Stránka 1 z 1

CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: čtv úno 29, 2024 23:50
od john_smid
Zdravím všechny,
koupil jsem svého třetího R75 - po 1.8T, 2.0 CDT je to 2.0 CDTi, auto je celkově ve zbědovaném stavu, čemuž odpovídala cena. Po koupi se objevil problém: Auto bezvadně startuje, motor běží pravidelně, za jízdy ale náhle a zdánlivě bez důvodu chcípne. Ihned poté jej lze nastartovat a zase jet. Interval mezi chcípnutími je od 30 metrů do 30 kilometrů. Naposledy 2x chcíplo při spuštění stěračů, takže podezřívám elektriku, ale prokazatelné to není, musel bych pokus opakovat, a stejně do toho chcípe zdánlivě zcela bezdůvodně. Dále ukazatel paliva svítí červeně, i když je v nádrži cca 1/2 paliva, ale po čase se ručička srovná s realitou.
Na volnoběh nechcípne, to může klapat půl hodiny, naprosto pravidelně.

Na fórech se řešilo čidlo na vačce, ale tomu neodpovídá fakt, že startuje na brnk. Někdo doporučoval prostříkat pojistkovou skříňku, kvůli korozi, ale tady je vnitřek pojistkovky jak kdyby vyjel z fabriky. Tak kolem toho chodím, místo abych jezdil, a nevím odkud začít.

Re: CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: pát bře 01, 2024 21:59
od AnderN
Jestli auto normálně startuje a klape, bude to nějaká “ptákovina” … šotek, ale najít ho :roll:

Začít je potřeba diagnostikou, nejlépe pořádnou - original Rover testbook, Bosch, příp. Delphi. Podle toho, co ukáže, se lze odpíchnout dál. Takhle od klávesnice to nikdo neopraví.

Re: CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: stř bře 06, 2024 9:58
od Trunda
Diagnostikou vymazat chyby, pojezdit, chcípnout a pak vypsat chyby.... pak můžeme v diskuzi pokračovat ;-)

Re: CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: stř bře 06, 2024 10:14
od Keksin
Mně teda za jízdy nechcíplo, ale totálně ztrácelo výkon. Bylo špatný relé řízení motoru (snad se to tak jmenuje), co je v pojistkové skříňce u motoru.

Re: CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: sob dub 20, 2024 9:02
od MiraMG
Kdysi jsem měl obdobný problém (často se s tím setkávám u jiných značek/servis)...

Můj problém byl
1. Naftový filtr (řepka, sajrajt=gel, který si ve filtru žije vlastním životem a najednou ucpe přívod paliva). Je jedno jak je starý, vyměnit. Výrazně se mi situace změnila, auto chcíplo jednou za 1/2roku...
2. Vršek naftového filtru s konektory... pak už nikdy nechcíplo.

Na fórech v pl, ale hlavně na britských fórech, je těchto závad spousty/různé... od výměny snímače vačky/kliky, od 2024 10% podíl řepky v naftě, etc.

Re: CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: stř dub 24, 2024 20:43
od mirda
Čau moje 75 se chovala stejně a byla to pojistková skříňka v mot.prostoru

Re: CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: pát čer 07, 2024 22:28
od john_smid
MiraMG píše:
sob dub 20, 2024 9:02
Kdysi jsem měl obdobný problém (často se s tím setkávám u jiných značek/servis)...

Můj problém byl
1. Naftový filtr (řepka, sajrajt=gel, který si ve filtru žije vlastním životem a najednou ucpe přívod paliva). Je jedno jak je starý, vyměnit. Výrazně se mi situace změnila, auto chcíplo jednou za 1/2roku...
2. Vršek naftového filtru s konektory... pak už nikdy nechcíplo.

Na fórech v pl, ale hlavně na britských fórech, je těchto závad spousty/různé... od výměny snímače vačky/kliky, od 2024 10% podíl řepky v naftě, etc.
Díky za všechny tipy. Vyřešil to nakonec hned první krok - naftový filtr. Taková věc, co by se měla měnit při koupi nového jako první, že...

Re: CDTi za jízdy náhle chcípne

Napsal: úte čer 11, 2024 21:50
od AnderN
U nafťáka měním každý rok s výměnou oleje. Ale překvapuje mě, že to nadělalo takovou paseku. Jak byl starý, víš?