Stránka 1 z 2
Žere olej
Napsal: pát čer 01, 2012 11:02
od FrostV
Zdravím, opět začínám řešit svoji 214, před časem tlakování (tak na půl vyřešeno). Nic méně po občasném dolití trochy fridexu nebo destilky dobré, teplota ok. Ale začala mně hodně žrát olej, je fakt že tam mám ze servisu 5w30, a chci teď měnit co nejdřív za 10w40. Pochopil bych menší únik, ale už začínám mět problém se studenými starty a když se pak na podruhé (v tomto teplém počasí, i ráno), někdy na potřetí start podaří, vyvalí se lehce namodralý až bílý kouř, takže předpokládám, olej. Mám ale strach, že bude problém ještě v něčem jiném než ve špatném oleji. Nemáte někdo zkušenost s něčím takovým? Jinak mám strach že už je celý motor v prde.. a budu shánět jinou 200. Díky
Re: Žere olej
Napsal: pát čer 01, 2012 11:13
od Trunda
.... jo tak to tezko spekulovat, ale prvni co bych zkusil je opravdu vymenit olej... Dokud to neudelas, tak to budou jen dohady a nic vic.... Kdyz ti menili tesneni, zkouseli tlakovat hlavu?
Re: Žere olej
Napsal: pát čer 01, 2012 11:15
od FrostV
Těsnění před asi 6000km, je to tak 3 měsíce. Zkusím ten olej v první řadě, ale ten únik se mi zdá až dost velký.
Re: Žere olej
Napsal: pát čer 01, 2012 23:24
od F.i.s.h.men
Fakt nechápu to neustálý laborování s olejema. Proč tam prostě nedáš to co tam má být od výrobce?
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 9:37
od lenham3
Kolik ma ten motor najeto? Podle modreho koure asi uz dost budou tam zapecene krouzky a bere si to olej prez krouzky
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 14:24
od FrostV
Laborování s olejem,protože když jsem auto koupil, a chtěl olej vyměnit, nic nevyteklo, z oleje se stala černá hmota, v servisu mně motor vyčistili a dal jsem na jejich radu, že bude lepší tam mít tak 10 000 km olej s menší hustotou a pak že se tam dá klasika 10w40. Proto ten olej teď 5w30. Podle tachometru má 152 000 km najeto. rozvody a těsnění jsem měnil zároveň při výměně toho oleje, tj před 7000 km. Kroužky? díky za tip. Nejsem mechanik, tak dám (někdy bohužel) na rady v servisu.
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 17:46
od AnderN
FrostV píše:... z oleje se stala černá hmota, ...
Šmankote, to tam byl od novoty

Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 20:20
od FrostV
Ani bych se nedivil, skoro to vybírali špachtlí
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 21:46
od Trunda
Ufuf.... no a jestli s tim nekdo jezdil, tak to by pak ty krouzky fakt mohli byt... no ale to pak ovsem nepotesi... udelat tesneni a rozvody a pak zjistit, ze je potreba menit krouzky, to by me asi slehlo.... ale na druhou stranu koupit jety auto je vzdycky loterie a musi se s takovyma komplikacema vicemene pocitat.... taky si ted uzivam s novym prirustkem

Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 21:58
od sajfi
našel sem zajímavý článek o starém oleji
Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?
Lehká otázka, ale těžká odpověď. Nejprve několik vstupních informací, které jsou výsledkem našich mnohaletých zkušeností.
Prvním kvalitativním ukazatelem u motorového oleje je odolnost vůči vysokým teplotám za přítomnosti spalin. Čím je teplota odolnosti vyšší a tato doba delší, tím je olej lepší. Tento jev se nazývá termo-oxidační stabilita. Má-li olej malou termo-oxidační stabilitu nebo je tato dlouhodobým provozem vyčerpána, může docházet k zapékání pístních kroužků. Kroužky v drážkách pístů jsou tísněny úsadami kalů a později i karbonu. S postupem doby se kroužky v pístních drážkách stávají nepohyblivými. Čerpací a těsnicí schopnost kroužků se zhoršuje až k nule. Výkon motoru klesá, roste spotřeba oleje a dochází k profuku spalin do karteru motoru. Tento proces vede k výraznému poklesu parametrů motoru. Není ale známo, že by tento jev vedl k okamžité havárii motoru. Účinek je ale nebezpečný ve své plíživosti.
Zimní oleje viskositní třídy 0W a 5W pak musí obsahovat i lehké složky, které se relativně snadno z oleje odpařují. Odpařivost pak nesmí být vyšší než je hodnota stanovená normou. Při použití nevhodného oleje mohou v motoru začít procesy, které jsou plíživé a pokud se rozvinou, mohou vést k vážnému poškození motoru či přímo havárii.
Zavádějící je, že iniciace těchto procesů může nastat s nevhodným olejem, ale projevit se může až po výměně za olej nový a kvalitní.
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 22:06
od FrostV
No jo, zkusím povyměnit co půjde...samozřejmně v rámci finančních možností, protože zvyšovat několikanásobně hodnotu 214-ky z 98 roku asi velice nemá cenu, a ta moje už začíná mít pomalu cenu zlata:-) ale když ono je to tak supr auto:-)
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 22:10
od sajfi
Zkusil bych vyměnit olej,ale nejdřív bych zajel změřit kompresi k někomu,kdo má autodílnu,nebo servis. Protože jestli budou v háji kroužky,tak to bude mít menší kompresi.
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 22:14
od FrostV
Díky za tip, už aby to bylo ok všechno, ale doufám že časem na to budu s úsměvem vzpomínat:-)
Re: Žere olej
Napsal: sob čer 02, 2012 22:19
od sajfi
nový motor má mít kompresi myslim 10:1, takže by si měl mít na jetém motoru tak 9,3-10,kdyžtak mně opravte,jestli píšu nějakou blbost,nevim jestli si to pamatuju správně

Re: Žere olej
Napsal: ned čer 03, 2012 11:34
od Trunda
... kdyz ji milujes, neni co resit...
.... vsichni do Roverku sypeme penize, ale za to se vozime supr autama a investice nas odmenuji naslednou spolehlivosti
