Stránka 1 z 1
Uvařený???
Napsal: stř lis 30, 2011 14:05
od Weckl
Zdar. V téma o topení padla věta jestli auto netopí z důvodu, že bylo uvařený. A obávám se jestli to není můj problém. Tak jsem se chtěla zeptat jak se pozná jestli ten kolega přede mnou neuvařil auto? Jestli jo, tak jaká potom následuje oprava? Díky.
Re: Uvařený???
Napsal: stř lis 30, 2011 16:35
od Hombre
Uvařený to je, když se to někomu přehřeje na takovou teplotu, že se začne vařit chladicí kapalina. Většinou to souvisí s poškozením některého dílu chladicí soustavy vysokou teplotou a vysokým tlakem páry - někdy to odnese víčko expanzky, spona na hadici nebo hadice, často však bohužel těsnění pod hlavou. Pokud by teda bylo špatné těsnění pod hlavou, ztrácela by se z expanzky chladící kapalina, netopilo by to, přehřívalo by se to, po zahřátí by se soustava natlakovávala a vyhazovala vodu přes zavřené víčko expanzky. , někdy je voda v oleji, u Rovera i olej ve vodě - ale ne vždy.
Pokud se teda s tím dá normálně jezdit a jediný problém je, že to netopí, hledal bych napřed závadu v jednodušších věcech - kohout topení, ucpaný radiátor, ucpaný pylový filtr, termostat, pumpa, no a to těsnění až nakonec.
POZOR! NIKDY NEPOVOLUJ VÍČKO EXPANZKY NA HORKÉM MOTORU - NEBEZPEČÍ OPAŘENÍ - Voda, pokud je dost zahřátá (bezprostředně po jízdě) začne v tomto případě vřít i u auta, které je v pořádku, má totiž teplotu okolo 100°C a nevře jen proto, že je pod vysokým tlakem a bod varu je tím pádem výše, po otevření a úniku tlaku začne ihned vřít a stříkat ven.
Re: Uvařený???
Napsal: ned pro 04, 2011 12:08
od Weckl
Asi před 2-3 týdny byla dolitá nemrznoucí směs a ředila se 1:1. Teď při kontrole jak to vypadá byl chladič úplně prázdny. Ani kapka nezbyla jen nějaké bahno místo vody se mi tam objevilo. Auto mi netopí, ale teplota je stabilní, nekolísá. Tak nevím kde je závada. Díky za radu.
Re: Uvařený???
Napsal: ned pro 04, 2011 12:36
od Vilém
Jde o to, jestli to bylo dobře odvzdušněný. Propláchl bych chladič a zkusil to znovu. Já mám vždycky problém s řádným odvzdušněním, nevím proč, ale těsně před sepnutím ventilátorů mi to začne lítat z expanzky, ale jenom někdy. Zatím to nemám tak akutní-léto jsem odjezdil, až na sraz v Českém ráji, kdy jsem málem nedojel do penzionu. Chce to nějakou tu zkušenost.
Re: Uvařený???
Napsal: ned pro 04, 2011 12:42
od Weckl
No tak ono to asi nebylo odvzdušněný vůbec. Jen dolitá nemrznoucí směs, to mě nenapadlo. A jak to nejlépe odvzdušnit?
Re: Uvařený???
Napsal: ned pro 04, 2011 12:56
od Vilém
Hledej, už se to řešilo.
Re: Uvařený???
Napsal: ned pro 04, 2011 13:19
od Hombre
Až bude motor studený auto musí stát přibližně na rovině a knoflík ovládání teplého a studeného vzduchu na doraz do červeného. Dolej chladící kapalinu do expanzky po rysku max, a povol odvzdušňovací šroubek na kovové trubce, která vede okolo boxu se vzduchovým filtrem (klíč č.8 ), až začne téct kapalina, zase to zašroubuj, dolej chladící kapalinu, zavři víčko, odpoj tu tenkou hadičku co vede zepředu do expanzky a její volný konec dej do nějaké nádoby. Potom normálně přímo pusou nebo přes kousek hadičky foukni do toho nátrubku na expanzce po odpojené hadičce. A udržuj tlak, dokud nezačne z té odpojené hadice téct chladicí kapalina bez vzduchu. Pak to zase zapoj jak to bylo a dolej zase po rysku max. Pak můžeš nastartovat a zahřát motor, po krátké jízdě a otevření termostatu se do expanzky dostane poslední vzduch, pak už by to mělo i topit.
Re: Uvařený???
Napsal: pon pro 05, 2011 0:04
od Austin
pokud ovšem tam máš bláto, je potřeba to propláchnout a stanovit, zda nefouklo těsnění hlavy. I tak to není horentní suma.
Re: Uvařený???
Napsal: čtv pro 15, 2011 18:15
od Weckl
Zdar. Kde přesně mám hledat ten ovzdušňovací ventil? Nemůžu ho najít a ani tam nevidím nic tomu podobného.

Díky
Re: Uvařený???
Napsal: čtv pro 15, 2011 19:19
od roverix
Pod škrtící klapkou Stříbrný šroub na klíč 8 na černé trubce.
Re: Uvařený???
Napsal: čtv pro 15, 2011 20:43
od Weckl
To taky nevím kde mám hledat

Je to někde poblíž toho chladiče?
Re: Uvařený???
Napsal: čtv pro 15, 2011 23:38
od berryj
stoupneš si před auto, nakloníš se nad motor jako by se díval na rozdělovač a pod ním na té trubce je malý šroubek. (možná lepší si oddělat vrchní kryt vzduchovýho filtru, je tam pak líp vidět)
Re: Uvařený???
Napsal: pát pro 16, 2011 6:50
od Hombre
Podíváš se zvrchu těsně za rozdělovač, pod kablíkem zásuvky škrtící klapky:

Re: Uvařený???
Napsal: pát pro 16, 2011 22:03
od Roowi
OT: na tý první fotce to vypadá, jak když ti jdou z rozdělovače jen tři kablíky

Re: Uvařený???
Napsal: sob pro 17, 2011 8:56
od roverix
Hm, a na druhé fotce je jich 5
