Stránka 1 z 1

Baterie

Napsal: pon bře 03, 2008 15:49
od Komi
Zdravim pánové a dámo:)potrebuji poradit. Pres zimu mi muj krasavec stal dlouho pred domem a tak jsem se moc nedivil kdyz mi jednoho rana nechtel nastartovat.Dobil jsem baterku a startoval v pohode. No a po dvou mesicich se situace opakuje znovu.Tyden jsem s autem nejel a den pred udalosti ano,ale druhy den rano otocim klickem, motor se jednou otoci a pak slysim jen mlatit starter jak z kulometu.Tak jsem hledal ve foru cim by se baterie mohla rychle vybijet a svetlem v kufru to neni:)tak jsem vyndal i radio kde blika dioda a dal uz me nic nenapada cim by to mohlo byt. Poradite mi jak hledat jednoduse cernej odber:)?a nebo je to prirozeny jev baterie kdyz se moc nepouziva? Baterka je stara max rok a pul je to Varta 44Ah a zatim jsem ji jednou dobijel ted se chystam podruhy. Diky za reakce

Napsal: pon bře 03, 2008 16:10
od assa
Chce to změřit odběr,já mám při zamčeném autě 55mA a pokud jedu jen do práce 4km nebo krátké popojížděčky po městě a pak týden stojím tak teď v zimě taky dobíjím.Prostě při krátkých popojíždění se baterka nedobije(světla,ventilátor topení,občas vyhřev zad. skla).Chce to jednou za čas projet aspoň 50km.

Napsal: pon bře 03, 2008 16:17
od Komi
Diky za rychlou radu:)Zkusim jeste zmerit kolik si bere miliamper.Snad se mi nespusti alarm pri otevreny kapote a zamcenym aute.Jeste jsem to nezkousel.Hlavne,ze neni autiko nemocny a je to vseobecny jev:))

Napsal: pon bře 03, 2008 16:19
od Hombre
Taky mám podobný problém, když v zimě stojím delší dobu (týden), tak je to slabé a to mám novou baterku. Když ji ale odpojím, můžu stát měsíc a je to OK. Chystám se změřit odběr, mám podezření na rádio, ale ještě je tam alarm a podobní žrouti. Měří se to tak, že multimetr nastavený na měření stejnosměrného proudu připojíš k dosud neodpojenému ale uvolněnému minus pólu baterie, jeden drát ke kostře a druhý zespodu ke kontaktu baterie, potom je dobré mít pomocníka, který kabel od baterie opatrně odpojí, aby měřič zůstal připojený. Samozřejmě nesmí nic svítit ani být zapnuté.

Napsal: pon bře 03, 2008 16:35
od assa
Komi píše:Diky za rychlou radu:)Zkusim jeste zmerit kolik si bere miliamper.Snad se mi nespusti alarm pri otevreny kapote a zamcenym aute.Jeste jsem to nezkousel.Hlavne,ze neni autiko nemocny a je to vseobecny jev:))
Odemknu dálkou,otevřu kapotu,zamknu dálkou a nic nehouká.Odpojim baterku,zavřu kapotu.Po nabití-odemknu klíčem,otevřu kapotu,zamknu klíčem,připojim baterku-nic nehouká,odemknu dálkou.Jo a ještě změřit dobíjení,mam 14,6V,při zap.světlech a ventilátoru 14,2V

Napsal: pon bře 03, 2008 16:42
od Hombre
Komi píše:Diky za rychlou radu:)Zkusim jeste zmerit kolik si bere miliamper.Snad se mi nespusti alarm pri otevreny kapote a zamcenym aute.Jeste jsem to nezkousel.Hlavne,ze neni autiko nemocny a je to vseobecny jev:))
Kdyžtak můžeš tu kapotu nechat otevřenou, ale větším šroubovákem zatlačit dozámku kapoty jakoby se zavřela - zámek se zacvakne. Pak teprve zamknout auto

odbery

Napsal: pon bře 03, 2008 16:54
od dados
ja s timhle nemam problem , jezdim kratke vzdalenosti ...

potencionalni odber u vozu muze zpusobovat starsi typ radii (popr. no name stereo), alarm (stale blika ledka a jsou v pohotovosti vnitrni ssenzory) a pote i vyse zminovane svitici svetlo.
dobre by bylo i zmerit zatezovym meric. pristr. baterii, tzn. ze baterie nemusi drzet pri zatezi....

