Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný balonek

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný balonek

Příspěvek od hapip » stř dub 23, 2014 7:56

Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný balonek
Zdravím po dlouhé době se mi vyskytl problém na mým rovříku 45,2.0 IDT,83kw, rv 2006
Při jízdě při rychlosti asi 110km/h mi začne cukat motor v pravidelném intervalu, po zastaveni auta jsem zjistil že mam smrštěný balonek.
Provedl sem výměnu palivového filtru, přepadových hadiček u nafty jak u vštřikovačů tak k čerpadlu, zkontroloval EGR ventil ,.Hadičky vyměněny,EGR v pořádku, všechny elektrické konektory vyčistěné.




Prosím děkuji za rady - nemůže tohle dělat nějaký vadný vstřik neboli tryska v něm?

Uživatelský avatar
mr.koll
Příspěvky: 195
Registrován: stř čer 02, 2010 0:17
Bydliště: Kladno

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od mr.koll » stř dub 23, 2014 17:49

když jsi dával nový palivový filtr,dolil jsi do něj naftu nebo jsi i tím balonkem aspon 5min pumpoval???
jinak zajet na diagnostiku,může bejt i vadné nebo zanešené čerpadlo-nevím jaké má jestli řízené elektronicky nebo ne.

Takže k výměně:
1. Povolíš svorky na hadičkách a stáhneš
2. Pokud si nebudeš pamatovat odkud jsi kterou hadičku vzal, tak si to označ, dobrý je když tam máš někoho, aby Ti je pridržel
3. Povolíš šroub na svorce, kde je upevněný filtr a vyjmeš ho (bacha je tam nafta tak se nepolej
4. Nový filtr naleješ plný naftou
5. Usadíš - správně zapojíš hadičky
6. Nastartuješ a necháš to na volnoběh (může si to škytnout)
7. Chcípneš, (motor ) a nastartuješ znova (přidáš-popr. projedeš) a zkontroluješ, jestli si to tam dal dobře a nepřisává Ti to vzduch.
Rover 45 ,2.0 ITD 74Kw,r.v.2000 ,5dv.
Obrázek

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » stř dub 23, 2014 21:00

Palivovy filtr vyměněný spravně jak by se mělo dle tvého návodu samozřejmě podobně to bylo nejsem amatér :D

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od J0hny » stř dub 23, 2014 21:51

Ucpaný sací ventilek v balonku, rozebrat balonek na prvočinitel, pozor!! nesmí se žádnej ventilek prohodit nebo složit špatně, až bude balonek venku, ještě otevřít víčko nádrže a zkusit přes hadr fouknout do nádrže a vepředu sledovat jak to teče přívodní hadicí (do petky např...), když nepoteče, fouknout z5, směrem do nádrže a zkusit znovu :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » stř dub 23, 2014 23:46

a nebo taky nedostatečné či ucpané přivzdušnění nádrže - to se balonek taky po chvíli jízdy zplácne. Jak se spotřebovává palivo z nádrže a není umožněno jeho objem nahradit stejným objemem vzduchu, vzniká v nádrži podtlak. Nejvýraznější to je po natankování plné nádrže "po hrdlo". Dá se to potvrdit/vyvrátit snadno: jak začně motor pocukávat, nebo balonek začne být placatý, tak zastavit a otevřít nádrž. Když to výrazně zasyčí a zároveň se balonek zase vrátí do původního tvaru je to ono.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » čtv dub 24, 2014 6:50

Díky za rady: Co se prosím myslí :"nedostatečné či ucpané přivzdušnění nádrže", děkuji

Tohle přesně uděla

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » čtv dub 24, 2014 12:32

Nádrž je v nejvyšším místě, tedy v hrdle opatřena odvětráním, nebo přivzdušněním. Obvykle je to tenká hadička vyvedená ještě o něco výše nad úroveň uzávěru a zakončená kuličkovým ventilkem - aby např. při havárii, pokud auto skončí na střeše, neteklo tudy palivo z nádrže ven. Někdy je to řešeno jen jako přisávací ventilek přímo v uzávěru nádrže. Jak u kterého auta. Ale jak se to zacpe, mohou vznikat problémy s dodávkou paliva do motoru.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od J0hny » čtv dub 24, 2014 18:25

Tak zkus chvíli jezdit s mírně povoleným víčkem nádrže a jestli to pojede... vyndat nádrž a vyčistit to odvzdušnění
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » pát dub 25, 2014 6:52

Tak jsem uspěšně sundal ten palivový balonek a chtěl ho rozebrat a úspešně jsem ulomil tu trubičku s průměrem 8 co vede z balonku ,tak jsem celý balonek nahradil hadickou. KDe je ten odvzdusnak u meho auta vi to nekdo ?

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » pát dub 25, 2014 7:36

No škoda, balonek krom funkce pumpičky je i dobrý indikátor tohoto problému. U 45 nevím jak to je, mám 620SDi, ale mr.koll by mohl vědět.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » pát dub 25, 2014 11:52

Ještě mě napadalo nemůže to dělat vadný vstřik(tryska) ?

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » pát dub 25, 2014 12:57

Může, ale nejdřív to chce vyloučit, že to není způsobeno váznoucí dopravou paliva, když už je tak pěkná indicie v podobě smrštěného balonku.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
mr.koll
Příspěvky: 195
Registrován: stř čer 02, 2010 0:17
Bydliště: Kladno

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od mr.koll » pát dub 25, 2014 18:19

jistá závada
1.-zanešené sítko v nádrži---možnost využít čistícího přípravku,vypustit nádrž.,možnost vymněnit i balonek,tvoří se podtlak.
jakým způsobem se ti chová turbo při zařazené 5ce a rychlosti 130 a jeho zrychlováním na 160??? táhne nebo to chcípne?
Rover 45 ,2.0 ITD 74Kw,r.v.2000 ,5dv.
Obrázek

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » pát dub 25, 2014 23:20

Abych pravdu rekl nekdy turbo tahne nekdy vubec ne

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od J0hny » sob dub 26, 2014 10:11

Profoukni přívod z nádrže stlačeným vzduchem, ale opatrně :wink:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět