převodovka 414 vs 416

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2182
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od KDB » pon črc 15, 2013 8:49

Díky Trundo za zastání:-)
Ten rozdíl u 1.8 podpoří i dlouhý zdvih kliky.
1,4 s převody 1,6 trochu zleniví, ale nebál bych se toho.
U 1,8 VVC jsem měl převodovku VVC (SP-4,2), MPi( SP-3,9) a BRM (SP-3,9 a prodloužená 1 s 2, zkrácená 5).
Na můj vkus byl SP 4.2 moc krátký (při rozjedech ve městě na městskou rychlost jsem musel řadit i 2, což je ve výsledku pomalejší, a v serpentýnách to samé - 2 moc dlouhá a 1 krátká ).
Se skříní BRM jsem v prvním okamžiku měl pocit rozjíždění na dvojku, ale potom už v pohodě - jen se už nedá gumovat :mrgreen: (ale to i kvůli přilnavým gumám a samosvoru), a na moje ježdění super.
Opakuju, neboj se toho. Možná bude třeba jinak řadit, ale zase Ti klesnou otáčky při cestovních rychlostech...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od Trunda » pon črc 15, 2013 9:32

Kurde, tys tu BRMkovou skříň nacpal do Megie? ...... ha! Do háje.... to budeš mít na MRDu moc velkou výhodu :lol: .... jj, o BRMkové PG1 se ví, že je překvapivě na rozjezd lenivější... a výhodnost samosvoru v kombinaci s VVC je taky diskutabilní, protože 1,8 nemá tak velký krouťák, aby to fungovalo optimálně.... ale jestli to otestuješ a řekneš, že se to vyplatí, tak ju začnu taky shánět :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2182
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od KDB » pon črc 15, 2013 10:50

To už loni v dubnu...
Diskutabilní Torsen určitě není, protože jeho původním určení je mít trakci, i když jedno kolo ztrácí přilnavost a to se stává s jakýmkoliv výkonem. V případě ztráty adheze je auto daleko snadněji kontrolovatelný.
Není hlavní účel gumovat oběma kolama současně :mrgreen:

Letos budu rád, když si sáhnu na loňský čas - auto je stejné, včetně obutí jako loni a já s ním letos skoro nejezdil. Chtěl jsem se rozjezdit alespoň 14 dní před tím, ale ani to se mi nepovede ( pozdě jsem si uvědomil termín MiniRace :roll: ) ....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od Trunda » pon črc 15, 2013 11:11

No jenže problém samosvorného diferenciálu je to, že při uplatňování svornosti dochází k výkonové ztrátě... prostě jakoby se přibrzdila kola... tedy pokud není dostatečný krouťák na to, aby klidně došlo ke ztrátě a stejně bylo pořád dost, tak je to ve finále stejný, jako když před zatáčkou přibrzdíš tak, aby jsi trakci neztrácel.... u Torsenu se myslím uvádí, že mezní výkon užitečnosti je cca 160 koní (nevím proč říkají údaj výkonu, když je to o krouťáku) ...... nicméně prezentuji tu jen to, co jsem se dočetl ;-)
A co je nejdiskutovanější, jestli tedy samosvor v BRMku nebyl spíš leštěný prd na balení slečen, než účelný prvek zlepšující jízdní vlastnosti.... tedy, někteří hovoří o tom, že je tam tenhle typ diferenciálu k ničemu...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2182
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od KDB » pon črc 15, 2013 12:42

Teorie je hezká a důležitá, nicméně někdy vede k mylným domněnkám... Ztráty v Torsenu bezpochyby jsou, ale nárůst adheze a čitelnosti je násobně převyšuje.
Nejezdil jsem s ním v FWD,kde bude bezpochyby zasahovat častěji a více ovlivňovat jízdní vlastnosti, ale i v RWD je to přínos. Ne, nezrychlí Tě to dvojnásobně, ale změní se charakter achování, které Ti umožní jet rychleji.
U RWD je největší přínos v nepromrhání výkonu při ztrátách adheze na vnitřním kole při průjezdu zatáčkou...
Samozřejmě proti lameláku má teoretickou nevýhodu, že potřebuje na kole alespoň pár procent adheze, aby mohl zbytek přenést na druhé kolo, jinak se chová jako otevřený. V praxi se téměř nestane a i tak pomůže, protože když vnitřní kolo chytne díru, nebo roletu a na zlomek se dostane do vzduchu, tak po dopadu už Torsen zabrání gumování roztočeného kola.
Když to chytne prach na vnitřku zatáčky, adheze to má dost.

Osobně největší přínos BRM almary mám v zpřevodování - to je tak 70-80% kladných bodů.
Vždycky říkám, že největší slabinou auta je řidič. Většina z nás by byla překvapená, co jeho auto dokáže, kdyby se naučil využít všech jeho možností...

Nejdůležitější pro jízdní vlastnosti je adheze (pneumatiky, odpružení, tlumení, geometrie), zpřevodování (tím lze zabít i výborný motor a zachránit nemožný), motor a brzdy....přesně v tomhle pořadí to vidím.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od Trunda » pon črc 15, 2013 12:54

... je to tak....
Bych chtěl mít možnost to nějak na vlastní kůži porovnat, jaký je to rozdíl.... nicméně okruh v Mejtě je pro samosvor jako stvořený.... obávám se, že na konci zatáčky budu marnej.... sic závodní slick snad prokluzu vnitřního kola do jisté míry zabrání :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2182
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od KDB » pon črc 15, 2013 14:15

Trochu Tě zklamu, větší roli při tom hraje odpružení a tlumení.... :wink: Když kolo není na silnici, je mu jakákoliv žvejkačka prd platná...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od J0hny » pon črc 15, 2013 19:06

Nojo....... jenže ani odpružení a tlumení a kdesiacosi nepřemůže brutálně vykloněný těžiště msm:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2182
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od KDB » pon črc 15, 2013 20:38

Johny, těžiště je důležitý, ale právě ten podvozek ale dokáže hodně eliminovat i dost vysoký těžiště.....vysoký těžiště ale není problém nikoho z nás :wink: :mrgreen:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od Trunda » pon črc 15, 2013 20:51

... no jestli to náhodou nemyslel tak, že nemáme na jeho dozadu vykloněný těžiště ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od J0hny » úte črc 16, 2013 19:08

Neeee po zadních mi to fakt nejezdí :D Ale myslel jsem to tak, že to těžiště se vykloní tak jako tak a s tím nic nenaděláme. Zrovna já s tou lodí, na měkejch pružinách, si myslím, že mám těžiště nejvejš z vás :roll: O těžkym litinovym motoru ani nemluvě :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2182
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od KDB » úte črc 16, 2013 19:48

Johny to je přece blbost - pohyb těžiště se přece dá ovlivnit nastavením podvozku, a to dost zásadně...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka 414 vs 416

Příspěvek od J0hny » úte črc 16, 2013 20:43

Počkej, jediný co jde udělat, je uložit natvrdo stabilizátor a nahodit trvrdý pružiny aby se auto nenaklánělo, uděláš z toho motokáru, ale fyziku moc neoblbneš 8) odstředivá síla se o tebe postará, tak jako tak msm:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět