Stránka 1 z 2
Koupit rovera nebo ne?
Napsal: pon kvě 04, 2009 14:03
od santox
Dobrý den,
Už nějakou dobu uvažuji o koupi rovera 214. Je to krásné, luxusní auto, ale mám strach z náhradních dílu a jejich ceny.
I cena toho vozu jako ojetiny (sehnat se dá od nějakých 30 tis) mi přijde strašně nízká.
Je to právě tím, že sou ty auta u nás méně známé a lidi se toho bojí nebo je cena znát i na kvalitě vozu?
Má to být mé první auto (pokud nepočítám občasné jezdění starou škodovkou).
Doporučili by jste mi ho nebo se mám radši poohlídnout po něčem jiném?
Uvítal bych taky rady na co si dát při koupi pozor, jako laik tomu příliš nerozumím.
Díky moc všem za rady a přeju hezký den
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pon kvě 04, 2009 14:32
od Tommi_82
Asi nejlepší je vzít si někoho, kdo už dvoustovku má/měl, ten naprosto přesně ví kam se podívat a na co si dát pozor. Cena může svědčit o špatném stavu ale také nemusí. Rover 200 má jen pár bolístek, jedinou vážnější je těsnění pod hlavou. Pokud funguje elektrika, zatáčí, neprokluzuje spojka a dobře brzdí, můžou nastat spíš jen maličkosti který se daj vyřešit i doma. Je to o tom jak se o něj staral předchozí majitel.
Je potřeba hlavně dobře vybírat a nebrat hned první kus.
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pon kvě 04, 2009 14:43
od santox
Boužel nikoho kdo by rovera vlastnil neznám. Po koupi auta se do něj nejspíš musí zainvestovat další peníze (rozvody, olej,...) kolik si mám nechat na tohle?
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pon kvě 04, 2009 16:36
od Tommi_82
Kolik má najeto? Já jen jestli má smysl měnit rozvody.
Napíšu ti tu ceny abys věděl na co se připravit, je to spíš ta horní hranice, dá se to sehnat levněji. Ceny včetně DPH. Bral jsem to z katalogu Elite.
Rozvody:
- dopínací kladka 1400,-
- řemen 1000,-
- vodní pumpa 1200,-
Tyhle tři věci musíš vyměnit jinak jakobys rozvody neměnil. Každopádně pak budeš mít dalších 50 - 90 tisíc kilometrů klid. Když bych měnil rozvody vyměnil bych i řemen k servu(nebo k altíku? Už si to moc nepamatuju jak to u dvoustovky bylo), stojí pár stovek.
Olej záleží jakej si vybereš. Ceny se hodně rozcházej, z hlavy teď ani nevím kolik je tam litrů takže by oko 500-2000 Kč, olejový filtr 150-250 Kč, vzduchový filtr 250-450 Kč, palivový filtr 370 Kč, kabinový filtr 670-1100 Kč. Ty filtry fakt doporučuju vyměnit všechny, v nejhorším palivovej nemusíš, ale není to zas taková pálka aby mělo smysl se na to vykašlat. Pak bych ještě vyměnil svíčky, což je asi 4*120 Kč.
Tímhle si předejdeš mnoha problémům. A budeš mít klid. Sečti si to sám ale odhaduju to na nějakejch 7 tisíc.
Jestli seš hodně odhodlanej investovat, vyměnil bych i kapaliny(Chladící, brzdovou), zkontroloval bych stav oleje v převodovce a poradil se s někým zkušeným jakej tam dolít. Pak bych ještě dolil kapalinu do serva(volantu).
To už bys byl fakt velká poctivka.
Přeju mnoho zdaru při výběru. Sám vidíš že ty prvotní investice jsou stejný jako u jakýhokoli jinýho auta. Prostě buďto to chceš mít v cajku, nebo se na to vyprdneš a neinvestuješ nic a budeš jen jezdit.. Je to na tobě a o tobě.
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pon kvě 04, 2009 19:29
od santox
Díky moc za rady. Teď jen najít toho správného rovera