Napsal: pon bře 03, 2008 17:12
od Komi
Omrknu zitra co se da a zkusim to zmerit,ale i kdyz nemam znackovy radio(ma USB a sloty na pametovky :lol: ) tak to pres leto v pohode facha. Asi proto ze jezdim casteji a dal. Tim padem se stihne baterie dobit. :P Diky za rady

Re: Baterie

Napsal: pon bře 10, 2008 15:25
od Hombre
Tak jsem to změřil, ne, že bych byl tak aktivní, ale nic jiného mi nezbylo, protože jsem v neděli nenastartoval z důvodu slabé baterie. Po nabití jsem teda naměřil odběr v klidu 117mAh, z toho rádio má jen 5 mAh. Načež jsem si vzpoměl, že když odcházím od vypnutého auta, je slyšet slabounké monotóní pískání - z alternátoru. Po odpojení tenčího kabelu z alternátoru odběr i s rádiem jen 27 mAh, pískání utichlo. Navíc se mi zdá, že čím je napětí baterie nižší, tím je ten mrtvý odběr vyšší - po několika startech byl kolem 560 mAh, po krátkém dobití se opět snižoval. Jestli někdo máte zkušenosti s alternátorem, tak prosím napište, bude to asi něco v regulátoru (tyristor?). Až to opravím, tak dám vědět. Ještě jsem zapoměl napsat, že po připojení toho drátu k alternátoru to žádný odběr nemělo, (zůstal na 27 mAh)ale taky se při zapnití klíčku nerozsvítila kontrolka dobíjení. Až jsem nastartoval, a zhasl, už to zase pískalo a žralo baterku.

Re: Baterie

Napsal: čtv bře 13, 2008 17:36
od dados
pokud ti nesvitilo dobijeni, je problem tam, a to bud v kabelu , jak popisujes ten tenky co z alt. vede, ktery vede na kontrolku.nebo v alternatoru, skontroluj regulator (uhliky) a popr. diody...

Re: Baterie

Napsal: pát bře 14, 2008 6:10
od Hombre
dados píše:pokud ti nesvitilo dobijeni, je problem tam, a to bud v kabelu , jak popisujes ten tenky co z alt. vede, ktery vede na kontrolku.nebo v alternatoru, skontroluj regulator (uhliky) a popr. diody...
Dobíjení nesvítilo a dobíjelo to 14,1V, tak to tipuju na ten regulátor, ale nevím, jestli se dá koupit samostatně. ¨Nevíš, jestli se ten regulátor dá nějak zkontrolovat - proměřit?

Re: Baterie

Napsal: stř bře 19, 2008 10:31
od Hombre
Tak to dopadlo celkem neočekávaně dobře: dal jsem alternátor opraváři a ten chtěl 3000, že tam je spálené vinutí a diodový můstek a že to nedobíjí a žádný odběr to nemá. Tak jsem mu řelk, ať mi to vrátí a ať si mně nežádá, jestli to nebude dobíjet. Pak jsem sundal kryt s alternátoru a zjistíl, že je to plné svinstva . oleje s prachem a pilinkama se zběrných kroužků, zkrátka taková měděná kaše. Po vyčistění, vyfoukání a montáži je vše OK, dobíjí 14,1V, odběr v klidu 25mA :P

Re: Baterie

Napsal: stř bře 26, 2008 13:55
od dados
regulator se neda promerit, kdyz ho sundas (nemusis ani alternator sundavat) tak ho muzes max. skontrolovat opticky, zda jsou uhliky dost dlouhe a zda krouzky na rotoru alternatoru nejsou velike.
popr. bych doporucil zkontrolovat zda kontrloka a kabel k ni je v poradku. to zkus tak ze odpoj z alternatoru ten kabel,ktery vlasnte vede ke kontrolce a priloz ho ke kostre vozu (neco kovoveho, napr. plast alt., nebo - pol baterie) a kontrolka musi svitit, kdyz nesviti problem neni v alt. :D

Re: Baterie

Napsal: stř bře 26, 2008 16:58
od Hombre
Díky za dobré rady, ale jak jsem už psal, problém byl vyřešen vyčistěním toho humusu. Alternátor dobíjí, baterku v klidu nežere. Kdybych vysolil tomu "elektrikáři"3000, tak bych byl spokojenej taky, protože by to kromě zbytečné výměny vinutí vyčistil taky. :roll: