Xenony, HID, LED, Osram, Philips ... ???

Rudy
Příspěvky: 63
Registrován: pon říj 20, 2008 16:12
Bydliště: Praha

Re: Xenony, HID, LED, Osram, Philips ... ???

Příspěvek od Rudy » pát črc 24, 2009 18:09

Díky, žes mi to přeměřil. Za rok najedu tak 15k km, ale spíš jak dlouho svítím, tedy jak dlouho to jedu... protože jezdím přes ucpanou Prahu, tak to chvíli trvá. Nejsem sváteční jezdec, proto jsem nad tím takto začal uvažovat. Takže bych se nevešel... ach jo, zas něco nevyšlo :roll:
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997

Rudy
Příspěvky: 63
Registrován: pon říj 20, 2008 16:12
Bydliště: Praha

Re: Xenony, HID, LED, Osram, Philips ... ???

Příspěvek od Rudy » pát črc 24, 2009 18:22

Jedině pouvažovat nad tím, cos řekl - nacpat je místo mlhovek. Mlhovky se používají pár dní v roce, denní svícení u mě téměř každodenní záležitost. Druhá věc, ve které máš taky pravdu - estetická záležitost. A třetí důvod, proč místo mlhovek - mlhovky nemám :lol: Akorát teď nevim, jak to udělat, je tam ten černý plastový rámeček, tak ten asi vyndat a co je za ním? Bylo by fajn, aby to tam pěkně sedlo.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Xenony, HID, LED, Osram, Philips ... ???

Příspěvek od Fujitsu » pát črc 24, 2009 18:36

No tak bez úprav by to asi nešlo. Možná bude lepší, když si nejdřív vytipuješ nějaká ta světla, počítám, že jich moc v rozumné cenové relaci, s patřičnou homologací a pěkným designem nebude. A podle toho to tam začít nějak pasovat, možná by se potom hodilo sehnat originální rámeřky kolem mlhovek, aby se to pěkně zamaskovalo. Já tam mlhovky mám a přijde mi líto je vyhodit, obvzlášť když vím, jak jsou ceněny v sortimentu ND. Jinak, kdybych je tam neměl, tak bych si určitě světla pro denní svícení pořídil a zapasoval je místo nich, ale já bych to dělal spíše z estetického hlediska a bral bych to jako hračku, ročně najedu do 10 000. A taky už jsem si tak nějak navyknul, že mi i přez den svítí celá palubka intenzivní oranžovou a kolečka na topení modře, takže by mi to při použití denních světel chybělo :). Samozřejmě i to by se dalo vyřešit.

Jinak za sebe říkám, že auta s denníma světlama jsou mnohem méně vidět než ta, co svítí "poctivýma" potkávačkama, takže je to rozporuplné.

Máš sedan nebo hatchback? Připiš si lokalitu, kde bydlíš do svého profilu, případně hoď i odkaz na káru ;).
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Rudy
Příspěvky: 63
Registrován: pon říj 20, 2008 16:12
Bydliště: Praha

Re: Xenony, HID, LED, Osram, Philips ... ???

Příspěvek od Rudy » pát črc 24, 2009 21:52

Víš, já beru to denní svícení jako povinnost, o významu už dost pochybuju, možná že existujou podmínky, kdy i ve dne je líp vidět svítící auto, ale já osobně podle sebe říkám, že ty auta, co potkávám, dělím jen na ty, co svítí a co nesvítí, ne na ty, který jsem viděl a který jsem neviděl. Kdybych to někdy napral do protijedoucího a začal kecat, že jsem si ho nevšiml, protože snad svítilo sluníčko nebo se zaleskla kaluž, musel bych sám sobě dát přes hubu. Kdo nevidí, ať nejezdí. Spíš bych se zaobíral tím, jak moc kdo svítí, to mi za roky ježdění vadilo vždycky, když mi nějakej !&@#! svítí do ksichtu tak, že fakt přestávám vidět před sebe a doslova se trefuju na silnici jen podle toho, kde jede on, tedy kousek doprava od něj. A modlím se, aby se mi nikdy nestalo, že tam v tu chvíli pojede třeba mladá holka na kole, co jí nebude kolo svítit vůbec, nebo tam bude někdo stopovat a i to už jsem párkrát v noci zažil, že někdo stojí u krajnice nijak neosvětlenej a stopuje. Denní svícení je tedy podle mě jenom povinnost, nic víc. To by pak za chvíli mohl někdo říct, aby chodci chodili přes den s reflektorama, aby je nějakej !&@#! na přechodu nepřejel, protože je neviděl, protože nesvítili. A vůbec, když to do tebe má někdo navalit, udělá to, ať svítíš nebo ne. Pro některý blbce by nepomohlo ani svítit do boku, protože si přejížděj z pruh do pruhu, aniž by otočili hlavu nebo se podívali do zrcátka. Chtěl jsem jenom lepší žárovky na noc, který existujou, ale jsou dražší, tak proč je usmažit denním svícením, nic z toho nemít a koupit další za pár stovek znova? To si radši koupím ledky. Vepředu mi bude něco svítit, někomu to udělá radost, já tím splním vyhlášku a sám ušetřím nějakou korunu, protože auto sežere o nějaké to deci benálu míň a já si žárovky nekoupím 2x do roka, ale třeba 1x za 2 roky. Tím se mi pořizovací cena LED světel (cca 2000,-) vrátí. Díval jsem se, že se dělaj s průměrem 70mm, hloubka 53mm, to by tam asi vlezlo, ne? Na to bych ještě sehnal ten kryt na mlhovky. Asi mi víc pomůže, když oddělám ty záslepky a mrknu se, jak to tam vypadá.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6984
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Xenony, HID, LED, Osram, Philips ... ???

Příspěvek od AnderN » ned črc 26, 2009 19:48

Taky uz jsem nad tim premyslel, ale u R600 jsou problemy stejne. Nejhorsi je asi ta esteticka stranka, at to nevypada jak bastl nejakeho tuzera. Jinak by to celkem vychazelo, kdyby se ty svetla daly do otvoru v prednim narazniku pod registracni znacku - roztec cca 650 mm, vzdalenost od kraje cca 500 mm (ale to se v praxi kvuli zakulacenym rohum asi tezko zmeri). Zatim budu holt pres den palit drahe zarovky ;)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět