Výměna kapaliny v servu

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Roman620ti » ned úno 15, 2009 16:53

Fujitsu -To máš pravdu tak se omlouvám a napíšu jak jsem ten olej měnil já. Nevím jak se to má měnit správně, proto jsem to sem nepsal... :oops: U červeného jsme povolili myslím nějakou hadici na nápravnici hned za motorem a vždy na chvilku nahodili motor, než to vycuclo skoro celou nádobku. Takhle několikrát zopakovat. U stříbrného to šlo taky když jsem vyndal vracečku do nádobky a do hadice narval jinou hadici a tu do kýble, pak jsem lil čistej olej do nádobky vrchem a docela to prolítlo, ale tam jsem to teda dělal hodně dlouho a ikyž to auto jezdilo dlouho bez oleje, tak se nic nezavzdušnilo, z toho strach mít nemusíš, jen bych dával pozor, aby bylo čerpadlo stále pod olejem a nešlo na sucho, ikdyž ono asi něco snese. Chce to dělat ve dvou :!: Specifikaci neporadím, ale asi to nebude tak velkej problém, v dnešní době jsou ty oleje hodně vyspělé, mechanici v servisi VW dokonce při hlučném servu přechází z červeného na zelený, udalně by měl být lepší, ale červenej mu taky nemůže ublížit, když tam byl od výroby :wink:

A pak tu dám poslední odpověď na offtopic
No sedadla budou jiná, protože by měl řidič jenom to obyčejné, bez nastavování výšky a bederní opěrky spolujezdec by byl fajnšmekr. Jinak by to mělo bejt stejný. Pokud to máš od toho sam´ho člověka tak za to chtěl myslím 20.000kč. Jenže byla tam špatná převodovka, vyzkakovala spátečka a musela se držet, jinak prej OK. Ale největší mínus byl ten rok 95, to má i ten rozdělovač na vačce, kastle neni ještě vyztužená, zrcátka to mělo už po faceliftu. Posílal mi fota, ani to nebylo skoro schnilé... Jinak myslím, kdyby to byl rok 97 a výš a vše funkční i s 16" hliníkama, tak bych tu dvacítku asi dal. Jenom převodovka je za 6000, motor teřba kolem 10.000kč, ale na vrakáči v HK za něj chce myslím 20.000kč, kola 5000-6000kč. Pak je tam kupa dalších věcí kolem 500-1000, jako zrcátka, volant, pytle a takovejch věcí je hafo. Možná by se vyplatilo aj za víc podle stavu, ale to musíš mít místo, kde to to nebude žrát chleba.
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Fujitsu » ned úno 15, 2009 17:10

Díky Romane! No jinde na netu jsem se dočet, že uplně ten olej vyměnit nejde, že stejně něco zůstane v čerpadle. Většina to dělá tak, že odsají z nádobky starý olej, párkrát otočí volantem - bez motoru, a pak nalejí novou kapalinu a znovu kroutí volantem, ale už s motorem.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Roman620ti » ned úno 15, 2009 17:46

No je pravda, že při zapnutém motoru to je teda frkot, na to musej bejt fakt dva, protže jinak je nádobka ihned prázdná :-D Ale určitě se toho tak vymění více, když se to propláchne, než jenom odsát olej z nádobky :wink: Nevím jak je myšleno to otáčení volantem za vyplého motoru, nevím jestli to nějak pracuje, ale čerpadlo v tu chvíli stojí, tak si myslím, že se toho oleje moc nevymění. :?:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Fujitsu » ned úno 15, 2009 18:26

No řek bych, že se tam přetlačuje olej přímo v tom řízení. No nevim, pořádně jsem jako laik nepochopil tvůj postup. V podstatě přímo u řízení (výstup z čerpadla) jsi odpojil hadici a nechal to cákat do kýble, zatímco jsi nahoře do nádobky naléval novou...to asi chápu. Ale jak tam píšeš o té vracečce...to znamená, že za chodu motoru se v nádobce ten olej taky točí (protíká) a stačí vytáhnout vracečku přímo na nádobce a nechat kapalinu proběhnout a zároveň dolévat? A proč jsi to tímto postupem dělal hodně dlouho? Asi jsem natvrdlej :shock: . Nebo spíš nechápu přesný princip hydro serva :? .

