Šrouby, závity

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Šrouby, závity

Příspěvek od F.i.s.h.men » pon čer 27, 2011 22:40

Ahoj, tak nějak se v tom motám a nevím jak ven, takže mám pár otázek:

Na hranostajích je metrický nebo witwortův závit? Odpověd: Metrický
Jestli metrický, tak se na všech šroubech používá jemné stoupání? Jaké?
Dokáže mi někdo napsat rozměry těch nejběžnějších označení, nebo alespoň odkaz? Druhý příspěvek

Chci si dát na ramena a čepy matky s tím pojistným plastovým proužkem, ale když jsem koupil v Baumaxu matku odpovídající velikosti, tak tam nešla. :(

Čep řízení M10 x 1,25 Už se to rýsuje. Víc hlav, víc ví . . . jj zatím jsem na to sám. :-D
Rameno M12 x 1,25
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od F.i.s.h.men » pon čer 27, 2011 22:56

Tak jsem našel závity a stoupání a ještě doplním

M5 - 8 mm klíč
M6 - 10 mm
M8 - 13 mm
M9 - 15 mm
M10 - 17 mm
M12 - 19 mm
M14 - 22 mm

Obrázek
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od roverix » pon čer 27, 2011 23:38

Na šrouby a matice do baumaxu nechoď. Ty jejich šrouby jsou sice za železa, ale s přídavkem plastů, mléka, vajec, špenátu, atp. Navštiv takovýto krámek: http://www.firmy.cz/detail/2248878-fabo ... urce=fhint nebo podobný. A šrouby kupuj s označením pevnosti. To, co drží plechy karoserie, přistrojovku, světlomety, tam bohatě stačí 8.8 To co drží brzdy 10.9 a ještě lepší je vysokopevnostní 12.9 , tam už jsou ale jiné ceny a dřív se zničí nářadí než šroub.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od Hombre » úte čer 28, 2011 6:43

Na čepech jsou jemné závity, ale ty matky by měly být součástí nového čepu. Stoupání zjistíš jednoduše, když si vezměš šupleru a změříš rozteč 10ti závitů a výsledek vydělíš deseti. Naměříš třeba 15 mm, stoupání je 1,5. Pokud teda nemáš závitové měrky.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od F.i.s.h.men » úte čer 28, 2011 7:57

To jo, ale já tam nechci tu blbou závlačku. Vždycky se zlomí. Chci tu matku s tím plastovým kroužkem.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od Hombre » úte čer 28, 2011 8:25

To chápu, a oni ještě někde dávají k čepům korunkovou matici se závlačkou? Já už jsem vždycky měl tu s tím silonovým krčkem.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od F.i.s.h.men » úte čer 28, 2011 9:48

No já dostal se závlačku a to sem to dotáhl tak, že zavlacka je nad matkou, takže k ničemu.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

challi
Příspěvky: 122
Registrován: pon čer 20, 2011 8:08
Bydliště: Břeclav

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od challi » úte čer 28, 2011 10:23

a co třeba tam dat podložku? nevřešilo by to ten problem nahodou?
Škoda Favorit 43kW (1992), Mitsubishi Colt 1,2 40kW (1992) Škoda Felicia Combi 1,3 50 kW (1996), Chevrolet Suburban 5,7 V8 Vortec 191kW (1999), Škoda Fabia 1,4 tdi 51kW (2003), Rover 214 Si 76kW (1994) Seat Ibiza 1,4 (1994)

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od F.i.s.h.men » úte čer 28, 2011 11:30

Pane challi,
Vaše řešení by problém jistě vyřešilo, ale auto je teď z důvodu repase zadních brzdových třmenů nepojízdné, tak jsem to zatím nechal tak a ještě než vyjedu, tak seženu tu matku s plastovým kroužkem a vyměním to, včetně toho šroubu na rameni, který je prý z mléka a špenátu.


S pozdravem F.i.s.h.men
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

challi
Příspěvky: 122
Registrován: pon čer 20, 2011 8:08
Bydliště: Břeclav

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od challi » úte čer 28, 2011 12:00

Neberte si to tak osobně Pane Fishmene,
ja pracoval jako konstruktér automobilových nástaveb a vleků, tak si troufnu tvrdit že co se týče šroubových spojů něco málo vím. Vaše rozhodnutí, vyměnit šrouby na nápravě za šrouby s předepsanou tvrdostí, je chválihodné,a co se týče těch závlacek respektive smaopojistných matic bych jestě si dovolil doporučit zavit po utažení zakápnout troškou barvy.

S pozdravem Jakub Chalupský ( Challi)
Škoda Favorit 43kW (1992), Mitsubishi Colt 1,2 40kW (1992) Škoda Felicia Combi 1,3 50 kW (1996), Chevrolet Suburban 5,7 V8 Vortec 191kW (1999), Škoda Fabia 1,4 tdi 51kW (2003), Rover 214 Si 76kW (1994) Seat Ibiza 1,4 (1994)

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od F.i.s.h.men » úte čer 28, 2011 12:12

:D Díky za odpověď. Podložky jsem tam nechtěl dávat, protože by to vycházelo tak na 3 podložky a to by se mi nelíbilo, i když to není vidět. :-D Kápnout barvu na tu utaženou matku nebo kápnout do té matky než jí nasadím na šroub? Jo, blbě čtu. Po utažení.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od Trunda » úte čer 28, 2011 13:57

Muzu se zeptat k cemu je to zakapnuti barvou dobre? Ma to slouzit jako zajisteni, nebo jako ochrana pred vodou a zareznutim....?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od Tommi_82 » úte čer 28, 2011 14:00

abys poznal že se ti v tom někdo hrabal.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18096
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od Trunda » úte čer 28, 2011 14:06

:-D .... ano, z pohledu elektrotechnika ano... ale to asi nebylo mysleno v tomto pripade :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

challi
Příspěvky: 122
Registrován: pon čer 20, 2011 8:08
Bydliště: Břeclav

Re: Šrouby, závity

Příspěvek od challi » úte čer 28, 2011 14:13

k zajištění
kdyby nahodou to nekdo rozdelaval tak to bez přes to přesloubuje.
( jde jen o to aby se to samovolně nepovolilo ( ten teflonovej kroužek umí mrazem popraskat a povypadávat )
a kdyby se náhodou stalo že to tam tu matku nasroubujete a pak zjistite že to musíte rozdelat tak ty matky co vyšroubujete rovnou vyhodte a dejte tam nový
Škoda Favorit 43kW (1992), Mitsubishi Colt 1,2 40kW (1992) Škoda Felicia Combi 1,3 50 kW (1996), Chevrolet Suburban 5,7 V8 Vortec 191kW (1999), Škoda Fabia 1,4 tdi 51kW (2003), Rover 214 Si 76kW (1994) Seat Ibiza 1,4 (1994)

Odpovědět