Budu mluvit za sebe a svůj uživatelský pohled na motor 2.0 diesel L-series 77 kW v modelu 620SDi. Zlí jazykové tvrdí, že tyhle motory najedou bez generálky snad milion km

Ten motor je jednoduše výborný ... za celou dobu (cca 5 let a 100 tisíc km, při prodeji najeto zhruba 180 tisíc km) potřeboval vyměnit akorát hadici k turbu a žhavicí svíčky (nic z toho ho nezastavilo, i v zimě startoval bez žhavení), jinak pouze oleje, filtry a jednou rozvody. Nejlépe využitelné pásmo má zhruba od 1800 do 3500 rpm, pak už je to trápení. Spotřeba kolem 6 litrů nafty (±1 litr podle stylu jízdy). Nejlépe se cítí na bundeskách, na dálnice má krátké převody (při 130 km/h točí cca 3000 rpm) a projeví se jeho celkově vyšší hlučnost (ale v porovnání s konkurencí té doby je na tom ještě dobře).
Pokud vím, tento motor prošel úpravou kolem roku 2000, kdy se začal montovat do modelů R25 a R45. Výkon mírně klesl ze 77 na 74 kW (asi aby to zaokrouhlili na rovných 100 koní), ale kroutící moment naopak vzrostl z 210 na 240 Nm. Provedené úpravy měly vliv na vyšší emisní normu (Euro II, původně jen Euro I).
Jestli ten motor bude mít při koupi zdravý zvuk, rovnoměrný chod, tak se asi nemáš čeho bát. Konkrétně u šestistovek v souvislosti s věkem začínají odcházet čidla, konektory a kabeláže. Ale pokud koukáš po R45 z konce výroby, tak tam budeš mít i s tímhle ještě pár let pokoj.