Stránka 1 z 1

úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: sob bře 31, 2012 20:50
od FrostV
Dobrý den,

potřeboval bych poradit, mám R 200 1,4 Si, rv. 98. Bylo pryč těsnění pod hlavou, auto tlakovalo vodu, tak sem jej hned nechal vymnenit, spolu s tím jsem nechal udělat komplet rozvody, těsnění olejové vany, výplach motoru, protože tam byl velmi starý olej. Mám prý uspanou část chladících kanálků v motoru, jezdím bez termostatu, auto se nepřehřívá. Ale tlakuje dál, sice málo, ale zhruba po ujetí cca 100 km, při odšroubování víčka expansky ufoukne vzduch a trocha vody je pryč, sem tam najdu menší louže (chladící kapalina) pod blokem motoru (30x30 cm fleku, ne kaluž). Olej je pěkný a nepřibývá ho, víčko je čisté. Olej v expanzce taky není. Prosím o radu, kde by mohl bát problém??? Děkuji

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: sob bře 31, 2012 20:58
od sajfi
koukni se jestli ti to neteče vzadu na sání :wink: ,jinak mě po delší jízdě taky expanska odfoukne,když jí otevřu a je teplej motor,to si myslim že je normální. A ten termostat by to chtělo dát zpátky,jestli je v pořádku :wink:

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: sob bře 31, 2012 21:00
od sajfi
sajfi píše:koukni se jestli ti to neteče vzadu na sání :wink: ,jinak mě po delší jízdě taky expanska odfoukne,když jí otevřu a je teplej motor,to si myslim že je normální. A ten termostat by to chtělo dát zpátky,jestli je v pořádku :wink:
a jestli ti řekli,že máš ucpaný kanálky,tak nechápu co je to za servis,když to v pohodě složily a kanálky nevyčistily :D ,to bych jim šel omlátit o hlavu

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: sob bře 31, 2012 21:21
od Trunda
Tlak v chladici soustave je naprosto normalni, ba naopak zadouci... diky nemu ti nevyvre voda pryc, i kdyz se zahreje na 110°C .... pricemz povolovat vicko expanzky v dobe, kdy je motor jeste horky je rekneme nebezpecne.... pri ztrate tlaku dojde v bloku motoru k lokalnimu varu vody a muze dojit k mechanickemu poskozeni (samozrejme extremni, ale mozny pripad).
Pokud mas pod autem louzicku, neni nic jednoduzsiho nez vlezt pod auto a kouknout odkud voda kape.... mist je dam hromada :-) Trubky, vodni pumpa, tesneni pod hlavou, tesneni sani, atd. atd... ;-)

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: sob bře 31, 2012 21:28
od FrostV
sajfi píše:a jestli ti řekli,že máš ucpaný kanálky,tak nechápu co je to za servis,když to v pohodě složily a kanálky nevyčistily :D ,to bych jim šel omlátit o hlavu
Díky za odpověď :wink: , ono to odfoukne právě ikdyž třeba auto přes noc stojí. Když to odfoukne, tak se pak chvíli kaluž neobjeví. Oni ten termostat vytáhli, protože prý termostat nepustí vodu při ohřátí do velkého okruhu, zkoušel se i nový a nepomohlo to, moc tomu nerozumím, když tam ten termostat nebyl, tak zezačátku to tlakovat přestalo a vše bylo v rámci možností ok, a začalo to až poslední týden, možná jak se oteplilo. No musím na to mrknout a každopádně asi vymněnit servis :) Jinak jsem z R214 Si nadšen :-D

Zdravím a děkuju moc za rady!

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: sob bře 31, 2012 22:28
od sajfi
jj 214si je celkem dobrá a na 1.4 to i celkem dobře jede,třeba proti peugeotum atd. ze stejnýho roku a na 1.4 76kw je taky hezký

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: sob bře 31, 2012 22:32
od Trunda
Ano, vymen servis.... Evidentne to jsou amateri... Samozrejme ze kdyz upustis pretlak, tak ze se ta louzicka namusi objevit... Proste to tu vodu tou netesnosti nevytlaci. A samozrejme, ze kdyz to vychladne, tak tlak zmizi.... Prece jsi daval pozor ve fyzice na zakladce, ne? ;-)
Hele, kvalitni servis neni snadne najit, toz zkus to opravdu jinde... Ten termostat tam musi prijit na zpet - pricemz nevyplati se kupovat ten nejlevnejsi, protoze uz se tu nekolikrat resilo to ze to jsou v podstate atrapy termostatu :-D
Z Roverku jsme nadseni vsichni ;-) tak at se ti dari s nim zdarne bojovat :-)

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 0:06
od FrostV
Jeste drobnost, tlak zustane ikdyz to vychladne. No budu s tim muset nekam jinam, snad to nebude nic velkeho.
Díky za rady! :wink:

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 9:30
od Hombre
Jseš si jistý,že jeto tlak? Po vychladnutí bych to tipoval spíš na podtlak. Zvuk při otevření víčka je velmi podobný, akorát vzduch nesyčí ven,ale dovnitř. Podtlak je způsoben právě tou netěsností, kdy v zahřátém stavu soustava neudrží přetlak a unikne trochu vody a po vychladnutí, když se zmenší objem kapaliny tam ta voda chybí, ale tou netěsností už to vzduch nenasaje. Zkus zjistit, kde to kape a odstranit tu netěsnost. A termostat tam určitě dej, nevím co to je za kre-tény, co ti poradili takovou volovinu. Vždyť ten motor se při současné zimě ani nemá šanci zahřát na svých 90 stupňů, protože voda proudí pořád přes chladič.

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 10:44
od Zakar
Jezdit bez termostatu je nesmysl. Odkud jsi ? Opravím ti to.

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 18:48
od FrostV
Je tam přetlak, protože když je motor trochu teplejší ještě, tak se při otevření expanzky trochu vystříkne pár kapek kapaliny co je třeba na víčku. Jsem z okresu Zlín. Určitě by se mi hodil někdo kdo tomu rozumí :wink: Mrknu na to odkud to kape zítra. Díky!

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 19:02
od Hombre
Já myslel, když je to studené, za tepla tam samozřejmě podtlak nebude.

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 20:10
od roverix
Tož se zastav některé odpoledne, zkusíme tam vrazit origo termostat.

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 20:17
od FrostV
Do Ubla? skoro denně jezdím přes Bratřejov do Zlína :-D Nemáte čas v úterý odpoledne? Jsem z Brumova-Bylnice. Kdybych mohl, ozvěte se mně prosim (stačí prozvonit), zavolal bych třeba v to úterý. nebo kde Vás tam najdu. můj mobil 605 95 19 95. Díky moc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: úbytek chladící kapaliny a tlakování

Napsal: ned dub 01, 2012 20:19
od roverix