Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Neměl jste někdo oddělanou palubku? Zajímá mne, jak to pod ní vypadá, jestli se lze jednoduše dostat na motorovou přepážku, nebo je to potažené ještě tkaninou? A kolik moc "haraburdí" bych musel odstrojit, než bych se k ní dostal? Kdyby měl někdo fotku, nezlobil bych se
. Oddělání samotné palubky by podle Rave neměl být zase tak velký problém, ale zvažuji, jestli tu přepážku odhlučnit z motoru, nebo z interiéru. Zatím jsem rozhodnut pro motorovou variantu...
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
pripojuji se o zadost. treba nekdo jste neco podobneho provadel 
Fujitsu:
je v aute velky hluk ?
Fujitsu:
je v aute velky hluk ?
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Přesně tak, do 2500 ot. to jde, ale potom už mám o komfortním svezení trošku jiné představy
.
Asi to udělám z motoru, bude to menší zlo, zase tak moc se toho nebude muset oddělávat a bude tam k tomu i lepší přístup. Z interiéru dám případně dodatečně podběhy a část podlahy od pedálů dolů.
Asi to udělám z motoru, bude to menší zlo, zase tak moc se toho nebude muset oddělávat a bude tam k tomu i lepší přístup. Z interiéru dám případně dodatečně podběhy a část podlahy od pedálů dolů.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
me se hluk zvysil tim jak jsem menil zadni dil vyfuku (tlumic) a stredni cast vyfuku (pred tlumicem).
Navic zadni dil vyfuku (tlumic) uz nema tu originalni koncovku na nem, ktera byla na origos tlumici.
od te doby je celkovy provoz auta mnooohem hlucnejsi
pravdepodobne takovy komfort z jizdy jiz nikdy toto auto mit nebude.
Kdyz jsem si koupil rovera tak pri jizde 120km/h v aute bylo ticho jako kdyz jedes 50-60km/h do 2500ot/min
Skoda no proste nevim jak to taky odtlumit
Navic zadni dil vyfuku (tlumic) uz nema tu originalni koncovku na nem, ktera byla na origos tlumici.
od te doby je celkovy provoz auta mnooohem hlucnejsi
Kdyz jsem si koupil rovera tak pri jizde 120km/h v aute bylo ticho jako kdyz jedes 50-60km/h do 2500ot/min
Skoda no proste nevim jak to taky odtlumit
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2292
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Na tlumení lze koupit pěnu, kterým se "zateplují" trubky topení, ale ne ty rozřízlé roury ale v metráži, návin 1 m široký, různé šířky, s i bez alufolie.
Nutno je kupovat ale kvalitu b2, bod skápnutí 800 C, tj. podméněně hořlavé až nehořlavé. nesmíte si vylepit auto něčím hořlavým. to prodávají taky, je to o asi 12 kč na metr levnější....lepí se do běžným patlavým lepidlem, dobře se to stříhá (přesně), tvaruje, tlumí to. Používá se to u veteránů, často na střechu a do dveří ap.
Zejména proto, že se staré auto nevytopí, pořád jsou okolo studené plechy
....a taky to tlumí.
Nevím zda ta námaha stojí za to. To se dělá při totál generálce po laku před nastrojením. Mnohem větší hluk ale jde o výfuku tunelem a okny. My, co jezdíme 7 měs. v roce s otevřeným střešním oknem, to neřešíme
Nutno je kupovat ale kvalitu b2, bod skápnutí 800 C, tj. podméněně hořlavé až nehořlavé. nesmíte si vylepit auto něčím hořlavým. to prodávají taky, je to o asi 12 kč na metr levnější....lepí se do běžným patlavým lepidlem, dobře se to stříhá (přesně), tvaruje, tlumí to. Používá se to u veteránů, často na střechu a do dveří ap.
