75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.
Napsal: pon pro 19, 2011 22:57
Obraciam sa na Vas s problemom.
Mam moj rover 75 uz asi 3 mesiace a posledny mesiac mi robi velke starosti.
Zacalo to tym ze prisli prve mrazy a pri navratu z mesta (cca 6km) zacala stupat teplota a zacalo vyhadzovat chladiacu kvapalinu von.
V servise to odhadli na seknuty termostat nakolko tesnenie bolo pred nedavnom menene za kvalitne dvojzlozkove, s kovovymi skrutkami a vymedzovacimi kolikmi. Vodna pumpa bola tiez len nedavno menena pri vymene rozvodov.
Takze na prvy pohlad to vyzeralo na termostat.
Lenze po vymene a prejdeni par kilometrov od servisu sa problem zopakoval.
Vyriesilo sa to reklamaciou termostatu nakolko podla hadic, teploty chladica pri nastartovanom motore a nezapinani termostatu sa to tak javilo.
Lenze problem len nastal, objednal sa rovnaky termostat a po vymene mi uz mechanik zo servisu volal ze to zahriali nechali na vyssich otackach a opat to javi vsetky znamky vadneho termostatu. So slovami ze nahrady to obcas robia, tuto vec este raz reklamovali a objednali iny termostat od ineho dodavatela..
Prisiel som si do servisu po auto a na vlastne oci som sa presvedcil ze auto funguje, ako mi mechanik ukazoval hadice boli horuce tak ako mali byt, ked termostat otvorilo bolo citit horucu kvapalinu na tej plastovej hadici za nim, ventilator zopinalo, chladic bol teply.. parada.. naskocil som do auta a odfrcal zo servisu..
Lenze som tomu zacal nakladat aby som videl ci to fakt drzi teplotu a nezacne zas prehrievat.
No presiel som asi kilometer na 3000 - 3500 otackach a vodu mi zacalo zas varit.. Vratil som sa po schladeni do servisu a pred servisom ma cakal mechanik hned sme otvorili kapotu, skusal hadice, chladic, plastovu hadicu za termostatom a zas to bolo to iste.. chladic studeny, za termostatom tiez chladna hadica.. Termostat seklo..
Podotykam ze neustale sme nechceli uverit tomu ze to uz treti termostat nevydrzal, tak sme skusali ci nie je tesnenie vadne, alebo nieco ine.. Ale vsetko nasvedcovalo ze je to opat termostat.
Takze sme objednali orginal termostat, vymenili a opatrne som siel z servisu.. Asi 15 km auto slo v poriadku, kurilo, teplota na normale vsetko fajn.. Chcel som to preverit tak som podradil na 3 rychlost a nechal som auto turovat na 3800 otackach.. Teplota zacala behom chvile stupat..
Skoro som dostal infarkt lebo uz som fakt dufal ze bola zavada odstranena..
Nechal som auto trocha schladit (asi 15 minut) a siel som nazad domov na parkovisko (asi 12 km) celu cestu auto kurilo, teplota sa drzala na normale... ale siel som do 2000 otacok..
Fakt neviem co sa deje..
Ale teraz nejake veci ktore som spozoroval
1. auto vydava zvlastne zvuky za studena ked sa s nim pohnem - zblnka v nom.. pocut ako voda zblnkoce..
2. v expanske nie je olej, ani sa nevytvara kapucino, takziez ani netlakuje ked je ovoreny uzaver a nastartovany motor
3. na viku od oleja neni ziadna emulzia
4. auto sa prvy krat prehrialo ked teplota vonku bola 0 stupnov
Poradte mi prosim.. Myslim ze tesnenie to nebude.. Skor by to mohla byt vodna pumpa.. alebo ma este napadlo ze by to mohla byt prasklina na bloku motora, ktoru predosly majitel zatesnil pripravkom stop leak alebo niecim podobnym a auto mi hned predal. Ja som s nim odjazdil asi len 2-3 tisic km..
Takze - co moze sposobovat to zblnkanie? Ako sa prejavuje poskodena alebo nefunkcna vodna pumpa?
Este jeden dotaz - mam kamarata ktory robi v anglicku v autoservise a sam vlastni Rover 75 a tvrdi mi ze Rover 75 maju 2 termostaty. Na mojej 1.8 je jeden za motorom a druhy by mal byt dole pri chladici na pravej strane ked stojime pred motorom. Ten druhy chladic by mal byt taky T - spoj.. Lenze ja tam ziaden nemam, prezeral to mechanik, hadice su dute nic v nich nie je..
