Prosba o radu

Odpovědět
artusko
Příspěvky: 159
Registrován: stř bře 12, 2014 10:03
Bydliště: Tábor

Prosba o radu

Příspěvek od artusko » stř bře 12, 2014 10:08

Nejsem majitelem tohoto auta, ale na Vaše stránky chodím cca půl roku a chci se stát majitelem R 75. Vidím, že od Vás můžu získat cenné rady, proto doufám, že nebude vadit když se zaregistruji již teď.

Uvítám, když se mi taky ozve někdo z Táborska.

Nevím jestli to patří sem, pokud ne předem se omlouvám a nechám si poradit.

Až prodám moji oktávku, chci prostě R 75. Moje volba je v podstatě jasná 1,8 turbo asi raději Tourer.Rád bych se od vás dověděl co nejvíc o problémech a kladech těchto motorů a chtěl bych ho pak dát na LPG a jestli má někdo s LPG zkušenosti.

Můžete mi písnout i na e-mail artusko@seznam.cz, abych tady nezapatlával forum tím co vás třeba nezajímá.Pokud by někdo o R75 1,8T v kombíku věděl za rozumný peníz /můj rozpočet je omezený a musím počítat i s přestavbou na LPG/ , rád uvítám váš typ a předem děkuji

Předem děkuji všm ROVER-nadšencům, kteří se mi ozvou.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Trunda » stř bře 12, 2014 10:37

Vítej a rozhodně neutíkej pryč ;-) Od toho tu je diskuzní fórum, aby jsme ti poradili....

Ohledně výběru pětasedmy ti poradí zkušenější, ale co můžu dodat už na počátku tak to, že s přestavbou přeplňované verze K-Series (1.8 turbo) tu nikdo nebude mít zkušenost a já osobně bych z principu nedoporučoval. Ne že by to nešlo, ale obecně přeplňované motory na plyn jsou hrozný nesmysl. Konkrétně u K-Series bych se bál toho, že on ten motor už se samotným turbem je tak nějak na hraně toho, co z něj lze vymáčknout tak, aby měl přijatelnou životnost. S plynem by se zatížení některých částí motoru mohlo zvýšit a tak snížit jeho spolehlivost.
Takže za mě, jestli benzín a plyn, tak buď obyč. 1.8 a nebo V6.... S tím tu jsou bohaté zkušenosti a kladné ohlasy.
Nevím, jestli Lenham má nějakou takovou zkušenost?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Pítrs » stř bře 12, 2014 10:41

Info z "tisku": co zběžně čtu, tak na anglickém fóru to má spousta lidí nainstalováno a nikdo si nestěžuje.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3381
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Keksin » stř bře 12, 2014 10:45

Nazdar a vítej.

Tvá volba přejít z octavie na ROVER 75 je zcela správná. Akorát bych viděl problém v té 1,8 turbo tourer. Oni prostě nejsou. Možná něco za hranicama. R75 1,8 turbo má Dědula, ale bez plynu, ale mohl by Ti o tom něco napsat.
S tímto motorem a plynem, ale bez turba má bohaté zkušenosti Roverix.
Na táborsku moc registrovaných členů RC.cz nebude. Ale na benešovsku je Zakar, který Ti auto doveze (po domluvě) ze zahraničí a provádí veškerý servis na Rovery a MG.
Víc mě nenapadá.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Trunda » stř bře 12, 2014 10:46

A mimochodem 1.8T v Toureru je hodně vzácná.... koukám na mobile.de jen dva kusy...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

artusko
Příspěvky: 159
Registrován: stř bře 12, 2014 10:03
Bydliště: Tábor

Re: Prosba o radu

Příspěvek od artusko » stř bře 12, 2014 13:08

Pítrs píše:Info z "tisku": co zběžně čtu, tak na anglickém fóru to má spousta lidí nainstalováno a nikdo si nestěžuje.
Díky za reakci Myslíš LPG u motorizace 1,8Turbo, že si nikdo nestěžuje? Bohužel anglicky nevládnu, takže jsem se svěřil do vašich rukou na RC.cz a věřím, že mi dáte dobré rady a informace. Vidím ten zápal pro tyto vozy a když má něco člověk rád tak i rady jsou O.K.

artusko
Příspěvky: 159
Registrován: stř bře 12, 2014 10:03
Bydliště: Tábor

Re: Prosba o radu

Příspěvek od artusko » stř bře 12, 2014 13:13

Zdravím, Vás pánové i dámy, díky za bleskovou reakci, kterou jsem nečekal. Je vidět, že Vaše autíčka jsou pro Vás srdcovka a proto vím, že Vaše rady budou poctivé a fér. Takže pište dál, vše poctivě přečtu.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6963
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o radu

Příspěvek od AnderN » stř bře 12, 2014 13:25

Záleží samo na nájezdu, ale pokud nenajezdíš kvadrilion ročně, tak moc nerozumím investici do plynu u auta, které při běžné jízdě jede za cca 8 litrů.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Hombre » stř bře 12, 2014 13:34

Vzhledem k ceně plynu se investice 25 000 Kč do přestavby na plyn vrátí přibližně za 25 000 km, což je i u svátečnějších řidičů za dva tři roky. Vzhledem k životnosti systému, kdy se většinou jako první mění nádrž po 10 letech je to celkem dost rentabilní.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Trunda » stř bře 12, 2014 13:36

