Stránka 1 z 1

Zprovoznění 620 ti

Napsal: ned led 19, 2020 18:26
od Hibrid
Zdravim, rozhýbávám 620 ti, kteráý 4 roky stál ,r.v.98,celkově v dobré kondici,najeto 94 000 km. Po výměně kapalin mám 2 problémy :ruční brzda, kde se mi střidavě daří zprovoznit jedno,nebo druhé kolo,ale nemůžu je sladit. A únik chladicí kapaliny někde mezi servo pumpou a blokem motoru , je tam zámrzka?. Jestli bude mit někdo nápad,kde může být chyba,předem děkuju za inspiraci. Popřípadě další nápady na co kouknout, rovery neznám.

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: ned led 19, 2020 21:25
od lenham3
A co vodni pumpa ? Ta je pohanena servo pumpou

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: ned led 19, 2020 21:37
od Hibrid
Předpokládal sem ze vodni pumpa je v rozvodech, ale koukal sem ze k servu vede i voda tak by to i sedělo na tu pumpu. Dá se to přetěsnit na autě, nebo to musi celý ven?

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: sob led 25, 2020 0:13
od olson
Ruční brzda je na šestistovkách (a nejen na nich) klasická bolest. Alespoň z dlouhodobého pohledu. Nevím jak velký problém to byl třeba prvních 10 let od výroby, ale nyní, kdy již šestistovky mají 21 a více let je to téměř jistota. V lepším případě se zadírá bowden. Pohyblivost lze zjistit po jeho odpojení. Výměna bowdenu je celkem v pohodě, když je zespodu dostatek prostoru (vysoké nájezdy, dílenský zvedák). Ke štelování bowdenů je přístup po vyndání zadního popelníku. Při zatahování páky ruční brzdy se musí oba bowdeny zatahovat stejnoměrně. Vahadlo na kterém jsou oba konce bowdenů nasazeny musí být pořád plus mínus kolmé vůči táhlu.
Pokud je závada v brzdových třmenech je to horší. Je možnost buď vyměnit vadný třmen za nový nebo zrepasovaný, nebo se pustit do repase vlastními silami. Výsledek je závislý na rozsahu poškození. Největší slabinou je jehlové ložisko ve kterém je uložen čep páky. Časem do něj zateče voda přes netěsnící manžetu, vyrezne a rozsype se a pak blokuje pohyb kolíku vyvozovaný čepem, přenášený na vnitřní mechanismus. Je tam takový kamen který je v díře v těle třmenu těsněn o-kroužkem. A právě povrch té díry ze strany od toho jehlového ložiska bývá často vyžraný korozí. Když je to jen lehce povrchově dá se to zachránit opatrným přebroušením a vyleštěním. Pokud je to víc je to většinou konečná. Každý nemá možnost to vyvařit a znovu převrtat. Systém dál vevnitř je celkem složitý, ale většinou chodí spolehlivě, včetně samostavu. Takže to trochu zbytečně dojíždí na ne dobře vyřešené těsnění čepu. Jehlové ložisko se nové samostatně sehnat nedá. Ale je to řešitelné náhradou za bronzové pouzdro. Lze najít zde na fóru příslušné téma. Opravné sady těsnění jsou sehnatelné bez problému. Všechny plochy po kterých chodí těsnění musí být hladká. Proto pozor na poškrábání při demontáži a výměně těsnění.

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: sob led 25, 2020 0:38
od olson
Chladicí kapalina se může ztrácet kolem hřídele vodní pumpy, nebo pod obvodovým těsněním, případně na středovém připojení sání. Potom ve slícování držáku čerpadla na blok motoru. Výtlak je veden kanálem uvnitř. Tam je o-kroužek. Mrazové zátky jsou na bloku motoru.

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: sob led 25, 2020 6:52
od Hibrid
Dik za vyčerpávající odpověď, voda nejspíš unikala okolo uložení hřidele vodní pumpy. Dneska budu montovat novou vodni pumpu tak to bude snad dobrý. Pokud to nepomůže tak to bude ten O kroužek mezi blokem a přirubou pumpy-serva. Překvapilo mi umístění vodní pumpy zatim sem se stim u jiného auta nesetkal.

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: sob led 25, 2020 8:23
od Hibrid
Rucni brzdu sem zprovoznil na úroveň toho,ze kolo které původně brzdilo mi začíná brzdit o 1-2 zuby dýl než druhé. Bowdeny jsou volný,tak jedině rozebrat třmeny,ale ty se pohybujou i vrací taky volně.

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: sob led 25, 2020 9:25
od Hombre
Trřmeny se mohou zdánlivě pohybovat, ale vzhledem k poškozenému ložisku se čep ve třmenu kříží a nedojde tak k převodu veškeré brzné síly na destičky

Re: Zprovoznění 620 ti

Napsal: ned led 26, 2020 12:12
od olson
Přesně jak píše Hombre. Páka s čepem je vracena pružinou nasazenou na matici čepu. Pokud je schopná překonat odpor váznoucího vnitřku a vrátí páku do krajní polohy - opřeno o dorazový výstupek, tak se to může tvářit, že je vše funkční. Vevnitř se to ale hádá.
Pokud to brzdí tak, že při zatažení na doraz se auto udrží i v prudším kopci, tak se s tím dá fungovat. Ale je to lepší co nejdřív dát do pořádku. Nejpozději do další TK. V tom jsou nekompromisní. Neprojde to když je snížený nebo nesymetrický účinek. No a taky je škoda se připravit o to blbnutí na sněhu. Pozor! v tomto stavu se to také právě při větším zatažení rádo kousne. Po povolení, pokud se páka nezkusí znovu zatáhnout (a tím se nezjistí že má velkou vůli), se na to přijde většinou až když jsou cítit pálicí se destičky a kouří se od kol. Pokud se to kousne, je potřeba se sehnout zezadu pod auto a ručně uvolnit páku čepu. Ale to tam nesmí být ten ochranný plechový kryt.