Koupě R75

Odpovědět
Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě R75

Příspěvek od Tommi_82 » pon lis 14, 2011 19:08

Pozná se to podle tlačítek pod panelem klimatizace. Tenhle kus tam žádný nemá.
tlačítek může být 5 : 2x vyhřívání sedaček 1xkontrola trakce 1x tempomat a 1x elektrická roletka
Dešťovej senzor tohle auto taky nemá, to se pozná z čelního pohledu podle toho upevnění vnitřního zrcátka. Vidím tam jednoduchý upevnění, takže žádnej senzor.

46000 km po 8 letech provozu je podle mě pěkná hovadina, to najezdím za dvě -tři sezóny a to s autem prakticky nejezdím. Moc si neumím představit někdo moh koupit auto za milion korun a pak s ním jezdit 6 000 kilometrů ročně, já znám i lidi co tohle najedou ročně na kole.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » úte lis 15, 2011 7:54

Tommi_82 píše:Pozná se to podle tlačítek pod panelem klimatizace. Tenhle kus tam žádný nemá.
To jako, že nemá žádnou klimatizaci?

Tommi_82 píše: 46000 km po 8 letech provozu je podle mě pěkná hovadina, to najezdím za dvě -tři sezóny a to s autem prakticky nejezdím. Moc si neumím představit někdo moh koupit auto za milion korun a pak s ním jezdit 6 000 kilometrů ročně, já znám i lidi co tohle najedou ročně na kole.
Může i nemusí být. Vozidlo je registrováno ve státním nizozemském sytému NAP, kde se při každém servisu, či technické kontrole povinně eviduje stav najetých kilometrů. Tento systém kdysi zavedli, aby zamezili podvodům se stáčením tachometrů. Takže ty kilometry můžou i nemusí být pravda. Kdoví, s tím NAPem nemám žádné zkušenosti.

Osobní pohled- sám s autem jezdím tak 1x týdně 5-10 kilometrů do obchodu + 3x do roka 200 km tam i zpět + vyjímečně nějakou tu další delší trasu. Neeviduji si to přesně, ale i tak je zřejmé, že víc, jak 3-5 000 km rozhodně nenajezdím.
Kolega si před nedávnem koupil na inzerát deset let staré Suzuki Swift. Najeto 25 000km. Vůz měl jeden starý pán, který s tím jezdil jen za začátku, pak mu to často stálo v garáži. Špatný byl jen výfuk, jinak super stav, interiér vypadal, jako bys z tama právě sundal ty igelitové pytle, co tam jsou, když je auto nové. Nebyl sebemenší důvod nevěřit, že to tolik kilometrů má najeto.

I toto je vše reálné, nemyslím si, že by automaticky platilo, že velké, drahé auto= spousta kilometrů ročně.
Lidi jsou různí.
Hovadina to být může, ale klidně taky ne.
Nevidím sebemenší problém najet málo kilometrů ročně (i když to často nebývá).
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2011 8:09

... ne ze by to nemelo klimu, ale ze v tom uzkem panelu pod ovladaci klimatizace nejsou zadna tlacitka, tudiz nema vyhrivani sedacek, nema tempomat, nema moznost vypnout kontrolu trakce a nema zadni stinici roletku.
S tema km tezko rict... chce to videt na vlastni oci a podle toho se to da posoudit...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » úte lis 15, 2011 8:47

Aha!
Vyhřívání mě moc netrápí, stejně v zimě jezdím dost málo. S tejně, jak se tak dívám, topné těleso je k dostání, takže technicky by neměl být problém to tam dodatečně namontovat- i když by to něco stálo.....
O tempomatu jsme se už bavili, no co už.... :(
Vypínání kontroly trakce- jako řidič jsem to nikdy vypínat nepotřeboval, k čemu je to dobré?
K čemu je dobrá ta zadní stínící roletka?

Má prosím někdo info o NAP (National AutoPas) - osobní zkušenosti, názory?
http://www.taxfreecar.com/cz/nl_occasions.html
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě R75

Příspěvek od Tommi_82 » úte lis 15, 2011 8:57

Už odpověděl Trunda, akorát s tou trakcí je to bůhví jak. Jedna skupina lidí si myslí že pokud tam není tlačítko trakce tak tam nejde kontrola trakce vypnout a je neustále zapnutá. Já se spíš kloním k variantě, že pokud tam tlačítko není tak trakce nejde ani vypnout ani zapnout, prostě tam systém kontroly trakce není vůbec. Písemné materiály kolme tohoto tématu jsou všelijaké. Chtělo by to vyzkoušet někoho kdo tam to tlačítko nemá jestli když bude chtít zahrabat kolama tak mu vyskočí kontrolka na displeji a hrabání kol do vteřiny přestane. Když tam ta trakce je tak když chceš někde na štěrku hrabat tak se kola otočej tak sotva jednou, hrabat se s tím nedá.