Specifikace je Dexron II, tedy červená.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Roman620ti » ned úno 15, 2009 18:50

Ne né, to na té nápravnici jsme dělali u červeného, tak to teklo do plechu pod autem, u nádobky jsem nic nepovoloval, jen dolejval...

No a u stříbrného jsem zase na nápravnici nic nedělal, ale u nádobky ano a bylo to jednodušší. Dělal jsem to několikrát proto, že jsem to čerpadlo stále přetěsňoval, takže vždy jsem odpojil boční vracečku od nádobky a přes hadici to šlo do kýble. Po nastartování se vyprázdili hadice u čerpadla a čerpadlo jsem vyndal. Po nandání jsem akorát zapojil hadici nalil servoolej a nastartoval. Pak jsem dolil na rysku. Takhle jsem to dělal asi 5krát, než jsem si koupil jiné čerpadlo z Jeseníku. :lol:
Takže jsem Ti chtěl akorát poradit, že nejednodušší by bylo povolit tu boční vracečku a vyvést jí třeba do petlahve a vrchem do nádobky lejt novej olej, aby se to pročistilo. Třeba to udělat jednou, pak to projet, aby se to promísilo v řízení a pak znova. Omlouvám se, že to píšu nepochopitelně, ale teď už je to snad lepší :oops:

Jinak čepadlo serva je u 620ti hned vedle nádobky, řemenice poháněná řemenem od altíku. Nevím jak to máš třeba ty u svého Rourka, ale já mám nádobku, dvacet cm hadice, servočerpadlo a to tlačí olej do řízení, odkud se zase vrací do nádobky.
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Fujitsu » ned úno 15, 2009 19:04

Jo tááák, už to chápu! :) Tak to je fajn, podle papírů by se tam mělo vejít kolem 3 deci, takže by mě to mělo minimálně na dvakrát propláchnutí vyjít a zbytek si nechám na dolévání. Tak až bude venku obstojně tak se do toho dám. Díky za návod, na tom asi není co zkazit, pokud to nenechám běžet na sucho.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Vilém » ned úno 15, 2009 20:46

Fujitsu píše:No řek bych, že se tam přetlačuje olej přímo v tom řízení. No nevim, pořádně jsem jako laik nepochopil tvůj postup. V podstatě přímo u řízení (výstup z čerpadla) jsi odpojil hadici a nechal to cákat do kýble, zatímco jsi nahoře do nádobky naléval novou...to asi chápu. Ale jak tam píšeš o té vracečce...to znamená, že za chodu motoru se v nádobce ten olej taky točí (protíká) a stačí vytáhnout vracečku přímo na nádobce a nechat kapalinu proběhnout a zároveň dolévat? A proč jsi to tímto postupem dělal hodně dlouho? Asi jsem natvrdlej :shock: . Nebo spíš nechápu přesný princip hydro serva :? .

Specifikace je Dexron II, tedy červená.
Já tam mám čirou.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od seba » ned úno 15, 2009 23:52

Fujitsu píše:Jo tááák, už to chápu! :) Tak to je fajn, podle papírů by se tam mělo vejít kolem 3 deci, takže by mě to mělo minimálně na dvakrát propláchnutí vyjít a zbytek si nechám na dolévání. Tak až bude venku obstojně tak se do toho dám. Díky za návod, na tom asi není co zkazit, pokud to nenechám běžet na sucho.
Doufej že dolejvat nebudeš muset :D :D :D
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Fujitsu » pon úno 16, 2009 6:23

No když jsem auto koupil, tak byla hladina něco pod ryskou, tak se to dolilo na Max a za ten rok to kleslo ani ne na Min. Je fakt, že hadice se trošku rosí a čas od času je musim otřít, jinak OK. To si myslím není žádná velká prekérka, jednou za rok dolít ten trošek.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od seba » pon úno 16, 2009 9:10

Ne to ne, pokud to nechčije mezi odlitky pumpy jako mě:-DZ tohoto okruhu by se neměla nikam ztrácet že?:)
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Výměna kapaliny v servu

Příspěvek od Roman620ti » pon úno 16, 2009 15:51

No zrovna ty s šestikilem se moc nesměj :D Až budeš mít auto v chodu, tak poznáš jak špatné hadice angláni udělali. Ať je dorveš jak chceš, stejně pomalu rosí a rosí... Šestikilo je tím pověstné :?
2x Rover 620ti

Odpovědět