Problém s řazením
Problém s řazením
Zdravím a prosim o radu.
Zdědil jsem Rovera 25 1.6L s
CVT, který stál nějakou dobu v garáži. Je jak z vyroby a má najeto jen 70tkm. Bohužel asi po 3 dnech provozu se objevil menší problém.
Když jedu na D s klidnou nohou na stejném místě (neubiram ani nepridavam), tak se někdy zblazní automat a vylitnou otacky z necelých 2000 na 3000-3500, jak kdyby preradil na nižší stupeň a po chvíli zase spadnou na 2000. To samé se děje čas od času i při brzdění kdy začnu brzdit, motor stabilně na 2000 otáčkách, najednou skubne a vylitnou otáčky na +-3000 a zase návrat do normálu. Mám pocit, že při tomhle jevu mírně zhasne přístrojová deska.
Když jedu na Sport, tak je vše ok. Dělá v nižších rychlostech cca do 50km/h.
Jednou se mi stalo, že při ,,manuálním" razeni mi na 6 stupeň lítaly otáčky jak se jim chtělo.
Diky za každou radu.
Zdědil jsem Rovera 25 1.6L s
CVT, který stál nějakou dobu v garáži. Je jak z vyroby a má najeto jen 70tkm. Bohužel asi po 3 dnech provozu se objevil menší problém.
Když jedu na D s klidnou nohou na stejném místě (neubiram ani nepridavam), tak se někdy zblazní automat a vylitnou otacky z necelých 2000 na 3000-3500, jak kdyby preradil na nižší stupeň a po chvíli zase spadnou na 2000. To samé se děje čas od času i při brzdění kdy začnu brzdit, motor stabilně na 2000 otáčkách, najednou skubne a vylitnou otáčky na +-3000 a zase návrat do normálu. Mám pocit, že při tomhle jevu mírně zhasne přístrojová deska.
Když jedu na Sport, tak je vše ok. Dělá v nižších rychlostech cca do 50km/h.
Jednou se mi stalo, že při ,,manuálním" razeni mi na 6 stupeň lítaly otáčky jak se jim chtělo.
Diky za každou radu.
Re: Problém s řazením
Vítej 
Viděl bych to na návštěvu u někoho s Testbookem. Tuším, že je potřeba udělat kalibraci převodovky....
Napiš odkud jsi....

Viděl bych to na návštěvu u někoho s Testbookem. Tuším, že je potřeba udělat kalibraci převodovky....
Napiš odkud jsi....
Re: Problém s řazením
Nebude to jenom někde špatné ukostření?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6980
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s řazením
Předně by to chtělo upřesnit, o jakou konfiguraci auta a tím pádem o jakou předovovku se vlastně jedná? Motor 1.6 se starším typem plně hydraulického CVT byl totiž montován do starších R200, používal ho Austin. V novějších R25 byla "elektronická" CVT převodovka od ZF spojovaná s motorem 1.8 (18K4F, 86 kW). Podle toho, že píšeš o R25, režimu Sport a manuálním řazení převodových stupňů, tak to asi bude ta novější kombinace. Nebo existovalo i nějaké období z kraje výroby R25, kdy se CVT spojovalo s motorem 1.6 
Pak by určitě neškodilo v té převodovce vyměnit olej. Víš, jak je tam dlouho ten starý? A hlavně jaký olej tam je? Ty převodovky jsou na to dost citlivé ...
Kontrola ukostření a diagnostika, jak psali kolegové výše, samozřejmě taky neuškodí
To bydliště si doplň do profilu (aspoň kraj nebo město).

Pak by určitě neškodilo v té převodovce vyměnit olej. Víš, jak je tam dlouho ten starý? A hlavně jaký olej tam je? Ty převodovky jsou na to dost citlivé ...
Kontrola ukostření a diagnostika, jak psali kolegové výše, samozřejmě taky neuškodí

To bydliště si doplň do profilu (aspoň kraj nebo město).
Re: Problém s řazením
Díky moc za rady a omlouvám se, že píšu až teď, ale nějak nestíhám.
Tak abych to trošku upřesnil:
Jedná se o typ 16K4F 1.6L 80kW z roku 2003
Olej je tam ATF červený. Stáří oleje nevím.
Diagnostika neukazuje žádnou chybu.
Za studena to nedělá.
V rychlostech nad 60km/h to taky nezlobí.
Vypustil jsem cca 1L oleje, protože ho tam bylo moc a je to o trošičku lepší.
Poté co vyskočí otáčky, je nulová reakce na plyn, než otáčky zase spadnou na 2000.
Nejčastěji to dělá při udržování nízké rychlosti.
Ukostreni jsem cistil.
Na merce oleje se čas od času objevují bublinky.
Někdy při zastavení auto dost vibruje.
Někde jsem se dočetl, že by to mohl dělat právě ATF olej a musí se použít přímo CVT.
Tak abych to trošku upřesnil:
Jedná se o typ 16K4F 1.6L 80kW z roku 2003
Olej je tam ATF červený. Stáří oleje nevím.
Diagnostika neukazuje žádnou chybu.
Za studena to nedělá.
V rychlostech nad 60km/h to taky nezlobí.
Vypustil jsem cca 1L oleje, protože ho tam bylo moc a je to o trošičku lepší.
Poté co vyskočí otáčky, je nulová reakce na plyn, než otáčky zase spadnou na 2000.
Nejčastěji to dělá při udržování nízké rychlosti.
Ukostreni jsem cistil.
Na merce oleje se čas od času objevují bublinky.
Někdy při zastavení auto dost vibruje.
Někde jsem se dočetl, že by to mohl dělat právě ATF olej a musí se použít přímo CVT.
Re: Problém s řazením
Do CVT NEPATŘÍ běžný ATF olej ! Pokud tam je, ani bych to nestartoval. Patří tam Esso/Mobil EZL799, nebo plnící tuto normu.
Další věc je hladina - dodržet podmínky výrobce - měření za chodu/klidu motoru. To je také zásadní.
Stáhni se RAVE - je tam vše.
Další věc je hladina - dodržet podmínky výrobce - měření za chodu/klidu motoru. To je také zásadní.
Stáhni se RAVE - je tam vše.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Problém s řazením
Karle díky za potvrzení... když jsem to tu včera četl, tak ač jsem automatickými převodovkami nepolíbený, tak jsem tušil, že si tu někdo "nakakal do převodovky", ale čekal jsem na vyjádření zkušenějších 
Mě by tak zajímalo, jak někdo mohl přijít na to, že do CVT naleje olej do převodovky, která funguje na naprosto jiném principu


Mě by tak zajímalo, jak někdo mohl přijít na to, že do CVT naleje olej do převodovky, která funguje na naprosto jiném principu


Re: Problém s řazením
Běžný uživatel to neví. Je to prostě automat, tak je tam ATF.
Obecně v posledních 10-15 letech platí , že problematika správného oleje je zásadní, protože chyba způsobí nejen selhání převodovky/motoru, ale i emisních systému a to jsou vše drahé legrace.
Dodržovat nekompromisně firemní olejové normy a maximálně , opatrně laborovat s vizkozitou (ale jen rámci výrobcem povolených mezí).
Obecně v posledních 10-15 letech platí , že problematika správného oleje je zásadní, protože chyba způsobí nejen selhání převodovky/motoru, ale i emisních systému a to jsou vše drahé legrace.
Dodržovat nekompromisně firemní olejové normy a maximálně , opatrně laborovat s vizkozitou (ale jen rámci výrobcem povolených mezí).
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Problém s řazením
Já to chápu úplně přesně. Stačí si na AutoKelly najit Rover 25 olej do automatické prevodovkyTrunda píše: ↑čtv zář 05, 2019 9:31Karle díky za potvrzení... když jsem to tu včera četl, tak ač jsem automatickými převodovkami nepolíbený, tak jsem tušil, že si tu někdo "nakakal do převodovky", ale čekal jsem na vyjádření zkušenějších
Mě by tak zajímalo, jak někdo mohl přijít na to, že do CVT naleje olej do převodovky, která funguje na naprosto jiném principu![]()
![]()


Re: Problém s řazením
Každopádně díky všem za rady a dám vědět.
Re: Problém s řazením
No, tak to je pravda, že to by nebylo poprvé a naposledy, co si tu někdo stěžoval na to, že na autě pohřbil něco po té, co si koupil díl dle katalogu na internetovém shopu.... smutné no.
Jojo.... usmažený řízek na hydraulickém oleji by mohlo být pro viníka dostatečné ponaučení o tom, že opravdu není olej jako olej
Jojo.... usmažený řízek na hydraulickém oleji by mohlo být pro viníka dostatečné ponaučení o tom, že opravdu není olej jako olej

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6980
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s řazením
Copak katalogy, ale oni jsou schopni v automatu olej neměnit (protože přece doživotní náplň), nebo tam nalít olej pro manuální převodovky i v servisech včetně autorizovaných



- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2291
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s řazením
Je bezpodmínečně nutné, aby olej byl vyměněn za ten, co tam patří
(umí ho i Petrol Canada, používá ho KAPS, mám ho tam 10 let)
sehnat olej nesudový, co tam patří taky není jen tak, ani v Brně,
a olej musí měnit někdo, kdo ví jak (dělá se to za běžícího motoru, z vrchu a zespodu, nic i pro běžný servis).
Doporučuji navštívit servis na převodovky kde ví. A nechat si vyměnit olej,
za pár stovek udělat diagnostiku a neřešit to zde.
I v KAPS mi řekli, pane ta převodovka je špíček, to je něco velmi extra.
www,kaps.cz
Jelikož nepíšete, odkud jste, tak nelze přidat návrh, který servis je Vám poblíž.
Dále je převodovka typ eCVT, tj. má 5 čidel, může být jedno špatné, a pozor, ne všechny čidla jdou vyčíst na testbooku!
Tj. jen odborník ví, co má hledat.
Pokud je tam správný olej, převodovka nezlobí a funguje.
(umí ho i Petrol Canada, používá ho KAPS, mám ho tam 10 let)
sehnat olej nesudový, co tam patří taky není jen tak, ani v Brně,
a olej musí měnit někdo, kdo ví jak (dělá se to za běžícího motoru, z vrchu a zespodu, nic i pro běžný servis).
Doporučuji navštívit servis na převodovky kde ví. A nechat si vyměnit olej,
za pár stovek udělat diagnostiku a neřešit to zde.
I v KAPS mi řekli, pane ta převodovka je špíček, to je něco velmi extra.
www,kaps.cz
Jelikož nepíšete, odkud jste, tak nelze přidat návrh, který servis je Vám poblíž.
Dále je převodovka typ eCVT, tj. má 5 čidel, může být jedno špatné, a pozor, ne všechny čidla jdou vyčíst na testbooku!
Tj. jen odborník ví, co má hledat.
Pokud je tam správný olej, převodovka nezlobí a funguje.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Problém s řazením
Tak jsem konečně našel čas, abych začal řešit můj problém a včera vyměnil olej v převodovce
.
Nyní je stav takový že:
Přehřívání je asi o 1000% menší.
Když se auto prehreje, tak stačí ujet cca 1-2Km a je to zase v pořádku. Před výměnou se muselo zastavit a počkat.
Chladič oleje je konečně teplý.
Je tam olej co tam má být a kolik ho tam má být.
Zmizelo skubani u zpatecky a částečně i vibrace pri stání na místě.
Přijde mi, že rozjezdy jsou daleko plinulejsi a měkčí.
Když se prehreje, tak kolísání otáček je menší než před výměnou.
Vypuštěny olej nijak zvlášťne nesměl, ani tam nebyly žádné nečistoty a barva byla normální.
Bylo ho tam o litr víc, než by mělo.
Po vypuštění starého oleje jsem do prevodovky nalil 2,5L nového oleje na proplach a ten vypustil.
Výměna byla dělaná podle manuálu a doporučení s občasným krátkým startem motoru na všech stupních.
Ale problém přetrvává a navíc v mezidobí přibyl jeden nový:
Jak začalo mrznout, tak klasicky odešla baterka a rover začal dělat to, že když nastartuju, a zařadím D, tak se nezobrazí na palubní desce. Všechny ostatní stupně se ale zobrazí normálně.
Po rozjezdu se auto chová, jak kdyby jsem se rozjížděl na 2, pak vylitnou otáčky na 4000 bez ohledu jak moc mám seslapnuty plyn a rozsvítí se oranžová kontrolka na přístrojové desce. Cca po 30s spadnou otáčky, zhasne kontrolka (vypadá jak žárovka v zavorce), zobrazí se D, auto pak jede normálně a do dalšího startu většinou vše ok, ale někdy Když vyradim D a pak ho tam dám zpět trvá 10s než se zobrazí.
Co jsem koukal, tak tohle prý dělá nejčastěji podpeti baterky, tak jsem to neřešil.
Včera při výměně oleje jsem tedy rovnou vyměnil i baterku a závada zmizela, ale dnes to dělá opět. Je fakt, že baterie ještě nemusí být ještě pořádně dobitá, takže uvidíme.
Diagnostika stále neukazuje žádné chyby a mně docházejí nápady čím by to mohlo být, takže díky za každý váš nápad.
Do servisu se mi s tím moc nechce, jelikož CVT odborníků je jak šafránu, takže všude říkají to samé dokola a spoustu odborníků ani neví co je to CVT a neustálé mrmlaji o klasickém automatu. Nejčastější odhad je: Nooo to se musí určitě proplachnout a pak se uvidí.
Už z principu se my nechce vyhodit 6 tisíc za ,,uvidí se", Navíc když auto je v pohybu, tak funguje normálně, tak se to dá vydržet.

Nyní je stav takový že:
Přehřívání je asi o 1000% menší.
Když se auto prehreje, tak stačí ujet cca 1-2Km a je to zase v pořádku. Před výměnou se muselo zastavit a počkat.
Chladič oleje je konečně teplý.
Je tam olej co tam má být a kolik ho tam má být.
Zmizelo skubani u zpatecky a částečně i vibrace pri stání na místě.
Přijde mi, že rozjezdy jsou daleko plinulejsi a měkčí.
Když se prehreje, tak kolísání otáček je menší než před výměnou.
Vypuštěny olej nijak zvlášťne nesměl, ani tam nebyly žádné nečistoty a barva byla normální.
Bylo ho tam o litr víc, než by mělo.
Po vypuštění starého oleje jsem do prevodovky nalil 2,5L nového oleje na proplach a ten vypustil.
Výměna byla dělaná podle manuálu a doporučení s občasným krátkým startem motoru na všech stupních.
Ale problém přetrvává a navíc v mezidobí přibyl jeden nový:
Jak začalo mrznout, tak klasicky odešla baterka a rover začal dělat to, že když nastartuju, a zařadím D, tak se nezobrazí na palubní desce. Všechny ostatní stupně se ale zobrazí normálně.
Po rozjezdu se auto chová, jak kdyby jsem se rozjížděl na 2, pak vylitnou otáčky na 4000 bez ohledu jak moc mám seslapnuty plyn a rozsvítí se oranžová kontrolka na přístrojové desce. Cca po 30s spadnou otáčky, zhasne kontrolka (vypadá jak žárovka v zavorce), zobrazí se D, auto pak jede normálně a do dalšího startu většinou vše ok, ale někdy Když vyradim D a pak ho tam dám zpět trvá 10s než se zobrazí.
Co jsem koukal, tak tohle prý dělá nejčastěji podpeti baterky, tak jsem to neřešil.
Včera při výměně oleje jsem tedy rovnou vyměnil i baterku a závada zmizela, ale dnes to dělá opět. Je fakt, že baterie ještě nemusí být ještě pořádně dobitá, takže uvidíme.
Diagnostika stále neukazuje žádné chyby a mně docházejí nápady čím by to mohlo být, takže díky za každý váš nápad.
Do servisu se mi s tím moc nechce, jelikož CVT odborníků je jak šafránu, takže všude říkají to samé dokola a spoustu odborníků ani neví co je to CVT a neustálé mrmlaji o klasickém automatu. Nejčastější odhad je: Nooo to se musí určitě proplachnout a pak se uvidí.
Už z principu se my nechce vyhodit 6 tisíc za ,,uvidí se", Navíc když auto je v pohybu, tak funguje normálně, tak se to dá vydržet.