Stránka 1 z 2

Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: pon srp 11, 2008 10:05
od Black_Arrow_CZE
Dobrý den. Jelikož jsem byl v minulosti majitelem Roveru 416 1,6 Si a můj bratr má Rover 45 1,6 hatch, tak se chci vrátit taky zpět ke značce rover. Můj výběr je jasný, R45. V minulosti jsem všechny auta měl v benzínu, takže tak nějak vím, co od benzínu čekat, na co se dívat, popřípadě, co se opravuje kazí a podobně. Nyní jsem ale oběvil velmi krásný Rover 45 v naftě (viz. http://otomoto.cz/rover-45-2-0-td-C5978119.html). Ale nevím, co od vozu, potažmo nafty čekat. Vím jen to, že tyto motory míň žerou, víc jezdí , jsou hlučnější a náročnější na servis. Proto se chci zeptat, jak jsou na tom tyto motory, které jsou v ROVERU? Co mám od nich čekat? Na co se mám při výberu zaměřit a jaké nejčastější potíže/opravy a ceny oprav mě můžou čekat.. děkuji za odpověďi.

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: pon srp 11, 2008 10:58
od Eny45
Pěknej :) těsně před faceliftem v roce 2004. To bych natom byl podobně, a i tu naftu zvažoval... Ale budeš to mít časem draší, než tu 1,6i. To asi víš...
Jinak je to dobrej motor, pokud vím je klasicky draší na udržbu, například dva rozvodové řemeny... atd. Častější výměna oleje... No a pokud je v pořádku, a vše se správně mení, bude na 200 000 jako novej :)

Akorád osobně něvřím těmle autům co maj najeto kolem 100 tisíc. Je to taková ta hodnota, na kterou se to klasicky stáčí. Zas je ale pravda, že to je hodnota na které třeba němci prodávaj auto a kupujou nové...

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: pon srp 11, 2008 17:51
od Stanik
Zdravím, měl jsem taky 45 v naftě (teď 75). Pokud můžu svoje zkušenosti - motor super, oproti předchůdcům 620,420,220 zvednutý krouťák, takže zátah paráda, pružnost taky. Jinak obvyklá údržba - filtry, oleje ... Rozvody jsem měnil a žádná velká "darda" to proti benzínu není. K nedostatkům - je to proti benzínu hlučnější, když odejde váha vzduchu, tak to jede jak Š120, v zimě počítat s tím, že to začne pořádně topit až tak po 6 - 7km (pomalu se to zahřívá). Pokud jezdíš krátké trasy, vůbec bych neuvažoval - motor trpí. Před 45 jsem měl 620 v naftě. S tou jsem najezdil 70tis, se 45 asi 35tis a žádný vážnější problém. Ještě jedna typická závada, která byla jak na 620, tak na 45 - prosakování oleje přes gufero klikového hřídele. Nové těsnění záležitost cca 300Kč, ale dostat se tam - práce v servisu na celý den. Měnil jsem to s rozvodama při jednom - pak tam byl příplatek jen ty 300.

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: pon srp 11, 2008 17:55
od Black_Arrow_CZE
To je fajn. Jinak, jaký servis je ideální u nafty? U benzinu dělám při koupi toto: výměna rozvodů, olej,filtry,svíčky, kontrola brzd. Kolik stojí případné opravy u roveráckého dieselu, když vyplivne pumpa, nebo turbo? Kolik stojí výměna rozvodů u těchto motorů? Jinak, ještě uvažuji si rovera dovést z DE, znám tyto stránky: mobile.de nebo autoscout24.de .. Znáte ještě nějaké jiné? jaké máte zkušenosti z nakupováním aut z německa? Docela mě zarazila cena tohoto krasavce:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

proč je tak nízká?

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: úte srp 12, 2008 12:29
od max80
.

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: stř srp 13, 2008 0:00
od Stanik
Mýtus - opravy Rovera = strašná palba. Není pravdou. Pokud jsi měl běžné evropské auto - ceny srovnatelné. Samozřejmě turbo nebo čerpadlo, to je vždycky finanční bomba u každého dieselu. Tyhle díly nejsou žádná exotika - čerpadlo je myslím BOSCH, turbo nevím. Čerpadlo se dá koupit jako repas za cca 1/2 ceny nového, turbo se dá běžně opravit za běžné ceny. Pokud mám ale informace, tak zrovna tyhle díly na těhle motorech zas tak často neodcházeji. Ještě k těm cenám - jediná větší věc, kterou jsem dělal byly rozvody. Výměna myslím okolo 6000 celkem - práce+mat, ale bylo to někdy před 2,5lety, nevím jak se materiál pohybuje teď.

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: pát bře 06, 2009 23:25
od rOMAN007
Ahoj
vyuziji tohle stare tema at nedelam zbytecne nove.
Nema nekdo zkusenost ja velky je rozdil mezi rover 400 a 45 v nafte? Mam 400sdi cca 2 roky a jsem spokojeny ale ted se vracim do cr a rad zase poridil ale nevim jestli se vyplati kupovat drazsi 45 . Co ma lepsi 45 o proti 400 nebo nekdo nejaky seznam kde je co vsechno se inomovalo? Rover 400 stoji cca o 30t mene nez 45 tak by me to zajmalo.

dekuji
Roman

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: sob bře 07, 2009 9:39
od max80
.

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: sob bře 07, 2009 9:50
od rOMAN007
Diky to jsem si tak nak myslel takze kdyz sezenu nejakou peknou 98-99 ctyrstovku tak na tom budu stejne :) co se vlastnosti tyka, mozna 45 ma lepsi sedacky ne?

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: sob bře 07, 2009 10:46
od max80
.

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: sob bře 07, 2009 14:57
od Fujitsu
Tohle jsou prkotiny, největší rozdíl je podle mě v bezpečnosti, 45ka má výztuhu v předním nárazníku, má 4x Airbag a všechny 45ky mají předepínače pásů. Dále má 45ka navíc vyhřívání sedaček (podle výbavy), digi tachometr a možná má lepší odhlučnění...pak už asi jenom to, co jste zmínili. Barvy a vzhled je subjektivní pocit, každému se líbí něco jiného.

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: ned bře 08, 2009 15:52
od Urael
45ka diesel ma (mimo estetickych a bezp. uprav) vyssi kroutak jak tu bylo uz psano, motor beha trochu sviznejs nez u 400...

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: ned bře 08, 2009 18:47
od roverix
Kašli na hondy. Kup Rover. A to je 75

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: ned bře 08, 2009 18:57
od Tommi_82
Kdyby měl koupit opravdovej Rover tak musí koupit veterána, poslední čistokrevnej Rover byla možná tak P6ka. :-D

Obrázek

Re: Koupě R45 v dieselu, tipy/rady.

Napsal: ned bře 08, 2009 18:58
od Roman620ti
roverix píše:Kašli na hondy. Kup Rover. A to je 75
To by musel koupit hodně starej ročník, aby měl pravého Rovera. Takhle mu radíš koupit BMW :lol: