Benzín E10 a alternativy
-
- Příspěvky: 1484
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poradiť s nájdením stránky o benzíne E10
Z článku někde na netu. Už nevím kde…
Mirda potvrdil, že je to pravda.
Mirda potvrdil, že je to pravda.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Poradiť s nájdením stránky o benzíne E10
Mirda jistě správně potvrdil, že máš v techničáku euro 4, nicméně tankování BA95 E10 bez obav pro všechny vozy plnící euro 4 rozhodně není pravda.
Jinak řečeno, ta uvedená obecnost je zavádějící a nejednoznačná.
Jinak řečeno, ta uvedená obecnost je zavádějící a nejednoznačná.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2291
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Benzín E10 a alternativy
článek
https://www.garaz.cz/clanek/servis-auta ... e-21011800
Z diskuse:
100 oktanový benzín spotřebu obecně nesnižuje a snižovat ani nemůže. To nikdy nebyl důvod jeho výroby.
Obsahuje totiž téměř stejné množství chemické energie jako 95 oktanový benzín, nemůže tudíž z podstaty věci spotřebu u běžného zážehového motoru snižovat.
100 oktanový benzín je charakteristický stejnou antidetonační odolností jako 100% směs 2,2,4-trimethylpentanu, což je větvený uhlovodík, který má extrémně vysokou odolnost před samovznícení před dosažením vrcholu komprese. 98/100 oktanový benzín je tedy nutné užít v motorech s vyšším kompresním poměrem, aby nedocházelo k náhodnému vybuchován paliva dříve než je to žádoucí, tedy ke "klepání" motoru. V těchto motorech by jinak 95ka samozřejmě nárůst spotřeby způsobila, ale každý kdo má používat vysokooktanový benzín to snad ví.
BENZÍNOVÉ PÁLIVO 98 = 5% lihu + 15% ETBE + 80% BENZÍN
BENZÍNOVÉ PÁLIVO 100 = 0% lihu + 20% ETBE + 80% BENZÍN
https://www.youtube.com/watch?v=ABQHW9CB594&t=265s
Doplnil bych dvě info:
ve čtvrtek 15. února 2024 dojde k vypnutí aplikace EuroOil a ukončení její činnosti. Pro informace o síti čerpacích stanic EuroOil, jejích palivech a službách využijte aplikaci EuroOil Srdcovka, která nabízí rozšířené informace (např. zobrazení kvality produktů i u prémiových paliv), odběrovou Kartu Srdcovka, možnost objednání našich produktů a řadu dalších informací. Aplikaci EuroOil Srdcovka si můžete stáhnout v Google Play i AppStore .
S kartou Srdcovka máte slevu 0,40 Kč litr.
S aplikací OMV máte slevu z 100oktanového paliva velmi často až 3Kč, tj, cena na stojanu (nesmyslná) -3Kč = snesitelný rozdíl k E95.
https://www.garaz.cz/clanek/servis-auta ... e-21011800
Z diskuse:
100 oktanový benzín spotřebu obecně nesnižuje a snižovat ani nemůže. To nikdy nebyl důvod jeho výroby.
Obsahuje totiž téměř stejné množství chemické energie jako 95 oktanový benzín, nemůže tudíž z podstaty věci spotřebu u běžného zážehového motoru snižovat.
100 oktanový benzín je charakteristický stejnou antidetonační odolností jako 100% směs 2,2,4-trimethylpentanu, což je větvený uhlovodík, který má extrémně vysokou odolnost před samovznícení před dosažením vrcholu komprese. 98/100 oktanový benzín je tedy nutné užít v motorech s vyšším kompresním poměrem, aby nedocházelo k náhodnému vybuchován paliva dříve než je to žádoucí, tedy ke "klepání" motoru. V těchto motorech by jinak 95ka samozřejmě nárůst spotřeby způsobila, ale každý kdo má používat vysokooktanový benzín to snad ví.
BENZÍNOVÉ PÁLIVO 98 = 5% lihu + 15% ETBE + 80% BENZÍN
BENZÍNOVÉ PÁLIVO 100 = 0% lihu + 20% ETBE + 80% BENZÍN
https://www.youtube.com/watch?v=ABQHW9CB594&t=265s
Doplnil bych dvě info:
ve čtvrtek 15. února 2024 dojde k vypnutí aplikace EuroOil a ukončení její činnosti. Pro informace o síti čerpacích stanic EuroOil, jejích palivech a službách využijte aplikaci EuroOil Srdcovka, která nabízí rozšířené informace (např. zobrazení kvality produktů i u prémiových paliv), odběrovou Kartu Srdcovka, možnost objednání našich produktů a řadu dalších informací. Aplikaci EuroOil Srdcovka si můžete stáhnout v Google Play i AppStore .
S kartou Srdcovka máte slevu 0,40 Kč litr.
S aplikací OMV máte slevu z 100oktanového paliva velmi často až 3Kč, tj, cena na stojanu (nesmyslná) -3Kč = snesitelný rozdíl k E95.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Benzín E10 a alternativy
Pro bezny jezdeni je uplne nesmysl tam lit 100 oktanovy paliva s ETBE.
Pro zazimovani sezonni techniky, sekacek / motorek ano.
Jinak kdyby nekdo moc chtel, tak ono odseparovat ten lih z benzinu je vcelku trivialni. Akorat pak bude nejspis potreba nejaky octane booster no.
Pro zazimovani sezonni techniky, sekacek / motorek ano.
Jinak kdyby nekdo moc chtel, tak ono odseparovat ten lih z benzinu je vcelku trivialni. Akorat pak bude nejspis potreba nejaky octane booster no.
Re: Benzín E10 a alternativy
Jo.... jako zatím bych neplašil....
Já to dělávám tak, že do aut, s kterými se průběžně jezdí, tankuju to, co tu okolo mám dostupné. A tak třeba jednou za rok do toho auta naberu dvakrát za sebou 100 Vervu... spíš tak pro dobrý pocit, ať se to propláchne. Ano, ani na jednom autě nemám přímé vstřikování a amerika je pravděpodobně bifuel, takže ta s lihem snad vysloveně počítá....
No a do aut, které mám ve stodole a víceméně je jen jednou za rok nastartuju a prohřeju, tam mám dlouhodobě nalitou Vervu 100 a i když je tam ten benzín snad pátým rokem, tak to chytá téměř na drc (K-Series).
O jiných značkách a moderních autech se nebavím..... ale tam bych tu hysterii klidně i rád povzbudil
Já to dělávám tak, že do aut, s kterými se průběžně jezdí, tankuju to, co tu okolo mám dostupné. A tak třeba jednou za rok do toho auta naberu dvakrát za sebou 100 Vervu... spíš tak pro dobrý pocit, ať se to propláchne. Ano, ani na jednom autě nemám přímé vstřikování a amerika je pravděpodobně bifuel, takže ta s lihem snad vysloveně počítá....
No a do aut, které mám ve stodole a víceméně je jen jednou za rok nastartuju a prohřeju, tam mám dlouhodobě nalitou Vervu 100 a i když je tam ten benzín snad pátým rokem, tak to chytá téměř na drc (K-Series).
O jiných značkách a moderních autech se nebavím..... ale tam bych tu hysterii klidně i rád povzbudil

