Stránka 1 z 1
Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: ned lis 05, 2017 10:53
od michal.lom
Přezouval jsem auta na zimu, a protože nemám na autě ty patky všechny, tak jsem jednu musel vydat a použít jinde. Po vyndání je zevnitř celá od bláta a mokrá, tak si říkám jestli není lepší ty prahy nechat otevřený, ať to co tam nalítá vyschne, protože přez tu patku se tam stejně bordel dostane a pak to tam akorát hnije a nevysychá. Prahy mám prolitý voskem.
Jak to vidíte vy? Co je lepší?
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: ned lis 05, 2017 12:34
od cvrko
Nechat otevřené,co nateče tak vyteče a zbytek vyfouká vítr.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: ned lis 05, 2017 13:06
od KDB
Když tam není, tak zvlášt vpředu tam naleze bláto a hnije to. Ideálně díru a vnitřek vyčistit, nakonzervovat (vosk, olej, vazelína) a zavřít krytkou dotěsněnou (používám vytuhlou směs ML rezistinu a Konkoru 101).
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: ned lis 05, 2017 16:06
od Trunda
Přesně jak říká Karel. Obzvlášť do těch předních fláká bahno přímo z kola, takže rozhodně zakonzervovat a uzavřít je lepší. Případně tam udělat malou dirku tak, aby do ní ale nešla vlhkost přímo.... Ale ano, diskuze je kolem toho odjakživa.
Jinak tu Karel je pro mě takový konzervační guru

Vždy to bylo při našich diskuzích vděčné téma a obzvlášť v poslední době už chápu jeho důraz na tuto problematiku. Sice si sám nic nemíchám, ale různé vosky do dutin a na podvozek v různých konzistencích mám po ruce kdykoli, kdy něco na autě dělám. Jakmile práci končím, tak projdu záludná místa a "naflákám" to tam. Protože co je mastné, to nerezne
A když už jsme u toho, kdo má jaké zkušenosti s komerčními produkty?
Na vnější použití jsem si oblíbil ML od Tectylu. Při aplikaci je to slušně řídké, takže to zateče i do drobných puklinek a pak to relativně rychle zatuhne. Výhodu to má v tom, že to je tuhé tak, že se to jen tak snadno neopláchne i když je to na podvozku, ale přes léto se to hezky nataví zateče. Ideální aplikace třeba na místa za nárazníky, pod blatníky, nebo do střešních žlábků a kolem pantů pátých dveří.
Přímo do dutin ještě pořád hledám. Kdysi se mi líbil Dinitrol ML, který tuším nezatuhl vůbec a tak měl dost času zatéct a zavzlínat. Posledně jsem měl BODY 900, to udělá takovou napěněnou vrstvu sajrajtu, který asi zůstane pěkně vazký. Ale skoro bych řekl, že se to časem a hlavně v létě rozteče úplně.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: ned lis 05, 2017 18:27
od michal.lom
Na 75 máme i vepředu origo zástěrky, tam by se bez patek (snad) tolik bordelu dostat nemělo. U ZTT bez zástěrek to asi ucpu... Ale to ucpání a utěsnění není špatnej nápad, pokud to bude poctivě držet a bordel tam nepůjde jinudy... Vím že pod plastama nadkolí je vepředu a vzadu do prahu díra ucpaná závkou, ale nevím jestli tam není něco dalšího na přísun bordelu...
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: ned lis 05, 2017 20:31
od Jenda
trunda: jako kdybych to onehdá neřešil

DINITROL 1000 - ML koupil jsem 4 lahve ve spray a k temu hadicu a byl sjem naprosto spokojen, ještě mi zbylo... natlačil jsem to kam to šlo (při vybrakovaným interieru)
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: úte lis 28, 2017 22:00
od JakubP
Takhle to vypadá vlevo vzadu,plastové(r.1999,na 2003 už mám gumové)patky nasazené byly.Dutina byla plná do výšky cca 30mm směsí hlíny a rzi.Nikdy nebyly vystříkané dutiny,ani z továrny...

Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: úte lis 28, 2017 22:04
od michal.lom
No fuj
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: úte lis 28, 2017 22:47
od Trunda
Nikdy jsem neviděl, jak to vypadá uvnitř.... nicméně z tohohle je vidět, že nemít ty díry zacpané je sebevražda. Protože jak se dostane bahno za ty podpůrné překážky, tak už ho z tama nikdy nikdo nedostane.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: stř lis 29, 2017 9:31
od KDB
Jen ve zkratce

Trunda mi polichotil, ale i guru se utne....
Vypadá to, že praxe ukazuje, že i kvalitní (nezasychající) vosk má smysl jen u nového auta.
Jakmile je někde započatá koroze, postříkáním/zalitím voskem se to jen zhorší. Pravděpodobně ani "vylepšený" vosk konzervačním olejem nepomůže.
Momentální stav výzkumu:
jediná spolehlivá metoda (pokud nelze plochu očistit na čistý kov a ošetřit kvalitní základovkou S2003), je pravidelné prolití kvalitním antikorozním olejem.
Už jsem to tu možná říkal, už před lety jsem viděl ukázkový příklad :
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... r&start=40
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: stř lis 29, 2017 10:05
od JakubP
Trunda píše:Nikdy jsem neviděl, jak to vypadá uvnitř.... nicméně z tohohle je vidět, že nemít ty díry zacpané je sebevražda. Protože jak se dostane bahno za ty podpůrné překážky, tak už ho z tama nikdy nikdo nedostane.
Ona je to otázka jestli by se to takhle zaneslo a zkorodovalo kdyby tam ty plastové patky nebyly...Je smutné,že to výrobce nevystříkal voskem,aspoň kritická místa.Záslepky o dostatečném průměru tam jsou.
U zelené CDT chybí tři gumové záslepky,už z Anglie tam byla jen jedna,takže jí používám jako putovní při zvedání originál zvedákem.Každopádně všechny čtyři části prahů jsou na ní naprosto bez koroze,i když tam ten vosk taky není.Teda teď už je,v létě jsem to vydatně prolil mastným nástřikem.
No a u stříbrné,co teď dělám,asi to není vidět na fotce,ale je vyrezlá i výztuha pro hever,která je ze silnějšího plechu.Druhá strana vzadu je o něco lepší,aspoň z venku tam nejsou díry jako vlevo ale nedělám si iluze že po použití kladívka nebude nakonec to samé.Tu ale teď dělat nebudu,nechám to na příští rok.
Takže kdo má na vnějším plechu konce prahů"bubliny",naznačující,že se tam něco děje,dopadne myslím tak jako já,jediná možnost kvalitní opravy je vyřezat korozi do zdravého a vyvařit.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: stř lis 29, 2017 12:07
od Trunda
Jako když se to něčím voskovo-mastným ošetří dřív, než to někde začne korodovat, tak to je příslib dlouhověkosti. Ale je pravda, že jak už to někde začne, udělají se puchýřky koroze, kde je zapouzdřená voda, tak až prostě ani ten olej to nezachrání, pokud se ta koroze aspoň nenaruší tak, aby se ta voda dostala na povrch.
Jako mě osobně ta Konkorová metoda je sympatická (až na ten typický smrádek). Ale na druhou stranu otázka, co to třeba dělá s tmelem ve spojích plechu... Ale je jasné, že dokonalé to nikdy být nemůže.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: stř lis 29, 2017 20:46
od JakubP
Tak dnes výztuha vyvařena,záplata navařena.Teď ještě povrchová úprava a prolití dutin.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Napsal: čtv lis 30, 2017 9:56
od Pítrs
Bezva, ať slouží dále k plné spokojenosti