Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Odpovědět
r4paris
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 10, 2011 7:32
Bydliště: Jihlava

Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od r4paris » pon srp 12, 2013 1:43

Zdravím všechny, našel jsem zde na fóru (ale i jinde) různé způsoby zadávání EKA deaktivačního kódu imobilizeru motoru (otáčení klíčkem v zámku). Liší se to tedy spíše v detailech, ale pro úspěšné dokončení je asi potřeba zvolit ten správný způsob. Neví někdo proč existuje několik variant a jak poznám, co je pro moji 416 to pravé? Zkoušel jsem všechny, ani jedno mi nepomohlo, ale je možné, že v návalu pokusů již byl řj immo zablokována.

z nalezených variant uvedu tři (červeně jsou zvýrazněny významnější rozdíly):

A, stažený manuál z netu k 416)
- vložit klíček do zámku dveří řidiče (neuvádí se zda má být předtím auto zamknuté či ne)
- standardní zadávání kódu otáčením klíčku v zámku (viz níže, shodné pro všechny varianty)
- nakonec otočit klíčkem do polohy odemknout
(pokud zadáte třikrát za sebou špatně EKA kód dojde k uzamčení řídící jednotky na 10 minut)

B, manuál z rover-club.net na 200/400)
- výchozí pozice před zadáváním kódu je zamknuto
- před samotným zadáváním je potřeba jednou otočit klíčkem do pozice odemknuto
- standardní zadávání kódu otáčením klíčku v zámku (viz níže, shodné pro všechny varianty)
- ještě jednou odemknout a je hotovo
(pokud zadáte třikrát za sebou špatně EKA kód dojde k uzamčení řídící jednotky na 30 minut)

C, příspěvek zde na fóru)
- vložit klíček do zámku, otočit do pozice zamknout a podržet alespoň po dobu 5 vteřin, pak pustit
- standardní zadávání kódu otáčením klíčku v zámku (viz níže, shodné pro všechny varianty)
- konečně, otočit jednou klíčkem do pozice odemknout.

Zadávání kódu je shodné u všech variant:
1. otočit klíčkem do pozice odemknout tolikrát podle toho, jaké je první číslo
2. otočit klíčkem do pozice zamknout tolikrát podle toho, jaké je druhé číslo.
3. otočit klíčkem do pozice odemknout tolikrát podle toho, jaké je třetí číslo.
4. otočit klíčkem do pozice zamknout tolikrát podle toho, jaké je čtvrté číslo.

:?:

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od AnderN » pon srp 12, 2013 16:21

Řekl bych, že správná varianta je B, až na to, že po zadání všech cifer bude auto odemknuté, takže není potřeba znova odemykat ... tedy poslední odrážka zbytečná.

Jinými slovy: odemknout auto klíčem, zadat kód, a pak už jen otevřít dveře, nastoupit a nastartovat.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od Hombre » pon srp 12, 2013 16:44

Čtvrté číslo zadáváš do polohy "zamknout", takže bude zamknuté, tak musíš odemknout. Je to tak v návodu:
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

r4paris
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 10, 2011 7:32
Bydliště: Jihlava

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od r4paris » pon srp 12, 2013 23:02

Tak teda nevím, kde dělám chybu (nebo spíš, co je špatně), ale dnes jsem opět zápasil a nevyhrál.

Po dokončení zadávání kódu a posledním otočením klíčku do polohy odemknout auto krátce zatroubí, červená ledka ve dveřích nebliká, jakmile otevřu dveře se rozsvítí a mě je jasné, že nenastartuju, protože uslyším místo startéru známé pípání. Bohužel nemám dálku, a mrzí mě, že jsem si ji nezajistil dřív. Pokud se mi to podaří jakkoli rozjet, první cesta povede na diagnostiku a spárování s novým DO.

Zakar
Příspěvky: 1107
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od Zakar » pon srp 12, 2013 23:05

Nejdůležitější je to jestli máš správný kód. Pokud ano a přesto ti to nejde tak je problém třeba v zámku.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Zakar
Příspěvky: 1107
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od Zakar » pon srp 12, 2013 23:08

To krátké zatroubení znamená,že jsi zadal nesprávný kód.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

r4paris
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 10, 2011 7:32
Bydliště: Jihlava

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od r4paris » pon srp 12, 2013 23:21

Mám originál kartičku, kód jsem takto zadával celkem nedávno, protože jsem přišel o dálkový ovladač. Jenže teď klekla baterka a immo se znovu aktivoval.
Asi ještě zkusím proměřit dráty co vedou k zámku, ale mám tušení, že tím to nebude, na otáčení klíčku v zámku to očividně reaguje i s tím posledním krátkým zatroubením. Jakoby se změnil kód nebo nevím.

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od lenham3 » úte srp 13, 2013 0:08

Mrkni na sz ;)

r4paris
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 10, 2011 7:32
Bydliště: Jihlava

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od r4paris » pon srp 19, 2013 7:21

Tak díky Lenhamovi opět jezdím. Jinak problém bude nejspíš v čidle ve dveřích řidiče, které správně nesnímá otáčení klíčku v zámku (při nouzovém zadávání kódu). Lenhame dík ...a btw pěknou kárku máš.

cmoud22
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 02, 2007 10:56
Bydliště: Temelín

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od cmoud22 » úte zář 03, 2013 8:07

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli je možné zjistit kód i jiným způsobem než z karty. Díky

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Různé způsoby nouzové deaktivace imobilizeru motoru

Příspěvek od Trunda » úte zář 03, 2013 9:38

Na diagnostice....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět