Motorek naklápění světlometu

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Trunda » pon lis 05, 2012 18:06

Jakto ze mas schemata s barvickama... Ja mam origo Rave CD a tam to mam cernobile...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Hombre » pon lis 05, 2012 18:17

Ty barvičky jsou moje práce msm:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » sob lis 10, 2012 15:39

Konečně jsem se dostal do garáže a vše důkladně proměřil. Oba přívody červený i oranžový, naměrěno shodně 11,59V při zapnutých světlech. Zelený regulační v poloze 0 - 3.43V, poloha 1 - 2.49V, poloha 2 - 1.45V a poloha 3 - 0.03V. Obě větve naprosto shodné. Jak pro L i P stranu. Z toho usuzuji, že kabely jsou vpořádku a jeden z motorků je stále špatný. Označil jsem si je. č1 jede na L i P straně. Když je sám, tak naprosto bez chybičky. Když k němu doplním některý ze dvou zbylých(č2 a č3), občas i on sebou škubne. č2 a č3 v jakekoliv poloze a straně zmateně regulují a poskakují do nekonečna. Takže mi nezbude, než shánět další, snad už poslední. Celkem se to naklápění světel prodražuje :?

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob lis 10, 2012 15:50

a ten motorek by nešel nějak rozebrat a propájet?

Máš je dobře usazené v tom plastíku ve světle a jde s parabolou ve světle dobře hýbat?

Asi rady k prdu, ale nějak mě to téma láká :lol:
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » sob lis 10, 2012 16:32

Vítám jakoukoliv radu :-) Jj, na zacvaknutí čepu motorku do světla si dávám pozor. ale ony ty motorky seřizují, i když jsou mimo světlo. Myslím, že v nich budou poškozené operáky, které vyhodnocují velikost vstupního napětí na zeleném řídícím kabelu. Jen mě zaráží, proč odešly motorky oba. Kdo ví, co s tím prováděl předchozí majitel.

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od F.i.s.h.men » ned lis 11, 2012 20:03

Omlouvám se, ale nechci to hledat.

Zkus se podívat, jestli náhodou není tohle naklápění zapojeno k centrální relé krabičce. Nevzpomenu si na ten anglický název. Je to černá krabička z druhé strany pojistkové skříně. Kdyby jo, mohli by tam být studené spoje a stačilo by to přepájet. Kdyby ne, tak už nevím.

Odpozoroval jsem, že se mi jednou za nějakej čas stalo, že jsem zapnul zapalování a světlo samy od sebe úplně sjely a zase vyjeli, ale nepřišel jsem na to, proč se tak děje.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Hombre » pon lis 12, 2012 6:01

Být tebou, ještě změřím hlavně odpor, protože když tam bude přechodový odpor, napětí bez zátěže bude pořád stejné, takže jeho měřením nic nezjistíš. I v Rave se všude při kontole vedení měří odpor.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » pon lis 12, 2012 10:42

Odpory jsem měřil taky. Na obou straná a ve všech polohách přepínače si odpovídaly. Přesná čísla jsem zapomněl v garáži. Jsou trojmístná a na to už má pamětová kapacita, na mentální poznámky, nestačí :-D Donesu a vyvěsím je tu.

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » pon lis 26, 2012 16:23

Takže, oba nové motorky namontovány.... Problém pokračuje. Těsně po namontování najely do pozice a zůstaly stát. Jaká to radost. Bohužel po pár sekundách se začaly samovolně regulovat a vše je při starém. Znova jsem vše proměřil. Nic abnormálního. Žáden přechodový odpor. Zvláštní je,že se ty motorky regulují zcela náhodně. Né, že by občas sjely a vrátily se. Občas jedou o více poloh, nebo skáčou o jednu. Někdy jedou jak splašené. jindy s přestávkama a každý jinak(myšleno L/P). Už mě napadá jen páčka přepínače světel pod volantem. Tak jednoduché zapojení, tolik problémů. To jsem ještě s žádným autem nezažil. Ani u italů a ti prý mají elektřinu zmršenou :)

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od amper » pon lis 26, 2012 21:08

Celé jsem si to přečetl a nezá se mi to tvé naměřené napětí. Tento motor o kterém se tu bavíte je anaogový což znamená zě porovnává řídící napětí s napětím na odměřování uvnitř motoru. Změní li se řídící napětí, motor se začne otáčet potřebným směrem, aby docilil stejného napětí na odměřování uvnitř motoru.Takže při kolísajícím řídícím napětí se bude motor stále snažit srovnávat hodnoty.
Druhá varianta je, že kolísá napájecí napětí motoru a tím pádem dochází i ke kolísání napětí na onom výstupu odměřování uvnitř motoru, což je obyčejnej potenciometr. Motor se to snaží opět srovnat točením jak na jednu nebo druhou stranu.
Tech tvých 3,43V se mi zdá docela málo, mám tu pár analogových motorů sice né z rovera, ale ty jeztí pod napětím 0V až 10V.
Asi bych se zaměřil na napájení přepínače a jeho kostru. V opačném připadě na nápajení motorů a jejich koster.
Měřil jsi napájecí a řídící napětí motorů když blbnuli ?

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » pon lis 26, 2012 21:47

Měřil jsem napětí na zeleném řídícím kabelu s odpojenými motorky(na konektoru). Na měření se zapojenými motorky se teprv chystám. Teď, když mám jistotu, že motorky jsou ok(nové). Taky se mi zdají ty rozdíly 1V mezi stupni málo. Moh by to někdo změřit u sebe na fungujícím autě? V každém případě to kolísání musí být obrovské a rozdílné na obou větvích. Někdy ty motorky jedou i o 3 polohy. Doufám, že to můj levný multimetr zachytí(pokud je to kolísání chvilkové). Mmjn. dík za popis principu činnosti fungování té regulace v motorcích. To mi chybělo.

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » úte lis 27, 2012 21:02

Měl jsem chvilku, tak jsem měřil i s motorky. Napětí odpovídají meření na konektoru. Zapojení těch konektorů je (6pin pohled zezadu): černá-nic-nic-zelená-nic-modrá. Cerná=zem, zelená-černá=podle polohy přepínače, viz mé údaje dříve, modrá-černá= +12V. A ted jedna objevená zajímavost. Když přiložím černý hrot měřáku na jakýkoliv čistý, dobře uzemněný šroub, místo černého vodiče v přípodním konektoru motorku(prostě použiju jiné ukostření), naměřím stejné napětí +12V. Ale motorky okamžitě přestanou blbnout! Stejně tak, když změřím rozdílové napětí mezi zeleným a modrým vodičem(poloha 0)= 9V. Motorky se taky ustálí. Jinak, při tom cyklování, multimetr nezaznamenal žádné výkyvy napětí. Na zeleném ani na modrém vodiči.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18095
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Trunda » úte lis 27, 2012 21:38

No na takové měření je lepší analogový multimetr... na něm jsou totiž registrovatelné výkyvy hodnot.... já bych se fakt zasoustředil na ono vedení a zkusil vyměnit ten přepínač... neho ho přemostit drátem a zafixovat to tak v jedné poloze a jestli se to pak stabilizuje...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od amper » úte lis 27, 2012 22:08

První měření jsi udělal dobře, ale druhé špatně musíš změřít kostru a zelenej. Takhle jsi změříl jen úbytek napětí na odporech, ale né výstupní napětí z regulátoru.
Tak znovu a lépe. :-D
A nemáš tam jen špatne spoj, že když se dotkneš hrorem měřáku konektorů a trochu s nima pohneš tak to přestane dělat ?
Odkud jsi ?

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » úte lis 27, 2012 23:02

Měřil jsem všechno na všechno, jen jsem to nevypisoval do příspěvku. Chytám se stébla :-D Zvláštnost je právě to, když měřím napětí na modrém přívodu a místo černé země v konektoru použiju zem přímo na skeletu, tak ty motorky přestanou blbnout. Jako by ta v konektoru byla špatná. Ale přechodový odpor jsem na ni nenaměřil. Dokonce ukazuje s modrým stejné napětí jako přímo na skeletu. Ale motorky při měření blbnou. Jsem z Třince.

Odpovědět