Všechny zdravím,
obracím se na Vás s prosbou o radu.
Vlastním výše zmíněného Rovera a nedávno se mi propálilo výfukové potrubí - konkrétně přední trubka (823-721, GEX33713, WCD105700) - eg zde:
http://www.aaavyfuky.cz/index.php?zbozi ... -pro-vyfuk
Dvě malé dírky se objevily před pohyblivou "drátěnou" částí (drátem mřížovaná širší část, jejíž název a účel neznám) a také je propálený kousek toho drátování v zadní části.
Nechci teď investovat do nového dílu a tak přemýšlím na opravou - máte s tím někdo zkušenosti ?
Nejsem žádný expert, ale něco už umím a rád se učím ... takže přední část si klidně zavařím ale jak opravit onu drátovanou část nevím, ..napadlo mě onu celou část vyříznout a navařit tam jiný kus trubky stejného průměru...
Co Vy na to ?
M.
ROVER 214i 1997 55kw
Re: ROVER 214i 1997 55kw
Vítej 
No rozhodně pletenec nemůžeš nahradit pevnou trubkou... pohybové rázy motoru by se přenášely na celou výfukovou soustavu... brrrr.... není nic jednodužšího, než pletenec vyříznout a nahradit ho náhradou příslušného průměru
http://www.aaavyfuky.cz/index.php?skp1= ... y-pletence .... dělá se to tak celkem běžně...

No rozhodně pletenec nemůžeš nahradit pevnou trubkou... pohybové rázy motoru by se přenášely na celou výfukovou soustavu... brrrr.... není nic jednodužšího, než pletenec vyříznout a nahradit ho náhradou příslušného průměru

Re: ROVER 214i 1997 55kw
Myslím, že tento díl výfuku mám v práci. Zánovní. Nemá sice přírubu, co je u katalyzátoru, protože to nějaké hovado uřezalo flexou.
Ale ta se dá převařit.



Re: ROVER 214i 1997 55kw
Zdravím!
Děkuji za rychlé odpovědi a omlouvám se za svou opožděnou...
Trunda díky moc za vysvětlení, něco jsem si o tom načetl a zkusím to s pomocí kamaráda opravit..
Hombre děkuji za nabídku, ale už od pohledu můj výfuk vypadá v lepším stavu, takže vezmu-li v potaz, že vaření se stejně nevyhnu, tak děkuji, nemám zájem.
Ještě jednou díky a ať Vaše stroje slouží !
M.
Děkuji za rychlé odpovědi a omlouvám se za svou opožděnou...
Trunda díky moc za vysvětlení, něco jsem si o tom načetl a zkusím to s pomocí kamaráda opravit..
Hombre děkuji za nabídku, ale už od pohledu můj výfuk vypadá v lepším stavu, takže vezmu-li v potaz, že vaření se stejně nevyhnu, tak děkuji, nemám zájem.
Ještě jednou díky a ať Vaše stroje slouží !

M.
Re: ROVER 214i 1997 55kw
Opět Vás zdravím,
aby toho nebylo málo, tak se mi teď před zimou objevil zajímavý a nepříjemný problém se startováním ...
Startér se točí, hází to jiskru, motor chytne, ale hned chcípne. Tenhle proces se musí opakovat cca 10x, než se motor chytí ... pak není radno dotýkati se plynového pedálu, protože to motor zadusí... většinou motor "brumlá" jakoby by byl přesycen, nebo naopak neměl dost paliva ... když naskočí po startu správné otáčky, tak se po cca pulminute už se může jezdit.
Svíčky nové, palivový filtr taky nový...
Teď už z toho mám pocit, že je problém nejspíš sytič...
Bylo mi doporučeno zkusit zkontrolovat sytičovou jednotku, popřípadě sehnat novou ... to se mi ale nepovedlo(něco takového někde na netu najít), protože pravděpodobně neznám správný název onoho dílu .... co jsem vyčetl, tak mě ještě napadlo, že by to mohla být škrtící klapka
Prosím dobré duše zde o radu cožejeto ta sytičová jednotka, popřípadě jestli se dá sehnat zánovní/nová a kde ji v autě najdu
Bratr mi ještě "poradil", že by to mohlo dělat "tohle" ( viz. příloha
) což si myslím, že je ona škrtící klapka, ale raděj bych si to nechal potvrdit ...
Díky všem!
P.S.: převařit pletenec se povedlo v pohodě
aby toho nebylo málo, tak se mi teď před zimou objevil zajímavý a nepříjemný problém se startováním ...
Startér se točí, hází to jiskru, motor chytne, ale hned chcípne. Tenhle proces se musí opakovat cca 10x, než se motor chytí ... pak není radno dotýkati se plynového pedálu, protože to motor zadusí... většinou motor "brumlá" jakoby by byl přesycen, nebo naopak neměl dost paliva ... když naskočí po startu správné otáčky, tak se po cca pulminute už se může jezdit.
Svíčky nové, palivový filtr taky nový...
Teď už z toho mám pocit, že je problém nejspíš sytič...
Bylo mi doporučeno zkusit zkontrolovat sytičovou jednotku, popřípadě sehnat novou ... to se mi ale nepovedlo(něco takového někde na netu najít), protože pravděpodobně neznám správný název onoho dílu .... co jsem vyčetl, tak mě ještě napadlo, že by to mohla být škrtící klapka
Prosím dobré duše zde o radu cožejeto ta sytičová jednotka, popřípadě jestli se dá sehnat zánovní/nová a kde ji v autě najdu

Bratr mi ještě "poradil", že by to mohlo dělat "tohle" ( viz. příloha

Díky všem!
P.S.: převařit pletenec se povedlo v pohodě

Re: ROVER 214i 1997 55kw
Tvůj motor nemá karburátor, tím pádem ani sytič. Ani žádnou sytičovou jednotku. Velikost dávky paliva řídí řídící jednotka podle údajů z čidel.
Ve tvém případě bych začal kontrolou a důkladným vyčistěním škrtící klapky, to je ta zakroužkovaná na fotce, nemusíš ji nijak demontovat, stačí sundat sací hadici. Dále důkladným vyčistěním krokového motorku volnoběhu - šikmý váleček trčící ze sání asi 20 cm vlevo od škrtící klapky. Ten musíš vymontovat a vyčistit vnitřek i motorek samotný, někde tu je o tom vlákno. No a taky bych zkontroloval čidlo teploty motoru pro řídící jednotku (dvouvodičové). Je na hliníkovém koleni, které vede chladicí kapalinu z hlavy do chladiče, zepředu motoru na té straně, kde je škrtící klapka. Zkontrolovat vodiče a změřit odpor mezi piny čidla při studeném a teplém motoru.
-10°C = 8,1-9,9 kΩ
0°C = 5,4-6,6 kΩ
20°C = 2,2-2,8 kΩ
50°C = 760-920 Ω
80°C = 290-350 Ω
No a ještě zkontroluj sání, jestli není někde nějaká netěsnost, , prasklá hadička nebo tak něco.
Pokud se i po ěchto úkonech závada projeví, asi budeš muset na diagnostiku, ale je důležité vyloučit banality.
Ve tvém případě bych začal kontrolou a důkladným vyčistěním škrtící klapky, to je ta zakroužkovaná na fotce, nemusíš ji nijak demontovat, stačí sundat sací hadici. Dále důkladným vyčistěním krokového motorku volnoběhu - šikmý váleček trčící ze sání asi 20 cm vlevo od škrtící klapky. Ten musíš vymontovat a vyčistit vnitřek i motorek samotný, někde tu je o tom vlákno. No a taky bych zkontroloval čidlo teploty motoru pro řídící jednotku (dvouvodičové). Je na hliníkovém koleni, které vede chladicí kapalinu z hlavy do chladiče, zepředu motoru na té straně, kde je škrtící klapka. Zkontrolovat vodiče a změřit odpor mezi piny čidla při studeném a teplém motoru.
-10°C = 8,1-9,9 kΩ
0°C = 5,4-6,6 kΩ
20°C = 2,2-2,8 kΩ
50°C = 760-920 Ω
80°C = 290-350 Ω
No a ještě zkontroluj sání, jestli není někde nějaká netěsnost, , prasklá hadička nebo tak něco.
Pokud se i po ěchto úkonech závada projeví, asi budeš muset na diagnostiku, ale je důležité vyloučit banality.
Re: ROVER 214i 1997 55kw
Mě ještě napadá kontrola zapojení hadičky k MAP senzoru vedoucí ze sání do ECU .... její vypojení má podobné projevy...
Re: ROVER 214i 1997 55kw
Děkuji vřele pánové !
Dám vědět jak se věci mají ...
Dám vědět jak se věci mají ...