Prosim poradte mi .. fakt som bezradny..
Mam moj rover 75 uz asi 3 mesiace a posledny mesiac mi robi velke starosti.
Zacalo to tym ze prisli prve mrazy a pri navratu z mesta (cca 6km) zacala stupat teplota a zacalo vyhadzovat chladiacu kvapalinu von.
V servise to odhadli na seknuty termostat nakolko tesnenie bolo pred nedavnom menene za kvalitne dvojzlozkove, s kovovymi skrutkami a vymedzovacimi kolikmi. Vodna pumpa bola tiez len nedavno menena pri vymene rozvodov.
Takze na prvy pohlad to vyzeralo na termostat.
Lenze po vymene a prejdeni par kilometrov od servisu sa problem zopakoval.
Vyriesilo sa to reklamaciou termostatu nakolko podla hadic, teploty chladica pri nastartovanom motore a nezapinani termostatu sa to tak javilo.
Lenze problem len nastal, objednal sa rovnaky termostat a po vymene mi uz mechanik zo servisu volal ze to zahriali nechali na vyssich otackach a opat to javi vsetky znamky vadneho termostatu. So slovami ze nahrady to obcas robia, tuto vec este raz reklamovali a objednali iny termostat od ineho dodavatela..
Prisiel som si do servisu po auto a na vlastne oci som sa presvedcil ze auto funguje, ako mi mechanik ukazoval hadice boli horuce tak ako mali byt, ked termostat otvorilo bolo citit horucu kvapalinu na tej plastovej hadici za nim, ventilator zopinalo, chladic bol teply.. parada.. naskocil som do auta a odfrcal zo servisu..
Lenze som tomu zacal nakladat aby som videl ci to fakt drzi teplotu a nezacne zas prehrievat.
No presiel som asi kilometer na 3000 - 3500 otackach a vodu mi zacalo zas varit.. Vratil som sa po schladeni do servisu a pred servisom ma cakal mechanik hned sme otvorili kapotu, skusal hadice, chladic, plastovu hadicu za termostatom a zas to bolo to iste.. chladic studeny, za termostatom tiez chladna hadica.. Termostat seklo..
Podotykam ze neustale sme nechceli uverit tomu ze to uz treti termostat nevydrzal, tak sme skusali ci nie je tesnenie vadne, alebo nieco ine.. Ale vsetko nasvedcovalo ze je to opat termostat.
Takze sme objednali orginal termostat, vymenili a opatrne som siel z servisu.. Asi 15 km auto slo v poriadku, kurilo, teplota na normale vsetko fajn.. Chcel som to preverit tak som podradil na 3 rychlost a nechal som auto turovat na 3800 otackach.. Teplota zacala behom chvile stupat..
Skoro som dostal infarkt lebo uz som fakt dufal ze bola zavada odstranena..
Nechal som auto trocha schladit (asi 15 minut) a siel som nazad domov na parkovisko (asi 12 km) celu cestu auto kurilo, teplota sa drzala na normale... ale siel som do 2000 otacok..
Fakt neviem co sa deje..
Ale teraz nejake veci ktore som spozoroval
1. auto vydava zvlastne zvuky za studena ked sa s nim pohnem - zblnka v nom.. pocut ako voda zblnkoce..
2. v expanske nie je olej, ani sa nevytvara kapucino, takziez ani netlakuje ked je ovoreny uzaver a nastartovany motor
3. na viku od oleja neni ziadna emulzia
4. auto sa prvy krat prehrialo ked teplota vonku bola 0 stupnov
Poradte mi prosim.. Myslim ze tesnenie to nebude.. Skor by to mohla byt vodna pumpa.. alebo ma este napadlo ze by to mohla byt prasklina na bloku motora, ktoru predosly majitel zatesnil pripravkom stop leak alebo niecim podobnym a auto mi hned predal. Ja som s nim odjazdil asi len 2-3 tisic km..
Takze - co moze sposobovat to zblnkanie? Ako sa prejavuje poskodena alebo nefunkcna vodna pumpa?
Este jeden dotaz - mam kamarata ktory robi v anglicku v autoservise a sam vlastni Rover 75 a tvrdi mi ze Rover 75 maju 2 termostaty. Na mojej 1.8 je jeden za motorom a druhy by mal byt dole pri chladici na pravej strane ked stojime pred motorom. Ten druhy chladic by mal byt taky T - spoj.. Lenze ja tam ziaden nemam, prezeral to mechanik, hadice su dute nic v nich nie je..
Prosim poradte mi .. fakt som bezradny..