Stránka 1 z 2
Teplota
Napsal: ned srp 24, 2014 10:56
od wrabesek
Čau, mam takový menší problém.. Jak vysoko má být ručička teploměru ?? Měl jsem pocit, že jsem jí měl vždycky někde pod půlkou.. Ale poslední dobou, hlavně když je teplo, tak tu někdo psal, že když dlouho člověk čeká z teplého motoru a nastartuje, tak to blbě chytá (to se mi stává). Taky mi k tomu často lítaj otáčky - po vyřazení často 1200-1600(ale ne víc) a nehce se tomu padat ani po sešlápnutí plynu. Mohlo by to být čidlo teploty nebo termostat ? Nevím, jesli pod půlku teploměru je malá teplota i po ujetí velké vzdálenosti, popravdě si ale nikdy nepamatuju, ani když je 35°C, že by jsem zastavil a jel mi větrák, aby ochladil motor. Snad jsem to vyjádřil dobře, Díky. Taky jsem zjistil, že mam fouknutý těsnění pod vstřikama (snad to říkám dobře, takový to účko co vede přímo do hlavy od sání), jestli to je tím, s tím jedu do servisu v úterý.
Re: Teplota
Napsal: ned srp 24, 2014 12:14
od Trunda
... to těsnění může mít vliv na otáčky. I to špatné startování by mohlo být tím...
Re: Teplota
Napsal: úte srp 26, 2014 1:54
od stilg
Z me zkusenosti je ukazatel teploty vody na RF (200/25/ZR) VELICE orientacni... uz pri mirnem ohrati se rafika zveda, a takove te stabilni pozice, "kousek pod pulkou" kde se bezne drzi behem provozu, dosahne uz pri teplote kolem ~75 stupnu, pokud si to pamatuju dobre. A prakticky na tom miste nehnute stoji, i kdyz je teplota "provozni" (v letnich mesicich) tj nejakych tech 95-104 stupnu, a az v dost extremnim pripade se zvedne.
Nicmene cidlo teploty vody je samozrejme digitalni, a ridici jednotka ma presny udaj o teplote vody, takze pri obtizich je lepsi pripojit nejakou ctecku do OBD2 portu (minimalne ti co maji stesti ze uz maji MEMS3) a koukat na hodnotu teploty kterou cte ECU, nez kterou ukazuje budik.
Tesneni pod intake manifoldem muze delat ledacos, ale to je prkotina vymenit, tam neni moc co pokazit, tak uvidis co to bude delat pak.
Re: Teplota
Napsal: pát zář 05, 2014 11:58
od wrabesek
Tak těsnění vymněnění ale otáčky lítaj furt.. Občas nastartuju a 1600 a nejde to zaboha dolu.. Občas po vyřazení zůstanou otáčky tam kde byly a dou až po chvíli dolu.. Volnoběžný ventil ??
A jak poznam že mi prokluzuje spojka ? táta říkal že bych se měl v klidu rozjet se zataženou ručkou.. Ani jsem se nehnul

Pak sem četl, že nižší kvalt má víc brzdit z kopce a znatelně to má jít poznat při podražování z kopce při bržděni motoru .. Nepřišlo mi že by to brzdilo víc .. Navíc mi jde občas špatně řadit, obvykle když se ochladí tak mi tam jdou hůř a hůř kvalty.. Navíc zabírá až nahoře, ale to už od začátku ..
Re: Teplota
Napsal: pát zář 05, 2014 21:02
od J0hny
Pokud auto není v provozní teplotě, je normální, že si drží vyšší otáčky.
Mám pro tebe takovou obecnou radu, co kdyby se ti na auto podíval někdo kdo tomu rozumí a projel se v něm?

Re: Teplota
Napsal: sob zář 06, 2014 13:17
od wrabesek
To se rekne, kdyz to blbne podle nalady

vecer jsem jel a vse ok.. razeni ok, otacky ok..nevim co tomu je

aezkusim to dat sousedovy, ma servis
Vim ze si drzi 1200+/- nez se zahreje.. todle je ale 1700.. a jk kdy.. obcas po startu obcas jentak za jizdy.. nevyzkoumal sem zatim presne
Re: Teplota
Napsal: čtv zář 18, 2014 12:52
od wrabesek
Tak jsem někde četl něco o krokovém motorku a něco o servo motorku. Nemám vůbec tušení co to je a kde to je. Nemá se tam točit nějaký kuželík a to bývá závada ? můžete mi to někdo vyfotit prosím ? Hledal jsem to na internetu a nic jsem nenašel. Kontroloval jsem klapku a sice je plastová ale jak nová, ale po natočení prostě 1500 a lehce se mi hýbe ručička otáček, což by prý mělo být benzínem, ale já jsem bral OMW který mi to nikdy nedělal .. Je možné, že by to bylo tím, že jak se mění těsnění, mohl se změnit kompresní poměr a nestačil by mi 95okt benzín ?? Otáčky mi často zůstanou vyset i po vyřazení a možná auto i samo dokonce přidává plyn, ale reakce na pedál je nulová.
Někde na netu jsem našel, že vedou kabely do klapky, bylo to od poláka co mluvil anglicky, ale nějak jsem měl pocit, že to je potenciometr (??), ale prostě mu to dělalo to samé a když to odpojil, šlo mu to vše ok.. Normálně mu padali otáčky a vše zatím co já když jsem to odpojil, tak motor si toho nevšiml, takže by měla být O.K. klapka.
Já vím, že to mám dát do servisu, ale servisy jsou drahé a asi chci být jak Kutil Tim

