Těsnění po hlavou?

Elessarr
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 02, 2012 11:42
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Elessarr » úte říj 28, 2014 13:07

Ahoj lidi,tak se mi stalo, že mi olej v tekl do vody.
Čím by to mohlo být? Těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava? Ale nikde nic kromě toho,že mi voda s olejem vytekla s expanzní nádrže nevidím. Máte někdo s tímto zkušenosti? Díky za rady
Jedná se o model
Rover 214i 55kw.r.v. 1998

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 20:11
Bydliště: Český Těšín

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od mastemace » úte říj 28, 2014 17:37

Jestli těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava tak mi z toho plyne to stejné - vzít to do servisu, sundat hlavu a bude jasno.
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18109
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Trunda » úte říj 28, 2014 19:59

Klasika... těsněn pod hlavou. Je potřeba při výměně těsnění změřit přesahy vložek, protože je možné, že se to stalo právě z důvodu toho, že jedna z vložek poklesla....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Hombre » stř říj 29, 2014 6:08

Je to těsnění pod hlavou, ale přesah vložek s tím nemá nic společného. Olej se do vody dostává okolo tlakového mazacího kanálu v místě mezi hlavou a blokem. Pokud bude utopená vložka, těsnění klasicky podfoukne a auto nebude topit a bude házet vodu (tlakovat chladicí okruh)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18109
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Trunda » stř říj 29, 2014 8:58

Nevím Hombré, jak jsi přišel na to, že toto nemůže být důsledkem spadené vložky... vyloučit se to vůbec nedá, protože z válce pak tlak může protlačit těsnění mezi chladícím a olejovým odtokovým kanálem a voda se pak tlakem natlačí do olejového okruhu. Mi se to tedy stalo list:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Hombre » stř říj 29, 2014 9:08

Pokud je voda v oleji, může to být jak píšeš, těsnění se protlačí okolo jednoho z hlavových šroubů, kolem kterých stéká olej z hlavy zpět do bloku. Ale on píše že má olej ve vodě ;) Takže klasicky to protlačilo okolo toho středícího kolíku z oleje do vody.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18109
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Trunda » stř říj 29, 2014 9:17

:lol: .... promiň ;-)
Otázkou je, jestli se díval co má pod olejovým víčkem....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Hombre » stř říj 29, 2014 9:29

To je pravda, taky změřit přesah vložek při výměně těsnění je samozřejmost. Ale to snad každý mechanik ví.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6980
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od AnderN » stř říj 29, 2014 10:03

Hombre píše:... změřit přesah vložek ... je samozřejmost. Ale to snad každý mechanik ví.
Nespoléhal bych se ;) Ti, kteří opravují K-series tak pravděpodobně ano, ale za ten zbytek bych ruku do ohně rozhodně nedal.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Hombre » stř říj 29, 2014 10:49

Já myslím, že to je samozřejmost u jakéhokoli motoru, kromě těch co mají vložky odlité z jednoho kusu s blokem. A takové, co to nezměří, když je hlava dole, bych nenazýval mechaniky. Určitě se takoví najdou, ale takový umělec toho během výměny těsnění zprasí zpravidla mnohem víc.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18109
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Trunda » stř říj 29, 2014 10:53

Jenže k takovým se tyhle auta bohužel dostávají a pak nám tu majitelé pláčou. Jinak kdysi, když jsem to řešil, tak můj mechanik, který měl s K-Series co do činění poprvé v životě, zcela automaticky přesahy změřil a odhalil, že jedna byla dole... a nutno podotknout, že to je velice šikovný mechanik, čestný a vůbec i jako člověk.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Pítrs » stř říj 29, 2014 12:32

Před časem jsem prohlížel fotky člověka, co dělal generálku K-motoru pro zábavu (prostě si sehnal něco z vrakoviště), u jednoho agregátu zjistil, že ten fušer, co to předtím opravoval, vyřešil přebroušenou hlavu tak, že to podložil dvěma elastomerovýma těsněníma, prostor mezi nimi pěkně prosilikonoval nějakou pastou.

No a jinak u K-motoru nejsou přesahy jediným důležitým kritériem, podstatné je taky to, jaké jsou ty přesahy k sobě navzájem odlišné.
Pokud jsou všechny stejné, tak se může použít MLS těsnění, pokud vložky přesahují dostatečně, ale jsou mimo toleranci, rozhozené od sebe, tak se má použít elastomerové těsnění.
Jsou o tom i údaje, co a kolik, ale z hlavy to nevím, musel bych to někde vylovit.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Elessarr
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 02, 2012 11:42
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Elessarr » stř říj 29, 2014 20:27

Hombre, auto samozřejmě netopí..dneska se na to jeden známý mechanik koukal,rozebral to a zjistil že mám prasklinu na hlavě..Nevím zdali to píšu dobře,nejsem mechanik,ale ajťák:-)
Prý se pokusí to svařit ( tedy, zdali se to vyplatí svářet),pokud to půjde,pokud ne, dá se sehnat zanovní hlava a za kolik?A když už jsme u toho,asi by bylo vhodné i rovnou vyměnit vodní pumpu,co?
Před měsícem jsem nově vyměňoval olej do motoru a teď je vše na silnici smíchané s vodou. :shock:

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od Hombre » čtv říj 30, 2014 6:35

Tak podle prvního příspěvku to vypadalo, že máš jenom olej v expanzce, bez dalších příznaků. S tím svařováním nevím, většinou to svařit jde, ale otázka je, jak dlouho to vydrží. Tím svarem se v odlitku změní pnutí a bál bych se, že ta hlava zase při tepelném namáhání jednoho krásného dne praskne. Použitá hlava se sehnat dá, zkus napsat tady do sekce Náhradní díly - poptávka a někdo se ozve.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2184
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Těsnění po hlavou?

Příspěvek od KDB » čtv říj 30, 2014 9:38

A fakt je prdlá ? Moje dosavadní zkušenost hovoří, že to je výjimka - i při prasáckém chování se spíš zkroutí blok, zapadnou vložky, těsnění se zamáčkne do hlavy, ale že by praskla hlava je výjimka. Obyčejně to bývá automatický předpoklad běžných mechaniků, zvyklých na jiné motory....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět