Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
dělal jsem těsnění na bráchově 214 Si, při té příležitosti měnil i rozvoďák....šroub na klice byl dotažený jen na prsty,nicméně díky korozi to bylo "pojištěné". Rozvodové kolečko nemělo vakl - nicméně pro kontrolu jsem ho sundal - což byla samozřejmě "chyba"
Na klice ani stopa po klínku a po očištění kolečko vykazuje vůli cca 10 stupňů (odhad podle stupnice na plast. krytu).
No nic, sladím to podle TDC a HÚ . Postavím 1 válec do HÚ, ale značky na kolečku jsou kdesi v tramtárii. Když postavím 2 válec do HÚ, jsou značky asi 40°před TDC.....
Motor od minulých rozvodů (minulý majitel) najel asi 120.000, spotřeba 6l/100, kromě poťukávání (píst, pístní čep...?) za studena běžel tiše.
A teď otázka : když postavím 1 válec do HÚ, kam mají ukazují značky (tečky) na rozvodovém kolečku ? Doposavád jsem měl za to, že na značku TDC....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
..
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
1 válec v HÚ.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Jaký klínek na klice máš na mysli? Tam je přece jen zkosená plocha, na kterou stejně sedne kolečko....
Jako, i kdyby se ti teda podařilo určit polohu kolečka, tak si stejně nedokážu představit, jak bys to utáhl tak, aniž bys s tím kolečkem při dotahování nepootočil.... to jedině že bys tam před dotažením dal nějaký kovový lepidlo (tmel) a měl velmi dobře zaaretovaný setrvák....
No když vymyslíš nějaký zaručený postup, tak ti poděkuji, protože na Kupéčku mám vůli cca podobnou, ale bo to bylo v nějaké přijatelné toleranci, tak jsem to neřešil, a prostě to dotáhl tak, jak si to sedlo.... nicméně raději bych samozřejmě raději, kdybych to měl přesně... jináč tedy koukám, že se tento problém začíná vyskytovat čím dál častěji....
Jako, i kdyby se ti teda podařilo určit polohu kolečka, tak si stejně nedokážu představit, jak bys to utáhl tak, aniž bys s tím kolečkem při dotahování nepootočil.... to jedině že bys tam před dotažením dal nějaký kovový lepidlo (tmel) a měl velmi dobře zaaretovaný setrvák....
No když vymyslíš nějaký zaručený postup, tak ti poděkuji, protože na Kupéčku mám vůli cca podobnou, ale bo to bylo v nějaké přijatelné toleranci, tak jsem to neřešil, a prostě to dotáhl tak, jak si to sedlo.... nicméně raději bych samozřejmě raději, kdybych to měl přesně... jináč tedy koukám, že se tento problém začíná vyskytovat čím dál častěji....

Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Jo tak ty máš dokonce jakoby uhryzlou hranku na té plošce...
Mimochodem, dávejte ty fotky do jednoho příspěvku, ať to jde prohlížet ty fotky v náhledu naráz
Mimochodem, dávejte ty fotky do jednoho příspěvku, ať to jde prohlížet ty fotky v náhledu naráz

Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
..do jednoho příspěvku ? Já byl nadšenej, že jsem je tam vůbec přidal
Klínek ...nějak jsem měl za to, že na klice je protikus toho, co je na rozvodovém kolečku....
Postup jsem už popsal - dám 1 píst do HÚ, řemenici dám proti značce HÚ na krytu (TDC) a utahnu, v případě potřeby postup opakuju....
Problém je, že ty značky nějak nefungujou......

