Stránka 1 z 2
Tlak paliva
Napsal: ned srp 03, 2008 0:54
od Vilém
Mam problém když mi Rover 414 stojí dva dny, tak mi čerpadlo nenatlačí benzín. Zkoušim to několikrát za sebou a nic. Prostě zmizí tlak paliva a čerpadlo nevím proč není schopný natlačit. Pomáhám si tím, že sundám vratku z lišty a fouknu do nádrže, pak to chytí. Potom můžu jezdit až do aleluja. V čem by mohl být problém? Čerpadlo asi ne, protožeauto jinak jezdí. Co tam drží tlak paliva?
Re: Tlak paliva
Napsal: pon srp 04, 2008 9:03
od Hombre
To čerpadlo by po zapnutí klíčku mělo zabzučet a vypnout, jakmile se dosáhne toho tlaku. A na té trubce co je na krmení vstřikovačů nebo někde je přetlak. ventil, který to kdyžtak upustí do zpátečky. Takže jestli to zabzučí a vypne, typuju to na ucpanej filtr, protože čerpadlo vyvine tlak mezi sebou a filtrem a ke vstřikovačům už se za tu vteřinu tlak nedostane, až za jízdy, když čerpadlo běží.
Re: Tlak paliva
Napsal: pon srp 04, 2008 20:51
od Vilém
Dík za radu, ale filtr mám novej a čerpadlo jak popisuješ vypíná, ale není to nejspíš daný tlakem, ale časovým relé. Když se odpojí výtlak do filtru, tak se to chová stejně. Nejspíš bude vadný ten ventil, ale kup něco, když nemáš jistotu, že to tím opravdu je.
Re: Tlak paliva
Napsal: pon srp 04, 2008 20:58
od Zakar
A kolik to má tlak ? Měřil jsi to ? Pokud je to pod 3 tak je to špatně.
Re: Tlak paliva
Napsal: pon srp 04, 2008 22:44
od Vilém
Neměřil, nemám čím.
Re: Tlak paliva
Napsal: úte srp 05, 2008 6:08
od Hombre
Taky by to mohl být podtlak v nádrži. Když otevřeš víčko nádrže, je slyšet, jak to nasaje vzduch?
Re: Tlak paliva
Napsal: úte srp 05, 2008 6:20
od Fujitsu
Když jsme měli oddělanou nádrž tak jsme potom měli podobný problém, že čerpadlo nebylo schopné natáhnout benzín, ikdyž bylo zalité celé benzínem. Je to jakási spojená nádoba, která v sobě má pořád určité množství paliva - kvůli náklonům v zatáčkách a kopcích. Pokud tam ten benzín není, tak není jednoduché ho tam dostat, my jsme to myslím dělali přez to zpáteční vedení, prostě jsme ho tam natlačili stříkačkou...takže bych možná zkusil místo vzduchu tam natlačit palivo. Nevyjel jsi náhodou nádrž do sucha? Jinak mírný podtlak v nádrži je normální, taky mi to nasaje vzduch když odšroubuju víčko.
Re: Tlak paliva
Napsal: úte srp 05, 2008 19:56
od Vilém
Kddyž odšroubuju víčko, tak to na mě syčí řeklbych nenormálně. Nádrž jsem nevyjel, ten problém mám pokaždý, když auto dýl stojí, stačí den. Jinak jezdí normálně.
Re: Tlak paliva
Napsal: čtv srp 07, 2008 10:46
od Pfizer
Taky mi to docela dost syčí, když odšroubovávám víčko. Beru většinou plnou a beru až zas svítí kontrolka a při odšroubovávní víčka mi přijde, že se to snad vůbec neodvzdušňuje. Ale mělo by, ne?
Re: Tlak paliva
Napsal: ned srp 10, 2008 20:34
od Fujitsu
Táááákže, mám čerstvou zkušenost ze včerejšího rána, měli jsme jet na výlet, ráno otáčím klíčkem v zapalovaní, motor škytne ale nenaskočí, otáčím podruhé, potřetí, ..... motor stále točí, ale už bez jakékoli snahy o nastartování. Po chvíli jsem si vzpoměl na příhodu z výměny nádrže, do toho mi docvaklo, že mi už párkrát problikla kontrolka fuelu... poslouchám tedy čerpadlo, běží uplně volně a bez zátěže - tiše. Volám tedy kamrádovi co mi to dával dohromady a ptám se ho na hadici zpětného vedení, a kde ji v rychlosti a bez stresu najdu

Hledání nebylo těžké, vzal jsem tedy stříkačku a 3 decky benzínu a zarčal ho tam opatrně vtlačovat, po chvíli jsem to musel "zafouknout" a pak jsem mohl pokračovat... Nakonec jsem to všechno dal zpátky, otočil klíčkem a poslouchal, jaký dělá čerpadlo zvuk... už normální... startuji, a rourka chytá!!

