Stránka 1 z 1

ROVER 75 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčkách [VYŘEŠENO]

Napsal: pát říj 28, 2011 16:14
od heimat
Ahoj,

právě jsem se stal novým majitelem této nádhery, tak Vás zkušenější prosím o radu.

Auto má najeto poctivých 109.000km, je vidět, že se o něho majitel pečlivě staral a nezaznamenal jsem žádný větší problém. Pouze při nízkých otáčkách (cca 1.000 otáčkách za minutu) se občas stane, že motor mírně (fakt lehce) jakoby cukne. Děje se tak při akceleraci, kdy stoupá výkon, ale i třeba v momentě, kdy jedu po rovině na nízké otáčky. Pokud motor více vytočím, problém mizí.

Je problém v palivovém filtru, nebo to chce vyměnit svíčky? Budu dělat rozvody a měnit olej, ale nepředpokládám, že by to tento mírný nedostatek vyřešilo.

Máte také prosím nějaký typ, kde bych našel dobrý servis v okolí Liberce, nebo v Praze? Třeba by bylo lepší, abych tohle všechno nechával dělat u zkušenějších mechaniků. Na foru jsem bohužel tuto sekci nenašel. :-/

Díky moc za typy a těším se na odpověď. :-]



Honza

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: pát říj 28, 2011 17:53
od Tommi_82
počkej, kde je chyba? CDT je nafta! Svíčky jsou u naftovýho auta jedině tak žhavící a ty bezdůvodně rozhodně neměň! Nemaj na to vůbec vliv.
Rozvod motru je u tohohle auta řetězem(a tense rozhodně bezdůvodně nemění), jsou tam teda taky dva řemeny ale ty jsou na pohánění klimatizace, pumpy, serva atd. Je otázka jestli to měnit, mění se to jednou za 6 let. Když se kterejkoli z těch řemenů přetrhne, tak ti odvážnější z nás ještě lehkou nohou dojedou do nejbližšího servisu. :lol:

Co bys měl vyměnit je palivový a vzduchový filtr. Až to bude vyměněný a bude to cukat, bude důvod přemýšlet kde by mohl být problém.

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: pát říj 28, 2011 21:03
od heimat
Tommi_82 píše:počkej, kde je chyba? CDT je nafta! Svíčky jsou u naftovýho auta jedině tak žhavící a ty bezdůvodně rozhodně neměň! Nemaj na to vůbec vliv.
Rozvod motru je u tohohle auta řetězem(a tense rozhodně bezdůvodně nemění), jsou tam teda taky dva řemeny ale ty jsou na pohánění klimatizace, pumpy, serva atd. Je otázka jestli to měnit, mění se to jednou za 6 let. Když se kterejkoli z těch řemenů přetrhne, tak ti odvážnější z nás ještě lehkou nohou dojedou do nejbližšího servisu. :lol:

Co bys měl vyměnit je palivový a vzduchový filtr. Až to bude vyměněný a bude to cukat, bude důvod přemýšlet kde by mohl být problém.
No vidíš, zatím jsem měl jen benzínová auta, takže díky za objasnění. :-]] To, co píšeš, vyměním a uvidíme no.

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: pát říj 28, 2011 21:05
od heimat
rover100 píše:Ahoj,mám stejný problém,výměna naftového filtru,vzducháč KN,a pořád cukání.Zlepšilo se to přechodem na lepší naftu(zatím necuká) :)
Ahoj! A jak to dlouho ti to cukalo, nehoršilo se to? Koukám, že jsi z Prahy, máš nějaký typ na ten servis prosím? S tou naftou to zkusím.

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: pát říj 28, 2011 22:03
od cvrko
Ahoj,rozhodně tankuj značkovou naftu,když nabereš tzv. šmejd tak z toho nic dobrého nevzejde a ty filtry zkus vyměnit,ale spíš bych řekl,že to bude vzduchový--podle mě v nízkých točkách nestačí okysličit motor. :wink:

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: sob lis 05, 2011 14:21
od heimat
Tak jsem vyměnil vzduchový filtr a problém je vyřešen. :-] KN snad něco vydrží.

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: sob lis 05, 2011 15:41
od AnderN
Ajaj ... KN a CDT motor, to je taky někdy loterie.

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: sob lis 05, 2011 20:13
od heimat
Proč loterie? Výrobce uvádí, že filtr je plnohodnotný a nahrazuje. či převyšuje parametry ten tovární. :-] O KN jsem slyšel jen špatné v tý souvislosti, když to uživatel přemastil olejem.

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Napsal: sob lis 05, 2011 21:45
od AnderN
heimat píše:... O KN jsem slyšel jen špatné v tý souvislosti, když to uživatel přemastil olejem.
Přesně na to jsem narážel ... někdy ani není potřeba výrazně přemastit a drobné kapky oleje od filtru jsou strhávány do sání, až zanesou měřič hmotnosti nasávaného vzduchu (váhu). Je to častý případ, ale neznamená to, že se s KN filtrem nedá jezdit. Taky ho mám doma, akorát jsem ho musel zase demontovat, protože si s ním nerozuměl můj nachipovaný motor.