Točí ale nestartuje
Točí ale nestartuje
Pánové už jsem v koncích a potřebuji poradit.Prosím o nějaký nápad. Včera jsem přejel se svým rourkem 414Si koleje a motor mi zdechnul. Všiml jsem si špatné kostry na startéru tak jsem lanko vyměnil. No a po výměně žádná změna motor točí,ale nestartuje. Zkoušel jsem jiskru přímo od cívky na kostru a nic. Tak jsem myslel,že je špatná cívka a není, zkusil jsem jinou.Napětí do cívky jde 10V a při startování stoupá. Tak fakt nevim co dál. Navíc se mi nezdají suché svíčky, jakoby vstřiky nefachali,ale benzín čerpadlo nasaje. Tak jsem myslel jestli není vycvaknutý spínač za středovým panelem v kabině co vyřadí celý systém. A asi není, spínal jsem ho a i dával tam klemu. Postupně jsem vyměnil i všechny relé u pojistek u motoru,proměřil všechny pojistky,vyměnil řídící jednotku a i relé za ní a furt nic.
Nakonec jsem obvolal všechny experty přes diagnostiku v okolí Žatce a oni chtějí mít klid přes víkend a svátky DIVNÉ:)Jeden dokonce lámanou czenglištinou odpověděl,že fakt,ale fakt nemůže:)prej když nebude moc vodek navečer tak zítra snad:)Jo a Lenhama jsem taky otravoval
Tak prosím vás o nějaký nápad. Za všechny odezvy předem děkuji
Jo a nádrž mám plnou:)
Nakonec jsem obvolal všechny experty přes diagnostiku v okolí Žatce a oni chtějí mít klid přes víkend a svátky DIVNÉ:)Jeden dokonce lámanou czenglištinou odpověděl,že fakt,ale fakt nemůže:)prej když nebude moc vodek navečer tak zítra snad:)Jo a Lenhama jsem taky otravoval
Tak prosím vás o nějaký nápad. Za všechny odezvy předem děkuji
Jo a nádrž mám plnou:)
Re: Točí ale nestartuje
Most a Lenham
-..... neblázni 
Jiskru to tedy hází? Když vyndáš svíčky, smrdí to benzínem? Na tom není moc, co by bylo špatně... Cívka, kabely, rozdělovač, tedy palec a víko, svíčky.... víc na tom není....


Jiskru to tedy hází? Když vyndáš svíčky, smrdí to benzínem? Na tom není moc, co by bylo špatně... Cívka, kabely, rozdělovač, tedy palec a víko, svíčky.... víc na tom není....
Re: Točí ale nestartuje
Lenhamovi jsem volal:)jen o radu.
Jiskru to nedává a to i po výměně cívky a navíc svíčky jsou suchý tak myslím na nějaký jiný problém.
Jiskru to nedává a to i po výměně cívky a navíc svíčky jsou suchý tak myslím na nějaký jiný problém.
Re: Točí ale nestartuje
Pokud není jiskra, nespustí se ani vstriky, to je kvuli ochrane katu. Promeril bych napájení jednotky, a její ukostreni. Pak bych prověřil snimac otáček klikovyho hřídele, třeba sroubovakem... Hele a co alarm?! Zkusil.si to odemknout a zamknout? Dalkacem? Mě se to při odpojení baterky taky blokne..
777571165
777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: Točí ale nestartuje
Palec rozdělovače...... nebo víko.... spolu s kabelama a cívkou to jsou díly, které už bych doporučil co pět let měnit pravidelně skoro preventivně
Pokud to nedává jiskru vůbec, tak je ještě podezření na čidlo otáček na klikovce..... bývá tam uklepaný drát...

Re: Točí ale nestartuje
Vidíš... shoda
.... ověř kabel a snímač otáček...
V případě jeho vynechání nejdou ani vstřikovače......


Re: Točí ale nestartuje
Děkuju Míro za reakci. Aspoň teď vím,že se můžu zaměřit na zapalování a vstřiky pustit. Zamykání přes dálkáč funguje bez problému. Ten snímač klikové hřídele jsem nezkoušel a ani nevím kde je:)zkusim tady najít nějaký vlákno. Možná to nemá s tím nic společného,ale při odtahu jsem nevěděl jakou rychlostí mě táhnou.Nemá to nějakou spojitost? Nebo to jen nefunguje pokud nemám nastartováno?
Re: Točí ale nestartuje
Samozřejmě děkuji i tobě Trundo za tvé reakce 

Re: Točí ale nestartuje
Rychloměr na funkčnost motoru nemá vliv..... tohle je jiný snímač, schovaný pod sáním dole z boku věnce. Rychloměr jen vysloveně na převodovce, toto je na bloku motoru. A jestli ti to zblblo po přejezdu nerovnosti, tak by to ten blbý kontakt na čidle klidně být mohl.... tohle čidlo je základ chodu motoru a jak nemá signál, tak nejde ani jiskra, ani vstřik...
No bojuj... není to zas tak složité, abys to neodhalil 


