Stránka 1 z 2
Chrastí
Napsal: sob říj 10, 2009 21:46
od INZER
Kolegové mám dotaz, dnes se mi stalo toto: při sešlápnutí plynu na 4 rychlostním stupni mi začlo někde v aute hrozně chrastit. Po pár vteřinách to sice přestalo, ale mám obavy ze to nebude jen tak. Ví někdo co to je, nebo čím to je?
Re: Chrastí
Napsal: sob říj 10, 2009 22:06
od Thomson
Benzin nebo nafta?
Re: Chrastí
Napsal: sob říj 10, 2009 22:10
od INZER
Pardon, cdt.
Re: Chrastí
Napsal: sob říj 10, 2009 22:14
od Tommi_82
jaký otáčky?
Projevovalo se to na výkonu?
Re: Chrastí
Napsal: sob říj 10, 2009 22:18
od INZER
Žádná ztráta výkonu ani rychlosti, jen nepříjemný chrasteni. (převodovka?)
Re: Chrastí
Napsal: sob říj 10, 2009 22:52
od Thomson
Dela to jen na ten jeden rychlostni stupen a nebo u vsech a pouze pri zatahu mezi cca 1500-2000 ot/m
Re: Chrastí
Napsal: sob říj 10, 2009 23:04
od INZER
Otacky by souhlasily, zatím na jednom stupni.
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 1:00
od Thomson
Pokud je to to co si myslim tak je to spis takova rezonace a delava to pri prudke akceleraci. Byva to spodni uchyceni motoru z vany na ram. To ze ti to ale dela jen na jednu rychlost spis ale ukazuje na prevodovku.
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 9:22
od Tommi_82
A udělalo to už víckrát? Ještě jsem si říkal že někdy zachrtastí kompresor klimatizace(aspoň teda u škodovky jsem to viděl). Byla klima zaplá nebo vyplá? Aby se to dalo vyloučit.
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 12:01
od INZER
Dnes rano zase to samy. Tentokrat jsem měl za dvě, pak i při trojce, po 5 ti vteřinách zase ticho. Klimoska vypnuta. Jestli to je převodovka a jestli je tam ta sama jako v 2.5 benzin, tak bych ji vyměnil. Jestli ne, tak poteš pánbůh.
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 12:16
od Tommi_82
Manuální převodovky dodávala něměcká firma Getrag, ale jestli byl jeden typ nebo víc to netuším. Každopádně 2,5 V6 má velmi podobné převodové poměry jako CDT takže bych i věřil tomu že převodovka pro 2,5V6 je shodná jako pro CDT. Ale fakt naprosto nevím.
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 12:26
od Tommi_82
Co si tak čtu tak všechny 4 modely by měly mít převodovku Getrag 283 ale ruku do ohně za to nedám.
Ale jak si tak čtu tak pro každý model je nastavena trochu jinak. Takže podle mě to asi vyměnit půjde ale nebude to to pravý ořechový. Pro CDT motor je nastavena nejvíc do rychla ale hned na druhým místě je 2.5V6.
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 12:36
od Thomson
Ja bych se neukvapoval s prevodovkou. Je otazka jak ten zvuk doopravdy zni. Muze to byt spousta veci od vyfuku po ja nevim co. Predpokladam ze jde normalne radit a ze tam je olej.
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 12:48
od Tommi_82
No v tom máš rozhodně Thomsone pravdu. Letos na jaře jsem opravoval rezonující kryty výfuku a už mi tam zas občas cosi zarezonuje. Ale to předpokládám že by INZER poznal(protože ten zvuk evidentně nejde z motorovýho prostoru).
Re: Chrastí
Napsal: ned říj 11, 2009 12:53
od Thomson
Me to taky rezonuje jako krava v rozmezi 1800-2000 pri vetsi akceleraci ale jde to slyset jenom v kabine. Uz jsem menil to spodni ulozeni a nic. dela to jen nekdy tak jsem z toho jelen. Neni to ojedinela vec dela to hodne lidem i v angliji.