. Liší se hodně spotřeba mezi 214 a 216? Nebo je třeba u te 1.6 horší motor? Na 1.4i 16V jsem zatím četl samou chválu.
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pon kvě 04, 2009 20:26
od Tommi_82
motory jsou prakticky stejný(myslím 76kW i 82kW, ten 55 kW kterej je v 214i je jinej), spotřeba i výkon jsou podobný, rozdíl je patrnej ale nic zvláštního, uděláš dobře ať koupíš to nebo to(jen nekupuj ten 55 kW to je tak pro důchodce)
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pon kvě 04, 2009 21:01
od Austin
Kapaliny vyměnit všechny!! Na nic nečekat, nestojí to majlant. A vyhodit levné destičky co piští.
Napiš odkud jsi resp. kterého Rovera sis vybral a zde ti nejspíš poradíme.
Vím že třeba v Gama bazaru na Mendláku v Brně stojí dvě 200 asi dva roky, za 80 tis....
200 RF 1.6 mohu doporučit, pojistka stejná výkon trochu větší spotřeba podobná. Na spotřebě se podepisuje, jak se s autem jezdilo předtím.
Existuje mnoho bazarů, kterým je dobré se vyhnout. Ale prolez si je pro srovnání.
Dobře obvykle lze pořídit v Moravské Třebové, prodali už mraky Roverů, spousta brněnských je odtud. Nebo třeba ve Vysoké Peci u Jirkova Ti dovezou z Německa.
Ber rok 98 a 99 popř. výše, do 150 tkm max.
Výborná je koupě tzv. Notverkauf, když se někdo rozhodne prodat něco, co ještě včera prodat nechtěl, a má to 8 zánovních kol, je o to do poslední chvíle pečováno, vše je řádně vyměněno atp. Lepší je vzít takové za řekněme 70 a nic nedělat defacto,
nebo vzít něco za řekněme 45 tkč s nejasným původem a jít na to:
oleje, kapaliny,
3.díl výfuku, brzdy,
pumpa, těsnění, kladka+řemen,
filtry, ! žárovky!,
možná gumy, dokoupení zimních, popř. ráfků /na liťáky 195/60 zimní asi nezaplatíš../
dokoupení toho co auto z bazaru nemá /výbava, lékárnička,../ a tak se dá pokračovat.
Slušný majitel vše mění průběžně. Dost lidí ale není slušnými majiteli - ale hoblují auto do poslední mrtě.
Takže rada zní - musíš jich alespoň pět sedm vidět, abys mohl srovnávat a musíš hledat. Je to práce.
Výhodou je, že na rozdíl od jiných značek není vysoké procento vozů dovezených bouraných, jsou "levné" i nebourané.
Na Mini.cz je běžné, že se někdo dotáže: co myslíte mám koupit Mini co stojí tam a tam? Většinou dostane odpověď, jelikož tam už někdo byl, zkoukl a ví.
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: stř kvě 06, 2009 20:15
od Veronika
Já jen vsunu svůj netechnickej poznatek o 214 - vůbec jsem nevěděla, jaké auto si kupuju (přešla jsem z fiesty z roku 1991, takže mě oslnil zejména posilovač řízení), byla to veliká náhoda, ze začátku s ním bylo pár starostí, vyměnila jsem rozvody, brzdový destičky, nějaký čepy, dva díly vejfuku, kapaliny...celkově prvotní investice cca 15 000, pak přišlo špatný těsnění pod hlavou, pak mi praskla vodní pumpa...další inevstice...tohle všechno je důležitý zkontrolovat, hlavně u někoho, kdo ta auta zná - první opravy mi dělal člověk, co rovery nezná, špatně natáhl rozvodovej řemen, takže těch 55kW jelo fakt jak důchodcovský auto. Od tý doby, co je všechno opravený (a já fakt koupila blbě), je to velice pohodlný autíčko, na to, jak je maličký, má hodně vnitřního prostoru, jen bych řekla, že docela dost žere.
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: stř kvě 06, 2009 20:39
od KDB
214 - 55kw jede dobře, jen mu chybí tah nad 5000ot. Jinak mezi 2 a 3.000 to je naopak o něco lepší než 16ventil.
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: stř kvě 06, 2009 20:42
od AnderN
Spotreba se odviji od zpusobu pouziti a jizdniho stylu. Osobne si myslim, ze se spotreba motoru K-series nijak nevymyka prumeru v dane objemove tride.
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: čtv kvě 07, 2009 8:20
od KDB
Naopak je velmi sympatická.....1,4/55 - 6,6....1.6/82 - 7,1.....1.8/88 - 7,4 ... průměry při mé jízdě...kterou si dělám radost a nesleduju spotřebu

Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pát kvě 08, 2009 13:03
od Kamart
já teda jezdím převážně po města a spotřeba pod 8l/100km rozhodně nejde (1.4 16V), zkusím nasadit užší pneu s nízkým val.odporem a uvidím
Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: pát kvě 08, 2009 14:46
od KDB
Když se jezdí jen cukačky do 3-5km, tak je normální spotřeba i kolem 10l......motor beží pod sytičem - ale to je problém všech moderních aut. U klasického karburátoru jste po rozjezdu sytič ručně stáhli a spotřeba nebyla přes 8l..........to je holt daň za komfort

Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: sob kvě 30, 2009 13:40
od santox
Tak už je týden doma a všichni si ho oblíbili

. Myslím, že auto za 50tis jsem mohl jen stěží sehnat lepší (r.v. 2000, najeto 128tis, v kůži, alu kola, pravidelně servisované - měněné rozvody, spojka,...).Teď už jen doladit pár maličkostí a snad bude vesele slouži dlouhou dobu

Re: Kopit rovera nebo ne?
Napsal: sob kvě 30, 2009 13:56
od Tommi_82
Gratuluju, dobrej kup! Doufám že bude dobře sloužit.