Následně peláším opatrným tempem k pumpě, mezitím jak na potvoru ve městě zácpa a já 10min trčel na kruháči, naštěstí úspěšně. Natankoval jsem 46 l, takže tam ještě muselo 9 l být... sám to moc dobře nechápu, jednou jsem dokonce natankoval 50 l a podobné příznaky jsem nepoznal.
Poučení pro příště je jasné... tankovat dřív - už když se rafika dotkne nuly, nečekat na kontrolku, áááááááááá nebo, vozit sebou trochu benzínu a injekční stříkačku...

ono možná by v praxi stačilo jen to profouknutí, jak psal Vilém, ta hadice je dlouhá min 3m, takže by to mělo stačit palivo co už v ní je na doplnění vyrovnávací nádoby v čerpadle. Možná příčina je i taková, že auto jeden den stálo - nejelo se s ním, a čerpadlo pak nebylo za tu vteřinu schopné natáhnout benzín. Když už to chytne, tak je to lepší, protože čerpadlo už běží pořád a má víc příležitostí i času nasát i poslední zbytky benzínu v nádrži. Takže Viléme, pokud jezdíš rád na hranici rezervy, dost možná bych tvůj problém přisuzoval tomuto.
Re: Tlak paliva
Napsal: ned srp 10, 2008 22:05
od Vilém
Jde o to, že dřív to nedělalo a teď je jedno, jestli tam mám 5, 10 nebo 15 litrů benzínu.
Re: Tlak paliva
Napsal: pon srp 11, 2008 5:58
od Fujitsu
Pakliže ti to dřív nedělalo, asi už nebudeme mít pumpy v nejlepším stavu a přez tu noc (den) ten tlak prostě ztratí. Pokud to tedy nastartuješ, můžeš jezdit až téměř do sucha v nádrži? Nebo to začne zlobit i za jízdy, když už máš třeba v nádrži jenom 5l?
Re: Tlak paliva
Napsal: úte srp 12, 2008 8:45
od Vilém
Fujitsu píše:Pakliže ti to dřív nedělalo, asi už nebudeme mít pumpy v nejlepším stavu a přez tu noc (den) ten tlak prostě ztratí. Pokud to tedy nastartuješ, můžeš jezdit až téměř do sucha v nádrži? Nebo to začne zlobit i za jízdy, když už máš třeba v nádrži jenom 5l?
Za jízdy nikdy, benzínu můžu mít málo na doraz a jede pořád. Jen když stojí delší dobu, tak nenatlačí, musím 4krát klíčkem a pak ano. Bude to v něčem, co drží tlak.
Re: Tlak paliva
Napsal: úte srp 12, 2008 9:06
od Fujitsu
A co myslíš, že tam drží ten tlak? Tam je jenom čerpadlo připojené ke vstřikům, nic složitého. Buď je problém v tom, že celé vedení už není ideálně těsné, ale to by jsi poznal. A nebo je problém v pumpě, k čemuž se přikláním, ze které vyteče její vnitřní obsah a ona potom není schopna sama benzín natáhnout. Měl jsi někdy v nádrži víc jak půlku? Osobně si myslím, že pokud tam budeš mít víc jak 20l tak ti to neudělá, protože bude vnitřní nádoba čerpadla celá ponořená a benzín nebude mít kam utéct.
Re: Tlak paliva
Napsal: úte srp 12, 2008 9:22
od Hombre
A co ten přetlakový ventil, který udržuje tlak v v railu a odpouští palivo zpátečkou do nádrže? Měl by být na liště s vstřikama někde u vývodu zpět do nádrže. A jestli nedrží tlak tak by to mohlo být ono.