Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný balonek

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » pon dub 28, 2014 7:56

Hm tak zrejmě to bylo asi tím balonkem ,zřejmě byl vadný od té doby co jsem ho při rozebráni ulomil ,tu trubičku od balonku a nahrazení za hadičku tak je klid....

Mám ještě dotaz k turbu ,regulator u turba ten co se se stlacuje pomoci tahla. Může blbnout nebo, když je vadný tak je vadný a nefunguje vůbec, nebo funguje jak sem mu zachce ?....

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » pon dub 28, 2014 10:51

Tak jestli to bylo balonkem, tak to dobře tipnul Johny. Jen bych doporučoval si sehnat nový, čas od času je potřeba.
Regulátor plnicího tlaku turba - to je ten válec s táhlem, připojený hadičkou na dmychadlovou komoru turba, co otvírá při určitém tlaku klapku obtoku v turbínové komoře. Může buď špatně otvírat (až při vyšším tlaku než má) nebo vůbec neotvírat - často je na vině netěsnost na zpuchřelé hadičce, občas prasklá membrána ve válci. Taky by to mohla váznout páka klapky, vzhledem k její vůli to ale není moc pravděpodobné. Také může být chybně nastaveno táhlo (např. po výměně regulátoru). Teoreticky by mohla klapka i zůstávat viset v otevřené poloze, pružina ve válci je ale dosti silná, tak leda že by praskla, nebo to opravdu hodně zadrhávalo. Ještě by mohla být poškozená klapka nebo sedlo klapky. Typicky snad každé druhé turbo má prasklou turbínovou komoru - prasklina často probíhá právě přes sedlo klapky, ale většinou je jen vlasová.
Video s postupem nastavení táhla: http://www.youtube.com/watch?v=0YKNwm_r ... detailpage
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od J0hny » pon dub 28, 2014 18:44

Taky jde o to, proč se na to ptá? msm: chlat:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » pon dub 28, 2014 19:22

Tak ten muj rover slabo tahne, nekdy se az dusi...nekdy jede jako das

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od J0hny » pon dub 28, 2014 19:39

To může dělat i ucpanej katalyzátor nebo nějakej tlumič, nebo pořád nedostatek nafty....
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » čtv kvě 01, 2014 17:53

Tak jsem dnes pri volnu sundal vstriky a otestoval je na stolici a jsou ok.... uplně všechny jsou dobre ,zadna netece a tlak drzi

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od J0hny » čtv kvě 01, 2014 18:21

Co diagnostika, neni tam nějaká sporadická závada?
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » čtv kvě 01, 2014 19:38

Jak to slabě táhne? je to hodně velký skok proti normálu? Když to zrovna netáhne, není motor v nouzovém režimu (nesvítí kontrolka)? Svítí ta kontrolka před nastartováním a poté zhasne? Začíná to táhnout až při vyšších otáčkách než dříve?
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » čtv kvě 01, 2014 20:06

Ne v nouzovem rezimu to neni, tahne to od vyssich otacek, na diagnostice jsem jeste nebyl ani nevim kde do indysu nejdu tam jsou zlodeji, poradil mi lehman servis ve frydku Autoservis Car Prestiz, ,volal jsem tam , ale mam se domluvit na pristi tyden...

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » čtv kvě 01, 2014 21:08

Diagnostika by to mohla rozlousknout, pokud je ta možnost. Jinak bych ještě zkusil:
1. odpojit nádrž, k motoru dát PETku s naftou do ní hadičku sání, ale pozor i přepad od čerpadla a jet to projet (s předem zahřátým motorem).
2. Pokud by to i tak slabě táhlo, tak projít celou trasu sání od turba až k hlavě motoru, jestli to někudy nefouká.
3. Taky sundat sací potrubí z příruby na turbu a zkusit rukou, zda se hřídel lehce otáčí, nezadrhává a jakou má vůli (axiální i radiální).
4. No a ještě pak kouknout jak vypadají lopatky dmychadlového kola. Na turbínové kolo se dá kouknout až po demontáži kolena výfukového potrubí, což je trochu náročnější.
5. A odzkoušet, třeba vzduchovým kompresorem s regulací tlaku, jak se otvírá, respektive jestli spolehlivě zavírá regulátor plnicího tlaku.
Víc se na turbu bez demontáže asi zjišťovat nedá. EGR, jestli si dobře pamatuji, lze dle zjištění uvedeného dříve vyloučit.
U ostatního, jako vstřikovací čerpadlo či řídicí jednotka, se těžko závada prokazuje, pokud nejsou tyto díly k dispozici náhradní, zaručeně funkční, a prohozením se nedosáhne odstranění vady. Pak už leda ta diagnostika.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » sob kvě 03, 2014 20:31