S těma kilometrama jsem to napsal možná až příliš horlivě ale opravdu je to málo kilometrů, to by bylo fakt skoro až zázrakem kdyby to tak bylo doopravdy. To je potřeba posoudit na místě.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2011 9:01

Roletka je roletka.... stinitko... kdyz pali slunko, tak se vysune a stini... :-) .... za urcitych okolnosti je moznost vypnuti kontroly trakce celkem uzitecna... napr. v pripade nutnosti projet horsim terenem v zime... ... na druhou stranu osobne nevim, jak to funguje u petasedmy... ale myslim ze nijak extra... protoze na MG ZT 260 to tlacitko nijak zazracne nefungovalo... i kdyz byla kontrola zapnuta, dalo se s autem v pohode driftovat :-D ... pravda, mozna start s hrabackama byl obtiznejsi...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » úte lis 15, 2011 9:06

Aha, takovou funkci vypínání znám ze škodovek a volcvágnů a musím říct, že je to k ničemu - teda pro mě osobně.
S tou kontrolou to jede trochu líp- tzn. dá se s tím asi líp "závodit", to je tak asi vše....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě R75

Příspěvek od Tommi_82 » úte lis 15, 2011 9:22

S tou kontrolou to jede na závody spíš hůř(funguje tak že ti brzdí kola aniž bys o to třeba stál). Dobrý to je v zimě na ježdění na sněhu do kopce, jinak je to celkem k ničemu. Prostě stojíš v kopci a přidáš plyn a buď se rozjedeš nebo nerozjedeš. Je to dobrý pro toho kdo nemá cit v noze, prostě při rozjezdu má jistotu že se při tom rozjezdu nezahrabe kolama 10 čísel hluboko. Pokud je to fyzikálně možný tak se auto pomalu rozjede, pokud to není fyzikálně možný tak se nic neděje, pustíš spojku a kola nehrabou, stojej(a smaží se ti spojka protože kola jsou zabržděný). Pokud třeba jedeš do kopce na sněhu, tak dáš skoro plnej plyn a nic neřešíš, auto jede tak aby nehrabalo.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2011 9:30

... no akorat ze lidove vozy to maji asi funkcni v tom ohledu, ze to skutecne funguje jako kontrola trakce - tudiz koriguje chyby ridice kdyz tomu v oblouku zatacky dava na hrane nejakeho pomyslneho limitu... ale to asi neni pripad petasedmy... tam je to myslim opravdu jen nejaky trivialni system, ktery jen omezuje prokluz kola a nic vic...


Edit add Tommi: ... no akorat ze ten system pribrzdeni kola je malo citlivy, takze potřebuje k zjisteni toho, ze to prokluzuje aby to skutecne proklouzlo... coz je naprd, protoze uz dojde k utrzeni a tak to kolo zablokuje skoro uplne... kolega rikal ze treba na medouru to funguje tak uzasne, ze kdyz se potrebujes vyhrabat z trosku hlubsiho snehu, tak nemas sanci... pritom inzenyri nemysli na to, ze je obcas nutne, aby se kolo prohrabalo na lepsi podklad :roll: ... a pak kdyz tam neni moznost to vypnout, coz je u modernich aut stale castejsi, tak jsi v pytli a musis nasadit retezy a vyndat lopatu :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3422
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Keksin » úte lis 15, 2011 9:35

Nevím nevím, ale mně se rozvítí kontrolka hned, jak se kolo protočí.

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » úte lis 15, 2011 9:39

Jojo, pokud jsem to tedy pochopil správně, tak si to pletu s ESP.
Kontrola trakce= řízení předního náhonu tak, aby nehrabaly kola v horším terénu- jakási "uzávěrka diferenciálu".
ESP- celková stabilizace podvozku včetně řízení trakce.

S tím ESPčkem se dají o něco líp řezat zatáčky (tudíž "závodit").

Pokud se jedná jen o řízení toho náhonu, tak praktičnost spočívá pouze v tom, co výše kolegové uvádějí....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2011 9:44

No jenze to uz je pozde, protoze jak uz se kolo protoci, tak je pozde... proste ten system neumi toto ridit proporcionalne jen na zaklade protaceni kola... aby to fungovalo optimalne, je k tomu potreba mnohem slozitejsiho systemu ktery kontroluje vetsi mnozstvi parametru a davkuje vykon na napravu tak, aby k prokluzu nedoslo temer vubec... a to na kazdou napravu zvlast....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2011 9:47

Presne tak.... a blby je na tom to, ze to zablokuje obe napravy... takze to bohuzel jako uzaverka diferencialu nefunguje. Kdyby to umelo blokovat jen to kolo, ktere se protaci, tak je to na ceske silnice supr... kolikrat se stane, ze clovek zustane vyset na "bruchu" a jedno kolo je ve vzduchu... druhe kolo, ktere by melo sanci zabrat nema kvuli diferencialu sanci...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3422
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Keksin » úte lis 15, 2011 10:08

Funguje to na každé přední kolo.
Obrázek

https://picasaweb.google.com/Keksin75/1 ... 8054427282

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2011 10:27

Tak v tom pripade jsem kecal :-) ... ale teda co mam info od majitelu petasedem, tak je to na snehu spis ke vzteku...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět