Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Odpovědět
Marlon26
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 12, 2012 16:34

Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Marlon26 » stř črc 18, 2012 0:46

Zdravím roverclub,

uvažuji o koupi (vlastně bych platil jen převod) Roveru. Jsem úplnej nováček, tohle by bylo moje druhý auto, předtím jsem měl asi tři měsíce favorita :D .
Vyhlédl jsem si ho, když asi půl roku stálo u babči před panelákem na parkovišti. Netuším co je to přesně za označení, ale je to Rover 400/414/416? ročník 95 nebo 96, výkon 72 KW, objem 1,4 .. vypadá přesně takhle http://www.sauto.cz/osobni/detail/rover ... oFrom=list . No a co si budem povídat, jsem tím nadšenej, oproti fáčku je to jako jezdit v Maserati. Leč jsou tam vady, které potřebují odstranit akutně, nebo časem.
Přední boční okna jsou rozbitý ve smyslu - při stáhnutí okna dolů se okno vyhodí ze svojí osy, a pak při natáhnutí nahoru nesedne zpátky do té drážky a já ho musím ručně "nahazovat" a stejně ho nedovřu celé(chybí pár milimetrů), takže se bojím, že by se mi tam mohl přes ně někdo dostat. Tenhle problém mají obě okna.
Topení fouká jen teplej vzduch, ať nastavim na studenej nebo teplej, rychlost nerychlost, směr nesměr, prostě teplej vzduch, což by mě zvlášť teď v létě štvalo ve spojení s nefunkčností předních oken :?
Ovládání stěračů - při klidové pozici zapíná stěrače, takže když jsem si to projížděl, tak jsem vypadal jak totální máčo, protože pražilo jak v Africe a stěrače stírají :D Spravil jsem to tím, že jsem to podepřel kouskem dřeva, ale není to pohodlný, protože jsem to podpíral předtím kouskem molitanu, ale ten mi tam zapadl, tak bych nerad aby zapadl i ten kousek dřeva, radši bych to vyměnil :D
Podivné vybíjení baterie - předchozí majitel mi sdělil (moc sem tomu nerozuměl), že když si tam instaloval rádio, tak se mu od té doby často vybíjela baterka, tomu vůbec nerozumim jakou to má spojitost, ale tak pro přehled...
Svinstvo v chladiči - v chladiči je nějaká špinavá voda.. jestli se nemýlim, tak by tam měla bejt destilovaná voda
Čalounění dveří a stropu - místo originálu je tam nějaká hnusná flekatá deka, co tam dal asi bejvalej majitel
Kontrolka ukazatele paliva - občas ukazuje prázdnou nádrž, ale pak se časem vzpamatuje (to je asi ten nejmenší problém)
Drobné vady na laku - na zadní části auta, konkrétně oblast kufru, je poškrabanej lak a dá se jakoby odtrhávat

To jsou tak nějak všechny vady o kterých vím, auto kontrolovali diagnostikou a motor šlape, všechno v pohodě, jen se za rok bude muset dát vyměnit karburátor.
A teď k věci proč vůbec píšu... Auto je momentálně u strejdy, omrknul to, ale bojí se do toho nějak zasahovat, tak to má dávat ke svýmu kámošovi do servisu, ale to už bude něco stát a já nechci, aby si naúčtoval něco, co není potřeba..
Ptám se tedy, jak to opravit, popřípadě kolik stojí opravy výše zmíněných problémů? Abych byl upřímnej, nejsem milionář :D a mám na opravy vyčleněno 4, maximálně 5-6 tisíc.. je reálné se do toho vejít? Tipy na autovrakoviště v Praze a okolí? ( mám představu, že by se to čalounění a ovládání stěračů dalo sehnat tam a manuálně si to opravit :D ). Existuje nějaký lak, který bych nastříkal na to postižené místo?
Jinak jsem s tim byl fakt spokojenej, jelo to celkem svižně a neřvalo. Něco sem hledal a má to snad spotřebu kolem 6,5-7l/100 km, což je super. Má tedy cenu do toho jít? Doufám, že bych případně po těchto všech opravách mohl pohodlně odjezdit aspoň rok, do krachu už zmiňovaného karburátoru. drive:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Trunda » stř črc 18, 2012 6:49

Vitej!
... S tim karburatorem jsi mne po ranu fakt dostal :lol: .... Kdo ti to nakecal? Jedna se o motor Rover K-Series s elektronickym vstrikovanim paliva. Jinak vyse popisovane problemy si sam opravic, jen ti v Praze asi nereknu kde shanet dily na Rovera... Ale ctyrstovku by meli mit snad na jakemkoli vrakovisti.
Nicmene auto vypada ze bude dost jete a chtelo by to nejakou vstupni generalku, ale kolik penez, to takto na dalku tezko rict....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Venda 620 SDI
Příspěvky: 269
Registrován: úte led 05, 2010 12:09
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Venda 620 SDI » stř črc 18, 2012 7:10

http://www.1234.cz/ Velké Přílepy u prahy. Ale osobně bych zavolal na vrakáč do jeseníku 603269750, kvalita dílů lepší, ceny nižší, pošle Ti díly autobusem na černý most.
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od 11AA » stř črc 18, 2012 8:00

Trunda píše:Vitej!
...Jinak vyse popisovane problemy si sam opravic...
Přesně tak.

Přední boční okna - měl jsem stejný problém. Doporučuju oddělat tapec a seřídit lišty ve kterých sklo sedí, pokud nepomůže, tak někde se tady psalo o srovnání prohnuté lišty.

Čalounění dveří a stropu - podle stavu bych řekl, že u Tebe je to k řešení až nakonec, když budeš mít v pořádku zbytek auta. Jinak náklady na nové očalounění počítej +- 2000,- (vlastní zkušenost).
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od AnderN » stř črc 18, 2012 10:15

Marlon26 píše:... mám na opravy vyčleněno 4, maximálně 5-6 tisíc.. je reálné se do toho vejít?
Ani náhodou, a to ani pokud si budeš opravovat všechno sám. Nejlevnější řešení bude sehnat jinou R400, která bude menší vrak.

Soudě podle toho svinčíku v expanzce bude nejspíš v háji těsnění pod hlavou a docela bych se divil, kdyby to byla jediná věc, která by potřebovala přetěsnit. Ta přední boční okna mohou mít klidně prasklé stahovačky, na R600 se mi to stalo taky. Jedna stahovačka z vrakoviště vyjde cca na 500-1000 Kč. A tak dále ...

Projdi si tady nejen sekci R400/45 RT, ale i R200/25 RF a 200/400 XW. Auta jsou si technicky podobná a většinu těchto problémů už tam někdo řešil -- stěrače, vybíjení baterie, topení, tapec stropu, kontrolku paliva i to těsnění pod hlavou, to je takový evergreen.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Trunda » stř črc 18, 2012 10:28

.... mas Ondro recht.... ja bych to ale udelal jinak. Chce to s autem zajet treba k panu Maredovi aby udelal analyzu toho, na kolik vyjde nejnutnejsi zakladni servis.... tzn. pripadne tesneni pod hlavou, vymena kapalin, brzdy... muze prijit na to, ze jsou v haji loziska, cepy, spojka,.... a nasledna kompletni oprava bude 20.000 jen to lupne.... jde o to, ze tohle auto muze mit zadara + vstupni servis.... ale kdyz pujde koupit jinou 400, ktera bude zdanlive dobra, da za ni 25 tis. + vstupni servis, ktery i tak bude neco stat.... takto to vypada na rovnocenny boj, ktery by mohlo rozhodnout to, v jakem stavu je karoserie. U 400 je problem s reznoucima lemama a A sloupkama. Pokud by rezate nebyly, tak by to byla vzacnost a stalo by za to auto vskrisit z mrtvych. Opak bude vyzadovat nemalou a nezanedbatelnou investici do klempire a lakyrnika a to uz je vyhodne jen pro toho, kdo si takove auto chce nechat az do duchodu jako sveho milacka.
... zamerne ptakoviny typu tapec, okynka apod. neresim, protoze to si opravdu muze po odpolednach opravit sam a postupne a kdyz se bude snazit, tak nahradni dily koupi za hubicku od nekoho z klubu....
S porizenim ojeteho (dojeteho) auta je to vzdycky dost slozite a zakladem pripadneho uspechu je nutna analyza nutnych investic vs. moznost poridit cokoli jineho....
... pravda Marlone, nenech se uchlacholit tim, ze je to supr svezeni.... oproti favoritovi je bomba svezeni snad v cemkoli, co nebylo vyrobeno v CR :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Marlon26
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 12, 2012 16:34

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Marlon26 » stř črc 18, 2012 11:15

děkuju moc všem za reakce, ani jsem nečekal, že to bude tak rychlé a hojné :D po doporučení, jsem se teď dovolal panu Maredovi a domluvil si s nim termín na příští středu, snad mi udělá diagnostiku a řekne mi jaké budou počáteční investice... tak snad všechno pošlape jak má a já budu moct pečovat o svého rouvříka .. jen ještě bych se chtěl zeptat, kolik si pan Mareda účtuje za takovouhle službu? byl to docela hektickej telefonát, tak mi bylo blbý se na to ptát..

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Trunda » stř črc 18, 2012 11:39

... on je to velmi zamestnany pan :-)
Myslim ze napichnuti na diagnostiku neni ani tak moc dulezite pokud motor jede bez nejakych problemu. Neco to stoji a skoda za to davat penize, kdyz to neni nutne... spis by se mel zamerit na zkontrolovani zakladnich veci, jako brzdy, olej, stav tesneni pod hlavou a stav podvozku... to jsou urgentni veci. Zkontrolovane to ma za pul hodky krat sazba za hodinu.... takze par stovek to asi bude - ale ty budes vedet na cem jsi ;-) Dej pak vedet ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od berryj » stř črc 18, 2012 23:14

upřímně, když jsem četl úvodní příspěvek, váhal jsem zda to je myšleno vážně. Po nadpisu "Rover 400 s drobnými problémy" následoval popis vraku u kterého je cena zdarma adekvátní. S rozpočtem 5tis. na opravy nedáš ani opravu těsnění hlavy válců i kdyby ti to někdo udělal zadarmo a podle "špinavé vody v chladiči" jak píšeš to je to pravděpodobně nevyhnutelné. Prostě v cenové kategorii "za odvoz" auto bez investic nekoupíš to je realita. Jak psali ostatní, jestli chceš R400 na ježdění bude to spíš v kategorii 25-35tis , to jsem viděl už docela pěkný kousky, protože jinak za opravy dáš ještě víc než kolik by tě stálo jiné auto v dobrém stavu.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Trunda » čtv črc 19, 2012 6:41

Auto v dobrem stavu je auto 40 tis. A vice.... Resp auto v dobrem stavu bude potrebovat rozvody, bude mit tlumice pred smrti atd. I takove auto bude vyzadovat nemalou vstupni investici... Je proste fakt, ze co si necha opravit sam, to je doma a to se pocita - tomu muze verit.... Jak jsem rikal, u RT je zasadni stav karoserie. Pokud je rez ve stadiu der a ohlodanych lemu, pak uz se nehodi investovat.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Marlon26
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 12, 2012 16:34

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Marlon26 » čtv črc 19, 2012 14:41

on to vrak rozhodně neni.. vždyt je to pojízdný, co víc si přát :wink: Moc nechápu to s tím chladičem, doufal jsem že se prostě ta špinavá voda vymění za to co tam má bejt, něco se tam utáhne a hotovo? Klimoška jít nemusí, když se opravěj okna a tim by to pro mě končilo... ovládání stěračů seženu a to čalounění se vyřeší časem ne?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Trunda » čtv črc 19, 2012 15:22

To jestli je auto pojizdne se nepozna jen podle toho, jestli se dokaze pohnout z mista vlastni silou....
... auto musi splnovat technickou zpusobilost - funkcni brzdy, podvozek bez vuli, bez uniku kapalin, bez prorezle karoserie, atd.... Ta spinava chladici kapalina muze byt projevem profoukleho tesneni pod hlavou motoru, coz znamena opravu za cca 7000 (prace + material - dela se rovnou vymena rozvodu), takze to neni o chladici, ale o motoru... Chapu ze nejsi technicky znaly, ale popravde taky si to trosku predstavujes jak Hurvinek valku ;-) .... pece o auto (hlavni predpoklad toho, aby splnovalo podminky pro provoz na verejnych komunikacich) je neco jako mit psa... pokud chces, aby fungovalo, tak MUSIS opravovat a sypat do nej penize...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od berryj » čtv črc 19, 2012 22:50

Hele Trundo říkam si, klid, vdyť Marlon má svým způsobem pravdu. Má to zadarmo a jede to! A když to dojede, tak to tam nechá stát. Jen bych doporučoval, netankovat plnou nádrž, když nevíš jak dlouho to ještě pojede. Se špatným těsněním to může přijít kdykoliv a tady na klubu asi neporadíme jak to někde dotáhnout a hotovo za 3,50kč, fakt sorry.

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od 11AA » pát črc 20, 2012 6:46

Pak taky má takový auto další výhodu. Protože v podstatě není moc co zkazit, lze na něm získat spoustu technických zkušeností při řešení těch drobnějších závad, než přijde konec s těsněním. :wink:
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě Roveru 400 s drobnými problémy

Příspěvek od Trunda » pát črc 20, 2012 7:28

.... mam trosku vic info o tom aute... bohuzel je situace takova, ze mu to auto nemuze slouzit na to, aby se na nem cvicil ve vlastni sikovnosti, coz je hodne velka skoda.... kluci, ja jen proste nemam rad to, kdyz se jezdi v polorozpadlem aute kde nemas jistotu, kdy ti selzou brzdy, nebo upadne kolo... proto ho nabadam k tomu, aby resil aspon to nejnutnejsi... nic vic.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět