Stránka 1 z 3
Špatně topí...
Napsal: čtv říj 15, 2009 18:57
od MIB.HK
Hojte,
nastala nám zima a mám trošičku problémek.
Autíčko mi ráno ani odpoledne nechce moc topit, a co hůř-ani po ujetí 50 km se motor nezahřeje na provozní teplotu. Loni v zimě to bylo bez problému.
Nevíte, čím by to mohlo být?
Pomůže třeba, když strčím před chladič kus kartonu nebo polystyrenu?
Re: Špatně topí...
Napsal: čtv říj 15, 2009 19:00
od Tommi_82
To vypadá na termostat.
Re: Špatně topí...
Napsal: čtv říj 15, 2009 22:12
od AnderN
Taky myslim ... nebo bych u toho aspon zacal. Pokud jsi se vrtal v chladicim okruhu, muze byt taky zavzdusneny.
Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 0:48
od tobias
AnderN: pockej, kdyby byl zavdusneny chladici okruh, tak by se to spis prehrivalo, ne? Nebo aspon tak mi to prijde. Spis to bude problem s termostatem.
Mam tedy podobny problem kazdou zimu, ze mi auto proste moc chladi. Staci dat pred chladic (dolu) karton a je po problemu. Neni to moc esteticky, ale funguje to

Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 11:46
od Thomson
Asi termostat. Nastartovat a zkouset ktere a jestli vubec se nejake hadice jdouci z motoru otepluji. Predpoklad je ze mas dost kapaliny.
Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 19:03
od MIB.HK
Tak jsem dnes trochu testoval a přišel jsem na to, že pokud mám vyplé topení, motor se normálně zahřeje, pokud pustím eco teplý vzduch zvenku nebo klimu, teplota motoru okamžitě padá.
Pokud pustím topení na eco vnitřní okruh, topí to normálně a teplota motoru se taky normálně drží...za chvíli se ale vnitřní okruh automaticky přepne na vnější a teplota motoru zase padá.
Nemrznoucí směsy v chladiči mám dost, jak se to odvzdušňuje? Stačí otevřít víčko expanzky a pomačkat hadice?
Nevíte kolik stojí novej termostat a příadně jestli bude stejnej jako ve 2.0 V6?
Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 19:06
od Tommi_82
šest liber celej set, ale s poštovným se asi nevyplatí...
http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-MG-ROVER-75 ... 3ca54962dc
Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 19:07
od MIB.HK
Jé to je supr, že to budoou stokoruny a né tisíce

Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 19:10
od Tommi_82
Mě na 214Si měnili termostat včetně těsnění a celýho toho obalu termostatu a stálo to kolem tisícovky(kvůli tomu obalu). Termostaty nebejvaj moc drahý.
Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 19:55
od MIB.HK
Jeden známej mi teď říkal, že by to mohl bejt taky snímač teploty chladící kapaliny (kterej kontroluje teplotu chladící kapaliny a podle toho spíná ventilátor)
Má tuhle hračku i Rover, případně kde? V motoru se obvykle nehrabu

Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 20:00
od Tommi_82
To co říká tvůj známej se řeší při přehřívání, ne v tvojí situaci. Čidlo teploty chladící kapliny to samozřejmě má jako každý auto...
Edit, nebo slyšíš při vyplé klimě že je seplej ventilátor?
Re: Špatně topí...
Napsal: pát říj 16, 2009 23:10
od AnderN
Pokud potrebujes termostat na R75 1.8i, da se koupit normalne v ELITu asi za 330 kc vc. DPH ... objednaci cislo: TH5955.88J.
Hlavni poznatek je ten, ze jakmile se do okruhu topeni dostane chladny vzduch zvenku, teplota motoru pada. Znamej ma pravdu, muze to byt i teplotnim cidlem, ktere dava trochu spatne informace a termostat se otevira brzy. Pak staci male mnozstvi chaldneho vzduchu a motor neudrzi provozni teplotu.
Re: Špatně topí...
Napsal: sob říj 17, 2009 7:58
od Tommi_82
AnderN píše:Znamej ma pravdu, muze to byt i teplotnim cidlem, ktere dava trochu spatne informace a termostat se otevira brzy.
Tak to jsem nepochopil. Otvírání termostatu je snad řízeno teplotou vody, která kolem něj proudí a ne přes dráty nějakým čidlem který je umístěný jinde, ne?
Řešil bych prvně výměnu termostatu, kterej je skoro jasně špatnej a až teprve kdyby to nepomohlo bych začínal pátrat dál.
Re: Špatně topí...
Napsal: sob říj 17, 2009 22:55
od Roman620ti
Tak, tak, pokud to netopí a motor se dlouho ohřívá a při delších trasách v zimě ani pořádně nezahřeje, vypadá to na termostat a bylo by to to první, co bych řešil

Re: Špatně topí...
Napsal: ned říj 18, 2009 9:41
od Tommi_82
MIB.HK píše:Pokud pustím topení na eco vnitřní okruh, topí to normálně a teplota motoru se taky normálně drží
Díky moc za tuhle informaci, doteďka jsem vnitřní okruh v zimě nepoužíval, protože mi to prostě nedocvaklo. (někdy hold člověk potřebuje nakopnout a pak mu dojde jak byl blbej)

Každopádně včera jsem to testoval při 1°C a auto se ohřálo nezvykle rychle. Super! Uvidíme jak to bude fungovat ve větší zime při zamlženejch oknech.
Jinak tomu přepínání na vnější okruh se dá zabránit, jsou tři režimy, vnitřní okruh vyplej, vnitřní okruh automaticky a vnitřní okruh zaplej. Když jsem včera použil tu třetí možnost, tak teplota byla nastavená na 20 v autě bylo tak 25 a vnitřní okruh byl furt zaplej.