Zejména proto, že se staré auto nevytopí, pořád jsou okolo studené plechy
Nevím zda ta námaha stojí za to. To se dělá při totál generálce po laku před nastrojením. Mnohem větší hluk ale jde o výfuku tunelem a okny. My, co jezdíme 7 měs. v roce s otevřeným střešním oknem, to neřešíme
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Ano, v tomto směru existuje nepřeberné množství materiálů a typů....od obyčejných slabých ALU folií pro zateplení, přez antivibrační pásy (pěny), tlumící materiály atd. V různých šířkách, tloušťkách, hmotnostech, ale i cenových relací. Tuto problematiku ale rozebírat nechci...každý doporučuje něco jiného a ne všechno je vhodné na jakékoli použítí...to ať si každý rozhodne sám.
Námaha stojí určitě za to, když se to udělá pořádně a na správných místech, autohifisti ti řeknou své. Ve správně vytlumených dveřích nikde nic nevrže, neskřípe a hlavně má reproduktor uzavřenou ozvučnici. Vytlumit celé auto chce ale hodně času, odvahy i peněz. Já bych se pustil jenom do těch kritických částí.
Jenom pro srovnání, na srazu na Andrláku jsme se bavili o výborně odhlučněné R75 oproti třeba R400. No a když se člověk podívá, že ty auta mají stejné motory (v případě K-series), a podívá se na ten stísněný interiér v R75, kde je všude nacpaná tlumící vata a ostatní materiály, je celkem jasné, že tlumení význam má, pravdou je, že ne každý to ocení.
Námaha stojí určitě za to, když se to udělá pořádně a na správných místech, autohifisti ti řeknou své. Ve správně vytlumených dveřích nikde nic nevrže, neskřípe a hlavně má reproduktor uzavřenou ozvučnici. Vytlumit celé auto chce ale hodně času, odvahy i peněz. Já bych se pustil jenom do těch kritických částí.
Jenom pro srovnání, na srazu na Andrláku jsme se bavili o výborně odhlučněné R75 oproti třeba R400. No a když se člověk podívá, že ty auta mají stejné motory (v případě K-series), a podívá se na ten stísněný interiér v R75, kde je všude nacpaná tlumící vata a ostatní materiály, je celkem jasné, že tlumení význam má, pravdou je, že ne každý to ocení.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Tak jsem jel zas další R400 která měla novej střed a koncovej vejfuk, dokonce s originál chrom koncovkou. No ale co mě zarazilo byla hlučnost. Jak tu Sector psal že se mu hlučnost také zvedla. Tak mě to došlo. No a řešení podle mě je právě v té novosti vejfuku. On až se trochu zanese, a stěny pokreje ten sajrajt mazlavej, tak to dle mě začne tlumit. A stratí to postupně hlučnost. Jinak od vejfuku de hlučnost podlahou nahoru. takže bych prvně projel uchycení, a pak možná přemejšlel, jestli nenacpad něco nad vejfuk ? ale zas je problém s teplotou.
Co se týče hlučnosti motoru, jak sme to Fuji poměřovali. nemáš náhodou taky novej vejfuk ? (já mám jen koncovej díl ted druhej rok)
No jinak pro snížení hlučnosti motoru bych začal už v motoru. pokud se nepletu tak v zavěšení má gumy (ted mě vypadnul název) a ty můžou bejt spuchřelé, stejně jako v závěsech kol. No a potom bych zkusil odhlučnění řešit nějakou vrstvou izolace z motoru. A teprve potom bych se pustil do palubky. (protože to bude ukrutná práce, a dle mě ani za půlku palubky se nedostaneš. Takže i zbytečná práce.
Co se týče 75ky, je stísněná
ale to právě působí příjemně. dělá to určitě to přední sklo, ale s tím je vejš i palubovka a přístrojovka. Do sedadel člověk víc zapadne, a dveře sou v levo rosšířené o ovládání oken. Boční okna sou dost možná taky menší. Takže to dělá ten dojem.
