Stránka 1 z 1

Rover 418 Tourer - koupe

Napsal: stř úno 13, 2008 13:58
od filo
Ahoj

Okukoval jsem dneska jedno auto viz Subject. Moje pozorovani je takoveto:
- udavany rv. 1996, bocniu okna 95, jendo 97, predni a zadni okno zrejme meneny, dle kodu skla 97 a 98. Dotazeno v roce 2005, z kopie TP neni zrejma zeme puvodu. V CR pouze jeden majitel, puvodni doklady nejsou. Propadla STK.
- tachmetr 200 000 km a nejaky drobny, vzhledem ke stari a stavu auta bych realitu odhadoval na vic
- interier osoupany, ale ne tragicky, kozenka okolo saltpaky popraskana, volant oblyskany, nepopraskany
- predni dvere zevnitr pod okny vypadaji jakoby propadle nebo trochu zboulovane (oboje)
- predni okynka v elektrice nefunguji
- auto ma drobne kosmeticke chybky, zadni podbehy jsou chycene (jeden je drbnutej), pate dvere jsou nahore chycene. Zavazna havarie neni na prvni pohled poznat.
- v kufru nebyla podlaha (je videt rezervam udajne je v kancelari bazaru, protoze byla mokra po cisteni interieru.
- motor 1.8 TD, motorovy prostor celkem cisty, spis zapraseny, usporadany, vypadalo to prehledne a bez vyznamnejsiho poskozeni
- po nazhaveni to na prevaleni nastartovalo (cca 5st nad nulou), na volnobeh motor bezel, ale obcas poskocil, jakoby se zakuckal
- kdyz se prida plyn na cerpadle, motor zvysi obratky, ale ve vyssich otackach obcas jakoby poskoci v ulozeni
- z vyfuku jsem tnavosedy kour, coz bych u takoveho ropaku nastudeno na volnobeh videl celkem v norme.

Otazka:
- kdo vyrabel tenhle motor (vlastni konstrukce nebo od nekoho prevzatej) a jak to je s jeho zivotnosti, brat nebo nebrat?
- obecne co si o tomhle autu myslet, zac ho pripadne koupit, jake problemy lze ocekavat?

V zasade se mi to jako kara celkem libi, klidne bych s tim jezdil, ale nerad bych si nabehl na pikslu, ktera se musi vic opravovat nez jezdit.

Diky

Honza

Napsal: stř úno 13, 2008 17:09
od assa
Motor je od PSA 66kW,90PS a vydrží podle toho jak se o něj kdo staral.V UK se prodávají s cca 150000 mil(220000km) za cca 500Ł(18000kč).Viděl jsem i jednoho co měl najeto 1200000mil,ale to byl opravdu extrém.

Napsal: stř úno 13, 2008 17:14
od Eny45
No já bych si to nerysknul.
ty různý časy na sklech sou fakt divný, bych čekal nějakou bouračku...
1,8 v naftě ? Osobně nevím že by Rover takovej motor dělal.

Jestli tě to táhne k Roveru, tak bych hledal dál. A preferoval bych 2,0 TD to je motor od Roveru ... 500 tisíc km není problém, když se k němu slušně chová. Nebo 1,4 1,6 1,8 v benzínu...

Napsal: stř úno 13, 2008 20:11
od filo
Jojo... ze to je 1.8 XUD7 od PSA uz jsem taky zjistil. Popravde, to je celkem pozitivni zjisteni, bal jsme se aby to nebyl 1.8 od Fordu. :)

No ty okna na bocich jsou vpodstate vsechny 95, na jendom je 96 (sem se upsal). Celni a zadni jeou novejsi. Vymena predniho skla ale zase nemuzi byt nic neobvykleho a zadniho... no dejme tomu.

BTW, paty dvere nedrzi na plynovych vzperach. To auto vypada obouchane jako 12 let starej autak, se kterym se jezdilo, s tim nic nenadelam. Motor naskocil OK, nejel jsem s tim.

Uprimne, nejde mi az tolik o Rover, potrebuju druhyvetsi auto, bud pro pritelkyni takovy do kteryho se vejde kocarek, nebo pro me neco, do ceho se vejdu ja a bude se mi nejak rozumne libit a ji predam svoje kam se kocarek urcite vejde. Protoze stavime, melo by to byt pokud mozno levny a nemelo by to byt neco ve stylu stribrna oktavka, jakykoliv Golf a podobne a pak by to taky nemel byt uplny vrak. Ten Rover se mi celkem libi, ale libi se mi auta jako Citroen Xantia, Citroen XM, mozna i ZX, optimalne v kombi. Prote neco co nepotkam na 10km dvacetkrat, rozumne to pojede a optimalne to bude ropa, pac jedim hodne.

Jam moc tahle 418 muze hnit a jak to je s dilama (podvozek, plechy?) ten motor by vzhledem k tomu, ze to je PSA mel byt celkem v klidu.

Honza

Napsal: čtv úno 21, 2008 11:38
od filo
Nemate jeste nekdo postrehy k tomuhle Toureru stran autajako takovyho? Mechanicky, podvozek, nac si dat pozor a tak? Ten motor uz je mi jasnej a pripada mi celkem OK.

Jaky se daji prepdokladat servisni naklady na uvedeni do rozumnyho stavu? Vidim to na necojako:

- rozovody, klinak, vymena oleje a brzdovky (tady si cenu dovedu rpedstavit)
- brzdy (desticky a kotouce....) cena nevim
- tlumice?
- nejaky cepy ramena, silentbloky a janevim co... cenu a potencialni zrady netusim.
- elektrika? co muze zpusobovat nefunkcnost prednich el. okynek? Muze to byt jen pojistka, nebo spis pocitat s jinou zradou

Jakou vidite rozumnou cenu za tohle auto?

Dik

Honza

Napsal: čtv úno 21, 2008 12:21
od Tommi_82
ohledně výměny brzd a kotoučů, nechal jsem si měnit kotouče i destičky ale jen na zadní nápravě cena za 1 kotouč 1000,- a destičky dohromady 700,-. Na přední nápravu jsou dražší, sada destiček stojí tuším kolem 1200,- kotouče nevim(Mám Rover 200 tak záleží jestli je to na R400 stejný). Jasný že záleží na výrobci atd atd. Jinak když si chci udělat představu o ceně opravy tak se dívám na http://www.elitecat.cz nemusíš se registrovat klikneš na českou vlajku a vstoupíš. Nebo si klikni tady na partnerskou ikonu ATS servis, nebo si napiš Welince do Unipartu o cenu originálních. Já preferuju Elit, protože maj kamennej obchod 100 metrů od mojí kanceláře.

Napsal: čtv úno 21, 2008 13:27
od assa
No,mně vyšel prvotní sevis(všechny náplně,svíčky,rozvody,filtry,spojka,destičky) na cca 12000kč.K ceně auta-tak jak si ho popsal tak max 30000kč po velmi důkladné prohlídce.