
Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
trunda.raspi:Bílý nebude, už stojí před domem antracitový 

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Jej, skoda
.... tak to prestrikej sprejem
ne, tak gratuluji ke koupi a at to das bez problemu dokupy 



Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Tak... mam nove info. Dneska jsem byl za kamaradem zkouknout co se to tedy v motoru prihodilo. Na prvni pohled po oddelani hlavy je videt jen sama katastrofa. Ta emulze vody a oleje je naprosto vsude krom spalovacich komor. Jinak tezko to rozeznat, ale spis se olej tlacil do vody, protoze expanzni nadoba na chladici kapalinu byla vrchovata. Stav tesneni pod hlavou tezko ohodnotit, kazdopadne po rozdelani se gumova tesneni kolem kanalku rozsypala...
Jinak kamaradovi se nezdal presah pistni vlozky nad dolnim blokem motoru. Presne to nemeril, ale na jeho vkus jsou pry vlozky dost nizko... ale to stejne nebude mit souvyslost s olejem ve vode.
Jinak jeste upresnim a upozornim na moment, jak se porucha stala. Evidentne nedochazelo k prusaku oleje pozvolna, ale relativne rychle... typuji cca v prubehu 15 min. Nejprve prestalo fungovat topeni - pravdepodobne emulze nedostatecne rychle proudila radiatorem. Zhruba po 3 min. vybublala expanzka. Takze, tehdy, kdyz prestalo fungovat topeni (a to se stalo hodne rychle - temer okamzite prestalo topit), emulze jiz byla syta a nedlouhou dobu po te doslo k preplneni expanzky.
Matematicka uvaha - v expanzce bylo cca litr volneho mista - do doby nez vybublala, muselo se do vody dostat tedy cca litr oleje. A to vse v prubehu 10 - 15 min. Otazka - jak velky prusak musel kde byt?
Souhrne otazky - je toto mozne i diky provaleni gumoveho tesneni mezi olejovym a chladicim kanalkem na hlavovem tesneni motoru? V jakem jinem miste (jine tesneni, hlava motoru) mohlo k tak razantnimu a rychlemu prusaku dojit?
Co se tyka vacek a tak, pry vse na prvni pohled vypada velmi dobre... samozrejme simeringy a tesneni se musi vymenit, popr. ostatni poladit.
Jinak, na motor se mi ma podivat nejaky profik, starsi pan, ktery dela motory cely vek. Provede tlakovou zkousku hlavy motoru, atd. Informace od neho sem napisu.
Zatim je cenovy odhad cca 10000,- , nevim tedy jak moc je to s materialem....
Prosim chytre hlavy o vecne uvahy a napady, kde by mohl byt problem.... mam v umyslu motor dat do cajku at to stoji co to stoji
(no nesmi to stat vic jak novy auto)
Jestli tohle dopadne dobre, tak uz budu mit motorovy prostor skoro cely repasovany, tak doufam, ze pak uz to vydrzi vic nez sto kilometru
Dekuji Vam za spolupraci a preji hezky den.
Jinak kamaradovi se nezdal presah pistni vlozky nad dolnim blokem motoru. Presne to nemeril, ale na jeho vkus jsou pry vlozky dost nizko... ale to stejne nebude mit souvyslost s olejem ve vode.
Jinak jeste upresnim a upozornim na moment, jak se porucha stala. Evidentne nedochazelo k prusaku oleje pozvolna, ale relativne rychle... typuji cca v prubehu 15 min. Nejprve prestalo fungovat topeni - pravdepodobne emulze nedostatecne rychle proudila radiatorem. Zhruba po 3 min. vybublala expanzka. Takze, tehdy, kdyz prestalo fungovat topeni (a to se stalo hodne rychle - temer okamzite prestalo topit), emulze jiz byla syta a nedlouhou dobu po te doslo k preplneni expanzky.
Matematicka uvaha - v expanzce bylo cca litr volneho mista - do doby nez vybublala, muselo se do vody dostat tedy cca litr oleje. A to vse v prubehu 10 - 15 min. Otazka - jak velky prusak musel kde byt?
Souhrne otazky - je toto mozne i diky provaleni gumoveho tesneni mezi olejovym a chladicim kanalkem na hlavovem tesneni motoru? V jakem jinem miste (jine tesneni, hlava motoru) mohlo k tak razantnimu a rychlemu prusaku dojit?
Co se tyka vacek a tak, pry vse na prvni pohled vypada velmi dobre... samozrejme simeringy a tesneni se musi vymenit, popr. ostatni poladit.
Jinak, na motor se mi ma podivat nejaky profik, starsi pan, ktery dela motory cely vek. Provede tlakovou zkousku hlavy motoru, atd. Informace od neho sem napisu.
Zatim je cenovy odhad cca 10000,- , nevim tedy jak moc je to s materialem....
Prosim chytre hlavy o vecne uvahy a napady, kde by mohl byt problem.... mam v umyslu motor dat do cajku at to stoji co to stoji

Jestli tohle dopadne dobre, tak uz budu mit motorovy prostor skoro cely repasovany, tak doufam, ze pak uz to vydrzi vic nez sto kilometru

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
S tím litrem oleje bych to neviděl tak černě, ta směs po našlehání podle mě znatelně nabývá na objemu. Ta směs se naštěstí drží na hladině, ale jakmile v expanzce dojde k tomu že v expanzce není už žádná voda ale jen ta směs tak podle mě do pár minut dojde k nasátí směsi, zmenšení objemu průtoku a přehřátí motoru.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
To jo, jenze ono to bylo tak rychle, ze ten motor se ani zahrat nestihl.... A jinak, ta emulze byla tak vyborne "proslehana" ze uz se voda od oleje neoddelila... V celem systemu byla i po tydnu stani ta sama hnusna hmota...
No jinak ten olej tam byl do vody hnany asi docela pod peknym tlakem, navic cerpadlo tomu pomohlo, takze to byl fakt frkot.....

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Jojo voda se už od té směsi neodloučí(nebo spíš minimálně). Musí se to z expanzky odčerpávat.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Jájsem každý týden po opravě expanzku vyndal, vymyl a vrátil zpět. Asi 3x jsem to absolvoval.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Mel bych dotaz na Zakara (ovsem i na jine zkusene): Jak velky presah vlozky nad dolnim blokem motoru u tohoto motoru by mel byt? Resp. kolik se da tolerovat? Jake reseni volis v pripade, ze je presah nevyhovujici?
Diky
(Doufam ze si to Zakar precte
)
Diky


Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Mužu ti dát na něj tel.Na škodovce bylo tuším 0,1 až 0,2 mm a vymezovalo se to plech.podložkami,nebo měděnými-teď nevím pod vložku.Sám jsem zvědav jak je to u Roveru.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Dobry, diky nemusite
Mne to jen tak zajimalo... motor uz mam u technika... pry je to machr na motory, tak jsem zvedavy. Jen ze jsme se o tom presahu s kamaradem bavili a on jestli to chci zvednou nebo ne... tak ja mu rekl, at se to da komplet do cajku.... uz budu mit komplet zrepasovanou prevodovku i motor
ale penize to jsou nechutne..... Co nadelam, nove auto ted kupovat nebudu.
Jinak dekuji za odpoved... u skodovek se to pry davalo docela vysoke...


Jinak dekuji za odpoved... u skodovek se to pry davalo docela vysoke...
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
trunda.raspi píše:Mel bych dotaz na Zakara (ovsem i na jine zkusene): Jak velky presah vlozky nad dolnim blokem motoru u tohoto motoru by mel byt? Resp. kolik se da tolerovat? Jake reseni volis v pripade, ze je presah nevyhovujici?
Diky(Doufam ze si to Zakar precte
)
Já jsem to vždy řešil jenom výměnou těsnění a poctivým měřením roviny hlavy.A pokud bych měl skutečně vložku níž tak bych tam zkusil dát novou.Nejde vypodložit jenom jednu.Když budeš chtít podkládat tak musíš všechny.A jenom s pomocí podložek se do požadované hodnoty nedostaneš.Musel by jsi mít frézu na dosedací plochy v bloku a frézovat a měřit.Tak jako u Škodovek.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Diky Zakare.... no, prave on tam nejaky presah byl, nevim kolik, ale pry uz to bylo relativne malo... na druhou stranu, to tesneni ma krouzek docela tlusty... no nevim... jinak co jsem koukal na tesneni, tak na tech vlozkovych krouzkach nebylo znat nejake profuky, takze to asi pricina problemu nebyla... Uvidim, jak si s tim kluci poradi, ale rikali, ze vlozky nadzvednout... tak doufam,ze to udelaji kvalitne at mi ten motor vydrzi... Prece ma "jen" 150000km tak to by klidne dalsich 100000 vydrzet mohl... nebo se nastvu a dam tam motor z favorita 

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
tak ať to tvůj mechanik změří, jestli mají všechny vložky stejný přesah, všechny utopené nebudou. Taky myslím, že by to mělo být 0,1mm, zkusím mrknout do Rave.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
V Rave sem presah nenasel.... mozna su slepy
Ja tomu chlapikovi budu verit ze to udela kvalitne a tak jak to ma byt... opravdu mi garantovali, ze je to clovek ktery je vyhlaseny kvalitne odvedenou praci... Rikas 0,1mm? Jestli najdes kolik to ma byt, tak jim muzu tuhle informaci dorucit.... Diky

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Fakt to tam není, je tam, že máš po demontáži vložek natřít tu hranu tmelem (to se tě netýká) a zasunout vložku na doraz. O přesahu ani slovo. Tak já bych to změříl, jestli není některá utopenější a pak pořádně přeměřit rovinu hlavy - to jsem tam našel, maximální nerovnost do 0,05mm, jinak přebrousit maximálně 0,2mm.