Je to tak.... nehledě na to, že čerpání LPG je celkem otrava i proto, že nádrž není kdoví jak velká... i když s tímhle motorem se najede asi víc, jak s V6, kde ta nádrž vystačí tak na 400 km...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Pítrs » stř bře 12, 2014 14:35

artusko píše:od artusko » stř bře 12, 2014 1:08 pm
Díky za reakci. Myslíš LPG u motorizace 1,8Turbo, že si nikdo nestěžuje? Bohužel anglicky nevládnu, takže jsem se svěřil do vašich rukou na RC.cz a věřím, že mi dáte dobré rady a informace. Vidím ten zápal pro tyto vozy a když má něco člověk rád tak i rady jsou O.K.
Ano.
To, že anglicky neumíš, je docela přitěžující, protože v Anglii těchto aut jezdí docela dost, ale tady na RCCZ jsou všehovšudy 2 kusy a mým odhadem tady v Československu je jich tak 5 celkem, takže se tady moc nedozvíš (či skoro vůbec nic).
Já bych si tam plyn nedal. Ročně toho moc nenajezdím a spotřebu mám běžně 6-7 litrů bensinu na 100 km.
Navíc k tomu nemám sympatie, taky to zabírá místo v kufru, to jsou vlastně reálné důvody, proč bych to nechtěl, jinak proti tomu nic nemám a patrně to v provozu na motor nemá dle těch Angličanů špatný vliv.
Je to na Tobě, jinak na fóru www.the75andztclub.co.uk se dá čerpat asi vydatně.

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... Conversion
Zkus to prohnat google překladatelem.

Bližší info o turbo čtyřválci najdeš na http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=75282, pod nadpisem "1.8 and 1.8T specific engine details / faults / common servicing costs".
Kdyby to nestačilo, důkladně prosurfuj všechny příspěvky zde na fóru RCCZ uvedené. Vypisuje se to tady furt dokolečka.
Já když jsem zvažoval, co si pořídím, tak jsem se tu raději moc neptal a dal si během toho půl roku tu práci a našel jsem, co jsem potřeboval.
Třeba toto: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=8110
Odkud jsi?
Jestli jsi "z Táborska", tak věz, že od 31.5. jedu na dovolenou směrem Jindřichův Hradec, můžeme se někde potkat, pověděl bych Ti víc osobně.
Nebo si zajeď na nějaký MG Rover sraz. V seznamu srazů nějaké akce uvedené již jsou, máš možnost.
Do té doby máš času dost na hledání patřičného auta. Není to taková tragédie, jakože "nejsou", teda v CZ rozhodně opravdu nejsou.
Jedině zahraničí. Moc jich není, před časem jsem v inzerci viděl asi 5 kombíků na prodej. Dalo se z nich vybrat, teď jsou tam bohužel asi jen dva.
Jestli ten turbo čtyřválec moc chceš, rozhodně neuděláš chybu, je parádní, na můj vkus přesně to, co mi vyhovuje. Akorát si se sháněním dáš určitou práci.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Prosba o radu

Příspěvek od KDB » stř bře 12, 2014 14:50

S LPG v R75 nejsou žádné problémy - pokud to firma dobře namontuje a hlavně seřídí.
Ani s turbem nejsou žádné komplikace a nemyslím si, že 1.8 s turbem je na hraně svých možností, nebo blízko ní.
Jediný zádrhel je v sehnatelnosti 1,8T.
Nádrž se vejde slušně velká - i to jsme tady někdy podrobně rozebírali.
Mě zástavba Magic2 stála tuším 24.000,- Kč, ale je v tom 2.000,- příplatek za větší nádrž - mám 73l.
Momentálně mám rekord na 1 nádrž 803 km - to se mi nezdá málo.
Trundo, ty prostě LPG nemáš rád SMOKE:
A přitom pravděpodobně jezdíš na takový biosračky, že po půl roce odstávky je auto nenastartovatelný... 8)
Co je k autu šetrnější..... ;)
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Prosba o radu

Příspěvek od Trunda » stř bře 12, 2014 15:07

Já to nemyslel tak, že bych měl proti LPG výhrady... malý dojezd na nádrž jsem myslel u V6, kde je spotřeba o dost vyšší a červíka pochybností ve využití mám jen ve vztahu k turbo motoru.
No neblázni, vždyť já celkem reálně uvažuji o koupi auta na plyn :-D ... na plynu mi v současné době vadí jen a pouze otrava s tankováním, což je ale blbina ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6963
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o radu

Příspěvek od AnderN » stř bře 12, 2014 16:51

Je dobré si uvědomit další omezení LPG -- nemožnost parkování ve většině veřejných podzemních garáží kvůli bezpečnosti, nutnost ročních revizí, výměnu nádrže po 10 letech apod.

Nejsem takový ten benzinofil, co zatracuje LPG, ale mám za to, že většině lidí s průměrným československým nájezdem se prostě nevyplatí, resp. návratnost je v nejlepším ty 3 roky za předpokladu, že se nic nevysype, obvykle však déle. Jo pokud si pořídím pětilitr osmiválec, tak to bude o poznání rychleji, ale bavíme se o 1.8 čtyřválci, který fakt žere kolem 8 nebo i méně.

Podmínky tazatele neznám, třeba je to ten případ ohromného nájezdu.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Prosba o radu

Příspěvek od cvrko » stř bře 12, 2014 22:21

Ahoj,Jestli nejsi opravdu zapřísáhlý benzinofil,a potřebuješ velice solidní a komfortní bourák,tak se zkus taky poptat po nafťáku.
Taky mají hodně do sebe---teda toto je můj první ropák v životě a už bych asi do benzínu nešel.Prostě nafta je pohodovější,klidnější a za druhé větší a dostačující krouťák. A spotřeba?Na tak velké autko super. ;) mir:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Odpovědět