Stránka 1 z 3
Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: ned pro 01, 2013 13:52
od wrabesek
Čau, chci se zeptat, jak moc velký rozdíly jsou mezi 8v a 16v verzí 1.4 v R 200. Přemýšlel jsem nad tím dost dlouho, ale nechtělo se mi do toho, ale jelikož mi dost brutálně utíká voda + bílý kouř za autem, počítám, že bych musel stejně přetěsnit hlavu, což mě vyjde jako celý motor. PRoblém je v tom, jak moc vleký rozdíl v autech je. Myslel bych si, že moc vleký nebude, jelikož se jedná o obě 1,4. Papír se dá napsat za 2000,-. Největší háček,co jsem zatím narazil, prý by to musel prohlédnout autorizovaný servis. Takový v Čr není, ne ? Musel bych do Deutchlandu ?

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: ned pro 01, 2013 14:08
od Trunda
... moc to tu asi nečteš, že?
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... &start=420 .... jedná se o přestavbu na jiný typ z modelové řady s příslušnou výměnou motoru, převodovky a podvozkové skupiny... kontrola v autorizovaném servisu není nutností, pokud si to místní úřad nevyžádá (bohužel ale jako fyzický osoba se tomu nevyhneš - autorizovaný servis není, ale existuje možnost, která to nahradí, sic to není úplně oficiální). Onehdá jsem to jako pokusný králík absolvoval a upřímně, pokud nemáš zkušenost jak na úřady, s diplomacií, pevné nervy a nemálo peněz (jen papíry mě vyšly na 10.000,- ... schválení zastoupením, poplatek na úřadu, kontrola na STK a poplatek v "autorizovaném servisu"), tak do toho nechoď... za ty peníze plus něco koupíš krásnou dvoustovku třeba od Zakara... vyplatilo by se ti to možná v případě, že bys do toho nacpal VVC, ale i s materiálem se dostaneš na cenu, za kterou se dá dvoustovka s VVC koupit v bazaru....
Takže, pokud nejsi masochista a nemáš plné kapsy peněz, tak si nech zdát.... ne že bych tě chtěl odrazovat, ale taková je realita a v tvém případě to fakt za to nestojí....
Jestli, tak si tam "ilegálně" nech dát hlavu a ECU z 16V verze...
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: pon pro 02, 2013 17:20
od wrabesek
Když vyměnim hlavu a ECU, tak se to bere jako co ? Je to mnohem jednodušší, i když bych musel měnit rozvody, jak jsem koukal netu. Ale když se vymění hlava, už to neni výměna motoru a dalo by se to nějak papírově zařídit levnějš třeba ? Moc se mi nehce do ilegality

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: pon pro 02, 2013 17:54
od Trunda
No bude to ilegalita.... protože to co je vyražené na bloku říká, že to má mít na sobě 8V hlavu... mimochodem musel bys měnit i sání a výfuk...
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: pon pro 02, 2013 18:17
od AnderN
Bude mít na motoru 14K2F

Bude ... žádný úředník ani policajt ani pojišťovák a kromě Hombreho snad ani nikdo jiný na STK nepozná, jestli je tam správná hlava nebo jiná. Alespoň jsem si údaje o počtu ventilů v TP nikdy nevšiml. Sice neříkám, že je to legální, ale takovou úpravu bych považoval za legálně neodhalitelnou. Ovšem, jak píše Trunda, není to jen hlava a ECU

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: pon pro 02, 2013 19:28
od KDB
A neznamená to žádné ohrožení .´- jen papírová buzerace, nic jiného to není
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: pon pro 02, 2013 22:54
od lenham3
Zase toho na predelani moc neni ,hlava ze sanim ,vyfukove svody prvni dil vyfuku,drzak motoru ridici jednotka kabelaz je stejna,ale ja bych to nedelal protoze jak jsem psal rozdil znatelny neni
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: úte pro 03, 2013 19:44
od bambino
podle mě těch 21 KW znatelných bude
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: pát pro 06, 2013 21:06
od Kamart
máme doma 214 8V i 16V a shrnul bych to asi tak, tam kde íčko končí, SI začíná. Lépe řečeno v nižších otáčkách jede líp 8V ale postupně mu dojde dech, kdežto 16V ze začátku nic moc a pak to zabere
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: sob pro 07, 2013 11:35
od wrabesek
Je hodně poznat těch 21kw rozdíl ?? Vím, že 8v jede odspoda, dech, kdy slábne, mi přijde kolem těch 5tis/min.. Vím taky že 16v jezdí líp ve vyšších otáčkách, ale když člověk předjíždí, tak benzín musí vždy cpát do otáček.. Je to hodně poznat ? A spotřeba by měla být i nižší ne ?
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: sob pro 07, 2013 15:16
od AnderN
Kdo chce kone, musi jim dat nazrat. Jinymi slovy -- verze Si nabira cca od 4000 rpm jakoby druhy dech. Takze k tomu vytaceni vic vybizi. V nizsich otackach (tzn. beznou jizdu predepsanymi rychlostmi) maji oba motory podobny projev i spotrebu. Rozdil je v tom, ze kdyz slabsi 8v vytocite, nic vic z nej nedostanete.
Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: sob pro 07, 2013 15:32
od paci
Ahoj no 214 Si ale když od 4 tis chytnou saze tak má zátah.. a od 6.800 ot/min. už je na tacháku ručička dost doprava / mám poslat fo mailem ?

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: sob pro 07, 2013 21:49
od wrabesek
Do 4 tis se dostanu jak nic a víc z toho nevyždímu, spotřebu by měli být ale podobnou ne ? od 6.800 ot ? neni ná 6500 omezovač ?

napadla mě lepší varianta totiž a to bylo koupit si druhýho Rovera a vykuchat z něj co potřebuju a zbytek prodat na díly, kdyby byl nějakej slušnej a levnej

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: sob pro 07, 2013 22:02
od JK Mini
No mám sice 1,6,ale tam by to mělo bejt stený,točí až do 7200 ale dech nabírá kolem 3500.16 ventilů je prostě pila.

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si
Napsal: sob pro 07, 2013 23:13
od wrabesek
JK Mini píše:No mám sice 1,6,ale tam by to mělo bejt stený,točí až do 7200 ale dech nabírá kolem 3500.16 ventilů je prostě pila.

Děsně matoucí.. V 2000 otáčkách výkon 30 koní ? Nemá mít ten graf někde střechu někde kolem (tip) 5500 +/- ot. třeba ? Já myslel že max. výkon auta je okolo otáček, který jsou napsaný u výkonu v techničáku.. Podlě mě todle bylo jen měření maximálního výkonu a krouťáku.. Ale nevim ...
