Kouř z motoru

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od Hombre » pát dub 03, 2009 7:04

Nestačím se divit. Jaké byly ty tlaky když jste to měřili? Kolik doléváš oleje na 1000 km? Těsnění pod hlavou to není určitě, kolem válců je všude voda. Nemůže jít tlak z válce přímo do oleje přes těsnění pod hlavou. Šlo by to hlavně do vody. A nějaký kouř z víčka jde vždycky. Mohly by to být pístní kroužky těch válců, co mají nižší tlaky - připečené, nebo prasklé. To první by mohl zlepšit nějaký hodně kvalitní olej, který rozpustí usazeniny, ale posuzuj to jen podle naměřených tlaků, ne podle kouře z víčka.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od Trunda » pát dub 03, 2009 8:56

No jo Hombre.... Kurnik ty mas recht... Ona to je blbost s tim tesnenim... I kdyz vzdyt tam ale jsou i mazaci kanalky? No ale jestli to je krouzek, tak tesneni stejne vymeni... Za tim si stojim! :-D
.... Uz bych asi mel prestat fusovat odbormikum do remesla...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od Hombre » pát dub 03, 2009 9:08

Mazací kanálek tam je, v něm je tlak oleje, toho se týká kapučíno v expanzce. Pak jsou tam odtokové kanály a to kolem každého hlavového šroubu. Ale mezi těma odtokovýma kanálama a válcema je ještě mezera - prostor pro chladicí kapalinu. Když se podíváš na fotku těsnění, je to jasné.Červené ohrádky kolem děr pro šrouby jsou pro odtok oleje, před prvním a za čtvrtým válcem je to spojené dohromady, zbytek (kromě válců) je voda.
Kdyby měnil kroužky, těsnění by šlo taky, to se nedá popřít :D , jenže to je generálka motoru. A proč, kvůli trošce kouře z víčka? Jestli je kroužek prasklý, tak se to brzo projeví. Jestli jen zakarbonovaný (což je asi nejpravděpodobnější), tak bych tam nalil plnou syntetiku ať se to rozpustí a za rok se uvidí.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 03, 2009 9:24

Dneska natočim kraŤoučký videjko.. mně by to ani nevadilo, protože na jízdní vlastnosti to vliv nemá.. možná teda má.. přijde mi rovřík na to jakej má obsah, celkem slabej... hlavně při rozjíždění si naženu otáčky třeba na dva a jakmile zařadim rychlost, trochu spojky uberu tak ty otáky klesnou pod tisíc i když to dorovnávám plynem a vesměs všechny ty rozjezdy se musej víc podmáznout. I mámy 114 zabírá víc :) Já olej měnil až ted, jak říkám.. auto sem takhle koupil, takže se ted v tom vrtám a dávám dohromady.. každopádně mockrát děkuju za jakoukoli radu

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 03, 2009 9:25

a to mi ještě příde, že když přeřazuju na vyšší stupen, tak prostě tam taky toho plynu musim vrazit víc... prostě je někde nemocnej :)

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od Eny45 » pát dub 03, 2009 10:38

To bych neřek, narovince se dá z jedničky řadit při 2500. ale v mírném kopečku už potřebuješ tak 3200 otáček. Tak to hold je. Já se třeba rozjedu i na dvojku, jenže to je o práci se spojkou, né o síle motoru.
Jinak po přečtení mám sto chudí chundat olejové víko a pozorovat, co to udělá mně :) Ale snad radši abych to nedělal :mrgreen:

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 03, 2009 10:48

Eny45 píše:To bych neřek, narovince se dá z jedničky řadit při 2500. ale v mírném kopečku už potřebuješ tak 3200 otáček. Tak to hold je. Já se třeba rozjedu i na dvojku, jenže to je o práci se spojkou, né o síle motoru.
Jinak po přečtení mám sto chudí chundat olejové víko a pozorovat, co to udělá mně :) Ale snad radši abych to nedělal :mrgreen:

Udělej to :) třeba se mi problém vyřeší :-D každopádně sem ted koukal, že mi zmizela voda z exp. nádobky =-O za ujetech včerejších 50 km

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 03, 2009 11:57

chtěl sem natočit kouř, nechal auto natočení pět minut a kouř nikde.. takže to fakt chce najet nějakej ten kilometr aby to kouřilo.. jinak sem zjistil, že na tom víčku je takovej hnusnej žlutej povlak, neznačí to něco?

