gufera vačkové hřídele (motor 20T2N)

Autoservisy, testbooky....atd
Odpovědět
olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

gufera vačkové hřídele (motor 20T2N)

Příspěvek od olson » stř dub 16, 2014 15:05

Ahoj všem,
prosím o Vaše názory, rady, doporučení, zkušenosti co se týče gufer vačkové hřídele. Jedno, na přední straně, už dost teče, je čas na výměnu.
Na Roveru to budu měnit poprvé, tak nevím, zda to nemá nějaká specifika. Jsou s prachovkou, nebo bez? Dle katalogu ATS je přední i zadní stejné - obousměrné. Také v katalogu Rimmerbros to nemají rozlišené, jen tam jsou originály a aftermarket. Něco jsem zachytil v tématu zde: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... ERO#p97876. Ale to se týkalo Tička. Řekl bych, že pokud se gufero použije jakékoliv kvalitní, značkové, tak by neměl být problém. Tedy pokud se nedá třeba levosměrné místo pravosměrného. Normálně bych to vyměnil za SKF, INA, Rubena, máme tady prodejnu Exvalos. Předpokládám, že výrobní tolerance by měly u všech slušných výrobců platit stejné a proto by mělo být jedno jaký to bude výrobce. Samozřejmě neuvažuji nějakou asijskou bezejmennou výrobu. Měnil jsem gufera na obou vačkových hřídelích u vzduchem chlazeného boxeru v Oltcitu. Dával jsem tam vzhledem k provozním podmínkám SKF z Vitonu a do dnes, po 50 000 km, bez problému. A tam jsou podstatně více namáhaná (vyšší teplota a její větší kolísání). Nebo někdo máte na prodej ty červené originální?
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: gufera vačkové hřídele (motor 20T2N)

Příspěvek od Roman620ti » stř dub 16, 2014 17:25

Ono to vačkové bude asi stejné, jako u tička na vačkách. Má myslím rozměr 40x52x7 a originální nemá prachovku. Měnil jsem je za výrobce Corteco. tady by to asi mohlo bejt jedno, ale u té kliky bych dával pouze origo. Ono i když se koukneš do častých závad u 2.0sdi tak je uvedeno mimo jiné, častý únik oleje přes gufero klikovky. Asi moc nevydrží a když jsem tam dával druhovýrobu, tak tam šlo vždycky hrozně lehce nastrčit a u obou aut mi vyběhlo ( u prvního vyběhlo gufero od původního majitele a u druhého co jsem si měnil já), přitom ten originál tam šel hrozně ztuha.
2x Rover 620ti

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: gufera vačkové hřídele (motor 20T2N)

Příspěvek od olson » čtv dub 17, 2014 1:14

Ano je to rozměr 40x52x7, tak to tedy asi bude stejné s Tičkem. Odpoledne jsem měl sundaný kryt rozvodů a koukal jsem na to gufero skrz otvory v rozvodovém kole a taky se mi zdá, že prachovku nemá.
S guferem kliky souhlas. Když ho třeba velký přetlak z motoru vyfoukne, hrkne najednou všechen olej ven. Pokud se to stane na vačkové hřídeli, dá se s tím dojet. S malými netěsnostmi opotřebením se jezdit nějakou dobu dá, ovšem za cenu zaflákaného motoru a neustálého dolévání oleje.
Bude tedy rozumné dát milost jen tomu guferu, které půjde nasadit pěkně ztuha, to co půjde zlehka ihned nekompromisně demontovat.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 17:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: gufera vačkové hřídele (motor 20T2N)

Příspěvek od MíraMT » čtv dub 17, 2014 11:39

taky sem je teď měnil na TI i sgumičkama ventilů, 40-52-7, dával sem normálně klasický, černý gufero.. dávám je všude a nejni problém... na kliku jedině originál, pprotože díky velkýmu průměru pro přišroubování setrváku má gufero velkou obvodovou rychlost, a klasický se hodně brzo ojede.. pod řemenici může bejt už taky obyč a vydrží.. pro červený gufera musí bejt povrch jinak upravenej, jinak moc nevydrží. pokud už je na vaččce vyjetej vyleštěnej proužek od břitu, dal už bych tam určitě černý..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: gufera vačkové hřídele (motor 20T2N)

Příspěvek od olson » čtv dub 17, 2014 17:11

Díky za rady. Fakt zvláště to gufero kliky u setrvačníku se vyplatí asi originál. Když si představím, že kvůli výměně musí převodovka ven... Brrr. Tady nemá smysl ověřovat platnost rčení "levně koupené, třikrát placené".
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Odpovědět