vymena Oleje
Re: vymena Oleje
Ale na startéru je většinou problém se spínačem - kontakty v něm jsou opálené a nevedou a čím víc startuješ, tím víc se zahřejou a je to ještě horší. Spínač však nejde rozebrat - aspoň u mého to nejde.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena Oleje
Jak jsem psal, dělá to jen po delším stání, ale podívám se na něj.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena Oleje
Tak jsem nahlídnul do chytré knížky...nečekaně jsem zjistil, že se nejdřív musí oddělat filtr a pak si vlézt pěkně pod auto a startér odmontovat. Na co jsem ještě narazil přímo na startéru je solenoid, chápu to dobře, že slouží právě jako spínací zařízení pro přenos velkého startovacího proudu? Na něm je třeba taky nějakých oprav, kromě vyčištění a namazání?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: vymena Oleje
Ano, solenoid je vastně elektromagnetický spínač. Při startování je jádro cívky spínače vtaženo do cívky, čímž se pomocí mechanismu zasune pastorek s volnoběžkou do ozubení věnce setrvačníku. Současně jádro cívky narazí do takového spínacího můstku, který zevnitř propojí oba ty velké kontakty na spínači a pustí proud do motoru startéru. Ten spínač můžeš ze startéru odmontovat, ale to je tak všechno. Rozebrat nejde.
Jo a startér lze vymontovat i zespod vozu bez jakékoli demontáže jiných součástek.Postup je zhruba tento: Odpojit - pól akumulátoru, pak odmontovat ze startéru přívodní kabel - pozor, opatrně, šroub bývá silně zaoxidovaný a někdy se podaří ho zlomit.Opojit malý kabel s konektorem. Pak odmontovat tři malé matičky na víku startéru a jeden velký šroub, které drží plechový držák. Ten vytáhnout, pak odšroubovat tři šrouby, které drží startér za přírubu na převodovce a startér vytáhnout. Pokud nemáš mont. jámu, je to lepší vrchem tak jak to píše chytrá knížka.
Jo a startér lze vymontovat i zespod vozu bez jakékoli demontáže jiných součástek.Postup je zhruba tento: Odpojit - pól akumulátoru, pak odmontovat ze startéru přívodní kabel - pozor, opatrně, šroub bývá silně zaoxidovaný a někdy se podaří ho zlomit.Opojit malý kabel s konektorem. Pak odmontovat tři malé matičky na víku startéru a jeden velký šroub, které drží plechový držák. Ten vytáhnout, pak odšroubovat tři šrouby, které drží startér za přírubu na převodovce a startér vytáhnout. Pokud nemáš mont. jámu, je to lepší vrchem tak jak to píše chytrá knížka.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena Oleje
Díky... Čistě teoreticky, jakou mají životnost uhlíky? Vím, že se to spíš odvíjí od počtu startů než podle počtu najetých km, ale i tak bych si možná raději sehnal uhlíky předem. Kolik jich tam vlastně je? 2 nebo 4? Pokud se tomu dá věřit (číslice na tachometru mám v jedné rovině
), tak mám najeto 120t km. Sháněl je už někdo?

Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: vymena Oleje
Cože to máte za chytou knížku?
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena Oleje
Myslím, že jí máš (snad) taky: http://www.dj-jeytee.com/MGRover220SDi.htm
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: vymena Oleje
Uhlíky jsou tam překvapivě 3, a jestli máš najeto 120, tak budou dobré. Viděl jsem startéry co měli 205 (můj) a 140 (co jsem koupil od známého právě kvůli spínači) a uhlíky byly ještě jako nové, ani komutátor nebyl opotřebený. Jestli to špatně točí hlavně za tepla, tipuju to na ten spínač, nebo ukostření. Jestli hlavně zastudena tak baterka.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena Oleje
Právě že za studena... a baterka je tam od dubna? Dýl ne... jinak když mám rozsvícené interiérové světlo a zapnu zapalování, malinko, opravdu malinko to světlo pohasne....jinak jsem si ničeho na elektrice nevšimnul. Měřil jsem, jestli se mi nevybíjí baterka při odstaveném autě, a jak odemčené, tak zamčené odebírá mezi 20 - 30 mA, což si myslím, že je v pořádku.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: vymena Oleje
A co to je za baterka? Zkus nechat změřit kapacitu baterky někde v servisu. Ať neděláš zbytečnou práci.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena Oleje
No, je to nějakej Perion 44Ah, dali mi ji tam aniž bych o tom věděl, pak mi jenom řekli, že ta původní už byla na hranici smrti. Stála asi 1700,-. V pondělí jdu na ty rozvody tak mu řeknu ať koukne na stav baterky, taky mě to už napadlo.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: vymena Oleje
Perion? To je pěknej šmejd z OBI nebo Tesco, nic to nevydrží.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena Oleje
Takže mi tu baterku v servisu měřili, proud prej dává hodně dobrej. Dneska jsem na ní měřil napětí, při vypnutým motoru je to cca 11,50V což se mi nezdá zrovna moc. No v úterý se chystám na tu čístku startéru, kontrolu silových kabelů atd, tak uvidíme. Dnes ráno to zase startovalo mizerně, sotva se ten motor převaloval, ale zatím vždy to chytlo asi po 2 vteřinách.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: vymena Oleje
11,5V je dost málo.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: vymena Oleje
Správně nabitá baterie má napětí 12,6V, 11.5 je vadnej jeden článek, takže to startovat ani nemůže.