Re: Točí ale nestartuje
tak už vím kde je snímač:)a něco jsem si o tom i přečetl, pokud je to tak.
Na setrvačníku je bod s jinou strukturou materiálu než je materiál celého těla setrvačníku. Když tento bod při otáčení motoru prochází kolem zmíněného čidla, tak čidlo vydá impulz pro řídící jednotku ( M.E.M.S.). Řidící jednotka tento signál o poloze klikové hřídele spolu s dalšími informacemi od dalších čidel (teplota motoru, otáčky motoru, podtlak v sacím potrubí, teplota nasávaného vzduchu, úroveň klepání z detonačního spalování, úroveň otevření škrtící klapky, tlak benzínu na rozdělovací liště atd...) vyhodnotí a dá povel vstřikovači pro optimální dobu a množství vstřiku benzínu a následně povel zapalovací soustavě pro optimální dobu zážehu v daném válci. Mimo jiné na základě impulzů z tohoto čidla vytváří řídící jednotka veličinu, kterou palubní otáčkoměr zobrazuje jako R.P.M. - otáčky motoru. Takže základní amatérská rada: nechce-li naskočit motor, tak při protáčení startérem mrknu na otáčkoměr. Jestliže se ručička otáčkoměru ani nehne, nedostává Ř.J. impulzy a tudíž se chová jako by motor nebyl v pohybu a nedává žádné povely nutné pro chod motoru a motor nemůže naskočit.
Zítra mám opět co zkoušet, díky a dobrou noc
Na setrvačníku je bod s jinou strukturou materiálu než je materiál celého těla setrvačníku. Když tento bod při otáčení motoru prochází kolem zmíněného čidla, tak čidlo vydá impulz pro řídící jednotku ( M.E.M.S.). Řidící jednotka tento signál o poloze klikové hřídele spolu s dalšími informacemi od dalších čidel (teplota motoru, otáčky motoru, podtlak v sacím potrubí, teplota nasávaného vzduchu, úroveň klepání z detonačního spalování, úroveň otevření škrtící klapky, tlak benzínu na rozdělovací liště atd...) vyhodnotí a dá povel vstřikovači pro optimální dobu a množství vstřiku benzínu a následně povel zapalovací soustavě pro optimální dobu zážehu v daném válci. Mimo jiné na základě impulzů z tohoto čidla vytváří řídící jednotka veličinu, kterou palubní otáčkoměr zobrazuje jako R.P.M. - otáčky motoru. Takže základní amatérská rada: nechce-li naskočit motor, tak při protáčení startérem mrknu na otáčkoměr. Jestliže se ručička otáčkoměru ani nehne, nedostává Ř.J. impulzy a tudíž se chová jako by motor nebyl v pohybu a nedává žádné povely nutné pro chod motoru a motor nemůže naskočit.
Zítra mám opět co zkoušet, díky a dobrou noc
Re: Točí ale nestartuje
Tak tak.... držím palce 

Re: Točí ale nestartuje
Pokud to nedává jiskru a svíčky jsou suché, bude to ten snímač, nebo něco s napájením jednotky. Kdyby to byl palec, cívka, nebo kabely, byly by mokré.
Re: Točí ale nestartuje
Kouknul bych pod box s pojistkama, jsou tam dva bílý konektory, jestli to ma radnej kontakt. Rj motoru je zapojena vcelku jednoduše, pokud si to dobře pamatuju, otackomer je napojen přímo na na primár indukcni civky, černo bilej drát. Snímá přímo cca 300v zakmity co vnikaj indukcnosti zapalovaci civky. Takže pokud bude kabeláž k civce mizerná, nepujdr ti otackomer ani tak, ikdyz bude čidlo kliky zdravý. stejně tak funguje i ovládání vstriku, pokud se tyhle zakmity neobjeví, rj nespustí vstriky. Tohle s tím otackomerem funguje třeba uty jednotky 20ti, ta ma vývod na otackomer oddelenej od ovládání zapalovaciho modulu. Jinak se stava u favorita, že se prorazi vstupní obvod otackomeru v palubce a pak taky jiskra nejni, ale na to smad rovery netrpí 
777571165

777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: Točí ale nestartuje
Tak bohužel, zkoušel jsem funkčnost snímače a i jsem měl náhradní a nic. Žádná reakce. Otáčkoměr se ani nehnul. Tak jsem zkoušel kostru všeho v motoru a je to pořádku.
Jedna věc se ale povedla,bohužel nevim v jakém kroku. Svíčky byly mokre od benzínu.A celkově byl cítit benzín.
Snímač jsem měl vysunutý a kmital jsem šroubovákem před čidlem.Otáčkoměr se ani nehnul.Divný
Blbý na tom je,že auto mám 30km od domova na chajdě a jezdim tam skůtru na otočku:)
Na ty bílý konektory a na ten přívod pro cívku se ještě mrknu a pak snad už jen diagnostiku.Jen se bojim "diagnostiky" kterou napojí,nic neuvidí a bude chtít 500,-
Díky moc za vaše postřehy a nápady
Jedna věc se ale povedla,bohužel nevim v jakém kroku. Svíčky byly mokre od benzínu.A celkově byl cítit benzín.
Snímač jsem měl vysunutý a kmital jsem šroubovákem před čidlem.Otáčkoměr se ani nehnul.Divný
Blbý na tom je,že auto mám 30km od domova na chajdě a jezdim tam skůtru na otočku:)
Na ty bílý konektory a na ten přívod pro cívku se ještě mrknu a pak snad už jen diagnostiku.Jen se bojim "diagnostiky" kterou napojí,nic neuvidí a bude chtít 500,-
Díky moc za vaše postřehy a nápady
Re: Točí ale nestartuje
Otáčkoměr se nemohl hnout, musel bys kmitnout 10x za vteřinu, aby to bylo jako 150 otáček za minutu. Důležité je, jestli to vstřikuje s tím druhým snímačem. Pak by to mělo dávat i impulzy do cívky (a tím i do otáčkoměru - je připojený na stejný výstup z jednotky, jako cívka).