Re: Teplota
Napsal: čtv zář 18, 2014 13:34
od AnderN
wrabesek píše:Je možné, že by to bylo tím, že jak se mění těsnění, mohl se změnit kompresní poměr a nestačil by mi 95okt benzín ??
Tohle jednoduše vyzkoušíš tím, že ten 98 nebo více oktanový benzin natankuješ. Ale nemyslím si, že to pomůže.
Re: Teplota
Napsal: čtv zář 18, 2014 13:52
od Hombre
Na ten benzín bych to neviděl, zkontroluj těsnost sání a ten krokový motorek.
Těsnost sání: odpoj to velké gumové koleno co vede od filtru ke klpce a nastartuj. zevnitř toho sání ještě před klapkou je dírka, která vede do toho krokového motorku, když ji ucpeš prstem, motor by měl hned zhasnout. Jestli ano, je klapka i sání těsné. jestli ne ucpi dlaní celé to sání (ale musí to být těsné, až se ti dlaň přisaje), pokud předtím nezdechlo a teď ano, je netěsná klapka, pokud ani teď motor nezdechl, je netěsné sání jinde (těsnění příruby, nebo nějaká hadice)
Krokový motorek: je to takový ten šikmý váleček, který vede do sání zepředu šikmo. Odpoj tu zásuvku a vymontuj dva šroubky na přírubě (torx, myslím že 15) a vytáhneš to ven. Z motorku trčí mosazný kužel na ocelové tyčince se závitem a drážkou. Drážka je tam na to, aby se v plastovém těle motorku kužel nemohl protáčet, jestli jím lze otáčet, je to špatné. Potom to můžeš připojit k zásuvce a po zapnutí a vypnutí klíčku se kužel vyšroubuje a vypadne. Vyčisti vnitřní i venkovní závit tech. benzinem a vyfoukej vzduchem a perfektně čisté to namaž čistou řídkou vazelínou nebo olejem a nasaď zpět, pomocí zapnutí klíčku se ten kužel zase nasaje do motorku. Vyčisti kužel i tu díru v sání perfektně do sucha a smontuj.
Re: Teplota
Napsal: čtv zář 18, 2014 19:37
od roverix
Ještě můžeš zkontrolovat osu skřítci klapky. To je to co se otáčí když dupeš na plyn. Musí se vracet úplně po odrazový šroub. Kdyby to drhlo je třeba to projet výstružmíkem
Re: Teplota
Napsal: pát zář 19, 2014 11:33
od wrabesek
Tak na šroubek to doráží a klapka jde taky ok.. Ale nechcíplo mi to ani na trubičku ani na ucpání celého sání, takže to bude někde netěsný, už jen najít kde.. Díky moc za rady

Re: Teplota
Napsal: pát zář 19, 2014 12:43
od Hombre
Tak to může být i některá hadice, co vede do vetilového víka. Nebo hadice do posilovače brzd (to by slabě brzdilo), nebo hadička do MAP senzoru. Nebo těsnění mezi potrubím a hlavou. Někde to prostě bere vzduch, když je sání zakryté a motor nechcípne.
Re: Teplota
Napsal: pát zář 19, 2014 13:27
od wrabesek
Tak sem debil.. Udělal jsem to špatně.. Tak update.. Když jsem zavřel tu dírku do krokovýho motorku tak to zhaslo.. Ale když jsem ucpal celou klapku rukou tak to nechcíplo.. Má to tak být ?
Ale cos psal, tak když to chcíplo přes tu dírku, tak klapka i sání je těsný.. Promin za zblbnut.. Ale stejně mi motá, že to nechcíplo, když jsem ucpal celý sáno rukou a od někud to furt bralo vzduch..
Re: Teplota
Napsal: sob zář 20, 2014 7:26
od Hombre
Možná jsi to nezakryl úplně, stačí skulinka a motor nezdechne. Zkus to zakrýt něčím rovným, aby to těsnilo. Ale pokud to ochotně zdechá po zakrytí té malé dírky, bude ta chyba v tom krokovém motorku.
Re: Teplota
Napsal: ned zář 21, 2014 20:17
od wrabesek
Tak jsem čistil ten krokový motorek, byl naprosto zanešený černým mazem, tak jsem to celý pořádně vyčistil, dal dohromady a uvidim jak to bude jezdit.. Bohužel to nezjistím hned, jelikož jsem sestřelil srnku tak mám dole nárazník na zadělání škrábanců od ní