Re: Benzín E10 a alternativy







Re: Benzín E10 a alternativy
Lít tam palivo s ETBE rozhodně není žádný nesmysl pro jakékoliv ježdění.
Nestojí mi za to pak řešit tekoucí palivové vedení, vstřikovací trysky, nefunkční kroužky, a tak podobně.
Nestojí mi za to pak řešit tekoucí palivové vedení, vstřikovací trysky, nefunkční kroužky, a tak podobně.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Benzín E10 a alternativy
Takže dneska jsem asi po dvou letech zkusil nastartovat Kupéčko, kde mám Vervu 100 asi tak 5-6 let a chytlo to na první otočení klíčku tak druhou otočkou motoru 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6980
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín E10 a alternativy
Protože benziny 98+ nemají jako biosložku biolíh, ale ETBE, takže by neměl být problém, nebo ne tak velký.
Re: Benzín E10 a alternativy
Nevím, jestli to tu zaznělo, ale ČS Eurooil jsou zavaáženy palivy ze státních hmotných rezerv. Sklady SHR nemají vždy možnost paliva dodatečně aditivovat biosložkou (např.Mošnov) takže paliva z těchto skladů jsou prodávaná na ČS Eurooil bez biosložky. Ověřit to lze prostřednictvím aplikace Srdcovka Eurooil.
Re: Benzín E10 a alternativy
Martine, jak se to pozná... jak to tam mají označené? Jak to tam mám hledat? Nevidím na té jejich mapě čerpaček nic, co by značilo je/není biosložka....
Re: Benzín E10 a alternativy
Už to vidím…


Re: Benzín E10 a alternativy
Jenom takova story na okraj - Tedkom jsem prevazel 8+ let odstavene auto.... po necelych 2 letech od posledniho startu (to se po 3 letech stani v garazi udelal olej, nastartovalo to a vyparkovalo z garaze o 100 metru dal), se tam jen hodila nabita aku, a nastartovalo... to auto nebylo tech dobrych 8 let na benzince, takze tam bude E5ka, plus 5-10 l kanistr nejakyho 100 oktanu kerym se to pred nejakyma 5ti lety "naredilo". Lehce mne prekvapuje, ze to i s takhle starym benzinem v klidu chytne
... ale no, proste 90.kova Honda, zejo. Ale ano uznavam, on ten lih a voda sedi na dne, takze to nemusi mit moc vliv...
Jak rikam, v nejhorsi mneni zadnej problem ten enthanol z benzinu doma separovat, a jenom proste prijdete o 10% objemu benzinu. Ale zase pak mate cistej benzin bez bio slozky / etbe.

Jak rikam, v nejhorsi mneni zadnej problem ten enthanol z benzinu doma separovat, a jenom proste prijdete o 10% objemu benzinu. Ale zase pak mate cistej benzin bez bio slozky / etbe.