Klínek ...nějak jsem měl za to, že na klice je protikus toho, co je na rozvodovém kolečku....
Postup jsem už popsal - dám 1 píst do HÚ, řemenici dám proti značce HÚ na krytu (TDC) a utahnu, v případě potřeby postup opakuju....
Problém je, že ty značky nějak nefungujou......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Ee... v kolečku je žlábek, ale na klice jen plocha... taky jsem to koumal, ale nikdy a nikde jsem nenašel žádnou informaci o tom, že by tam něco patřilo... nakonec ty plochy bohatě stačí.... když nejsou ožužlaný, tak to kolečko na klice sedí tak, že ho lze dokonce hodně těžko stáhnout dolů...
No postup máš hezký, když ale nefunguje, tak to raději zkoušet nebudu
No postup máš hezký, když ale nefunguje, tak to raději zkoušet nebudu

Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Teď mě došlo, že mám venku 1.8 v 75 - tudíž můžu zjistit, kam ukazuje značka na řemenici při 1 válci v HÚ...ale to nechám na ráno - taková krávovina a já se stím sejřím celý odpoledne....asi stárnu, bo co. 

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
No vidíš.... a tak to pak prosím pořádně popiš... bude se to hodit. No tak ona to není sranda... jak se spleteš, tak je to průser jak vrata, tak u toho člověk váhá a čas letí.... taky jsem se s tím drbal dlouho a při startování to byl adrenalinek
... a to nemám přípravek na zablokování vačkovejch kol (musím si ho koupit
)...


-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Podle venkovní řemenice, kdy ryska ukazuje na TDC by to mělo jít sladit perfektně, největší problém bych viděl v nastavení 1. válce do HÚ, dostatečně přesně
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Ty značky na krytu platí pro řemenici, ne pro kolečko. Důlky na kolečku myslím lícujou s nálitkem na olejovém čerpadle při nastavení rozvodů. Na řemenici je ryska. TDC je (by měla být) horní úvrať 1. a 4. válce a v pravo od ní je ryska nastavení rozvodů, v této poloze jsou všechny 4 písty zhruba v polovině zdvihu. Je to divné, protože tím pádem by měly ty dvě rysky být v pravém úhlu, ale nejsou, takže TDC sice znamená horní úvrať, ale asi to pasovat nebude. Spíš bych asi využil té rysky nastavení rozvodů a zkusil na jiném motoru změřit, jestli jsou všechny písty stejně hluboko a když ano, tak to nastavit takto. Tato poloha by měla jít nastavit přesněji, než HÚ, v HÚ když pohneš klikou o +- 10 stupňů, písty se ani nehnou.
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Důlky lícují se zářezem na řemenici, takže by měly v HÚ 1 válce ukazovat na TDC - ale není tomu tak.
Ranní kontrola ukázala, že na 75 značky ukazuji stejně, takže nechápu účel značek..... mimo té jedné, podle které se časují rozvody.
Venku to zase pěkně leze za nehty - konečně není podzim
Někomu se trochu povolilo - kolečko má vymačkanou plochu a na klice, mimo odštíplé hrany je ještě vymačkaná hrana od kolečka v místě proti vyfrézované ploše určující polohu.
Ranní kontrola ukázala, že na 75 značky ukazuji stejně, takže nechápu účel značek..... mimo té jedné, podle které se časují rozvody.
Venku to zase pěkně leze za nehty - konečně není podzim

Někomu se trochu povolilo - kolečko má vymačkanou plochu a na klice, mimo odštíplé hrany je ještě vymačkaná hrana od kolečka v místě proti vyfrézované ploše určující polohu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
Jop písty jsou v naprostý rovině, to je vyzkoušený (při sundaný hlavě), takhle to má snad jedinej Rover
A je to fakt hodně rozumný protože můžeš točit vačkama aniž by se hejbala klika a nepotkáš ventily
u jinejch aut když schodíš rozvoďák, už by se rozvody neměly hnout do nasazení řemenu, což fakt logický neni. Proto se u Roveru často stane, že když nějakej kutil dělá rozvody, hodí to tam při horní úvrati, protože to prostě do tý doby na těch "koncertech" a jinejch německejch (i neněměckejch) paskvilech dělal 
Raši bych tam dal nějaký lepší to kolečko



Raši bych tam dal nějaký lepší to kolečko
Re: Nastavení rozvodů 14K4F - poškozená klika
No pěkně ožužlaný... ale na moje Labutí to nemá
.... vyfotím 