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 03, 2009 12:00

tady je to víčko a motor.. kouř vyfotim až s tim někam pojedu, protože ted se mu naschvál kouřit nechce :)
http://stepan.korba.sweb.cz/DSCN0806.JPG
http://stepan.korba.sweb.cz/DSCN0807.JPG
http://stepan.korba.sweb.cz/DSCN0808.JPG

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 03, 2009 12:23

Možná by to vysvětlovalo těsnění pod hlavou... utíká voda, nateče třeba do těch válců.. první dvě otočení startérem stojej za nic, pak už je to ok (motor vykopne tu vodu), zahřeje se motor, voda se vypařuje.. je to možný?

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od Eny45 » pát dub 03, 2009 14:54

kdyby tekla do válců, bude bílej kouř z vejfuku.
Ale pokud se ti strácí voda z expanzky, tak sme zase nazačátku, a řekl bych zase u těsnění.
Máš nějak možnost zjistit, zda bylo těsnění někdy mněněno. Pokud by totiž bylo původní, tak je to ve 130 tisících na 95% těsnění. Ale pokud už ho někdo vyměnil, tak to spíš na 95% těsnění není :)

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 03, 2009 15:38

Eny45 píše:kdyby tekla do válců, bude bílej kouř z vejfuku.
Ale pokud se ti strácí voda z expanzky, tak sme zase nazačátku, a řekl bych zase u těsnění.
Máš nějak možnost zjistit, zda bylo těsnění někdy mněněno. Pokud by totiž bylo původní, tak je to ve 130 tisících na 95% těsnění. Ale pokud už ho někdo vyměnil, tak to spíš na 95% těsnění není :)

možnost bohužel nemám, protože si myslim, že jsem asi 7 majitel :-! každopádně to vypadá, že na tom autě nikdy nikdo nic neměnil a ted to čeká mě

btw. co kdyby ste někde až pojedete tak po cca několik km to víčko otevřeli, jestli vám to taky nedělá :-D

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » ned dub 05, 2009 9:52

ještě sem se chtěl zeptat, pokavad by to bylo to těsnění, mohlo by to mít vliv na výkon motoru? Nakonec to asi těsněním bude, protože auto nastartuju, přidávám plyn a do expanzky s chlad. kap. proudí bublinky.. voda tim nabývá a po otevření exp. přetlak vysičí.. voda je studená... takže jestli ta hlava bere vzduch a žene ho tam? protože mi přijde chudák trochu oslabenej

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 9:48
Bydliště: Warsaw

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od sector » ned dub 05, 2009 11:23

omlouvam se ze jdu mimo tema...
pres zimu jsem zde resil, ze se mi straci chladici kapalina, jak byly mrazy - otevrel jsem viko oleje v motoru a lekl jsem se, ze mam tesneni v haji.
Mno, v zime mi pravdepodobne nenapadne propoustela vodni pumpa - byl jsem v servisu a nenasli mi kde to tece nebo v cem je problem.

Pred par dny kdy se uz oteplilo a je suchy asfalt, tak jsem rano nasel louzicku pod autem - tece mi tedy asi vodni pumpa - jak jsem psal ve vlakne " tece mi chladici kapalina :/ "
Takze jestli ti to nedela taky... tece to vetsinou kdyz auto jede, kdyz stoji tak tam kapne par kapek.

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Kouř z motoru

Příspěvek od stepan.korba » ned dub 05, 2009 12:41

to nevim.. ted se mi zdá, že je trochu oleje i ve vodě

Odpovědět