Těsnění po hlavou?
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: pon led 02, 2012 11:42
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Těsnění po hlavou?
Ahoj lidi,tak se mi stalo, že mi olej v tekl do vody.
Čím by to mohlo být? Těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava? Ale nikde nic kromě toho,že mi voda s olejem vytekla s expanzní nádrže nevidím. Máte někdo s tímto zkušenosti? Díky za rady
Jedná se o model
Rover 214i 55kw.r.v. 1998
Čím by to mohlo být? Těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava? Ale nikde nic kromě toho,že mi voda s olejem vytekla s expanzní nádrže nevidím. Máte někdo s tímto zkušenosti? Díky za rady
Jedná se o model
Rover 214i 55kw.r.v. 1998
Re: Těsnění po hlavou?
Jestli těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava tak mi z toho plyne to stejné - vzít to do servisu, sundat hlavu a bude jasno.
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 

Re: Těsnění po hlavou?
Klasika... těsněn pod hlavou. Je potřeba při výměně těsnění změřit přesahy vložek, protože je možné, že se to stalo právě z důvodu toho, že jedna z vložek poklesla....
Re: Těsnění po hlavou?
Je to těsnění pod hlavou, ale přesah vložek s tím nemá nic společného. Olej se do vody dostává okolo tlakového mazacího kanálu v místě mezi hlavou a blokem. Pokud bude utopená vložka, těsnění klasicky podfoukne a auto nebude topit a bude házet vodu (tlakovat chladicí okruh)
Re: Těsnění po hlavou?
Nevím Hombré, jak jsi přišel na to, že toto nemůže být důsledkem spadené vložky... vyloučit se to vůbec nedá, protože z válce pak tlak může protlačit těsnění mezi chladícím a olejovým odtokovým kanálem a voda se pak tlakem natlačí do olejového okruhu. Mi se to tedy stalo 

Re: Těsnění po hlavou?
Pokud je voda v oleji, může to být jak píšeš, těsnění se protlačí okolo jednoho z hlavových šroubů, kolem kterých stéká olej z hlavy zpět do bloku. Ale on píše že má olej ve vodě
Takže klasicky to protlačilo okolo toho středícího kolíku z oleje do vody.

Re: Těsnění po hlavou?


Otázkou je, jestli se díval co má pod olejovým víčkem....
Re: Těsnění po hlavou?
To je pravda, taky změřit přesah vložek při výměně těsnění je samozřejmost. Ale to snad každý mechanik ví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6980
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění po hlavou?
Nespoléhal bych seHombre píše:... změřit přesah vložek ... je samozřejmost. Ale to snad každý mechanik ví.

Re: Těsnění po hlavou?
Já myslím, že to je samozřejmost u jakéhokoli motoru, kromě těch co mají vložky odlité z jednoho kusu s blokem. A takové, co to nezměří, když je hlava dole, bych nenazýval mechaniky. Určitě se takoví najdou, ale takový umělec toho během výměny těsnění zprasí zpravidla mnohem víc.
Re: Těsnění po hlavou?
Jenže k takovým se tyhle auta bohužel dostávají a pak nám tu majitelé pláčou. Jinak kdysi, když jsem to řešil, tak můj mechanik, který měl s K-Series co do činění poprvé v životě, zcela automaticky přesahy změřil a odhalil, že jedna byla dole... a nutno podotknout, že to je velice šikovný mechanik, čestný a vůbec i jako člověk.
Re: Těsnění po hlavou?
Před časem jsem prohlížel fotky člověka, co dělal generálku K-motoru pro zábavu (prostě si sehnal něco z vrakoviště), u jednoho agregátu zjistil, že ten fušer, co to předtím opravoval, vyřešil přebroušenou hlavu tak, že to podložil dvěma elastomerovýma těsněníma, prostor mezi nimi pěkně prosilikonoval nějakou pastou.
No a jinak u K-motoru nejsou přesahy jediným důležitým kritériem, podstatné je taky to, jaké jsou ty přesahy k sobě navzájem odlišné.
Pokud jsou všechny stejné, tak se může použít MLS těsnění, pokud vložky přesahují dostatečně, ale jsou mimo toleranci, rozhozené od sebe, tak se má použít elastomerové těsnění.
Jsou o tom i údaje, co a kolik, ale z hlavy to nevím, musel bych to někde vylovit.
No a jinak u K-motoru nejsou přesahy jediným důležitým kritériem, podstatné je taky to, jaké jsou ty přesahy k sobě navzájem odlišné.
Pokud jsou všechny stejné, tak se může použít MLS těsnění, pokud vložky přesahují dostatečně, ale jsou mimo toleranci, rozhozené od sebe, tak se má použít elastomerové těsnění.
Jsou o tom i údaje, co a kolik, ale z hlavy to nevím, musel bych to někde vylovit.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: pon led 02, 2012 11:42
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění po hlavou?
Hombre, auto samozřejmě netopí..dneska se na to jeden známý mechanik koukal,rozebral to a zjistil že mám prasklinu na hlavě..Nevím zdali to píšu dobře,nejsem mechanik,ale ajťák:-)
Prý se pokusí to svařit ( tedy, zdali se to vyplatí svářet),pokud to půjde,pokud ne, dá se sehnat zanovní hlava a za kolik?A když už jsme u toho,asi by bylo vhodné i rovnou vyměnit vodní pumpu,co?
Před měsícem jsem nově vyměňoval olej do motoru a teď je vše na silnici smíchané s vodou.
Prý se pokusí to svařit ( tedy, zdali se to vyplatí svářet),pokud to půjde,pokud ne, dá se sehnat zanovní hlava a za kolik?A když už jsme u toho,asi by bylo vhodné i rovnou vyměnit vodní pumpu,co?
Před měsícem jsem nově vyměňoval olej do motoru a teď je vše na silnici smíchané s vodou.

Re: Těsnění po hlavou?
Tak podle prvního příspěvku to vypadalo, že máš jenom olej v expanzce, bez dalších příznaků. S tím svařováním nevím, většinou to svařit jde, ale otázka je, jak dlouho to vydrží. Tím svarem se v odlitku změní pnutí a bál bych se, že ta hlava zase při tepelném namáhání jednoho krásného dne praskne. Použitá hlava se sehnat dá, zkus napsat tady do sekce Náhradní díly - poptávka a někdo se ozve.
Re: Těsnění po hlavou?
A fakt je prdlá ? Moje dosavadní zkušenost hovoří, že to je výjimka - i při prasáckém chování se spíš zkroutí blok, zapadnou vložky, těsnění se zamáčkne do hlavy, ale že by praskla hlava je výjimka. Obyčejně to bývá automatický předpoklad běžných mechaniků, zvyklých na jiné motory....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.