu, zalepim dost a udelam dobre ten cepik do kola, tak verim ze by to mohlo fungovat.
Klika snad ozuzlana moc nebude. Tak jen zabrousim zbytek klinku a vrtnu tam diru a tekutym kovem vlepim a vtlucu cep.
Remenici sroub i podlozku dam to co mam. Od povoleni to najelo necelych 5km a opticky to vypada v poradku.
Slo mi spis o to dotahovani.... takze zkusim bloknout setrvacnik skrze sundane dekliky na prevodovce jak mi radili z UK.
Rikal 8 mm vutlucnik do diry v setrvacniku. Snad se tam zespodu dostanu az vyheveruju i druhou stranu auta. Taky parada to delat v kopci na silnici.. aaaaa
Re: Povolena remenice
No je to dost na prd to aretovat. Chce to mít někoho druhého, kdo to v setrvačníku podrží. A bacha na to, ať se ti to nestřihne.
Re: Povolena remenice
Zvláštní...nikdy jsem nepoužil momenťák, nikdy jsem nearetoval setrvačník, jen v poslední době pro jistotu kápnu závitové lepidlo. Nikdy se mi to nepovolilo.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Povolena remenice
No to je jednoduché... protože si to skládáš sám a jsi pečlivý.
Na jednom autě se mi to povolilo u auta, na kterém mi dělal rozvody jeden nejmenovaný a zde ne moc oblíbený jedinec, který dle mých postřehů servis dělá tak, aby jsi se tam po čase vrátil.
Na druhém autě už pravděpodobně předchozímu majiteli k takové situaci došlo, takže nějaká z částí tam byla načnutá.
Takže pokud žádná z komponent není poškozená z předchozího incidentu a dotažení proběhne řekněme dle servisního manuálu, tak by problém nastat neměl. Jenže známe kvality servisů....
No a pak je samozřejmě spousta jiných faktorů, které to mohou ovlivňovat.... vibrace (nevyváženost na klice, silentbloky, provoz auta po nekvalitních silnicích), napnutí řemenů, prolínání oleje z gufera kliky a ve finále i styl jízdy řidiče. Např. dynamický styl jízdy s rychlou akcelerací motoru a decelerací (brzdění motorem) budou taky výrazně zvyšovat namáhání téhle sestavy.
Na jednom autě se mi to povolilo u auta, na kterém mi dělal rozvody jeden nejmenovaný a zde ne moc oblíbený jedinec, který dle mých postřehů servis dělá tak, aby jsi se tam po čase vrátil.
Na druhém autě už pravděpodobně předchozímu majiteli k takové situaci došlo, takže nějaká z částí tam byla načnutá.
Takže pokud žádná z komponent není poškozená z předchozího incidentu a dotažení proběhne řekněme dle servisního manuálu, tak by problém nastat neměl. Jenže známe kvality servisů....
No a pak je samozřejmě spousta jiných faktorů, které to mohou ovlivňovat.... vibrace (nevyváženost na klice, silentbloky, provoz auta po nekvalitních silnicích), napnutí řemenů, prolínání oleje z gufera kliky a ve finále i styl jízdy řidiče. Např. dynamický styl jízdy s rychlou akcelerací motoru a decelerací (brzdění motorem) budou taky výrazně zvyšovat namáhání téhle sestavy.
Re: Povolena remenice
Kaleny roll pin. Tekuty kov. Snad na tech par set km co od toho potrebuju to bude stacit.
Re: Povolena remenice
Jj, tohle je progress na jistotu... To osazení na kolečku proti řemenici - zkoušel jsi, jestli to zůstalo bez vůle? Bo jak ta řemenice takhle spadne, tak se to ožvejká taky.
Jinak na sucho musí jít čistý šroub šroubovat prsty spíš hůře. Pokud by šel snadno a po nějakém cm měl pořád vůli, tak je na vyhození a ani lepidlo ho nezachrání.
Jinak na sucho musí jít čistý šroub šroubovat prsty spíš hůře. Pokud by šel snadno a po nějakém cm měl pořád vůli, tak je na vyhození a ani lepidlo ho nezachrání.
Re: Povolena remenice
Chtěl jsem najít jak vypadá rozvodové kolečko uvnitř, když jsem ho fotil vyžvejkaný, ale nenašel jsem. Tak aspoň fotka rozdílu ožužlaných řemenic.
Re: Povolena remenice
Aktualne resim ze nechapu JAK se ma vycentrovat ta remenice ... ona je obrousena vcelkue nepatrne a docasne by to melo fungovat ... ale nejsem z teho moc moudrej.
a druha vec kterou mi aktualne hlava moc nebvre ze si pripadam jako debil je, ze kdyz brzdama zablokujes kola, poloosy se nehnou .... je tam kvalt, takze skrze prevodovku je to spojeny na kliku ... jakto ze jde tocit klikou ze strany remenice... samozrejme to ma odpor, jakoby spis odpor kompresse, ale je to takove gumove ... cekal bych se se to skoro nehne... na cem to takhle pruzi?
a druha vec kterou mi aktualne hlava moc nebvre ze si pripadam jako debil je, ze kdyz brzdama zablokujes kola, poloosy se nehnou .... je tam kvalt, takze skrze prevodovku je to spojeny na kliku ... jakto ze jde tocit klikou ze strany remenice... samozrejme to ma odpor, jakoby spis odpor kompresse, ale je to takove gumove ... cekal bych se se to skoro nehne... na cem to takhle pruzi?
Re: Povolena remenice
Moje remenice... na tom jednim miste je to trochu obrousene... takze urcite radsi vymenit, ale tech 250 km by to zvladnout snad mohlo ... ale nechapu o co se to ma vycentrovat. Kdyz ta zvednuta plocha na remenici doseda na rovnou plosku na kolecku rozvodu...
-
- Příspěvky: 1479
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povolena remenice
Nedělá to odpružení lamely spojky?stilg píše:... ale je to takove gumove ... cekal bych se se to skoro nehne... na cem to takhle pruzi?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Povolena remenice
No ty picooooo.
Tak tohle je uplne jinej level.
V jinem threadu jsem psal svoji deziluzi z DS v Brne ohledne jine opravy. Ted jsem diky assistenci kamaradu z UK zjistil ze ta remenice co mi tam pred 3ma lrty v DS dali kdyz se mi to tenkrat povolilo je z Roveru 25/200 coz ma jiny prumer vnitrni diry nez pozdni produkce a tedy moje MG ZR 160. Je tam rozdil nekolik mm, takze to nejde vystredit, jenom baj voko a dotahnout. Dosedacu plochy sou proste mimo. Coz i vysvetluje proc se s tim ted trapim a mozna proc se to povolilo.
Tohle uz je ale ne jen na skazeni reputace ale i na pocuni a pripadne popotahovani. A klidne vytahnu to jak se snazili !&@#! pojistovnu.
Tak tohle je uplne jinej level.
V jinem threadu jsem psal svoji deziluzi z DS v Brne ohledne jine opravy. Ted jsem diky assistenci kamaradu z UK zjistil ze ta remenice co mi tam pred 3ma lrty v DS dali kdyz se mi to tenkrat povolilo je z Roveru 25/200 coz ma jiny prumer vnitrni diry nez pozdni produkce a tedy moje MG ZR 160. Je tam rozdil nekolik mm, takze to nejde vystredit, jenom baj voko a dotahnout. Dosedacu plochy sou proste mimo. Coz i vysvetluje proc se s tim ted trapim a mozna proc se to povolilo.
Tohle uz je ale ne jen na skazeni reputace ale i na pocuni a pripadne popotahovani. A klidne vytahnu to jak se snazili !&@#! pojistovnu.
Re: Povolena remenice
Trunda píše: "Na jednom autě se mi to povolilo u auta, na kterém mi dělal rozvody jeden nejmenovaný a zde ne moc oblíbený jedinec, který dle mých postřehů servis dělá tak, aby jsi se tam po čase vrátil."
Chápu, že je v dnešní prekorektni době, je občas těžké najít sílu na jednoznačné pojmenování slendrianu, ale je třeba s tím už skončit!
Je na zvážení, jestli tyto informace mají být zveřejněny, už jen proto, že ochrání další z nás. Za mne 100% ano.
Chápu, že je v dnešní prekorektni době, je občas těžké najít sílu na jednoznačné pojmenování slendrianu, ale je třeba s tím už skončit!
Je na zvážení, jestli tyto informace mají být zveřejněny, už jen proto, že ochrání další z nás. Za mne 100% ano.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí