Stránka 1 z 1
Po 3min chcípne motor. OPRAVENO!!
Napsal: pát říj 31, 2008 20:42
od berryj
Mám problém s 416si K motor. Studený motor nastartuje na první otočení klíčkem, běží pravidelně tak 2 minuty, pak začne lehce vynechávat až po další minutě úplně zhasne. Po zhasnutí jde opět na první škrtnutí nastartovat, ale už vydrží běžet jen pár sekund. Čerpadlo dává tlak, indučka se zdá po proměření OK, kabely, svíčky OK. Nepotkali jste se s něčím podobným? Dík za nápady.
Re: Po 3min chcípne motor.
Napsal: pát říj 31, 2008 21:29
od Vilém
Jak víš, že čerpadlo dává? Je možný, že bude ucpanej filtr, ale nevim..

Re: Po 3min chcípne motor.
Napsal: sob lis 01, 2008 16:43
od Fujitsu
Co rozdělovač? Dělalo mi to něco podobného, ikdyž ne v takové míře.... dojel jsem s tím 200km dom a tam to definitivně chcíplo...
Re: Po 3min chcípne motor.
Napsal: sob lis 01, 2008 18:26
od berryj
Rozdělovač se zdá taky v pořádku, zkoušel jsem všechna čidla i relé a stále nic. Asi auto skončí v kovošrotu.
Re: Po 3min chcípne motor.
Napsal: sob lis 01, 2008 19:29
od Vilém
Re: Po 3min chcípne motor.
Napsal: ned lis 02, 2008 12:24
od Trunda
Hmmm, napadlo mne, jestli nemuze byt neco spatne s necim, co ridi funci sytice - jestli treba neni problem se servem ....
Re: Po 3min chcípne motor.
Napsal: ned lis 02, 2008 21:36
od berryj
Zdar, dík za nápady, ale sytič asi funguje bezva, protože studený motor po nastartování krásně běží ve zvýšených otáčkách (pravidelně bez škubání a kolísání) po mírném ohřátí otáčky klesnou na volnoběh (kolem 900 ot/min stále pravidelně) tak ještě chvilku běží, ale pak zakucká a konec. Jak jsem už psal, po nastartování studeného motoru jde úplně perfekt, reaguje na mírné přišlápnutí plynu, vše OK. ohřátý už nejde za plynem, jen pravidelně na volnoběh, což trvá tak minutu dvě než zhasne. Jde hned nastartovat, ale tak na 10 sec. Co jsem kontroloval: rele, tlak paliva, palivový filtr, rozdělovač, kabely (výměna), svíčky , čidla teplot studená i po zahřátí (odpovídají tabulkovým hodnotám), snímač polohy škrtící klapky i polohy klikovky, kabely od čidel k řídící jednotce, proměřil jsem indučku + přítomnost proudu na primár. Takže, co mě ještě napadá: porucha MAP sensoru, řídící jednotka v háji, nebo indučka (i když vymontovaná má tabulkové hodnoty)
Až na to příjdu, tak dám vědět.
Re: Po 3min chcípne motor.
Napsal: ned lis 02, 2008 21:46
od Fujitsu
Zkus ten MAP vyčistit, je dost citlivej na jakejkoli bordel, teď si vzpomínám, že jsem ho měl taky špinavej a auto se drželo jen na volnoběh a po prošlápnutí se to zadusilo, po ohřátí to už ani nechytlo. Po vyčištění senzoru to cukalo jen občas ale dalo se s tím jet ale zhoršovalo se to, nakonec to byl palec na rozdělovači.
Re: Po 3min chcípne motor. OPRAVENO!!
Napsal: pát pro 12, 2008 0:17
od berryj
Tak nakonec šel ROVER do servisu a byl tam 4 týdny. Čekal jsem, že bude porucha v čidlech nebo ŘJ, ale po připojení na diagnostiku bylo vše OK. Závada byla tak trochu záludná. Odcházelo palivový čerpadlo. Bohužel takovým způsobem, že po zapnutí postupně ztrácelo tlak i když se pořád točilo dál. Stačilo aby bylo chvíli v klidu a zase tlakovalo jak nový, proto jsem na to nepřišel. Když jsem měřil jak tlakuje, tak jsem zapnul zapalování na pár sekund, viděl že dobrý a dál tímto směrem nepátral. Naštěstí když bylo auto v servisu tak šlo čerpadlo konečně do kopru.
V Jeseníku jsem koupil náhradní a musím pochválit, cena dost dobrá, jiný vrakoviště za něj chtělo jak za nový. Volal jsem tam před obědem a do odpoledne ho vymontovali z auta.
Po páté jsem ho vyzvedl a jako bonus jsem si užil skvělý drifty s BMW v zasněžených serpentínách přes Červenohorské sedlo.
Přes 2 týdny pak trvalo než servis to čerpadlo vyměnil v nádrži, což mě docela sralo, ale co se dá dělat.