Co se týče hlučnosti motoru, jak sme to Fuji poměřovali. nemáš náhodou taky novej vejfuk ? (já mám jen koncovej díl ted druhej rok)
No jinak pro snížení hlučnosti motoru bych začal už v motoru. pokud se nepletu tak v zavěšení má gumy (ted mě vypadnul název) a ty můžou bejt spuchřelé, stejně jako v závěsech kol. No a potom bych zkusil odhlučnění řešit nějakou vrstvou izolace z motoru. A teprve potom bych se pustil do palubky. (protože to bude ukrutná práce, a dle mě ani za půlku palubky se nedostaneš. Takže i zbytečná práce.
Co se týče 75ky, je stísněná
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Eny: Výfuk mám novej, ale jenom koncový tlumič, v létě to bude rok. Byl ten rozdíl v hlučnosti velkej? Myslím jak jsi teď jel tou 400kou...
Asi jsi myslel silnetbloky, ty mají v první řadě tlumit vibrace, a ty se mi zdají v normálu. Mě rozčiluje ten motor, když se vytočí nad 3000, typicky jakejkoli kopec nebo prudší zrychlování.
To je právě ono, že nevím co pod tou palubkou je, když už ji oddělám, určitě tam bude spousta kabelů, topení, průduchy...takže odděláním holé palubky bych si stejně moc nepomohl. Zatím jsem rozhodnut v nejbližší době odmontovat tech pár šroubků co drží ECU na přepážce, a další drobnosti, vyhodit ten rádoby odhlučňovací koberec, a příčku polepit odhlučňovacím materiálem. V druhé fázi zevnitř odklopit koberec a jít od spodu kolem podběhů co nejvejš kam se dostanu. Pak taky budu muset oddělat tu napůl od kuny sežranou vatu, co je na spodní části kapoty a dát tam něco jiného, účinějšího. Taky jsem někde četl, že hodně pomůže instalace dolního krytu pod motor, nejlépe taky polepého tím matrošem. My tam ovšem skoro žádnej nemáme
.
Jo Maxi, to vypadá jako tepelná a protihluková izolace.
Asi jsi myslel silnetbloky, ty mají v první řadě tlumit vibrace, a ty se mi zdají v normálu. Mě rozčiluje ten motor, když se vytočí nad 3000, typicky jakejkoli kopec nebo prudší zrychlování.
To je právě ono, že nevím co pod tou palubkou je, když už ji oddělám, určitě tam bude spousta kabelů, topení, průduchy...takže odděláním holé palubky bych si stejně moc nepomohl. Zatím jsem rozhodnut v nejbližší době odmontovat tech pár šroubků co drží ECU na přepážce, a další drobnosti, vyhodit ten rádoby odhlučňovací koberec, a příčku polepit odhlučňovacím materiálem. V druhé fázi zevnitř odklopit koberec a jít od spodu kolem podběhů co nejvejš kam se dostanu. Pak taky budu muset oddělat tu napůl od kuny sežranou vatu, co je na spodní části kapoty a dát tam něco jiného, účinějšího. Taky jsem někde četl, že hodně pomůže instalace dolního krytu pod motor, nejlépe taky polepého tím matrošem. My tam ovšem skoro žádnej nemáme
Jo Maxi, to vypadá jako tepelná a protihluková izolace.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
Tommi_82
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Potvrzuju maxi, o víkendu jsem byl pod autem a tyhle hliníkoplechový nesmysly jsem znova přidělával, protože mi to uprostřed na dvou a nad koncovým tlumičem taky na dvou šroubcích urezlo. Drželo to vždy jen na zbývajících dvou šroubcích a místo aby to tlumilo, tak mi oba drnčely. A o tenhle typ tunningu já teda nestojím.
(ještě je tam třetí a čtvrtejvepředu a ty byly v pohodě, každopádně délkově jsou tyhle teploazvuko izolační výtvory u 75 zhruba tak na 80-90% celkové délky výfukovýho potrubí, což je slušný). Tomu autu na obrázku tam tedy u koncovejch podle mě chyběj. Já ho tam mám a na druhé straně od výfuku mám místo výfuku chladič paliva. Tam sjem si žádnýho přizpůsobení pro úchyt těch plechů nevšiml, ale možná je na nich chycenej právě ten chladič paliva.
Fuji, nevím jestli dneska na to budu mít čas, ale jdu do toho, kdyžtak to zaurguj a změřím to.
(ještě je tam třetí a čtvrtejvepředu a ty byly v pohodě, každopádně délkově jsou tyhle teploazvuko izolační výtvory u 75 zhruba tak na 80-90% celkové délky výfukovýho potrubí, což je slušný). Tomu autu na obrázku tam tedy u koncovejch podle mě chyběj. Já ho tam mám a na druhé straně od výfuku mám místo výfuku chladič paliva. Tam sjem si žádnýho přizpůsobení pro úchyt těch plechů nevšiml, ale možná je na nich chycenej právě ten chladič paliva.
Fuji, nevím jestli dneska na to budu mít čas, ale jdu do toho, kdyžtak to zaurguj a změřím to.
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Já na 45ce tam ten hliníkovej plech kolem vejfuku mám. ale je tuším jen nad středním dílem.
Co jsem ale slyšel tak 75ka má místama až 10cm hlukové izolace v podlaze
A třeba přední sloupky sou tou izolací vobecpaný.
Napadla mě jedna možnost. Kup za nějakou stovku dva metry izolace, narvy je násilím za motor, enbo i pod motor a zkus to na dvorku jestli to něčemu pomůže. Pokuid bude nějakej rozdíl, tak bych teprve zvažoval, jak to tak kloudně a pěkně přidělat.
PS: já teď budu izolací oblepovat koupací vanu zespod, aby mě v ní tak rychle nestydla voda.
Koupím nějakej Orsil 10cm tlustej a nacpu to tam... prostě tuning vany 
Co jsem ale slyšel tak 75ka má místama až 10cm hlukové izolace v podlaze
Napadla mě jedna možnost. Kup za nějakou stovku dva metry izolace, narvy je násilím za motor, enbo i pod motor a zkus to na dvorku jestli to něčemu pomůže. Pokuid bude nějakej rozdíl, tak bych teprve zvažoval, jak to tak kloudně a pěkně přidělat.
PS: já teď budu izolací oblepovat koupací vanu zespod, aby mě v ní tak rychle nestydla voda.
-
stepan.korba
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon bře 30, 2009 21:40
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Eny - nebo si kup plastovou vanu 
Rover 416Si 1.6, http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=358
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Jo, vona bude nová plastová, ale eště jí vytuním 
Možná zbytečnej strach, ale teď ta stará litinová, to abych se koupal v neoprenu. Hned je studená.
Možná zbytečnej strach, ale teď ta stará litinová, to abych se koupal v neoprenu. Hned je studená.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
To právě není tak jednoduché, Eny...vzít nějakou vatu a narvat ji tam. Na to musí být speciální materiál, vata o váze nula nula nic toho hlukově moc neutlumí ani při tloušťce 5cm. Tepelná izolace je zase trošku něco něco jiného. Já už mám nějaký ten matroš doma, a když jsem viděl, že ten ani ne metr čtvereční 3mm tlustého matroše váží přez 3kg, tak pak mi došlo o čem to vlastně je... Zítra to zkusím odstrojit a vyčistit, ve čtvrtek to snad stihnu nalepit.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
stepan.korba
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon bře 30, 2009 21:40
Re: Jak to vypadá pod palubkou aneb kudy na odhlučenění motoru
Doma u rodičů máme normála studenou vanu.. plechovou nebo z čeho to je.. ted ve svym bytě mám plastovou a to je krása... je teploučká... uplná pohádka, ale to patří asi jinam 
Rover 416Si 1.6, http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=358





