Stránka 1 z 2

Těsnění po hlavou?

Napsal: úte říj 28, 2014 13:07
od Elessarr
Ahoj lidi,tak se mi stalo, že mi olej v tekl do vody.
Čím by to mohlo být? Těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava? Ale nikde nic kromě toho,že mi voda s olejem vytekla s expanzní nádrže nevidím. Máte někdo s tímto zkušenosti? Díky za rady
Jedná se o model
Rover 214i 55kw.r.v. 1998

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: úte říj 28, 2014 17:37
od mastemace
Jestli těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava tak mi z toho plyne to stejné - vzít to do servisu, sundat hlavu a bude jasno.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: úte říj 28, 2014 19:59
od Trunda
Klasika... těsněn pod hlavou. Je potřeba při výměně těsnění změřit přesahy vložek, protože je možné, že se to stalo právě z důvodu toho, že jedna z vložek poklesla....

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 6:08
od Hombre
Je to těsnění pod hlavou, ale přesah vložek s tím nemá nic společného. Olej se do vody dostává okolo tlakového mazacího kanálu v místě mezi hlavou a blokem. Pokud bude utopená vložka, těsnění klasicky podfoukne a auto nebude topit a bude házet vodu (tlakovat chladicí okruh)

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 8:58
od Trunda
Nevím Hombré, jak jsi přišel na to, že toto nemůže být důsledkem spadené vložky... vyloučit se to vůbec nedá, protože z válce pak tlak může protlačit těsnění mezi chladícím a olejovým odtokovým kanálem a voda se pak tlakem natlačí do olejového okruhu. Mi se to tedy stalo list:

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 9:08
od Hombre
Pokud je voda v oleji, může to být jak píšeš, těsnění se protlačí okolo jednoho z hlavových šroubů, kolem kterých stéká olej z hlavy zpět do bloku. Ale on píše že má olej ve vodě ;) Takže klasicky to protlačilo okolo toho středícího kolíku z oleje do vody.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 9:17
od Trunda
:lol: .... promiň ;-)
Otázkou je, jestli se díval co má pod olejovým víčkem....

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 9:29
od Hombre
To je pravda, taky změřit přesah vložek při výměně těsnění je samozřejmost. Ale to snad každý mechanik ví.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 10:03
od AnderN
Hombre píše:... změřit přesah vložek ... je samozřejmost. Ale to snad každý mechanik ví.
Nespoléhal bych se ;) Ti, kteří opravují K-series tak pravděpodobně ano, ale za ten zbytek bych ruku do ohně rozhodně nedal.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 10:49
od Hombre
Já myslím, že to je samozřejmost u jakéhokoli motoru, kromě těch co mají vložky odlité z jednoho kusu s blokem. A takové, co to nezměří, když je hlava dole, bych nenazýval mechaniky. Určitě se takoví najdou, ale takový umělec toho během výměny těsnění zprasí zpravidla mnohem víc.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 10:53
od Trunda
Jenže k takovým se tyhle auta bohužel dostávají a pak nám tu majitelé pláčou. Jinak kdysi, když jsem to řešil, tak můj mechanik, který měl s K-Series co do činění poprvé v životě, zcela automaticky přesahy změřil a odhalil, že jedna byla dole... a nutno podotknout, že to je velice šikovný mechanik, čestný a vůbec i jako člověk.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 12:32
od Pítrs
Před časem jsem prohlížel fotky člověka, co dělal generálku K-motoru pro zábavu (prostě si sehnal něco z vrakoviště), u jednoho agregátu zjistil, že ten fušer, co to předtím opravoval, vyřešil přebroušenou hlavu tak, že to podložil dvěma elastomerovýma těsněníma, prostor mezi nimi pěkně prosilikonoval nějakou pastou.

No a jinak u K-motoru nejsou přesahy jediným důležitým kritériem, podstatné je taky to, jaké jsou ty přesahy k sobě navzájem odlišné.
Pokud jsou všechny stejné, tak se může použít MLS těsnění, pokud vložky přesahují dostatečně, ale jsou mimo toleranci, rozhozené od sebe, tak se má použít elastomerové těsnění.
Jsou o tom i údaje, co a kolik, ale z hlavy to nevím, musel bych to někde vylovit.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: stř říj 29, 2014 20:27
od Elessarr
Hombre, auto samozřejmě netopí..dneska se na to jeden známý mechanik koukal,rozebral to a zjistil že mám prasklinu na hlavě..Nevím zdali to píšu dobře,nejsem mechanik,ale ajťák:-)
Prý se pokusí to svařit ( tedy, zdali se to vyplatí svářet),pokud to půjde,pokud ne, dá se sehnat zanovní hlava a za kolik?A když už jsme u toho,asi by bylo vhodné i rovnou vyměnit vodní pumpu,co?
Před měsícem jsem nově vyměňoval olej do motoru a teď je vše na silnici smíchané s vodou. :shock:

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: čtv říj 30, 2014 6:35
od Hombre
Tak podle prvního příspěvku to vypadalo, že máš jenom olej v expanzce, bez dalších příznaků. S tím svařováním nevím, většinou to svařit jde, ale otázka je, jak dlouho to vydrží. Tím svarem se v odlitku změní pnutí a bál bych se, že ta hlava zase při tepelném namáhání jednoho krásného dne praskne. Použitá hlava se sehnat dá, zkus napsat tady do sekce Náhradní díly - poptávka a někdo se ozve.

Re: Těsnění po hlavou?

Napsal: čtv říj 30, 2014 9:38
od KDB
A fakt je prdlá ? Moje dosavadní zkušenost hovoří, že to je výjimka - i při prasáckém chování se spíš zkroutí blok, zapadnou vložky, těsnění se zamáčkne do hlavy, ale že by praskla hlava je výjimka. Obyčejně to bývá automatický předpoklad běžných mechaniků, zvyklých na jiné motory....