Tak jsem odpojil palivovy filtr a hadicka, která se přivadi do čerpadla jsem ponoril do petky a hadicka ktera vede z prepadu jsem ponoril taky do petky. Petka byla od kofoly 330 ml plne nafty, cele jsem to zaizoloval aby mi to cestou nevyteklo...Kupodivu to chytlo na prvni sup ale po 2 km to zdechlo a v petce zbylo ani ne 2 cm nafty a zdechlo to..

Jak je mozne ze ta nafta uz tam nebyla :D.. Pak uz to nechtelo chytnout, se to asi zavzdusnilo

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » ned kvě 04, 2014 0:11

No zajímavé. Já když jsem nechtíc natankoval místo nafty benzín, tak jsem takto odpojil nádrž a jezdil chvíli, než jsem to z nádrže vyčerpal, na 1,5 l PETku. Ale bylo tam tak 1 l, 15 km jsem mohl najet a ještě tam něco zbylo. Tak to by v 0,33 l PETce při spotřebě řekněme 6 l/100 km a trase 2 km mělo zbýt ještě cca 0,21 l. Tedy teoreticky, se zahřátým motorem a tak, se studeným to asi může mít i dvojnásobnou spotřebu, obzvláště první kilometry. U nafty nevím, ale měřil jsem to kdysi ze zvědavosti na benzínovém motoru, který měl po zahřátí spotřebu i 6,1 l/100 km a za studena (cca 0°C) na trase zhruba 2,5 km to dělalo asi 20 l/100 km.
No nic, příště radši větší PETku.
Zavzdušnění by neměl být problém, jen je potřeba odvzdušnit filtr tím šroubem nahoře (k tomu je tam i ten balonek) a pak nechat chvíli běžet čerpadlo - zapnutý klíček, ale bez startování - v poloze II. Pozorovat naftu z přepadu - jak přestanou jít bublinky, zkusit nastartovat. Většinou se tak na 3 - 4 pokus podaří. Ale opatrně na akumulátor, nechat raději větší pauzy mezi jednotlivými pokusy. Pokud by se nedařilo, tak zkusit odvzdušnit potrubí ke vstřikovačům - mírně povolit převlečné matice na vstřikovačích a startovat, jak půjde nafta dotáhnout a pak znovu startovat.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » pon kvě 05, 2014 10:27

Hm tak jsem sundal vsechny hadicky u turba a zkontroloval je. Hadicka co vede od podtlakoveho regulatoru( pneumaticky) do sroubu, ktery vede do turba , byla ta hadicka trochu orosena od oleje a volna celkem no......Možna zde byla ta chyba, Chtěl jsem se zeptat Vás roveráku jaky vnitřní prumě hadičky mam original koupit co vede ve zminovanem popsanem odstavci.

Zkoušel jsem hybat rucne s tou tyckou co vede od regulatoru (tahlo) a jde teda hodne ztuha je to spravne nebo spatne ?

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od olson » pon kvě 05, 2014 10:47

Novou hadičku na turbu k regulátoru jsem koupil PETROTEC SAE 30R6 - hadice pro benzín, oleje a naftu s označením 005/011-bv010-01195 (opsáno z účtenky). Tedy měla by mít vnitřní průměr 5 mm a vnější 11 mm. Šla nasadit trochu ztuha. Nezapomenout nasadit zpět spony.
To táhlo regulátoru jde rukou povytáhnout hodně ztuha, ale je to tak dobře.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 14:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover45, 2.0IDT,rv 2005-Cuká motor za jízdy,smrštěný bal

Příspěvek od hapip » čtv kvě 08, 2014 7:43

Tak na konec na 99 procent to delali ty hadicky od turba, jedna co vede od regulatoru do turba, a druha co vede od turba do nějakeho senzoru, plus jsem pro jistou vymenil hadicky od nafty privod a odvod a je klid, rover lita jako das, turbo krasne tlaci..V brzke době bude chtit vyměnit ty hadicky zminovane co vedou od regulatoru a od turba, plus ten naustek kornout co vede od turba do te plechove trubky k interkoleru, Nevite kde bych takove hadicky a ten naustek mohl sehnat diky

Odpovědět